lihtsalt jutu koht.

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Väheke nalja igavasse päeva :D vol.5

PostitusPostitas ants » 16 Mär 2020, 18:42

Iceman kirjutas:
Aga seda oligi ju oodata. Meie it süsteeme pole kunagi testitud nö 110% koormusega. See jutt tundus juba eos ajuvaba. Süüdistada interneti kiirust on suhteliselt totakas. Süsteem ise ei tööta sellise koormusega. Teine asi see, et ütleme sul on kolm-neli last kodus. Kõik käivad koolis. Nüüd pead neid e-koolis koolitama. Kas sul on kodus 4 arvutit? Enamustel vast mitte . Niiet hea nali küll :D . Lastel sisuliselt uus koolivaheaeg teadmata ajaks.


Hommikul oli täitsa hullumaja, mitte kuskile sisse ei saa ja kui saad, siis ootad nagu homset päeva.
Mul l-laps kaheks nädalaks e- koolitusel, üks itsitamine käib.
Kahe nädala pärast selgub, kas tuleb veel 2 nädalat.
Nii et elagu meie E- riik.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
Tuuletallaja
Foorumi veteran
Postitusi: 503
Liitunud: 25 Okt 2009, 21:53
Asukoht: Faeht/Reval

Re: Väheke nalja igavasse päeva :D vol.5

PostitusPostitas Tuuletallaja » 16 Mär 2020, 18:53

Iceman kirjutas:...Süüdistada interneti kiirust on suhteliselt totakas...

Venelastel oli kunagi ilus ütlemine, et halval tantsijal segavad ka [schock]
Mulkku no. 5
Pilt '01 V70 S
Pilt '94 855 GL(E) "Konn"
Pilt '95 855 GLT "Ustav lahinguvant Gustav"
Pilt '91 744 GL "Sinine / Lendav Hollandlane"
ja paar riisiraketti

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Väheke nalja igavasse päeva :D vol.5

PostitusPostitas taavi » 17 Mär 2020, 17:19

ekool pole riigi asi ka, see on mugavuspakett, mida enamus koole kasutab :) saad, mille eest maksad :)
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Väheke nalja igavasse päeva :D vol.5

PostitusPostitas Liiwaannus » 17 Mär 2020, 19:56

Siin jah stuudium kasutusel ja suuremaid probleeme ei täheldanud.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Väheke nalja igavasse päeva :D vol.5

PostitusPostitas Oldschool79 » 17 Mär 2020, 20:52

Erinevad riigile mõeldud IT süsteemid olid alguses üles ehitatud väiksemaarvulise masspäringute teenindamiseks- paljud neist on lihtsalt vananenud, sest riik arendab uusi süsteeme, kuid vanu ei uuenda nii kiiresti kui peaks.
Neid süsteeme ei ole lihtsalt vahepeal riistvaraliselt uuendatud v.a mõne kriitlisem register, nagu rahvastikuregister, emta jne. Osasid süsteeme on natuke uuendatud tuginedes kasutajaarvu tõusmisele, aga sellist olukorda, kus teenust kasutab üheaegselt 100% kasutajaid, ei juhtu tegelikult kunagi- väga harva.
Reeglina arvestatakse koormuseks kusagil 65%, sest kõik korraga ühel ajal ei kasuta teenust (testida võib jah 100% peal) .
Nohjah, näiteks tuludeklaratsiooni esitamise perioodil teatud aegadel tõuseb küll teenuse kasutus lakke, aga üldiselt hajub koormus 24 tunni peale laiali- kõik ei saa oma ajaplaneerimise tõttu teenust kasutada. Kes tööl päeval, teeb õhtul, kes läheb tööle ööseks, teeb päeval.

E-kool aga on antud juhul sellises olukorras kus kõik päise päeva ajal kasutavad, kuna õppetegevus hakkab orienteeruvalt kell 9 kodustes tingimustes või hiljemgi, siis nii ongi, et ühes minutis tuleb korraga kümneid ja sadu päringuid kellele server peab väljastama talle kuuluvaid andmeid- igal kasutajakontol on oma andmehulk ja parameetrid ja kui tehakse andmeväljas muudatused tuleb need ka kettale tagasi kirjutada. Kuna andmed läbivad teatud teekonna enne kui päringu tegija arvutiekraanile jõuab siis võtab see aega- tehniliselt võttes on tegemist olukorraga nagu siis, kui sul oleks arvutis korraga 1000 akent lahti, millel jooksevad erinevad rakendused või programmid.

Kui on masspäringud, lähevad kõik päringud elavasse järjekorda, isegi siis kui tegemist on multitaskinguga ehk serveril on mitmetuumaline, tavaliselt topeltprotsessor (2 või enam protsessorit). Nüüd sõltub kõik järgnevast- esiteks, kui kiiresti loetakse andmed andmeaidast või serveri kõvakettalt/kõvaketastelt kuni selleni, kui suur ribalaius on serveri üleslaadimisel ära määratud
kas ühe kanali (kasutajasessioon) kohta on andmeedastuskiiruseks 64 kbit/s või näiteks 512 kbit/s- erinevus on 8-kordne.

Sellest omakorda sõltub andmete hulk erineva formaadi ehk andmetüübi korral võtab andmeedastus erinevalt aega. Tekst tavaliselt kuvatakse kiiresti, aga kuna kuvamise jaoks kasutatakse erinevait lõppkasutaja liideseid (veebirakendus) siis see omakorda seab piirangud sellele, et kui kiiresti kasutaja andmed alla laeb ja kasutaja lõpprakendus soovitud kujule andmed teisendab.
NIi ongi sedasi, et näiteks osad päringud e-eesti kodanikuportaalis on kiired, teised aeglasemad, sest kõiki andmeid teisendatakse erinevatest andmeaitadest ja andmevahetuskihtidest lõppkujule.
Juhtub, et see jääb venima, siis lõppkasutaja näeb kuidas ümmargune ratas, liivakell, punktiir või mingi muu sümbol muudkui ketrab.

See oli siis üldine näide- ise pole e-kooliga kokku puutunud, aga tean, et erinevad andmevahetuskeskkonnad on erineva jõudlusega. Internetipankades tavaliselt pannakse palju ressurssivaru juurde, aga kui mingi andmevahetuskiht kusagil katki läheb või päringule ei vasta, siis nii ongi- sul võib olla ka 1 Gigabit allalaadimisega netiühendus, aga kui server päringule ei vasta siis jäädki seda vastust ootama.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Väheke nalja igavasse päeva :D vol.5

PostitusPostitas Liiwaannus » 18 Mär 2020, 02:07

Ehk lühidalt kui süsteemi projekteerides pole arvestatud võimaliku äärmussituatsiooniga ja sele jaoks lahendust välja töötatud, siis süsteem ei tööta juhul kui se situatsioon oeaks esinema. Kui on erahalduslikud süsteemid avalikus kasutiseks, et.kas tellija on küsinud ja maksnud kriissituatsiooni võimekuee eest või mitte. Omal kulul igaka juhuks ebatõenäoliste riskide katmiseks ei tee ükski eraettevõte kulutusi. Kui keegi teist moodi arvab, siis tõstku käsi ja osundagu firmale, mis endale meteoriidikaitse võre laskis paigaldada.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Väheke nalja igavasse päeva :D vol.5

PostitusPostitas Oldschool79 » 18 Mär 2020, 02:36

SLA on jah erinev ja sõltub süsteemi funktsionaalsetest nõuetest. Ja vastavalt käideldavuse nõuetele tuleb juba projekti sisse kirjutada tehniline spetsifikatsioon ning enne valmislahenduse üleandmist tuleb lõpplahendi vastavust SLA-le testida. Samas ei saa projekteerija midagi teha kui hankes esitatud nõuded on puudulikult koostatud.
Kes maksab, see tellib muusika, aga juhtub nõnda, et kokkuhoiu nimel natuke näpistatakse, sest kõrge käideldavuse eest tuleb ka rohkem maksta. on valdkondi muidugi, kus kokkuhoidu pole võimalik teha, aga samas on teada ka fakt, et ükskõik, kui kalliks ka projekti arendada, 100%-list käideldavust pole võimalik tagada, sest kõiki riske lihtsalt pole võimalik maandada. Seetõttu on paljudes kriitilisemates projektides käideldavuse nõue kusagil 95%-98% ulatuses ja vähemkriitiliste puhul umbes 75% ulatuses.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Kasutaja avatar
McBrainless
Foorumi veteran
Postitusi: 1078
Liitunud: 12 Okt 2014, 19:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas McBrainless » 25 Mär 2020, 11:37

Iceman kirjutas:Miks sulle see Rootsi rehvivahetuse putka numbrialus nii oluline on? :D
Sama hästi võid ju Eesti omast nende numbrialuse küsida ja ühe «e» lihtsalt «s»-ks nikerdada :D

Võiks aga see poleks sama. Rootsi auto, tuli ka ju Rootsist. Sain Rootsi numbrid kaasa. Mõtlesin, et kõik võiks olla siis juba seotud Ruootsiga. Lihtsalt minu veider maailm, muud ei midagi.

Sax kirjutas:Eesti numbrialus vist natuke pikem, kui Rootsi oma?

Ei ole, üks ühele on. Hetkel on Eesti oma Rootsi numbrimärgi aluses sees.

Kasutaja avatar
Igor
Volvo Club liige
Postitusi: 873
Liitunud: 19 Juun 2005, 09:58
Asukoht: Lõuna-Harjumaa

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas Igor » 25 Mär 2020, 11:43

Aga kirjuta neile Fukubukusse, vaata, mis kostavad.
Вольво c cемëрки начинается!

Kasutaja avatar
torms
Foorumi veteran
Postitusi: 2305
Liitunud: 22 Juul 2009, 19:40
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas torms » 31 Mär 2020, 19:06

Kas kellegil oleks harjumaal/rae vallas laenata paariks tunniks 100% toimivat õhulugejat volvo v40le 147kw 1,9t, kuni 2000a. Tahan proovida kas mul on täielik ebaõnn kasutatud anduritega või on kala kuskil mujal ikka.
Poleerin läigestan vahatan

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas PorisedRattad » 02 Apr 2020, 07:57

Kui peale 24h prismade avamist polnud hommikul kell pool seitse kedagi poes, siis täna oli mustamäe prisma parklas ca 40 autot :shock: .
Ilmselt corona raames on avastatud, et varahommikul saab ka poes käia.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas Iceman » 02 Apr 2020, 08:34

PorisedRattad kirjutas:Kui peale 24h prismade avamist polnud hommikul kell pool seitse kedagi poes, siis täna oli mustamäe prisma parklas ca 40 autot :shock: .
Ilmselt corona raames on avastatud, et varahommikul saab ka poes käia.


Prisma siin mingi aeg ütles, et isegi öösiti on klientide arv kõvasti tõusnud.

Kasutaja avatar
rotsa
Kreisi postitaja
Postitusi: 496
Liitunud: 06 Nov 2005, 12:58
Asukoht: Tallinn-Nõmme

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas rotsa » 08 Apr 2020, 22:08

Kas oskab keegi lollile selgeks teha, mis erinevus on ksenoon pirnidel? Ühe saab kätte vähem kui 10 EUR eest ja teine maksab pea 90EURR'i. Vaevalt et te 9X kauem kestab või 9X paremini valgustab. Jutt käib D2R pirnide kohta
per aspera ad astra

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas Tanel » 08 Apr 2020, 22:32

rotsa kirjutas:Kas oskab keegi lollile selgeks teha, mis erinevus on ksenoon pirnidel? Ühe saab kätte vähem kui 10 EUR eest ja teine maksab pea 90EURR'i. Vaevalt et te 9X kauem kestab või 9X paremini valgustab. Jutt käib D2R pirnide kohta

Kvaliteet
Odavamad ei pruugi suuta kaarleeki õigesse kohta teha ning sellega seoses on valgusatavus halvem ning nähtavus saast.
Võta tuntud firma ja vb maksad ka nime eest mõnevõrra rohkem, aga tead et näitavad ka midagi mõnda aega kauem.
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
rotsa
Kreisi postitaja
Postitusi: 496
Liitunud: 06 Nov 2005, 12:58
Asukoht: Tallinn-Nõmme

Re: lihtsalt jutu koht.

PostitusPostitas rotsa » 08 Apr 2020, 22:48

Isegi Philips pirnid on erineva hinnaga. Kas kallim on tõesti nii palju parem.
per aspera ad astra


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist