Naast vs lamell

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Tanel313 » 03 Nov 2018, 18:59

Oled sa ise ka nende jubedate prottidega sõitnud või plädised tühja?

j0hanne5
Foorumi veteran
Postitusi: 607
Liitunud: 18 Veebr 2016, 19:57
Asukoht: Tartu

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas j0hanne5 » 03 Nov 2018, 20:14

Tanel313 kirjutas:Oled sa ise ka nende jubedate prottidega sõitnud või plädised tühja?


Ainult salongis silitanud olen!✌️

Kasutaja avatar
aLLaN86
Foorumi veteran
Postitusi: 571
Liitunud: 03 Veebr 2013, 22:31

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas aLLaN86 » 04 Nov 2018, 12:33

Iceman kirjutas:Paneme eesmärgiks "25 lk jahumist jõuludeks"? :D

23.lk juba käib, pole palju jäänud, võib vist juba panuseid tõsta :D
'13 Volvo S80 T6 (MY14)
'98 Volvo S40 T4
'99 Mitsubishi Galant 2.0
'96 Mitsubishi Lancer 1.6
'82 Opel Ascona C 1.6

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Tanel » 04 Nov 2018, 13:25

Kaua viitsite?
Ühtset “õiget” vastust ei saa siit nagunii.
Kui kõik inimesed elaksid ühes ja samas linnas ning kõik autod liiguksid vaid antud territoorumil ja soola loobitakse lükkamata lumele nagu tehakse seda praegu siis muidugi lamell aga niikaua kui inimesed on mööda eestit laiali loobitud ja mõnda kohta ei jõua sool muudmoodi kui maanteelt autoga kaasa vedades siis ma isegi ei kaaluks lamelli.

Las igale ühele jääb ikka oma valik mida alla keerab ja kasutab.
Sõida või piigiga, kui roolis on loll siis ei päästa ka need
Viimati muutis Tanel, 04 Nov 2018, 13:33, muudetud 2 korda kokku.
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas ants » 04 Nov 2018, 13:26

+1
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas PorisedRattad » 05 Nov 2018, 07:50

marek555 kirjutas:Minu poolt ka Eestis toodetud prottide pidamisele viis viiest. Teevad nii mönelegi tuntud tootja rehvidele silmad ette. On muidugi probleeme kvaliteediga aegajalt, kuid üldjuhul vaidlusi ringivahetamisel ei teki. Lisaks tuleb neid ostes vaadata, et rehvi küljed oleksid sarnase jäikusega.


Vallai prottidega on üldjuhul 50% võimalus saada täieliku jama ja 50% võimalus saada väga hea rehv. Igal pool foorumitest leiab mõlemaid osapooli päris märkimisväärses koguses.

Ostsin kunagi Vallai suverehvid. Muster oli hea - nii maastikul kui ka paduvihmaga oli täitsa arvestatav pidamine. Väga palju müra ka ei teinud. Miinuseks olid kolmel rehvil külgede peal munad, mida ei ole võimalik tasakaalustada ja peale kolmandat nädalat nendega sõitmist loobusin nendest. Läksid peale kolm aastat vanad (DOTi järgi) Pirellid 6mm mustriga ja vibratsiooni mured olid kadunud.

Minu poolt üks suur miinus Vallaile ja mina rohkem nende poole ei vaata.

Infoks kõigile, et Vallai tegutseb nüüd RehviLevi nime all ettevõtte nimega Rivest OÜ . Rivesti nime googeldades leiab ehitusfirma hoopis, seega segadust on omajagu.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
Hunt
Volvo Club liige
Postitusi: 1593
Liitunud: 07 Juul 2007, 07:57
Asukoht: Ainuke siiani okupatsiooni all kannatav Eesti linn
Kontakt:

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Hunt » 09 Okt 2023, 15:12

Paras aeg igaaastane saag käima tõmmata.

https://maaleht.delfi.ee/artikkel/12023 ... vahetuseks
V70 ´04 b a - liikur
V70 ´03 d a - naise liikur - avarii RIP
940 b m - müüdud
940GL ´94 b a - RIP
V70 2,4 ´01 b a R.I.P.
S60 AWD 2,4 ´02 a (avarii)
850 T5 ´96 m - müüdud
460 b m - müüdud

Kasutaja avatar
Igor
Volvo Club liige
Postitusi: 873
Liitunud: 19 Juun 2005, 09:58
Asukoht: Lõuna-Harjumaa

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Igor » 09 Okt 2023, 17:21

See saag on siin juba mitu aastat vaikinud!
Вольво c cемëрки начинается!

