Meie Volvode koduuksed (väravad)

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Kasutaja avatar
Hunt
Volvo Club liige
Postitusi: 1456
Liitunud: 07 Juul 2007, 07:57
Asukoht: Ainuke siiani okupatsiooni all kannatav Eesti linn
Kontakt:

Meie Volvode koduuksed (väravad)

PostitusPostitas Hunt » 03 Mai 2020, 22:22

Ei ole märganud, et teema oleks foorumist läbi käinud.

Neil, kel on kodu väravad automatiseeritud, mis firmade toodanguid kasutate / olete kasutanud?

Mis on head, mis on vead?

Mis on hind mida maksta normaalse, töökindla värava automaatika eest?

Mida ostes jälgida?

Mis on nende süsteemide nõrkused?
V70 ´03 d a - naise liikur
V70 ´04 b a - liikur
940 b m - müüdud
940GL ´94 b a - RIP
V70 2,4 ´01 b a R.I.P.
S60 AWD 2,4 ´02 a (avarii)
850 T5 ´96 m - müüdud
460 b m - müüdud

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 6899
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Meie Volvode koduuksed (väravad)

PostitusPostitas Liiwaannus » 04 Mai 2020, 00:27

Kas sul on eelistus liugvärava või pöördvörava osas? Kuuldavasti liugsüsteemid lollikindlamad, samas ka kallimad ja tahavad rohkem ruumi. Isiklik otsene kogemus puudub.
Loogika ütleb, et lumega liugsüsteemil eelis.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
rotsa
Kreisi postitaja
Postitusi: 450
Liitunud: 06 Nov 2005, 12:58
Asukoht: Tallinn-Nõmme

Re: Meie Volvode koduuksed (väravad)

PostitusPostitas rotsa » 04 Mai 2020, 00:34

Pöördvärav. Selline on praegu olemas ja vaevalt et seda ümber tegema hakkame.
per aspera ad astra

Kasutaja avatar
Hunt
Volvo Club liige
Postitusi: 1456
Liitunud: 07 Juul 2007, 07:57
Asukoht: Ainuke siiani okupatsiooni all kannatav Eesti linn
Kontakt:

Re: Meie Volvode koduuksed (väravad)

PostitusPostitas Hunt » 04 Mai 2020, 08:52

Tiibvärav vist selles teemas õige vastus. Ehk siis kaks poolt, mis avanevad.
V70 ´03 d a - naise liikur
V70 ´04 b a - liikur
940 b m - müüdud
940GL ´94 b a - RIP
V70 2,4 ´01 b a R.I.P.
S60 AWD 2,4 ´02 a (avarii)
850 T5 ´96 m - müüdud
460 b m - müüdud

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 6899
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Meie Volvode koduuksed (väravad)

PostitusPostitas Liiwaannus » 04 Mai 2020, 09:00

Hunt, tiibvärav ilmselt korrektne mõiste. Kuigi pöördvärav oleks ka vallatu leiutis.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 3869
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Meie Volvode koduuksed (väravad)

PostitusPostitas Iceman » 04 Mai 2020, 10:03

Ma just tahtsin küsima hakata, mis valemiga auto läbi pöördvärava(turnikee) sõidab :). Aga ega neil tootjatel eriti vahet pole tänapäeval. Loeb see, mis suurusega ja kaaluga sul väravatiivad on. Ja kas kohe tiiva kõrval on jalgvärav ka - sest osad ajamid tahavad ca pool meetrit ruumi posti kõrval ja siis panevad sul jalgvärava kinni. Mina eelistaksin Saksa tehnikat Itaalia omale. Mõlemaid pakutakse turul. Lihtsalt isiklik kiiks a la «saksa täpsus» vs makaronide «la siesta» :).
Ex: Volvo 855 T5, 94a
Ex: Volvo 854 R AWD, 97a
ExVolvo S60 D5 , 07a
ExVolvo 945 , 93a
Nissan King Cab D21 , 90a
Volvo S80 V8 , 07a

Kasutaja avatar
Udupasun
Foorumlane
Postitusi: 14
Liitunud: 09 Mai 2017, 14:11
Asukoht: Tallinn/Viljandi

Re: Meie Volvode koduuksed (väravad)

PostitusPostitas Udupasun » 04 Mai 2020, 10:39

Liugväravate talvine töökindlus küll just kiita pole, kuna hammaslatt, mille peal värav liigub kipub ära jäätuma, mis tähendab, et latti peab lumest puhastama, vastasel juhul värav lihtsalt ei avane/sulgu.
Volvo S80 D5 (Pestav remap) (2007)
Volvo S80 V8 (2007)

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 6899
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Meie Volvode koduuksed (väravad)

PostitusPostitas Liiwaannus » 04 Mai 2020, 11:12

Viimast varianti pole kuulnud, küsisin veel tuttavatelt üle, kellel liugväravad kasutusel. Lati jäötumise vastu aitab ka selle korralik määrimine, mis ei lase väga jääl selle pinnale tekkida/nakkuda. Kui üldse ei puhasta, siis ilmselt lõpuks jtekivad tõesti probleemid, aga eks tiibväraval sõltub ka kuhu avaneb ja kõrgelt käib, kus sõiduteed jms on. Oma kodune käsivärav avaneb sellesse alasse, kuhu sahad tee pealt lund lükkavad, seega oma kauge plaaan on liugvärav panna.

Puhtalt loogika pealt soovitaks tähelepanu pöörata ülekannete materjalidele, mehanismide ruumikulule, mõelda korralikult läbi võinalikud lumest tekkivad takistused, maas olev lumi, sahkade hanged, posti ja värava vahele jäävad tükid kui paksem oost ja värav selle keskele kinnitub. Ja jagan automaatika osas icemani eelarvamusi, et eelistaks tehnikat võimalikult sarnase kliimaga riikidest ja väldiks pigem soojade maade kraami, sest neile võivad korduvad sulamised/jäätumised ja muud asjad üllatusena tulla.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 3869
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Meie Volvode koduuksed (väravad)

PostitusPostitas Iceman » 04 Mai 2020, 11:43

Udupasun kirjutas:Liugväravate talvine töökindlus küll just kiita pole, kuna hammaslatt, mille peal värav liigub kipub ära jäätuma, mis tähendab, et latti peab lumest puhastama, vastasel juhul värav lihtsalt ei avane/sulgu.


Mul territooriumi liugväravaga sama jant. Nii kui jää peale tekib, siis on avamine raskustega.
Ex: Volvo 855 T5, 94a
Ex: Volvo 854 R AWD, 97a
ExVolvo S60 D5 , 07a
ExVolvo 945 , 93a
Nissan King Cab D21 , 90a
Volvo S80 V8 , 07a

martinjev
Kõva postitaja
Postitusi: 268
Liitunud: 13 Juul 2011, 16:38
Asukoht: Tartu

Re: Meie Volvode koduuksed (väravad)

PostitusPostitas martinjev » 04 Mai 2020, 12:30

Mul on liguvärav 5m. Harjumaa firma Silkroad OÜ tegi ja paigaldas. Automaatika on BFT toodang. talvel kui oli rohkem külma siis pidi 1. korra lahti tegemisel käega kaasta aitama, edasi käis ise juba. Asi selles et ta kalkuleerib ise omale vajaliku miinimum jõu millega väravat avab. Kui härmatis hammaslatile tekib ja ülemise rulliku soon ka härmatisega kaetud siis värav vajab avamiseks rohkem jõudu, automaatika aga arvab et miskit takistab. Avamise jõudu saab ise ka menüüs muuta, mida ma lihtsalt teha ei viitsinud.... Muidu olen värava ja automaatikaga igati rahul.

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 826
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Meie Volvode koduuksed (väravad)

PostitusPostitas 164 » 18 Mai 2020, 11:31

Udupasun kirjutas:Liugväravate talvine töökindlus küll just kiita pole, kuna hammaslatt, mille peal värav liigub kipub ära jäätuma, mis tähendab, et latti peab lumest puhastama, vastasel juhul värav lihtsalt ei avane/sulgu.

Kindlasti ei üldistaks selliselt, juu peab tootjat valima ja õigesti projekteerima/ehitama. Mul on suhteliselt massiivsed/rasked (6m ja 5,5m ava laiusega) Hansadoori väravad, töötavad iga ilmaga. Ühel talvel oli mootorikarbis mingi pistik lahti põrunud, üks aasta põrusid värava vundamendile kinnitamise mutrid lahti, sai topelt mutrid lisatud. Paar korda on paksu tuisu ja kõikuva temperatuuriga andurite peale jäätunud lumi kogunenud, mis kiirt hakkas blokkeerima. See on ka kõik. Ei mingit vajumist, tagant aitamist ega jäätunud rattaid/latte vmt, varsti 4 aastat. Mõned korrad rattaid/tugilaagreid õlitanud.
Kogu piirdaia ja väravate vundament on ühes tükis.
144 2,0 ´71
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
V70 T5 manuaal '00
121 Amazon 2,0 P130 2D '70
164 3,0 '70


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist