1. leht 2-st

Veepumba vahetus

Postitatud: 11 Veebr 2008, 20:01
Postitas vanapeer
Eile õhtul, kell 7 sai mõeldud, et mis see 200se veepumba vahetus ära pole: vent eest, genekas lõdvaks ja tuld.
Järgmine hetk kui kella vaatsin oli kell 12 öösel, tihend lõhutud ja pump üleni RTVga koos. Vahepeal pidi veel Supp röhitsema, sest kirusin veepumbaäri, kus kaasa antakse 2 uut mutrit ja 3 uut polti, mida ei anna sisse keerata. Keere oli sama, kuid faas liiga väike vist - lihtsalt ei võta ja vsjoo. Ja mida pakendis pole on 4 tikkpolti, mille külge vent peab käima!!! Kõige paremad "tervitused" muidugi läksid mootori rihma kattekaane disainijatele. Nimelt alumine kaane osa, mida ei saa ära võtta (saab aga ainult koos suure rihmarattaga), vot selle kaane nurk peab täpselt 4 mm ees olema, et pump oma kohale panna. Ja nüüd jätab pump ülemisest torust lekkimise järgi ainult soojalt, kui RTV on paisunud :)
Kas uusi tihendeid eraldi saada on ja kas te kõik tahate öelda, et alati tuleb ka alumise rihma ratta kate eemaldada?

Postitatud: 11 Veebr 2008, 20:24
Postitas Leho
Mäletan, et endal kah oli igavene häda selle pumba vahetusega. Lõhkusin kah selle kummirõngas tihendi ära aga noh silikoon aitas lõpuks hädast välja.
Ka minu komplektil polnud neid tikkpolte.

Kasutasin paikalükkamiseks lausa tungrauda ülemine tihend oli nii kange.

Postitatud: 11 Veebr 2008, 20:48
Postitas JaanKaer
Vat jah! Neid tikkpolte tuleb ikka küll ise treida. Täiesti masendav oli ka 700sel vahetada. Õnneks kuna teadsin seda, keermestasin enne ette neli polti ning vahetuseks kulus aega 30 minutit. Ilgelt kiire oli ja nö lõunapausist pidin ära vahetama :D Aga asja nöökis tulemus, et ülemine lõdvik hakkas lekkima koheselt peale seda, kui "vesi" sisse valatud sai :P

Postitatud: 11 Veebr 2008, 21:01
Postitas vanapeer
Vedas, et lõdvik, seda annab kergesti kohendada.

Postitatud: 11 Veebr 2008, 21:03
Postitas JaanKaer
Nudaa... kui sul on vaid 30 minutit aega, siis just lõdviku kohendamine, mis keskelt puru, pole just lõbus :P Paberteipi oli vaid... see ka olukorra päästis. 24ks tunniks.

Postitatud: 11 Veebr 2008, 21:18
Postitas Leho
ise kasutasin paigaldusel tungrauda nagu mainisin muidu ei saanud seda tihendit mis kaane vahel on pidama. Ja ega need poldiaugud kah ei tahtnud eriti kohakuti olla. Järgmine päev hakkas lekkima toru mis salongi poole läheb kus tihend katki läks.

Postitatud: 11 Veebr 2008, 21:44
Postitas vanapeer
Muide selle toru külge mis salongi poole läheb, on kinnitus poldi ja mutriga?

Postitatud: 11 Veebr 2008, 22:36
Postitas Leho
nii ta on sellegipoolest suutsin tihendi ära lõhkuda nii , et lekkima hakkas paari päevaga. muidugi sõber silikoon aitas lõpuks hädast välja.

Postitatud: 11 Veebr 2008, 23:07
Postitas Kristjan
Tihendi saab Jaanionu poest umbes 30 krooniga. Kui see muidugi just nüüd see tihend on, mis teil lekib. Minu 740 jäi igatahes pidama. Enne lekkis samuti külmalt.

Kevadel uued mahlad jooksma!

Postitatud: 22 Mär 2009, 12:00
Postitas vanapeer
Umbes täpselt aasta aega hiljem ja natuke targem.
Veepumba vahetuseks parem mootor välja tõsta :unibrow:
Ja riputada soovitud kõrgusele.
Pilt
Milline lõbu on nii teha järgmisi tuuninguid.
Rihmavahetus, simmerite vahetus
PiltPilt
Vana saalet on näiteks hea kasutada simmeri paigaldamiseks
Pilt
Nagu näha on 89 aasta mootoril kõik simmerid lekkinud
Pilt
(Tagumine vändasimmer muidugi jäi vahetama, kuna varuosamüüja on udupea. Selle simmeri suhtes peab lootma palvetele ja ohverustele. Ohverdada saab väga hästi varuosamüüja auto värvitükke)

Aga siin on siis see kurikuulus nukk, mis väga kergesti keerab kogenematul pumbavahetusel kõik peesse.
Pilt
See nukk on küll vaevumärgatav aga kuna pump tuleb panna tikkpoltide otsa samas sel ajal kui pabertihend on paigas, ning siis veel maksimaalselt üles suruda - see nõuab õnne või osavust.
Lõpptulemusena sai vist paika. Kasutades ka sellist jõuõlga
Pilt

Muide vana nägi välja selline. Plögakork hoidis kinni veel mingi liitri jagu vett
Pilt

Postitatud: 22 Mär 2009, 12:49
Postitas Loff
jahutusvedelikuks kasutad vett??

Postitatud: 22 Mär 2009, 12:55
Postitas vanapeer
Ma arvan (loodan), et sinna oli midagi spetsiifilisemat pandud ikka. Ma tegelikult vahetan mootorit ja ma ei tea selle ajaloost midagi muud, kui et masin kuulus enne Heimar Lenkile.

Postitatud: 22 Mär 2009, 13:05
Postitas supp
sa ei küsinud tagumist simmerit, kust mina pean teadma, et sa igaasjapärast mootori maha kisud.
arvestades su hobi, siis mis sa sest mootorist üldse tagasi paned, las seisab nurgas, nii on mugavam kord aastas õli ja iga 5 aastatagant rihma vahetada.
Krt, ma kardan et pean ka kohe ühe esimestest simmeritest ära vahetama, tundub, et midagi vist lekib, õnneks on 200jasel mootor õietpidi peal, niiet ma ei kavatse mootorit maha tõsta (no mul pole tali ka)

Postitatud: 22 Mär 2009, 13:17
Postitas vanapeer
supp kirjutas:sa ei küsinud tagumist simmerit, kust mina pean teadma, et sa igaasjapärast mootori maha kisud.

Ma ei plaaninud küll avaldada et sa oled see, kes lugeda ei oska aga no kui soovid
"9) miks mitte vahetada ka simmerid kõik mis ees ja vända oma"
Arvestades su seisukohavõtte foorumis sa eriti lugemisse ei süvene vaid lähtud vaid sellest et tead ise paremini.
No pole hullu. Selle vända simmeri vahetan ära suvalisel lõunapausil.

Postitatud: 22 Mär 2009, 13:59
Postitas supp
ees on ka vända oma, ehk lähtusin sellest: kõik mis ees ja (ka) vända oma