Stardiabi/akupank?
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec
- Oldschool79
- Kreisi postitaja
- Postitusi: 406
- Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
- Asukoht: Rakvere
Stardiabi/akupank?
Tere!
Kas ja milline akupank/stardiabi ennast õigustab, kui tavalist laadijat kasutada ei saa elektrivõrgu puudumise tõttu auto parkimiskohal (auto jääb vahel seisma kuni 5-ks päevaks) linnas, kus peatun. Pikemad distantsid tulevad, umbes 2 korda nädalas 65km edasi ja tagasi ehk siis ca 150 km kui arvestada linnasõitu ka jurde. Omal kogemus ,kus 5 päeva vähe sõites ja kui unustad veel kindalaeka avatuks siis tõmbab talvel miinuskraadidega aku tühjaks. Laadimisvõimalust aga talvel parkimiskohal ei ole.
Autot talveks konserveerida ei taha, teeb rohkem kahju, kui kasu.
Võimalused, kui akut tuppa laadima tuua ei taha/ei viitsi?!?
Tean, et regulaarne sõit aitab akut laadida, aga kuna läksin õppima, siis muude kulude kõrvalt on kütusekulu natuke suur.
Soovitusest autost loobuda ei ole kasu. Liikuda vaja ja kui on tegemist marsruutidega kus bussid ei käi ega väljumisajad ei klapi, siis auto lahendab selle sõltuvusprobleemi ühistranspordist.
Mõte selline, et akupank/stardiabi on kerge, hea kaasas tassida, saab toas soojas hoida ja kiiresti täis laadida.
Kasutajate kogemused?!?
Tänud kaasamõtlejatele ette
Kas ja milline akupank/stardiabi ennast õigustab, kui tavalist laadijat kasutada ei saa elektrivõrgu puudumise tõttu auto parkimiskohal (auto jääb vahel seisma kuni 5-ks päevaks) linnas, kus peatun. Pikemad distantsid tulevad, umbes 2 korda nädalas 65km edasi ja tagasi ehk siis ca 150 km kui arvestada linnasõitu ka jurde. Omal kogemus ,kus 5 päeva vähe sõites ja kui unustad veel kindalaeka avatuks siis tõmbab talvel miinuskraadidega aku tühjaks. Laadimisvõimalust aga talvel parkimiskohal ei ole.
Autot talveks konserveerida ei taha, teeb rohkem kahju, kui kasu.
Võimalused, kui akut tuppa laadima tuua ei taha/ei viitsi?!?
Tean, et regulaarne sõit aitab akut laadida, aga kuna läksin õppima, siis muude kulude kõrvalt on kütusekulu natuke suur.
Soovitusest autost loobuda ei ole kasu. Liikuda vaja ja kui on tegemist marsruutidega kus bussid ei käi ega väljumisajad ei klapi, siis auto lahendab selle sõltuvusprobleemi ühistranspordist.
Mõte selline, et akupank/stardiabi on kerge, hea kaasas tassida, saab toas soojas hoida ja kiiresti täis laadida.
Kasutajate kogemused?!?
Tänud kaasamõtlejatele ette
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM
Re: Stardiabi/akupank?
Bensukas/diisel? Ma alustaks korralikust akust..5 päeva ei tohiks küll akut tühjaks teha.
PS! See taha jäetud tarbijate vastu ei aita, mōistlik on ikka kriitilise pilguga auto yle vaadata, enne kui minema kōnnid.
PS! See taha jäetud tarbijate vastu ei aita, mōistlik on ikka kriitilise pilguga auto yle vaadata, enne kui minema kōnnid.
- Oldschool79
- Kreisi postitaja
- Postitusi: 406
- Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
- Asukoht: Rakvere
Re: Stardiabi/akupank?
Tänud soovituste eest! Bensiin, autoks see mis signatuuris märgitud. Hetkel peal umbes 4 aastat vana Hankook, 72 Ah, 640A. Eks ma jälgin siis aku vastupidavust. Kui käredat külma ei tule, siis vast elab üle ka.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM
Re: Stardiabi/akupank?
Mul kunagine töökaaslane armastas teha sellist asja, et võttis mass klemmi maha, kui auto seisis vähemalt nädala. Ja ma ei mäleta et ta poleks autot käima saanud, vahest sõitis nädalavahetusel ka ca 500 km. Tegemist oli ka bensukaga, sellele pole kõva pauku vaja nagu diisel mootori käivituseks.
Re: Stardiabi/akupank?
Mu ligi 19a vana volvo seisab nädal-kaks vahest ja läheb pauguga käima. Kui vool ei leki, ei juhtu seismisega midagi. Seda, kui me räägime nädalatest, mitte kuudest, kui imeb ka alarmi pasun ja alarmi ledikene + magavad moodulid(osadel on pidevalt toide peal) akut korralikult tühjemaks.
Tähtsamad eeldused:
1. Pole lekkeid, st "magava" masina voolutarve peaks olema kümnetes milliamprites
2. Korralik laadimispinge, vähemalt 14.0V
Tähtsamad eeldused:
1. Pole lekkeid, st "magava" masina voolutarve peaks olema kümnetes milliamprites
2. Korralik laadimispinge, vähemalt 14.0V
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96
Re: Stardiabi/akupank?
Normaalse elektrisüsteemiga auto ei tohiks jah 5 päevaga tühjaks saada.
Aga akupankadest teema alguse juurde tagasi tulles soovitaks NOCO toodangut. See piisavalt väike ja võimas.
Endal on NOCO GB40. Peale ostmist sai mängitud. Võtsin oma 7sajasel aku maha ja panin ainult selle boosteriga mootori ilma probleemidetta mitu korda käima.
Endal õnneks pole vaja läinud aga naabrit olen küll juba kaks korda aidanud
Aga akupankadest teema alguse juurde tagasi tulles soovitaks NOCO toodangut. See piisavalt väike ja võimas.
Endal on NOCO GB40. Peale ostmist sai mängitud. Võtsin oma 7sajasel aku maha ja panin ainult selle boosteriga mootori ilma probleemidetta mitu korda käima.
Endal õnneks pole vaja läinud aga naabrit olen küll juba kaks korda aidanud
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Re: Stardiabi/akupank?
Mina ostsin Stokkerist Telwini akupanga/käivitusabi. 13000mAh ja hetkeliselt annab käivitusabi puhul 800A voolu ka välja. Selline: https://www.motonet.ee/et/toode/455612/ ... 800-A-12-V
Re: Stardiabi/akupank?
Annaks ka hääle Nocole: https://patareid.ee/est/noco-gb150-12v- ... nius-boost kannatab päris mitmeid käivitusi järjest ja ka suuremat tehnikat aitab.
Ärge põdege!
Re: Stardiabi/akupank?
Lihtsalt mõtteks kui keegi soovib soodsamalt sellist stardiabi. Osta tavaline 3S 4000mah Li-Po aku (kasutatakse raadioteel juhitavate autode puhul näiteks) ja mingi laadija mis suudab balanseerida ehk kõik elemendid võrdselt laadida ja saad selle Telwini võimsusega akupanga ca.60€.
Jälgima peab muidugi, et aku oleks piisava väljundvõimsusega.
Jälgima peab muidugi, et aku oleks piisava väljundvõimsusega.
Re: Stardiabi/akupank?
Eelmisest suvest kogemus, et kui aku soojal ajal nädalaga tühjaks jooksis, oli edasine suremine ülehelikiirusel - paar päeva hiljem keset ööd lisakauged tööle lükates jättis tänu lühises akule murdosa sekundiks mootorigi seisma ning Tallinki pardal Helsingist üle tulles oli juba täkku vaja
Nüüd aasta vana akuga ei ole kuus nädalat probleem.
Nüüd aasta vana akuga ei ole kuus nädalat probleem.
- Oldschool79
- Kreisi postitaja
- Postitusi: 406
- Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
- Asukoht: Rakvere
Re: Stardiabi/akupank?
Tänud Tanel313! Soojal ajal ei tohiks aku ilma suure koormuseta tühjaks saada, kõik sõltub aku vanusest ja kuidas ta laadimist saanud on (sõidu ajal) no ja tarbimisest ka muidugi.. Olen lugenud ja kuulnud erinevaid arvamusi, et keskmiselt on aku eluiga 5 aastat, aga mõned räägivad 7-st ja 8-st aastast. Eks ma arvestan sellega, et kui laadimisest ei piisa, tuleb uus osta. Peaasi, et teele ei jää. Vist keegi juba mainis, et selleks tuleb akupinget jälgida- kasutada voltmeetrit- mina saan aru, et sel juhul sigaretisüütajasse käidavat?!? Sest kui juba teele jääd, on voltmeetrist vähe kasu. Ühest asjast olen aru saanud, et mida laetum aku, seda pehmemalt toimub starterist käivitus. tahhomeeter ka, kui täislaetud aku, siis käivitamisel viskab kohe pöörded alla, aga kui on auto külm või aku vähelaetud, siis viskab 1000rpm peale mõneks sekundiks. kui nüüd väga puusse ei pane...manuaal ütleb normaalseks umbes 750+/50 rpm. mul näitab kusagil 800-900 enamasti.
seda usun küll, et kui juba aku vana,siis külmas sureb ruttu. aga küsimus on, et kuidas vananemise märke õigeaegselt ära tunda?
seda usun küll, et kui juba aku vana,siis külmas sureb ruttu. aga küsimus on, et kuidas vananemise märke õigeaegselt ära tunda?
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM
Re: Stardiabi/akupank?
Minu Volvo aku oli neli aastat vana, enamus sõitudest eelneva aastaga 1400km jutti töölkäiku ja kohapeal lühim ots 35km. Ei ole mõtet üle mõtelda ja mingeid laadimisabisid vms planeerida, akud surevad, tuleb uus osta.
- PorisedRattad
- Foorumi veteran
- Postitusi: 775
- Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
- Asukoht: Tallinn
Re: Stardiabi/akupank?
Väga heaks aku eluaja pikendajaks on iga aasta keset talve aku auto pealt maha võtta ja tuppa laadima viia.
Tuttava auto, mis tegi ainult lühikesi otsi (6km), nii et mootor ka ei jõudnud soojaks minna - aku kestis 5 aastat (iga talve laadis ise juurde).
Kui ikka voltmeeter näitab seisva mootoriga autol aku pingeks alla 12,5 voldi, siis peaks laadima panema. Juhul kui laadija teatab peale 30min-1h laadimist, et aku on täis, siis võib hakata sättima poe poole uue aku järgi. Vanadel akudel on mahutavus kadunud ja seetõttu ka laadija laeb teda üsna kiiresti. Kui aku on hea tervise juures, siis laadija laeb olenevalt aku mahutavusest 6-10 tundi.
Täis laetud akul võiks olla minimaalselt 12,8 volti .
Muidugi peaks kontrollima, et auto laadimispinge oleks ka piisav. Töötava mootoriga peab olema aku kontaktide pealt mõõdetuna 14+ volti. Kindlasti mõõta kohe peale mootori käivitust, sest siis peaks hakkama genekas kohe käivituse peale kulunud energiat tagasi laadima akusse. Kui on alla 14 voldi, siis peaks laskma genekat kontrollida, kuna ei ole enam täie tervise juures.
Tuttava auto, mis tegi ainult lühikesi otsi (6km), nii et mootor ka ei jõudnud soojaks minna - aku kestis 5 aastat (iga talve laadis ise juurde).
Kui ikka voltmeeter näitab seisva mootoriga autol aku pingeks alla 12,5 voldi, siis peaks laadima panema. Juhul kui laadija teatab peale 30min-1h laadimist, et aku on täis, siis võib hakata sättima poe poole uue aku järgi. Vanadel akudel on mahutavus kadunud ja seetõttu ka laadija laeb teda üsna kiiresti. Kui aku on hea tervise juures, siis laadija laeb olenevalt aku mahutavusest 6-10 tundi.
Täis laetud akul võiks olla minimaalselt 12,8 volti .
Muidugi peaks kontrollima, et auto laadimispinge oleks ka piisav. Töötava mootoriga peab olema aku kontaktide pealt mõõdetuna 14+ volti. Kindlasti mõõta kohe peale mootori käivitust, sest siis peaks hakkama genekas kohe käivituse peale kulunud energiat tagasi laadima akusse. Kui on alla 14 voldi, siis peaks laskma genekat kontrollida, kuna ei ole enam täie tervise juures.
XC70 2.5T 2004 154kw
Re: Stardiabi/akupank?
No mul volvo 940 diisel ja aku pea 8 aastat vana ja ise juurde laadinud pole. Laadimis pinge 14,2-14,5 tavaliselt. Üldiselt sõidab pikki otsi, kuid samas vahel seisab nädalaid.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 22 külalist