lihtsalt jutu koht.

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 232
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas Tanel313 » 05 Mär 2020, 18:09

Mul on neid peres kaks tükki, üks 190 tuhat ja teine 500+ tuhat sõitnud. Ei tee kumbki kaugeltki võrreldavat häält ega suitsukatet ka peale kuuajalist talvekülmas seismist. Tööauto oli ka mingivahe reaalselt 80 tuhat sõitnud Proace.

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 518
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas kloox » 05 Mär 2020, 18:46

Eks too oleneb masinast ka,mul 65 kellal proacel ja teine on üle 100 tuhhi sõitnud kuigi aasta uuem,aga teine algusest peale mahedamalt käinud,mu oma tiksub imelikult.Amserv laiutab käsi kõik on korras.Aga 400 tuhise läbisõiduga tallinna vahet sõelunud masin käis tunduvalt paremini,kui 150 se ls-ga võru linna takso.Eks ta ikka kasutajast ka oleneb ning kas linnas või maanteel need km tulnud.
S80D5 Aut+AWD Teoorias olen tugev. :D

Steinhoff
Foorumlane
Postitusi: 34
Liitunud: 08 Veebr 2020, 18:04
Asukoht: Tallinn

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas Steinhoff » 05 Mär 2020, 20:22

kloox kirjutas:Nood psa 2 liitrised dislad lähevadki käima nagu kohviveskid.Pole seal enam seda surveastet,mis vanematel motodel.


Enne mingite väidete esitamist tuleks endale selgeks teha, mis vahe on surveastmel ja kompressioonil...
Ning neid ajab omavahel segi ainult mootoreid mitte tundev persoon.
Pole sellel PSA-l viga mitte midagi. Omal mitmeid olnud uuena ja kasutatuna. Sõidavad väga hästi, kui hooldada.

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 518
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas kloox » 06 Mär 2020, 07:05

Ega ma jh ei teagi mootoritest ja nende remondist suurt midagi teoreetiliselt,ma kõigest oskan neid remontida. :lol: :lol: :lol:
S80D5 Aut+AWD Teoorias olen tugev. :D

Marxy
Kõva postitaja
Postitusi: 148
Liitunud: 12 Mär 2012, 19:03
Asukoht: Tallinn/Viljandi

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas Marxy » 09 Mär 2020, 17:13

Kes julged suverehvid juba alla panevad? Krt, oleks siis lamellid vähemalt omal, aga naastuga viimased 3 kuud jube häbi olnud sõita.

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 3869
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas Iceman » 09 Mär 2020, 19:14

Oleneb kus sõidad. Kui ainult linn, siis ma oleks juba 1sel märtsil suvekad alla pannud. Naelad on meie viimaseid aastaid arvestades nagu mungal M. Ise juba mitu hooaega lamelli usku.
Ex: Volvo 855 T5, 94a
Ex: Volvo 854 R AWD, 97a
ExVolvo S60 D5 , 07a
ExVolvo 945 , 93a
Nissan King Cab D21 , 90a
Volvo S80 V8 , 07a

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 374
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas Oldschool79 » 09 Mär 2020, 19:23

Mul on koguaeg lamellid all olnud ja ma ei mõista miks ainult seadusepügala pärast naaste alla topitakse...Sel aastal polnud ju klassikalises mõttes talve ollagi. Need üksikud päevad millal miinusesse ja musta jääd tekitab... Ülejäänud 95-97% ajast klõbistad naastu ja lõpuks on need talverehvid lihtsalt "hambutud", kuna naastud tulevad välja- järgmisel hooajal siis kui reaalselt naastu vaja on siis ei ole rehvist kasu . Mul üks tuttav ütleb- talvel ainult naast (usub et naast aitab talvel igas olukorras-naast pluss nelikveoline Skoda :-D ), olgugi, et musta jää korral on naastust vähe kasu ja enamasti igal pool ju märg asfalt ja märjal asfaldil pole naastuga midagi teha.

Tunnistan, et lamelliga tuleb tunnetus väga kiiresti kätte, millal on libe. Siiani pole sõidukiiruse ja sõidustiili pärast pidanud eksima. Ma tean, et mul on rehvid teist hooaega all ja see tähendab, et nad kuluvad ja käesoleva suvehooaja lõpul pean jooksu välja vahetama. Aga seda jah, et kui foori all seisan eesliikuva taga ja vaatan, et praktiliselt kõigil puha naastud- vaatamata sellele, et lund ei ole ja väljas +5 :-D - natuke imelik.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Steinhoff
Foorumlane
Postitusi: 34
Liitunud: 08 Veebr 2020, 18:04
Asukoht: Tallinn

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas Steinhoff » 09 Mär 2020, 19:25

Meil igatahes suverehvide paigaldus käib juba eelmisest nädalast alates.
Ise sõidan veel lamelliga, kuna see nädal ei muuda pikas perspektiivis miskit. Terve talv sama kraad ja ilm olnud, seega ei kulu rehv hetkel ei kiiremini ega aeglasemalt. Naelrehvide korral oleks suvekad juba all.

