Naast vs lamell

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Priit_P » 21 Veebr 2017, 10:53

Kahju, et sellest praeguseks hetkest enam midagi järgi pole. Päike ja kerge + kraad teeb oma töö. Ainult Läike tee lõpuosas on veel midagi järgi. Aga ehk on võimalus õhtul kui jälle külmetab, sest soolapuistur satub siia kanti ikka haruharva.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7604
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Liiwaannus » 21 Veebr 2017, 11:11

Tahtsin ka mainida, et tänane hommik on ideaalne testimaks erinevate rehvide käitumist ekstreemoludes. Ülemiste kvartalivahelised teed ka päris mõnusad. Ei saa öelda, et naast ei oleks libisenud seal, kuratlikult libe oli. Isegi olin situatsioonis, küll passiivsema poolena, kus viimased 30 cm otsutasid, et kas on vaja remonditöökotta mina või mitte. Ehk pöörde laiaks ajanud masin oleks mind peaaegu ära rihtinud, kui ma poleks ta trajektoori märganud ja uuesti liikuma hakanud ning ruumi juurde tekitanud.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Tanel313 » 21 Veebr 2017, 11:20

:lol:

Ma vist jätan vahele, kuna Tallinna eeslinnas külavaheteedel ilma naastrehvideta mitte hakkama saamine ei ole asi, mida oma silmaga nägema peaksin. Siin Põhja-Norras samas sõidan ise lamellidega, sõidavad teised, täiesti ulme ju.

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas ants » 21 Veebr 2017, 11:26

Tsiteerides klassikuid
"Ükskord ta sulab niikuinii" :)
745 GL ´91; LR90 ´87.

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Priit_P » 21 Veebr 2017, 12:53

Tanel313, lahmida pole nagu väga mõtet. Muidugi oleks ma ka lamellidega vaikselt töristades sihtkohta jõudnud. Küsimus pole ju mitte selles, et ei saa ilma naastrehvideta sõidetud, vaid naelad annavad suurema kindlustunde omades jääl ka mingit pidamist. Vene ajal sõideti ju lausa suverehvidega talvel ja saadi kah kuidagi sõidetud. Mille pagana pärast pean ma autoga sõites kuidagi hakkama saama? Põhja-Norra teemal ei hakkaks sõna võtma kuna pole olnud au seal liigelda.
Küll aga ei pea ma ka ennast kõige rumalamaks inimeseks ja ei sõida autoga esimest talve. Kui lamell on nii hea pidamisega igal pool, milleks siis üldse naastrehve toota? Kõristada terve talve ringi ja kulutada teekatet? Ärge mulle nüüd tooge siia võrdlust: aga sellepärast, miks toodetakse nii bensiinil kui diislil töötavaid mootoreid. See poleks päris kohane võrdlus. Naastude kasutamine tekitab lisaks veel tolmu õhku mida me kõik kenasti sisse hingame ehk nad põhjustavad otseselt rahalist ja tervislikku kahju. Milleks naastud kui lamellid sellist võidukäiku teevad? Mingit loogilist seletust paluks mitte lahmimist. Ma ise teeks tagasihoidliku pakkumise: kui see tõesti nii oleks, oleks naastrehvid juba ammu minevik.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 871
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas 164 » 21 Veebr 2017, 12:57

Sõitsin korra Läikest läbi hetk tagasi, seal ei ole millelgi testida praegu, metsavaheline lõik oli küll jäine aga ka väga ok pidamisega, põhim sama mis asfalt. Ma arvan, et enne kella 9 seal Läikes väga kiilaks ei kisu.

Priit, millised su lamelli kogemused täpselt on? Mida omanud oled?

Aga oluline on selle teema juures ühiselt mõista, et kui me räägime Eesti oludes lamellrehvist, siis me räägime õigest pehme seguga põhjamaadesse mõeldud lamellrehvist, nagu näiteks see:
5087328448_99afe6aa66.jpg
Mitte mingist keskeuroopa M+S jurrist-meie talve mõistes. Nagu näiteks see:
index.png
Igas kliimavööndis oma rehv.

