lihtsalt jutu koht.
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7597
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: lihtsalt jutu koht.
Tegelikult rehvide hooaegade juurde võiks kilomeetrid ka lisada. Muidu võivad 20 ja 40kkm hooajaga sõitvad inimesed tülli veel minna. Numbrid on meelevaldsed, aga mõte vast arusaadav.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: lihtsalt jutu koht.
Iceman kirjutas:Sa kas oled väga nõrganärviline talve ja libeduse suhtes või siis on GY rehvid sitad ja Sinu agressiivne sõidustiil nendega ei sobi. Conti Viking lamellide sellist probleemi ei ole küll täheldanud. 2,5 talve olid täiesti tasemel .
Pigem sõidangi sealkandis, kus reaalselt talve, jääd ja sodi ning mitte EW pealinnas tasulise parkimisala raames. Viimati tööle tulles pidin lumetormi tõttu 19h tõkkepuu taga ootama. Ei sõida agressiivselt, vastasel juhul ei oleks praegustel kolmandat talve Hankookidel 95% naaste alles.
ca 30-35tkm on aastane läbisõit, ei midagi erilist.
- Hunt
- Volvo Club liige
- Postitusi: 1593
- Liitunud: 07 Juul 2007, 07:57
- Asukoht: Ainuke siiani okupatsiooni all kannatav Eesti linn
- Kontakt:
Re: lihtsalt jutu koht.
Vaatan ja loen... loen ja vaatan.
Naast vs lamell ja lamell vs naast.
Jah, nii ongi! See talv, kokku vast 10 päeva, mil talve üldse oli.
Aga milleks nülgida oktoobris sipelgaid, et nende põrna pealt ennustada, milline talv tuleb?
Kui on naast all, siis on naast all ja asi siin.
Sõita tuleb teadmisega, et naast on. Pole vaja ratast ringi lasta. Pole vaja pidureid testida.
Mõistus peaks vast olema võtmesõna kogu teema juures?
Lihtsalt fakt, et on kohti ja olukordi, kui lamell, kõigi oma bla bla bla eelistega muudes situatsioonides, jääb alla naastule ning tõenäoliselt just viimane toob "kastanid tulest välja".
Mina ei riski, oletades, et äkki tuleb pehme talv. Mina ei riski, et äkki lamell toimib ka. Raud on tugevam, kui jää. Kumm on nõrgem kui jää. Minu jaoks kõik öeldud.
Kui mõistust pole, pole kasu ei kummist, ega rauast.
Muretuid kilomeetreid!
Naast vs lamell ja lamell vs naast.
Jah, nii ongi! See talv, kokku vast 10 päeva, mil talve üldse oli.
Aga milleks nülgida oktoobris sipelgaid, et nende põrna pealt ennustada, milline talv tuleb?
Kui on naast all, siis on naast all ja asi siin.
Sõita tuleb teadmisega, et naast on. Pole vaja ratast ringi lasta. Pole vaja pidureid testida.
Mõistus peaks vast olema võtmesõna kogu teema juures?
Lihtsalt fakt, et on kohti ja olukordi, kui lamell, kõigi oma bla bla bla eelistega muudes situatsioonides, jääb alla naastule ning tõenäoliselt just viimane toob "kastanid tulest välja".
Mina ei riski, oletades, et äkki tuleb pehme talv. Mina ei riski, et äkki lamell toimib ka. Raud on tugevam, kui jää. Kumm on nõrgem kui jää. Minu jaoks kõik öeldud.
Kui mõistust pole, pole kasu ei kummist, ega rauast.
Muretuid kilomeetreid!
V70 ´04 b a - liikur
V70 ´03 d a - naise liikur - avarii RIP
940 b m - müüdud
940GL ´94 b a - RIP
V70 2,4 ´01 b a R.I.P.
S60 AWD 2,4 ´02 a (avarii)
850 T5 ´96 m - müüdud
460 b m - müüdud
V70 ´03 d a - naise liikur - avarii RIP
940 b m - müüdud
940GL ´94 b a - RIP
V70 2,4 ´01 b a R.I.P.
S60 AWD 2,4 ´02 a (avarii)
850 T5 ´96 m - müüdud
460 b m - müüdud
- PorisedRattad
- Foorumi veteran
- Postitusi: 775
- Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
- Asukoht: Tallinn
Re: lihtsalt jutu koht.
aLLaN86 kirjutas:Ma ei mõista, miks on vaja lamelliga suvel sõita?
stonestick kirjutas:Aga kuidas oleks suvel suverehv ja talvel lamell?
Point on hea, ma ei tea miks ma seda pole enne kaalunud . Kui lamellidega ainult talvel sõita, siis kindlasti jah kestavad kõvasti kauem. Kui tulevikus on vaja jälle uued talvepapud soetada, siis kindlasti kaalun seda
XC70 2.5T 2004 154kw
Re: lihtsalt jutu koht.
Tanel313 kirjutas:aLLaN86 kirjutas:. Sõitsin odava otsa pehme seguga Hiina lamellidega, sõidustiil koguaeg pigem agressiivsem ja 3 talve sai kenasti sõidetud ning rehvid endiselt pehmed, mustrit jagus ja sõidetavad.
Sa sõidad kas väga vähe või väga TLN kesklinnas ainult. Mul olid GY UG Ice 2 testivõitjad sõidetavad ühe talve jagu, järgmine oktoober alla pannes (6-7mm) oli pidamine olematu. Kuna ei raatsi igaks talveks uusi lamelle osta, sõidan naastudega.
Ma pole öelnudki, et sõidan palju ja tõesti, suurema osa sellest vähesest sõidan linnas (mitte Tallinnas). Sa vist ei lugenud mu postitust korralikult läbi ning jäi meelde vaid minu "3 talve" . Lõpus kirjutasin selge sõnaga, et mõnel kestavad 2 hooaega, mõnel 4 ja muide, on ka inimesi, kes sõidavad ikka väga vähe, panevad ka 5-6 talve samade rehvidega ning ennnäe imet, püsivad isegi teel. Ütlen ausalt, ei tea ühtki inimest oma tutvusringkonnast, kes 1 talvega rehvid ära kasutab ja järgmisel talvel neid kasutada ei julge.
Hoiustasin varasemalt oma talverehve jahedas maaaluses garaažis, kus temp. terve suve oluliselt jahedam välistemperatuurist ja stabiilne, ideaalne talverehvide hoiustamiseks ning igal sügisel, kui alla panin, olid nagu uued pehmuselt, ainult millimeetrid mustrist vähenesid. Ei midagi isiklikku, aga kui rehve kuskil õigetel tingimustel ei hoiusta ning rehvi omadused halvenevad enne eluea lõppu (loe. enne, kui mustrijääk muutub "olematuks"), siis tuleb peeglisse vaadata.
Müüsin vana masina maha eelmise aasta novembris ja kui kerida ajas tagasi ja praegust talve ei arvesta, siis oli lumiseid päevi ikka eelmisel kolmel talvel omajagu, ka selliseid kus kodulinna keskel teed hooldamata ning laia lund sadas, sama lugu maanteedega, polnud midagi häda sõita 7-6-5 mm mustriga. Olen sõitnud ka lörtsisel maanteel 3mm mustriga ja ütlen ausalt, et rohkem ei taha, aga saab hakkama küll, eeldusel et sõidustaaži piisavalt ning kaine mõistus peab säilima ja enda ning masina võimeid peab oskama hinnata.
Ja lisaks küsin, et mis imeloom see naastrehv on, et sellega saab paremini järgmisele talvele vastu minna, kui lamelliga? Mul praegu on all Conti 3 aasta vanused naastud, mustrit ja naastu veel küll aga naastud ümarad ning osa puudu ja ei ütleks, et peaksid paremini, kui sama vanad lamellid. Kui sa räägid, et sõidad ühe talvega testivõitjatest lamellid "kasutuskõlbmatuks", siis järelikult sama läbisõidu ja sõidustiili juures kuluvad ju ka naastrehvid peaaegu samapalju - "peaaegu" selles mõttes, et naast peaks grammi võrra vist kõvema seguga olema, et naast sees püsiks ja ei kulu seetõttu nii kiirelt, parandage, kui eksin. Lisaks lähevad naastud nüriks/ümaraks, kui sõita puhtal asfaldil ning ei pea needki enam nii hästi, kui eelmisel talvel. Üldjoontes peab ka kõrgema klassi lamell libedal teel, lihtsalt sõidukiirus peab vastav olema. Pigem on see selline psühholoogiline efekt, millele paljud loodavad, et kui on naast, siis olen teele liimitud ja midagi halba ei juhtu.
'13 Volvo S80 T6 (MY14)
'98 Volvo S40 T4
'99 Mitsubishi Galant 2.0
'96 Mitsubishi Lancer 1.6
'82 Opel Ascona C 1.6
'98 Volvo S40 T4
'99 Mitsubishi Galant 2.0
'96 Mitsubishi Lancer 1.6
'82 Opel Ascona C 1.6
Re: lihtsalt jutu koht.
Päris kindlasti on hea lamell parem kui keskpärane naast, igas olukorras. Ja hea/ halb mitte hinna mõttes, kuigi teatud seaduspära on selleski. Meie rohepesurid tassivad siia palmiõli ja muud fekaali aga see keskkonnareostus, mis tuleb naastudega krõbistamisest ei koti kedagi. Ise pean iga päev sõitma ja kolmas, kui mitte neljas, lamelli komplekt all. Ei ole kordagi valikut kahetsenud, tõsi autod veidi neliveolised. Samas, naine sahistab esiveolise Volliga ja ei kurda ka. Juba see kõrvareostuse vähenemine on väärtus.
Ärge põdege!
Re: lihtsalt jutu koht.
aLLaN86 kirjutas:Ja lisaks küsin, et mis imeloom see naastrehv on, et sellega saab paremini järgmisele talvele vastu minna, kui lamelliga? Mul praegu on all Conti 3 aasta vanused naastud, mustrit ja naastu veel küll aga naastud ümarad ning osa puudu ja ei ütleks, et peaksid paremini, kui sama vanad lamellid. Kui sa räägid, et sõidad ühe talvega testivõitjatest lamellid "kasutuskõlbmatuks", siis järelikult sama läbisõidu ja sõidustiili juures kuluvad ju ka naastrehvid peaaegu samapalju - "peaaegu" selles mõttes, et naast peaks grammi võrra vist kõvema seguga olema, et naast sees püsiks ja ei kulu seetõttu nii kiirelt, parandage, kui eksin. Lisaks lähevad naastud nüriks/ümaraks, kui sõita puhtal asfaldil ning ei pea needki enam nii hästi, kui eelmisel talvel. Üldjoontes peab ka kõrgema klassi lamell libedal teel, lihtsalt sõidukiirus peab vastav olema. Pigem on see selline psühholoogiline efekt, millele paljud loodavad, et kui on naast, siis olen teele liimitud ja midagi halba ei juhtu.
Võimas mentaalvõimlemine, aga ei muuda fakti, et naastud hoiavadki oma sõiduomadusi kauem. Mul ei ole vaja mingit jutustust psühholoogiast, mulle piisas esimesest kehvema ilmaga sõidust, kui peale Norra piiri esimesed 300km Rootsit võttis kuus tundi ja Jyväskyläst Länsisatamani teise kuus tundi. Samas, kui naastrehvid nii vasakult kui paremalt mööda lendasid.
Aga ikka tore, kui linnas lühikesi otsi tegev autojuht "õpetab" isikut, kes oma lamell- või naastrehve kasutab polaarjoone taha/taga töölkäimiseks.
Re: lihtsalt jutu koht.
Ei maksa nüüd nii isiklikuks minna, ma ei plaaninud siin kedagi õpetada. Ahjaa, üks väike märkus veel, meil oli ennist juttu siiski Eesti "talvest".
'13 Volvo S80 T6 (MY14)
'98 Volvo S40 T4
'99 Mitsubishi Galant 2.0
'96 Mitsubishi Lancer 1.6
'82 Opel Ascona C 1.6
'98 Volvo S40 T4
'99 Mitsubishi Galant 2.0
'96 Mitsubishi Lancer 1.6
'82 Opel Ascona C 1.6
Re: lihtsalt jutu koht.
Seda tõesti. Vabandust!
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4757
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: lihtsalt jutu koht.
50 a. tagasi polnud ei naastrehvi ega lamelli, hea kui sügisel said uued rehvid alla.
Ükski rehv ei hoia Teid teel, kui omal mõistust napib. AAMEN!
Ükski rehv ei hoia Teid teel, kui omal mõistust napib. AAMEN!
745 GL ´91; LR90 ´87.
- Oldschool79
- Kreisi postitaja
- Postitusi: 406
- Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
- Asukoht: Rakvere
Re: lihtsalt jutu koht.
Ma olen ka "linnamees" ja seetõttu ka lamellid all. Siiani olen eelistanud Hankooki. Mind on naelausku tuttav üritanud ära rääkida, et talvel ainult nael. AGa minu kogemus ütleb, et kui peaga mõelda sõites siis vahet pole. Miks ma siiani aastaringi sõitnud olen? Aga seepärast, et raha oli vaja kokku hoida.
Nüüd muidugi hakkab vastuargumente lendama, et ei hoia kokku. Ma arvan, et kui suvejooksu ja talvejooksu ükskord käiku lasen eraldi, saan ise järeldusi teha. Teine asi on see, et seadusega on lamell aastaringi lubatud (aga mitte kohustuslik). Suvel on suverehvid kohustuslikud. Jah, lamell ei ole suverehv, aga seda loetakse aastaringseks rehviks, mis sest, et need aastaringsed kolme mäetipu ja lumehelbega on mõeldud Põhjamaissesse talvekliimasse .
Mina arvan, et eelistuste seisukohalt pole mõtet kedagi õpetada. Igaüks teeb omad järeldused ise ja kõige paremini õpib oma kogemustest ning investeeringuotsused teeb samuti igaüks ise. Lamelliga saab ka suvel sõita, lihtsalt teise hooaja lõpuks pole enam lamell see, mis esimesel hooajal. Ja ma pole sellegipoolest 2 hooajal sõites teelt välja sõitnud või pidanud juhitavuse kadumise pärast muretsema, seda nii suvel kui talvel, ainult ühe erandiga, kui kolmanda hooaja lõpuks andis auto tagasisidet, et vesiliug on kerge tulema. Mustrit oli ca 4mm ja niipalju kui nõu küsisin siitsamast foorumist siis oli üks arvamus selline, et 4mm võib juba suure veehulgaga vesiliugu minna küll. Sõltuvalt muidugi sõidukiirusest. Spido järgi üle 80 ei kannatanud. Vibama hakkas. Õnneks oli talvehooaeg kohe käes ja sain uue jooksu alla. Ikka lamellid.
Nüüd muidugi hakkab vastuargumente lendama, et ei hoia kokku. Ma arvan, et kui suvejooksu ja talvejooksu ükskord käiku lasen eraldi, saan ise järeldusi teha. Teine asi on see, et seadusega on lamell aastaringi lubatud (aga mitte kohustuslik). Suvel on suverehvid kohustuslikud. Jah, lamell ei ole suverehv, aga seda loetakse aastaringseks rehviks, mis sest, et need aastaringsed kolme mäetipu ja lumehelbega on mõeldud Põhjamaissesse talvekliimasse .
Mina arvan, et eelistuste seisukohalt pole mõtet kedagi õpetada. Igaüks teeb omad järeldused ise ja kõige paremini õpib oma kogemustest ning investeeringuotsused teeb samuti igaüks ise. Lamelliga saab ka suvel sõita, lihtsalt teise hooaja lõpuks pole enam lamell see, mis esimesel hooajal. Ja ma pole sellegipoolest 2 hooajal sõites teelt välja sõitnud või pidanud juhitavuse kadumise pärast muretsema, seda nii suvel kui talvel, ainult ühe erandiga, kui kolmanda hooaja lõpuks andis auto tagasisidet, et vesiliug on kerge tulema. Mustrit oli ca 4mm ja niipalju kui nõu küsisin siitsamast foorumist siis oli üks arvamus selline, et 4mm võib juba suure veehulgaga vesiliugu minna küll. Sõltuvalt muidugi sõidukiirusest. Spido järgi üle 80 ei kannatanud. Vibama hakkas. Õnneks oli talvehooaeg kohe käes ja sain uue jooksu alla. Ikka lamellid.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM
Re: lihtsalt jutu koht.
Oldschool79 kirjutas:Lamelliga saab ka suvel sõita...
Sama hästi võiksin mina öelda, et talvel saab suverehviga ka sõita. Nüüd tembeldad mind kindalsti mõrtsukaks ja idioodiks, aga ilmselgelt pole sa olnud situatsioonis, kus +20...+25 C vahel temperatuuriga on mingi ootamatu manööver teha vaja suvel kuumal asfaldil. Sellisel juhul on sinusugune lamellimees samasugune reisija bussis nagu suverehviga mustal jääl sõitja. Ehk minusilmis saab talvel suvekaga sõitja ja suvel lamelliga sõitja vahele panna võrdusmärgi (lamell suvel= mõrtsukas). No offence.
Re: lihtsalt jutu koht.
Ma ostsin üle-eelmine sügis jooksu Nexeni lamelle, kuna naastudega rattad olid Norras, aga platool oli juba jää ja lumi maas. