Järelemõtlemist meie liiklusest.

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Kasutaja avatar
totu
Kõva postitaja
Postitusi: 237
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:01
Asukoht: Harjumaa

Järelemõtlemist meie liiklusest.

PostitusPostitas totu » 06 Dets 2019, 09:54

Ei ole mingi nutt ja hala, kui pahasti kõik on, lhtsalt üks väga konkreetne ,lugu:
Täpsemalt võiksin 3. detsembrit oma teiseks sünnipäevaks pidada ja 5 töömeest peaksid seda kindlasti tegema, e. jutt on väga eluohtlikust olukorrast, mille põhjustaja on ilmselt pere keskel järjekordset, mõnusat õhtut veetmas.
Tallinn-Paldiski maantee 31. km (Villa Benita teeotsast paarsada meetrit Keila suunas), 3.detsember, 17.20 (+/- paar minutit). Liikusin Keila suunas ja olin just järele jõudnud mõnele veoautole, lauge paremkurv, kiirus ligi 90km/h. Pmst. ootasin sirget lõiku, et võimalusel mööduda. Mingi hetk nägin, enda tuledes, eesõitva veoka varjust ilmunud sedaani külge ja jõudsin ainult mõtelda "siin ei saa ma enam midagi teha".Ilmselt sulgesin silmad ca 3-4 meetrit enne kontakti ja siis oli kurss täpselt B piilarile. loomulikult järgnes pauk, tuba püssirohuvingu täis ja auto teepeenral. Küsisin kaasõitjate tervise kohta, pidi korras olema, küsisin korra veel, sama vastus. Juhiuks tuli isegi lahti ja läksin, üsna pahaaimavalt, vaatama, mis teisest autost sai. See oli kümmekond meetrit minust tagapool, "kraavis", nina teepeenral. Mingi ime läbi olid sajandivahetuse Volvos olnud 5 töömeest ka täiesti komplektsed ja evakueerusid parajasti vasakutest ustest, parem külg oli üsna õnnetu. Roolis olnud mehe legend tuli kuidagi liiga ladusalt ja kohe, et olla fabritseeritud enesekaitse. Ja legend oli selline, et vaatamata paremkurvile (millegipärast lõpeb poole kurvi peal möödasõidu keelu märk, kuigi idioodile ei loeks seegi) ei kannatanud keegi sirget ära oodata ja läks möödasõidule, minu ees liikunud veoautode vahelt. Ilmselt arvas, et läheb nagu tavaliselt- kedagi ei tule vastu või kui tuleb, küll ta ruumi teeb. Tuligi ja tegigi ruumi, paraku lõi ruumi teinud auto teepeenralt tagasi tulles vibama ja külglibisemisse. Ja siis, viimase, vastutuleva rekka tagant üle tee. Kahjuks olin mina selle rekka taga. Olen seda 2 päeva analüüsinud ja olen üsna kindel, et meid päästis see, et Volvo saba liikus (ato libises külg ees, pika diagonaaliga, mulle vastu) kiiremini kui nina ja mõne viimase meetriga jõudis Volvo piisavalt suure nurga alla keerata, et auto eest kõrvale lüüa. Oleksin ma sellesse punkti pool sekundit varem jõudnud, oleksin küljeustest salongi sõitnud, sekund hiljem oleks Volvo mulle tagurpidi ninna sõitnud. 90 minul + mõnikümmend km/h vastutulijal oleks esimesel juhul garanteerinud vähemalt 2 laipa, teisel juhul mõne murdunud kaela. Ja ükski eessõitja ei vaevunud isegi peatuma. Kusjuures sõidan seda teed üle 15 aasta ja millegipärast on seal veel rohkem "rallistaare" kui meie teedel tavaliselt. Ja ma ei räägi kiiruseületamisest, vaid manöövritest, mille tagajärgi PEAB keegi teine ära hoidma. Ja niikaua kui ohvreid ei ole, ei ole ka korrakaitsjatel motivatsiooni selliseid asju uurida.
Kogu sellel jutul on 2 moraali:
1. Mõtelge, enne kui teepeenrale keerate, et sutsiidisooritaja elu päästa (ei kutsu millekski üles aga sarnastes olukordades on ka rekkajuhid ennast
teeäärsetess puudesse surnuks sõitnud, päästes teadlik surmamineja, e. pimeda möödasõidu sooritaja). Loomulikult on enda turvalisus esimene prioriteet.
2. Kui keegi seda eelseisu juhuslikult nägi (või isegi kaamerasse püüdis) oleks üsna huvitav teada, kas see oli nii, nagu vastutulnud auto juht rääkis.
Tean, et sellised asjad on "võõras mure" ja eks see ongi normaalne, ei jõua me kogu maailma valu valutada aga kui see jutt peaks kelleligi korda minema, tasus juba toksida.
Heal juhul võiks see isegi mõne "ässa" mõtlema panna, mis saab kõrvale põiganud vastutulijast, peale tema väärtusetu elu päästmist. Parmal juhul jõuab keegi koju, kes seda võib olla muidu ei teeks.
PS: Mina ei jäänud süüdi, auto oli kindlustatud (ilmselt lähevad mõlemad mahakandmisse) ja formaalselt probleemid (ja neid seal jätkub) on teise poole omad aga uudishimu vaevab ja kui see oli nii, oleks isegi päris põnev sellise manöövri sooritajale otsa vaadata.
Kes tunneb, et peaks, see levitab.
Ärge põdege!

Kasutaja avatar
hypnotiza
Volvo Club liige
Postitusi: 3097
Liitunud: 20 Mai 2008, 22:43
Asukoht: Jüri lähedal kuskil
Kontakt:

Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.

PostitusPostitas hypnotiza » 06 Dets 2019, 10:48

Panin asja facebooki ka. Ehk kuskilt ilmub miskit välja. Leidub ikka idioote...
Siinkohal täitsa tõsimeeli soovin sulle õnne uue sünnipäeva puhul! Seegi hea, et kõik terveks jäid!
VOLVO VARUOSAD ja REMONT
Tel: 50 123 91 / 56 980 070

Kasutatud varuosad:
viewtopic.php?f=30&t=16150

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4394
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.

PostitusPostitas ants » 06 Dets 2019, 10:58

Ühtin "hypnoga", aga sõidetakse ju arvamusega, et "ega minuga ei juhtu ju". :(
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
totu
Kõva postitaja
Postitusi: 237
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:01
Asukoht: Harjumaa

Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.

PostitusPostitas totu » 06 Dets 2019, 11:40

Tänud.
lisaks veel, et isegi I põlvkonna S40 uksed on sigakõvad.
PS: auto mahakandmise otsus tuli ka ametlikult. Ilmselt tuleb see jutt ka ERR potaali üles, veidi leebemalt.
Ärge põdege!

PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 602
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59

Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.

PostitusPostitas PorisedRattad » 06 Dets 2019, 13:06

3 ja pool aastat sügasin Tallinn-Keila-Tallinn teed mööda paldiski mnt-d . See pani ikka vahest hämmastama kui eluohtlikke manöövreid tehti, Teadlikult mindi möödasõidule, nähes, et teine peab igal juhul koomale võtma. Sellel distantsil sõites 10kmh kiiremini võidab 2 minutit - selle nimel on nõus inimesed eluga riskima.

Hea et kõik terveks jäid.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
kaupz
Foorumi veteran
Postitusi: 1225
Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
Asukoht: keila-tallinn
Kontakt:

Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.

PostitusPostitas kaupz » 06 Dets 2019, 17:09

3detsembri sündmustes seda kirja ei pandud https://www.politsei.ee/et/uudised/liik ... -2019-1036

Teadmata täpset aastat ja mudelit, võib arvata et aastavahetuse masinal Külglibisemise vastast seadet DSTC ESP ei olnud.
Miinuses vist ka õhutemperatuur ei olnud.
minu teada olid STC ja TRACS sel ajal varustustes, aga tegu Veojõukontroll tüüpi lahendusega.
------------------
mul naine "proovis" 2000a I-gen STC ära suure libedusega, uute naeltega ja madalamal sõidukiirusel 70ga,
jälg oli sisekurvis asfaldi servast üle nihkunud ja ehmatas

samal sügisel ostsin 2005 koos DSTC, aga ka II-gen alguses oli osadel ainult STC !!
ega see ESP või DSTC füüsika seaduste vastu ei saa, aga midagi kindlasti suudab ka päästa.
https://www.youtube.com/watch?v=Mcg0cJ5yMqA
V70D5atm05sum[exV70/2,5tdi/atm]71Beetle 79T2terroristHipibuss
Pilt Veakoodiabi VIDAga Keilas

Kasutaja avatar
totu
Kõva postitaja
Postitusi: 237
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:01
Asukoht: Harjumaa

Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.

PostitusPostitas totu » 06 Dets 2019, 21:41

kaupz kirjutas:3detsembri sündmustes seda kirja ei pandud https://www.politsei.ee/et/uudised/liik ... -2019-1036

Teadmata täpset aastat ja mudelit, võib arvata et aastavahetuse masinal Külglibisemise vastast seadet DSTC ESP ei olnud.
Miinuses vist ka õhutemperatuur ei olnud.
minu teada olid STC ja TRACS sel ajal varustustes, aga tegu Veojõukontroll tüüpi lahendusega.
------------------
mul naine "proovis" 2000a I-gen STC ära suure libedusega, uute naeltega ja madalamal sõidukiirusel 70ga,
jälg oli sisekurvis asfaldi servast üle nihkunud ja ehmatas

samal sügisel ostsin 2005 koos DSTC, aga ka II-gen alguses oli osadel ainult STC !!
ega see ESP või DSTC füüsika seaduste vastu ei saa, aga midagi kindlasti suudab ka päästa.
https://www.youtube.com/watch?v=Mcg0cJ5yMqA

Seda kirjutasingi, et inimvigastuste puudumisel politsei asja ei uuri. Kuna osales 8 inimest, veensin neid siiski patrulli välja saatma. Kainuskontroll ja suur abi paberite täitmisel oli neist igatahes. I gen. S40 peaks ainult ABS olema? Risti ta läks.
Ärge põdege!

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 789
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.

PostitusPostitas Mihkel. » 06 Dets 2019, 23:26

Hea, et kõik siiski hästi lõppes! Politsei kohale kutsumine ka muidugi õige.

Liikluskultuuri poole pealt näib, et pooltel liiklejatel on põhjendamatult kiire igale poole. Või kes ees see mees sündroom? Mida kõike selle minutiga päevas teha saaks kui ühes tükis kohale jõuad. Sõidetakse nina tagumikus ja otsitakse igat väiksemat möödasõidu võimalust. Seda tihti ka juhul, kui keeratakse mõned kilomeetrid hiljem kõrvalteele. Kuhu kiiret? Ja absoluutselt vahet pole mis kiirusel ise liigelda, alla või üle piirkiiruse GPS'i. Pikivahe puudumisel jõuad vaid korra kõvasti rooli pigistada ja oledki hädaolukorras teisel litaki sabas. Möödasõidu võimaluse otsimine ei anna ka vabandust sabas jõlkuda (LE järgi lubab seda vaid manöövri alustamine). Mõistlik pikivahe, näed kaugemalt möödasõidu võimalust, saad varakult kiirendada ja mööduda ning lõppkokkuvõttes on möödasõidu aeg ka lühem.

Pimedalt möödasõit muidugi kõige hullem hoolimatus, isegi kui endast ei hooli, siis siiski sead ju ohtu teised.

Kõige hale-naljakam on muidugi neljarealisel see sabasse sõitmine, tiksumine, möödumine ja kohe nina ette reastumine. Vaatamata ebaturvalisele liiklemisele katab see lisaks teise auto märjal ajal mõnus kõntsaga.

Turvalist teed kõigile!
Viimati muutis Mihkel., 07 Dets 2019, 17:17, muudetud 1 kord kokku.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5

V70 2002 D5 manuaal
E39 520i - talverõõm

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 374
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.

PostitusPostitas Oldschool79 » 06 Dets 2019, 23:38

Tere! LUgesin algpostituse läbi. Tõesti kurb, et hoolimatuid liikluses osaleb. Ise lähen möödasõidule ainult äärmise vajaduse korral (enamasti ainult siis kui on ohutud tingimused ja kui ees sõiodab keegi 70-80-ga ja ma ise saaks spido järgi sõita 90-95) ja väga harva pimedas. Talvistes tingimustes möödasõite pigem väldin. Aga ma tahtsin tegelikult kirjutada omast kogemusest: Hommik, umbes 07:25, Talvine aeg - 2019 aasta Jaanuar või veebruar, igatahes lumi juba päris maas,libe, lumesadu jne nii, et reaalsed ilmaolud võimaldasid ohutult sõita ca max 70-ga (mõnel lõigul suisa 50-ga), mitte rohkem. Liikusin kolonnis esimesena. Vahetult peale Rannut ja Kõrkküla, seal kus talvisel ajal on ühel pool pankrannik ja teepiire, teisel pool talvisel ajal kõrged lumevallid (tuul mere poolt puhub kogu lume sinna). No ja sõidame siis ühtlaselt. Vastassuunast üks idioot läks autode vahelt täiesti ettearvamatult möödasõidule (möödasõidu keelualas muide) , olles vist mingi kolmas auto, ehk pidi sooritama möödasõidu kahest korraga, mis tähendas möödasõidumaa pikenemist. Ta jõudis tagasi reastuda umbes 1-2 sekundiga enne kui minuga laubakat oleks pannud- ma olin kolonnis esimene. Kui mitte otse laupa, siis vasakpoolne esinurk oleks ikka täistabamuse saanud. Mis päästis? Ei tea, aga ise arvan, et tal jäi valearvestusest lihtsalt natuke puudu. Tõenäoliselt vedas, kuna meie kiirused erinesid märkimisväärselt. Oleks mina ka 90-ga sõitnud, oleksime varem kohtunud- seal kus ta oli minu sõidurajas otse vastu sõitmas ja olekski kõik olnud. Lumevalli ei hakanud ennast keerama, sest auto oleks saanud liiga palju kannatada, et padjad oleks lahti läinud. Oleks olnud mingi kevadine aeg, kui oleks vähemalt mingi teepeenar olnud, siis küll, aga antud juhul polnud mul kuhugi minna ja ainus mida ma teha sain oli gaas rahulikult lahti lasta, sest taga ka autod ja libedates oludes piduritega blokki pole mõtet päris riskida autot ajada, kui just tõesti päris ekstreemne oht oleks- Oleks otse laupa tulnud, oleks vast pidurid põhja lajatanud küll (kui mul kiirus väiksem, siis on ka kokkupõrkejõud väiksemad ehk vigastused kergemad- kui palju, muidugi iseküsimus), aga sel juhul oleks mind pressitud kahe auto vahele, sest talvel on kolonnides sageli lühikesed pikivahed, et tagumine lihtsalt ei jõua pidurdada. See napikas mind päris surmahirmu tundma ei pannud, aga mõtlema pani küll. Nüüd sõidan pikemalt aega nii, et kui võimalik, siis sõidan parempoolse teeserva pool rohkem, et kui vastast keegi möödasõidule kavatseb minna, siis näeb mind enda eessõitva auto varjust. Siiani on enamasti ikka ära oodatud kuni ma möödun. Ega ma mitte ainult möödasõitjate pärast. Kuna veoautod kallavad vihmaläga ja sopaga mu üle iga kord kui vihmasajus vastu sõidavad, siis et endal parem sõita oleks siis hoian paremale, mitte alati muidugi, pimedas ei saa kuna teepeenral võivad olla ratturid, jalakäijad jne . Talvel muidugi ei saa seda alati praktiseerida, sest kui on lumevaalud siis pead sõitma mööda pikiroopaid kust jälg ees. Kus võimalik siis sõidan siiski rohkem kinnisõidetud lumel. S40 I Gen on tõesti ainult ABS standardvarustuses. Mul 2002 aasta väljalase ja sellel on DSA optional ehk lisavarustuses. Stabiilsuskontrolli puudumine pole mind väga mõjutanud kuna mul on automaat siis olen õppinud autot juhtima ja aeglustama gaasipedaaliga. Pidureid kasutan talvistes oludes nii vähe kui võimalik.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

j0hanne5
Foorumi veteran
Postitusi: 500
Liitunud: 18 Veebr 2016, 19:57
Asukoht: Tartu

Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.

PostitusPostitas j0hanne5 » 07 Dets 2019, 10:44

Sorry, Oldschool, aga sinu postituses on mõni asja mis minu kui ca 13a staaziga juhi kergelt pahaseks teeb, ära Isiklikult võta, jutt on üldine:
- Esiteks, kui liikuda lubatust oluliselt aeglasemalt ja sinu taha on tekkinud kolonn, on sul kohustus nad mööda lasta - kõik ei pruugi teeolusid sama ohtlikuks hinnata ja tahavad kiiremini liigelda kui kohati ca 2x aeglasemalt mida antud olukorras ntx mainisid. Tavapärane nähtus tipptundidel ka heades ilmastikuoludes, talvel võimendub.
- teiseks - mille kuradi pärast on vaja teineteisel nii tagumikus istuda et taganttulija ei saa isegi vahele reastuda ja peabki mitmest mööda pressima või eessõitja peab muretsema, et kas tagumine ikka pidama saab pidurduse korral. Ma saan aru, et istutakse siis tagumikus kui on plaan mööda minna, aga tihedalt meie põhimaanteesid kasutades, siis inimestele nagu meeldib seda pikivahet minimaalsena hoida, seda sõltumata teeoludest ja seetõttu ka näiteks minusugune igasuguse uimerdamise mittekannataja peabki mitmest mööda pressima (muidugi teen seda ohutult ja mitte kuskil kurvides, etc).

Kasutaja avatar
totu
Kõva postitaja
Postitusi: 237
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:01
Asukoht: Harjumaa

Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.

PostitusPostitas totu » 07 Dets 2019, 12:04

Nii on, tegelikult ei tahtnud ise seda uimerdamise juttu konkreetse asjaga siduda aga kindlasti oleks debiilseid möödasõite veidi vähem, kui aeglane liikleja laseks kolonni mööda. Täiesti igapäevane on sõita traktori järel 10 km. Ja kui see peletis lõpuks kohale jõuab, lööb see 5 kilomeetri pikkune, väga vihaste juhtidega, kolonn liikluse täiest pööraseks aga siis on kiirused juba +/- 90.
Ärge põdege!

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 374
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.

PostitusPostitas Oldschool79 » 07 Dets 2019, 14:12

Vabandage, aga Te jätate minu postitusest välja väga olulise asja: Ilma.- ja teeolud.

Esiteks, kiirus tuleb valida vastavalt ilmaoludele. KUi te väidate, et rasketes oludes on võimalik sõita 90+ siis võtate teadlikult riski, mis ohustab kõigi teiste kaasliiklejate elu. See napikas millest mina pääsesin oli rasketes oludes pimedas, talvistes oludes varahommikul. Olete talvel sõitnud kolonnis? Võib-olla saate aru, et kui 10-st autost koosnevas kolonnis kõik sõidavad vastavalt ilmaoludele aeglasemalt, siis järelikult nii on antud oludes ka mõistlik ja kui üks kolonnist otsustab minekut teha, siis ise vastutab- 9 juhti kümnest ei saa reeglina eksida. Eksib ikka see, kes hindab oma võimed üle. Tavaliselt siis need, kes usuvad et elektroonilised sõiduabid päästavad igas olukorras.

Teiseks, tavatingimustes märjal asfaldil,kuival asfaldil suvel , kevadel, sügisel sõidan maanteel 90-100 km/h. Ja ikka sõidetakse mööda. Kas ma siis takistan ka liiklust? Ei takista ju. Krt kuskohast võetakse normiks et piirkiirusest +10 km/h on liikluse takistamine... Suvised kolonnid võivad ka liikuda 90-100 km/h ja ikka leidub keegi, kes tahab sooritada madallendu kiirusel 110-120 km/h- selliste madallendurite vastu lihtsalt ei saa, see ei tähenda et siis peab kogu kolonn sõitma 110-120 km/h madallendurite taktikepi all. Olen mööda Narva-Tallinna maanteed sõitnud rohkem Lääne- Ja Ida-Virumaa piires, kus on kaherealine tee kuni Kukruse-Jõhvi liiklussõlmeni, mis on 4-realine ja ausalt öeldes näen väga tihti kuidas madallenduritele politsei trahvi kirjutab. Tekibki küsimus, kes liikluses probleemiks on, kas need kes hoiavad ühtlaselt kiirust või need, kes ületavad piirkiirust eesmärgiga võita kogu trassi läbides maksimum 10 minutit aega?!? Sõites Tallinna suunas hoian neljarealisel suvel 110-115 sees. Ma ei takista kedagi, aga leidub ka neid kelle jaoks on neljarealine Tallinna-Narva lõik Autobahn, kus saab 130-140 sõita. Sõitku, aga mina sellega kaasa lihtsalt ei lähe.

Kolmandaks ei takista ma mitte ühelgi teisel liiklejal alustada möödasõitu (kes tahab, jumala eest mingu, mul parem, kui taga kedagi närviliselt ei tolkne, aga on ka väga vale kui arvatakse, et taga perses kinni sõites tuledega vilgutades on normaalne sundida eesliikuvat kiiremini sõitma), olgu selleks siis motikas, maastur, buss, metsaveokas, sportauto, väikeauto jne. Kui vaja siis vähendan kiirust ja tõmban paremale. Mind on tänatud ohutulede vilgutamisega selle eest et lasin mööda sõita. Ja kui vaja lähen ka ise möödasõidule- olgu selleks traktor 50 km/h või veoauto, mis sõidab 70-80 km/h. Eelistan samuti pigem pikka sirget ja tingimusi milles ma näen kohta kuhu tahan tagasi reastuda. Aga ma ei tee seda reeglina talvel. MIks ma pean talvistes oludes enesetapjalikult mööda sõitma rekkast? Traktorid ja põllutöömasinad- nendest sõidan igal juhul mööda esimesel ohutul võimalusel. Kiirust tuleb paraku alandada kui oled aeglasele liiklejale selja taha jõudnud ja pead hindama olusid ja võimalusi ohutuks möödasõiduks. Suure ja laia masina varjust ju ei näe vastutulevaid, kui tee on suunda muutev. Seega tuleb kurviline osa läbida aeglase liikleja taga ja esimesel võimalusel siis minna möödasõidule. Liiklustihedus on paraku selline, et sa võid näha, et kedagi ei tule, aga sekundi kahe sekundi pärast ilmub nähtavale. Mida käänulisem on tee, seda suurem on tõenäosus et keegi ootamatult vastu tuleb. sama ka tõusudel ja langudel. Kui sa lähed möödasõidule tõusul, siis sa ju ei tea, kas keegi tuleb vastu või mitte. Manöövri alustamise hetkel pole kedagi, aga hetkel kui oled möödasõidetava kõrval, siis ilmub lambist nähtavale. seetõttu hindan mina ohutuks ainult olukorda, kui on pikem sirge või väga pikk lauge kurv, kus on üle 500m näha ees toimuvat. tõusud langud ja käänulised osad on minu jaoks enamasti välistatud. probleem on meie liikluskultuuris lihtsalt selles et paljud juhid kipuvad teiste eest otsustama, millal on ohutu ja millal mitte, selle asemel, et hinnata enda eest. ehku peale kurvidesse möödasõidule minek on kõige suurem idiootsus üldse. seetõttu hindan ma olusid ennekõike iseendast lähtuvalt. maandan niipalju riske kui võimalik, aga on asju, mis minust ei sõltu. kahjuks enamasti ei saa ma midagi teha, kui keegi taga perses kinni on. siis on 2 varianti, kas lähen eest ära või lasen tal möödasõidu teha. eesliikujaga, kes liigub piirkiirusega, siis hoian ikka mõistlikku pikivahet. mis on üldse paljudel juhtudel kasuks tulnud neile, kes minust mööda sõidavad, neile jääb tasku, et tagasi reastuda ohutult. mõnikord sõidetakse minust ja eesliikujast korraga mööda, aga on juhtunud isegi seda et olen sunnitud kiirendama, et möödasõitu alustanu minu taha tagasi reastuda saaks kuna ta EI JÕUA möödasõitu lõpetada vastusõitva kaasliikleja tõttu. sellisel juhul ootab möödasõitja uut võimalust ja pole mitte kunagi mingil moel oma pahameelt näidanud. Mul ei ole mitte 13 vaid maksimum 3 aastat sõidukogemust ja ma olen aru saanud, et asi pole staažis vaid ennekõike iga juhi isiklikes hinnangutes. Üks hindab- Väga OK sõita, teine ütleb- sitad tingimused jne. Siia tuleb mängu veel sada erinevat tegurit mida ma lahkama ei hakka, auto seisukord juhi teadlikkus oma sõiduki seisundist ja võimetes autot ohutult juhtida. see on niivõrd individuaalne, et selle üle pole lihtsalt mõtet vaielda.
Viimati muutis Oldschool79, 07 Dets 2019, 15:06, muudetud 1 kord kokku.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4394
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.

PostitusPostitas ants » 07 Dets 2019, 15:00

Möödasõit ei ole kohustuslik manööver. Iga üks ei suuda lumelörtsis kiiresti sõita,
veelvähem sooritada möödasõite.
See on minu arvamus :(
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
Mati
Volvo Club liige
Postitusi: 261
Liitunud: 13 Jaan 2006, 18:02
Asukoht: Tallinn

Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.

PostitusPostitas Mati » 07 Dets 2019, 15:48

Ants .Olen selle mõttega 100% nõus

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 6909
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Järelemõtlemist meie liiklusest.

PostitusPostitas Liiwaannus » 07 Dets 2019, 15:55

Proovisin mingi hetk vaadata, et kui madalaks saab kütuse kulu, kasutasin selleks võimalikult kaitsvat ja sujuvat sõidustiili, kiirused nii gps i järgi lubatu või gramm vähem, kella järgi gramm üle. Pikivahed nii, et ei peaks pidurdama ja lühikestest foorivahedest jms tekkivad aeglustused, kiirendused proovisin absorbeerida väheke aeglasema sujuva sõiduga. Mida oskan öelda, väga tšill ja stressivaba. Argument, et nii kui pikivahet jätad nõelutakse kohe täis ei päde, esines seda, aga pigem erand. Ajalist kaotust ei täheldanud, kütusekulu kukkus ca 10%.

Möödasõite endal oli vaja teha mininaalselt, samas kui suuri möödasõitjaid vaadata, siis kuskil poovamas kohas olid tervelt auto või paar ees. Palju õnne neile. Suve poole sai vastupidiselt just trassidel (2+2)kiiremat sōitu harrastada. Tõesti, sain koju mõned minutid kiiremini, samas oli sõit pingelisem, sest pidi jälgima võimalikke ettereastujaid jms.

Oma kaks.kopikat mõlemale leerile. Möödasõidud üldjuhul ei anna olulist võitu, möödasõidu asemel võiks oma kasutu aja nt nutiseadmes või mõne muu vähese lisaväärtusega tegevuse juures ära mõõta ja seda mitte kulutades need 2-5 minutit.päevas võita.

Teisele poole, et isegi kui ilmastik raske ja olud ei luba sõita ja su järele tekib pikk saba, siis ilmselt enamik ei näe seda nii hulluna, seega oleks viisakas kolonn mööda lasta. Oma õiguse taga ajamine ei kiires ega aelgases otsas pole mõistlik, tekitab mõttetut stressi.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: aix76 ja 6 külalist