Klassikalises mõttes külm nadi talv, kuid seda päris talverehve läks ikka oluliselt rohkem vaja, kui ühe käe sõrmede jagu. Suverehvidega sõit ei oleks küll tervemõistluslik tegu olnud. Kui elada ei taheta, siis on ka muid viise, kuidas siit ilmast lahkuda. Mitte,et võtame kõrvalseisjad ka kaasa.

PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 602
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas PorisedRattad » 10 Mär 2020, 07:24

Oldschool79 kirjutas:Tunnistan, et lamelliga tuleb tunnetus väga kiiresti kätte, millal on libe.

Kui +5 temperatuuriga hakata märjal asfaldil 3-4 aastat vana lamelliga vähe tugevamalt pidurdama, siis kipub ikka libisema. Sama vana talvrehviga seda probleemi ei ole.

Sõidan vahest vähe agressivsemalt ja esimesed uued lamellid teist suve enam ei näinud. Rohkem pole lamelli poole vaadanud. Selline kulu ei ole vastavuses mu rahakoti sügavusega.
Eelistaksin ikkagi lamelli, aga paraku suverehv peab suvel ikka palju paremini vastu :roll:
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
aLLaN86
Kreisi postitaja
Postitusi: 479
Liitunud: 03 Veebr 2013, 22:31
Asukoht: Pärnumaa

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas aLLaN86 » 10 Mär 2020, 08:53

PorisedRattad kirjutas:
Oldschool79 kirjutas:Tunnistan, et lamelliga tuleb tunnetus väga kiiresti kätte, millal on libe.

Kui +5 temperatuuriga hakata märjal asfaldil 3-4 aastat vana lamelliga vähe tugevamalt pidurdama, siis kipub ikka libisema. Sama vana talvrehviga seda probleemi ei ole.

Sõidan vahest vähe agressivsemalt ja esimesed uued lamellid teist suve enam ei näinud. Rohkem pole lamelli poole vaadanud. Selline kulu ei ole vastavuses mu rahakoti sügavusega.
Eelistaksin ikkagi lamelli, aga paraku suverehv peab suvel ikka palju paremini vastu :roll:

Kui sõita aastaringselt, siis ilmselgelt ei kesta lamell, eriti veel "põhjamaade lamell". Lamell ei toimeta enam +10-st kraadist ülespoole nii nagu peaks - rehv muutub "vedelaks" ja sellega suureneb pidurdusteekond, väheneb juhitavuse kindlus, suureneb kulumine jms. Seega pole mõistlik lamelliga aastaringselt sõita, seda ju koguaeg nämmutatud igalpool. Ja nn. aastaringsed rehvid, mis kõlbavad kõigeks, ei kõlba üldjuhul mitte millekski.
Ma ei mõista, miks on vaja lamelliga suvel sõita? Vahetus maksab ju vaid mingi 40-60€ jooksu pealt, olenevalt kohast ja rehvimõõdust ja nii 2 korda aastas. Eelmisel autol oli samal veljel nii suvekas, kui lamell, sai vahetatud aegsasti ära ning ei olnud mingit muret, et kuluks ülemäära palju. Sõitsin odava otsa pehme seguga Hiina lamellidega, sõidustiil koguaeg pigem agressiivsem ja 3 talve sai kenasti sõidetud ning rehvid endiselt pehmed, mustrit jagus ja sõidetavad. Kui oleksin nendega ka suvel samamoodi paarutanud, siis oleks esimese suvega võibolla pastlad olnud, aga see poleks ju mõistlik, olgugi et rehv maksis vaid 45€ tükk. Ja kui lamellrehv maksab mingi 150-250€ tükk, siis igati mõistlik ju hooaegadele vastavalt neid vahetada, teades et saad vabalt keskmiselt 2-4 talve ära sõita, olenevalt, palju kilomeetreid keegi kerib selle ajaga. Ei ütleks, et hakkaks sedasi rahakoti peale...
Viimati muutis aLLaN86, 10 Mär 2020, 09:26, muudetud 5 korda kokku.
'13 Volvo S80 T6 (MY14)
'98 Volvo S40 T4
'99 Mitsubishi Galant 2.0
'96 Mitsubishi Lancer 1.6
'82 Opel Ascona C 1.6

Kasutaja avatar
stonestick
Foorumlane
Postitusi: 96
Liitunud: 04 Okt 2014, 15:43

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas stonestick » 10 Mär 2020, 08:54

PorisedRattad kirjutas:
Oldschool79 kirjutas:Tunnistan, et lamelliga tuleb tunnetus väga kiiresti kätte, millal on libe.