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Tanel313 » 21 Veebr 2017, 13:29

Mul on peres kaks autot, millel mõlemal all samas hinnaklassis uued rehvid. Abikaasal naastud, minu autol lamellid. Poleks uskunud, kui ise igapäevaselt ei näeks, kuivõrd parema pidamisega on lamellid. Loomulikult on olukordi, kus naastud on paremad, aga nende kahe konkreetse näite najal pole ma veel leidnud.

Enne töökaaslase soovitusel praeguse jooksu ostmist oli viimane kogemus lamellidega pea kümme aastat tagasi ja seda siis Vallai prottidega ning kahtlustan, et mõne mehe lamellidega aeglaselt sõitmise jutt pärineb ka dekaad vanast kogemusest. Viimasel ajal on rehvitööstus arendanud pigem lamelle ning naastude areng piirneb koguse suurendamisega, et oleks hea klõbiseda, asfalti lõhkuda ning korra aastas kiita, et täna oli küll naastust kasu.

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Priit_P » 21 Veebr 2017, 13:50

164, ma muidu juba eespool mainisin ka, et libedus kadus suhteliselt kiiresti ära. Ikka jah sellistest rehvidest räägime, mis Su esimesel pildil on.

Enda kogemused lamellrehvidega puuduvad. Kirjutasin ju eespool, et ei pea nende kasutamist eriti mõistlikuks kuna teehooldus on nagu ta on. Seda kuidas nendega liiklemine välja näeb, võib ju edukalt näha kaasliiklejate peal. Kui libe on, eks nad siis uisutavad ja sõidavad vaiksemalt, aga kohaltvõtud on libedaga aeglasemad ja pidurdama hakatakse juba hoopis varem. Igaks juhuks, sest ega ei või teada... Ehk nagu eriti ei isuta mind see lamellrehv kõrvalt vaadates. Muidugi võivad need mõnel olla ka täielikud pastlad jne. Osaliselt seetõttu ma ka vahetu testimise välja pakkusin :)
Samas omades lamellidest piisavalt teadmisi tuleb tõe huvides tunnistada, et kuival ja märjal asfaldil töötavad nad naastudest paremini. See argument ei ole iseenesest aga kuigi oluline, sest sellistes tingimustes oskame me kõik iga rehviga sõita.

Kusjuures ma olen täheldanud, et uuemat tüüpi naastud on nüüd palju madalamad kui näiteks need, mis minu auto rehvidel on kasutatud. Nood on veel n.n. vanemat tüüpi, kõrgemad. Ei pea just ajugeenius olema saamaks aru, et juba uuena madalam naast kulub ka kiiremini ära. Mõni hull v-o sõidabki ühe rehvi jooksuga 5-6 talve, a paneme kohe madalama naastu, siis ostab ikka 1-2a tagant uued :idea: Krdi tarbimisele suunatud ühiskond, ma ütlen :twisted:
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Oldschool79 » 21 Veebr 2017, 14:33

uutel naastudel pidavat olema omadus, et kui kummisegu külma ilmaga jäigastub, surutakse naelad välja ja kui ilm soojeneb siis kummisegu pehmenedes surutakse naastud rehvipinnaga tasa või millimeetri jagu mustri sisse, nii, et naastude kulumine kuival-märjal asfaldil oleks minimaalne. kuivõrd niivõrd, see tõsi on, ei tea, aga kord youtubes michelini rehvide kohta räägiti. palju kasu on, ei tea.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Priit_P » 21 Veebr 2017, 15:18

Tore oleks kui see nii oleks. Ma olin vahepeal juba natuke mures. Mingi olematu naastu tipp piilub vaevu üle mustri ja see peaks nüüd siis uus rehv olema, mis tagab pidamise :roll: Sel juhul tundusid uued lamellid juba mõistlikuma ostuna :mrgreen: Rõõmustama igaks juhuks veel ei hakka.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 871
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas 164 » 21 Veebr 2017, 15:34

Priit_P kirjutas:Enda kogemused lamellrehvidega puuduvad. Kirjutasin ju eespool, et ei pea nende kasutamist eriti mõistlikuks kuna teehooldus on nagu ta on.

Ma ei tahaks siia jälle hagu alla anda, aga noo ma ei saa sellist asja lugeda, püüan tulevikus seda teemat vähem üldse avada - "küll ema pani seda, onu on mul üldse kõva mees ja isa annab kõigile lõpuks lõuga".
Aga Priit, noo mis oig, kõik kohad ujuvad soolast, nii kiiresti soolaga jääd ja lund ei sulatata vist üheski teises põhjamaises naaberriigis ja millistel karmidel miinustemperatuuridel veel.

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas KuldarA » 21 Veebr 2017, 16:33

Priit_P kirjutas: Ei tea mis pimedast usust siin küll räägitakse :) Jutt baseerub puhtalt enda kogemustel. Kõvemad lamelli mehed võiks nüüd tulla Peetrisse Läike ja Helgi teele, kus teeolud vahelduvad täna hommikul mustast jääst täieliku kiilakani. Saame omavahel testida ja võrrelda nii kiirendust, pidurdusmaad kui ka auto üldist käitumist libedates oludes ning ehk saab nii mõnelegi mehele selgeks kuidas naastud libedal teel abiks on ja sõites kindlama tunde tagavad kui lamellid.



Kogemusel ainult naastrehviga...

Sõitsin täna hommikul lamelliga tööle. Teelt maha keerates oli parklas päris korralik kiilakas, jala sai lausa uisutada. Jah, oli libe, aga auto liikus kohalt ja ka pidurdas. Ilmselt sellepärast, et valisin sõitmiseks õiged sõiduvõtted. Sõites 100% ainult Tallinnas saaks rahulikult ilmselt ka Lõuna-Euroopa lamelliga hakkama, mida heaks ei kiida, aga teeolud on minu arvates terve talve väga ettearvestatavad. Ei ole ettearvestatavad ootamatu saju jms korral, aga siis liigub terve linn teosammul ja lumega pole naastul nagunii mingit eelist.

Pigem on minu jaoks naljakas vaadata neid "julgeid" naastu ja AWD vendi kes talvel ilmaolusid arvestamata sõidavad nagu suvel sest neil on eelmainitud rehvidest ja veoskeemist võlts turvatunne.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Tanel313 » 21 Veebr 2017, 16:59

Priit_P kirjutas:Enda kogemused lamellrehvidega puuduvad.


Noh, viisakas oleks sel puhul kuulata ja mitte tõsise näoga naljakat juttu rääkida..

Kasutaja avatar
Risu
Foorumi veteran
Postitusi: 608
Liitunud: 07 Apr 2015, 14:06
Asukoht: Paide

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Risu » 21 Veebr 2017, 17:24

+1 :lol: :lol:
888BFF

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Priit_P » 21 Veebr 2017, 17:31

(Muigab). Selline reaktsioon oli täiesti oodatav ja sellega ma arvestasin. Ahaa, ise pole sõitnudki! Mis sa siis räägid üldse? Aga mis sellest järele mõeldes muutub? Mitte midagi. Kas lamellrehvid muutuvad sellest kuidagi paremaks või teisemaks kui ma nendega ISE sõidan? Teatav loogika eksisteerib sellest hoolimata. Selle asemel, et ise tormata kogemusi hankima võib vaadata mis ümberringi toimub, üht-teist kõrvataha panna ja langetada enda jaoks õiged otsused. Pole vaja kõike asju omal nahal katsetada, et siis oma vigadest õppida saaks. Ma loodan endiselt, et lähiajal (äkki isegi täna) on lamelli kasutajatel võimalik tõestada ja demonstreerida mis pidi tegelikult maailm pöörleb ja kui väga ma eksinud olen. Minge rääkige sama juttu ka neile, kes talvel rallit ja jäärada sõidavad. Tänaval sõites me ei osale küll rallil, kuid tööpõhimõte on sama. Lahmima olete endiselt kõvad poisid :)
Viimati muutis Priit_P, 21 Veebr 2017, 17:40, muudetud 2 korda kokku.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 40 külalist