1. leht 1-st

200 madaldusvedrud

Postitatud: 05 Jaan 2009, 00:07
Postitas vanapeer
Kohati, teatud aukude puhul, tundub, et need on isegi pehmemad, kui tavalised. Muide mul olid ees mingid jäigad, võibolla disla omad ja need peksid palju rohkem autot, kui madaldusvedrud.
Masin on kurvides ikka täiesti horisontaalne.
Mul on lisaks veel topeltesistabikad installitud ja see tegi juba ilma vedrudeta masinat kolm korda jäigemaks kurvides.

Minu meelest peaks madadusvedrud panema igale 200sele. Seda tõestab juba see, et kui täna vedasin naiska proovisõidule, siis ta ütles kohe ausalt, et tema vahet ei tunne :) Seda peab siis lugema nii, et mingit rappumist ja kolisemist ning hambaidlõhkuvat jäikust nendega ei kaasne ;)

Seega kui kellegil on samuti see mõte meeles mõlkunud (mul 3 aastat), siis julgustan töö ette võtma.
Lisaks tavalistele tööriistadele läheb vaja vedruklambreid ja 24 piipvõtit, ehk seda jõnksuga võtit amordi mutri lahtikeeramiseks. Amorti on vaja kinni hoida 10 võtmega, aga kui see mutter pole viimase paariteist aasta jooksul lahti käinud, siis tõenäoliselt tuleb probleeme. Kaval oleks selleks minna kasvõi kummitöökotta ja lasta neil pneumopüstoliga see mutter lahti ja siis leebelt tagasi keerata ja garaages ise jätkata. Amordi paigaldusjuhend muide tõmbab pneumopüssi kasutamise suurelt maha, kuid midagi hullu ka ei juhtu, kui paar esimest pauku lasta, et mutter lahti tuleks selle asemel et tervenisti lahti keerata nagu tehti töökojas kus ma enam ei käi.
Pmst on kõik siin ilusti kokku võetud http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=50187.
Neid pilte järgides võib tulla veel ideid, mida vahetada võiks. Muide amordipatju saab peale IA ainult ScanTechist.
Oma kogemused ütlevad, et pidurivoolikuid pole vaja lahti keerata vaid püstaku küljes olevatelele kõrvadele sobivad sälgud relakaga lasta ja voolikud lihtsalt eemale saaks tõmmata. Sellest on kirjatükis tagapool ka juttu.
Üks nõks veel. Nimelt kui vedru on autos kokku surutud, siis võib amordi mutri täiesti välja keerata ja amordi oma laagrist välja lükata. Nimelt amordilaagrit polegi vaja püstaku küljest lahti lasta.
Samuti võib sel juhul rooliotsa ja šarniiri külge jätta, tuleb lihtsalt natuke jõudu kasutada, et amordi ülemine ots rattakoopast välja kallutada.
Ettevaatust pidurivoolikute venitamisega sel ajal.
PiltPilt

See pilt näitab, et vedrude kokkusurumise klambrid olgu head
Pilt
Mitte nagu minu omad - ühekordsete käppadega.
Nagu pildilt võib järeldada ei ole vaja uute vedrude paigaldamisel kokkusurumist vaja.
Tagumistega toimetamine on palju lihtsam: http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=50678
Minul pudenes tagumise vedru ülemine padi tükkideks, sest oli liiga väsinud teesooladega võitlemisest.

Muide, Lesjöförsi vedrud on pulbervärvitud. Kaasas vabanduskiri, et kollane värv on vahetunud mustaks.

Postitatud: 05 Jaan 2009, 00:13
Postitas Leho
olen seda isegi täheldanud, et see klamber lausa paidub viimases lõpus.
Ma olen üritanud reeglina võimalikult laialt kinni võtta siis pole seda vedru nii kokku vaja vajutada.

Postitatud: 05 Jaan 2009, 00:27
Postitas vanapeer
Need klambrid mõlemad paindusid kõveraks jah. Nagu näha ladusin kõik suuremad padrunid vahetükkideks, et keermelatt liiga pikalt väljas poleks, muidu oleks nad liialt rattakoopaid seestpoolt kraapinud (mis ei tähenda et ma koobast ei kraapinud. Nimelt esimese püstaku eemaldamiseks ja tagasipanekuks läks alates garaageuste avamisest kuni teie poole ülestõstmiseni 3 tundi ja püstakut tagasi surudes õnnestus amordilaagrist välja suruda ja ära kaotada 1 polt)

Ja madaldus siis jäi 3cm ja 4 cm vahele; mõõteviga on tingitud erutusest ja halvast öisest valgusest lähimas statoilis.

Postitatud: 05 Jaan 2009, 00:45
Postitas Leho
Jah eks ta ole esimesega läheb alati rohkem aega. ise olen seda tööd nuud juba 5 püstakuga teinud (kahe masina esimesed) ja siis veel üks. Asi hakkab vaikselt käppa saama. Pneumopüstolit olen alati kasutanud, ole ta midagi teinud.

Postitatud: 06 Jaan 2009, 15:30
Postitas Jarmo
Oijah, Amazonil sai samamoodi janditud selle madaldamisega. Nii esi- kui tagasilla puhul ühe ratta juures läks metsikult aega ja jantimist, teise poolega läks juba käbe.
Ma samas veel lõikasin ka ning mitu korda oli altära-lõikan-kokkutagasi-vaatankassobib-liigakõrge-altära-lõikan-kokkutagasi-vaatankassobib jne.

Postitatud: 05 Veebr 2009, 18:35
Postitas supp
paar huvitavat madalduse pilti ja juttu:
http://www.bilforumet.no/200-serien/219 ... ional.html

Postitatud: 05 Veebr 2009, 23:30
Postitas vanapeer

Postitatud: 29 Mär 2009, 11:19
Postitas luits
Kuskohast on see madaldusvedrude komplekt soetatud?

Postitatud: 29 Mär 2009, 11:35
Postitas vanapeer
Tegu Lesjoförs toodanguga ja hulgimüüja Balti Autoosade käest võtavad kõik Eesti varuosapoed asju. Ka näiteks http://ladu24.ee/et/ladu1/4543/5,801
Olemas kaks komplekti: sedaan ja universaal. Ei tea mis neil vahet on. Disla jaoks ei pakuta, huvitav oleks teada, kuidas mõni neist seal töötaks.

Postitatud: 12 Apr 2009, 15:44
Postitas luits
tehtud, auto kohe palju kenam. Aega võttis terve laupäeva, aga tulemus on vaeva väärt. tellisin autoosad.ee ja maksid 1580 raha.