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Iceman » 09 Okt 2023, 22:45

“Kui sõidetakse rohkem asulavälistel väiksematel teedel, kus ka hooldussagedus on harvem ja oht jäitele, soovitame kasutada naastrehve. Kui enamus sõitudest on asula sisesed, kus teehooldus on sage - sobivad lamellrehvid»

Meil ettevõttes just haldusjuht tegi statistikat, et kõik kes elavad Tallinnas vuravad ettevõte autodega naastudel eranditult. Ja 10st 8, kes elavad linnast väljas kaugel, sõidavad lamellidega. :D

Ei imesta, et pealinna teed nii rööpas on :D

Aga, et panus anda, siis raudpolt lamelli sektis olen. Juba viimased 10a. Ja pole mõtet tulla rääkima, et mine sõida nendega maal. Sõidangi. Iga talv. Ja veel sellistel teedel kuhu lumesahk eksib peale sadu 48h pārast ja soola meite teedele ei raisata. Ehk viimased 10km enne kodu on ikka talvel korralik talvetee lume jää ja muu pasaga. :)

ookeanivõidusõit
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 24 Aug 2022, 20:43

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas ookeanivõidusõit » 09 Okt 2023, 23:01

Kolisin ka ise ca 5-6 aastat tagasi lamellidele ja pole üheski olukorras tundnud et naelu vaja. Sõidan ka igapäevaselt külateedel ning käidud ka lumistes Norra mägedes. Loomulikult ostan võimalikult head rehvid, odavbrände ei vaata, kuigi ka sealt võib ilmselt head kvaliteeti leida.
Naise autole ostan aga alati naelad sest näen et "platseeboefekt" töötab ja proua sõidab naeltega enesekindlamalt.

Aga ei eita et mingis ekstreemolukorras võivad naelad olla paremad. Samas seda naelte müra ei viitsi pool aastat kuulata.

Kasutaja avatar
molymees
Kõva postitaja
Postitusi: 145
Liitunud: 02 Sept 2019, 07:07

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas molymees » 10 Okt 2023, 07:56

Olen samuti viimased 15a. ainult lamelli kasutanud.Testitud on nii odavaid kui kalleid ja pean ütlema, et suurt vahet ei ole kuna rehv ei sõida.Üks põhjus miks lamelliga sõidan on kindlasti ka see, et käin iga aasta ka suusatamas.Ja naelaga Leedust kaugemale ei saa.Ettevõtte poliitika on kahjuks nael ja eelmine aasta olin sunnitud ametiautole naelad alla kruttima.Naelamüra on ikka päris jube ja ühinen Iceman-iga, et kindlasti on see ka üks põhjus meie pekkis teedest.
Volvo XC90 - 2011 - ise sõitsin ja nautisin

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Priit_P » 24 Okt 2023, 17:25

Et see sumin siin väga lamelli keskseks ei läheks, siis enda autole läksid ka selleks hooajaks naastud alla. Eelmisel aastal taga veerenud ja super hästi sissesõidetud paar kolis ette. Muidugi on kõik naelad jätkuvalt sees ja sisuliselt kulumata. Talvine läbisõit kuskil 8500-9000km. Saab näha kuidas ees vastu peavad. Vana seguga rehvid panin praegu tagasillale, aga need vahetan detsembris ka uute vastu.

Iceman, rööpad ei teki teedel ainult naastrehvide tõttu. Paljudel juhtudel vajub juba aluskiht koos asfaltiga läbi, vaata näiteks esimest rida kus bussid sõidavad. Või näiteks kohad, kus autod foori taha seisma jäävad, muutuvad suht kiiresti ebatasaseks. Pidin korrektsuse mõttes ära klaarima.

Molymehel on oma arvamus, aga minu arvamus on, et tal ei ole õigus. Näed, ookeanivõidusõit, Sa oled jumala muidu raha korstnasse paugutanud ostes võimalikult head rehvid. Tegelikult suurt vahet pole. Ja ka rehvide tootjad lasevad ajalist ja rahalist ressurssi iga aasta asjatult tuulde, töötades välja järjest uusi ja efektiivsemaid mustreid. Molymees võiks neile edastada, et h.uinjaaga tegelete, ega rehv ei sõida. Ma võin öelda, et 20a vanuselt arvasin ma samamoodi ja sai ka igasuguste pasteldega sõidetud ning kah teel püsitud. Aga vanemaks saades on see arvamus muutunud. Tõsi, ka rahalised võimalused on praegu midagi muud, kui 25a tagasi. Oma luud-kondid on ikka kõige kallimad ja kvaliteetsed rehvid on odavaim elukindlustus. Mõni õpib teiste vigadest, mõni enda omadest. Aga leidub ka selliseid (ei näita näpuga kellegi suunas), kes on õppimisvõimetud.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas ants » 24 Okt 2023, 17:55

Kellele ema, kellele tütar.
Ise olen 3 viimast talve lamellidega sõitnud aastaringselt.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Loff » 24 Okt 2023, 21:00

Priit_P kirjutas:Iceman, rööpad ei teki teedel... .


Korrektsuse mõttes - rööpad tõesti ei teki ise, eriti veel teedele. Rööpaid ja liipreid paigaldavad raudteetammile raudteetöölised. Teedele tekivad roopad.
:-k
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
molymees
Kõva postitaja
Postitusi: 145
Liitunud: 02 Sept 2019, 07:07

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas molymees » 25 Okt 2023, 07:46

Priit_P kirjutas:Et see sumin siin väga lamelli keskseks ei läheks, siis enda autole läksid ka selleks hooajaks naastud alla. Eelmisel aastal taga veerenud ja super hästi sissesõidetud paar kolis ette. Muidugi on kõik naelad jätkuvalt sees ja sisuliselt kulumata. Talvine läbisõit kuskil 8500-9000km. Saab näha kuidas ees vastu peavad. Vana seguga rehvid panin praegu tagasillale, aga need vahetan detsembris ka uute vastu.

Iceman, rööpad ei teki teedel ainult naastrehvide tõttu. Paljudel juhtudel vajub juba aluskiht koos asfaltiga läbi, vaata näiteks esimest rida kus bussid sõidavad. Või näiteks kohad, kus autod foori taha seisma jäävad, muutuvad suht kiiresti ebatasaseks. Pidin korrektsuse mõttes ära klaarima.

Molymehel on oma arvamus, aga minu arvamus on, et tal ei ole õigus. Näed, ookeanivõidusõit, Sa oled jumala muidu raha korstnasse paugutanud ostes võimalikult head rehvid. Tegelikult suurt vahet pole. Ja ka rehvide tootjad lasevad ajalist ja rahalist ressurssi iga aasta asjatult tuulde, töötades välja järjest uusi ja efektiivsemaid mustreid. Molymees võiks neile edastada, et h.uinjaaga tegelete, ega rehv ei sõida. Ma võin öelda, et 20a vanuselt arvasin ma samamoodi ja sai ka igasuguste pasteldega sõidetud ning kah teel püsitud. Aga vanemaks saades on see arvamus muutunud. Tõsi, ka rahalised võimalused on praegu midagi muud, kui 25a tagasi. Oma luud-kondid on ikka kõige kallimad ja kvaliteetsed rehvid on odavaim elukindlustus. Mõni õpib teiste vigadest, mõni enda omadest. Aga leidub ka selliseid (ei näita näpuga kellegi suunas), kes on õppimisvõimetud.

Ei saa sinu jutust väga aru.Sa vahetad rehve paari kaupa ? Väga kummaline lähenemine.Kui oma ihu raam kallis on, siis mõistlik oleks jooksu kaupa vahetada.Jätkuvalt olen lamelli poolt ja sinna ei saa midagi parata.Läheb ka sel aastal uus lamell alla ja talv võib tulla.Ja sa panid hetkel ette parema mustriga ja taha kehvemad ?
Volvo XC90 - 2011 - ise sõitsin ja nautisin


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 26 külalist