Kui +5 temperatul 3-4 aastat vana lamelliga vähe tugevamalt pidurdama, siis kipub ikka libisema. Sama vana talvrehviga seda probleemi ei ole.

Sõidan vahest vähe agressivsemalt ja esimesed uued lamellid teist suve enam ei näinud. Rohkem pole lamelli poole vaadanud. Selline kulu ei ole vastavuses mu rahakoti sügavusega.
Eelistaksin ikkagi lamelli, aga paraku suverehv peab suvel ikka palju paremini vastu :roll:


Aga kuidas oleks suvel suverehv ja talvel lamell? :idea: :roll:

Kasutaja avatar
-taf-
Kreisi postitaja
Postitusi: 454
Liitunud: 20 Veebr 2013, 09:50
Asukoht: Tallinn

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas -taf- » 10 Mär 2020, 09:27

stonestick kirjutas:
PorisedRattad kirjutas:
Oldschool79 kirjutas:Tunnistan, et lamelliga tuleb tunnetus väga kiiresti kätte, millal on libe.

Kui +5 temperatul 3-4 aastat vana lamelliga vähe tugevamalt pidurdama, siis kipub ikka libisema. Sama vana talvrehviga seda probleemi ei ole.

Sõidan vahest vähe agressivsemalt ja esimesed uued lamellid teist suve enam ei näinud. Rohkem pole lamelli poole vaadanud. Selline kulu ei ole vastavuses mu rahakoti sügavusega.
Eelistaksin ikkagi lamelli, aga paraku suverehv peab suvel ikka palju paremini vastu :roll:


Aga kuidas oleks suvel suverehv ja talvel lamell? :idea: :roll:

Ma arvan, et nii ongi mõistlik. Valida lamell ainult selleks, et seda suveks alt ära ei pea võtma, kõlab tobedalt. Vähemalt autofoorumis. Pannakse oma masinatesse palju aega ja raha, et umbe hää saaks ja siis...
Tuleb meelde üks juhus, kus mees lasi endale puusepal ukse teha. Küsiti, kas paneb luku ka juba külge. "Ei ole vaja, ma ise Husquga panen..."
Teen su autost pildid
Alfa 166 3,0 '99
508SW 2,0hdi '12
s60 2,4 125kW '02
Astra 1,7 cdti '07
v70 2,5 tdi '99

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 374
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas Oldschool79 » 10 Mär 2020, 18:00

OK, tundub, et ma pean proovima ühel hooajal eraldi suverehvid ära. plaan selline, et ostan jooksu kasutatud velgi ja siis lasen rehvid velgedele panna ja edaspidi käin ainult tasakaalustamas niikaua kui uut jooksu vaja. ma võin rattaid ise vahetada, aga rehvimontaaži/demontaaži eest iga kord maksta ei taha. mõttetu topelttöö.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 232
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas Tanel313 » 10 Mär 2020, 18:58

aLLaN86 kirjutas:. Sõitsin odava otsa pehme seguga Hiina lamellidega, sõidustiil koguaeg pigem agressiivsem ja 3 talve sai kenasti sõidetud ning rehvid endiselt pehmed, mustrit jagus ja sõidetavad.


Sa sõidad kas väga vähe või väga TLN kesklinnas ainult. Mul olid GY UG Ice 2 testivõitjad sõidetavad ühe talve jagu, järgmine oktoober alla pannes (6-7mm) oli pidamine olematu. Kuna ei raatsi igaks talveks uusi lamelle osta, sõidan naastudega.


Oldschool79 kirjutas:ostan jooksu kasutatud velgi ja siis lasen rehvid velgedele panna ja edaspidi käin ainult tasakaalustamas niikaua kui uut jooksu vaja. .


Ei ole mingit mõtet neid tasakaalustamas käia. Mul on kõigil autodel kaks jooksu rattaid ja tasakaalustamist saavad ainult siis, kui uued rehvid peale. Ei tunne puudust.

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 3869
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas Iceman » 10 Mär 2020, 19:13

Tanel313 kirjutas:Sa sõidad kas väga vähe või väga TLN kesklinnas ainult. Mul olid GY UG Ice 2 testivõitjad sõidetavad ühe talve jagu, järgmine oktoober alla pannes (6-7mm) oli pidamine olematu. Kuna ei raatsi igaks talveks uusi lamelle osta, sõidan naastudega.


Sa kas oled väga nõrganärviline talve ja libeduse suhtes või siis on GY rehvid sitad ja Sinu agressiivne sõidustiil nendega ei sobi. Conti Viking lamellide sellist probleemi ei ole küll täheldanud. 2,5 talve olid täiesti tasemel .
Ex: Volvo 855 T5, 94a
Ex: Volvo 854 R AWD, 97a
ExVolvo S60 D5 , 07a
ExVolvo 945 , 93a
Nissan King Cab D21 , 90a
Volvo S80 V8 , 07a


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist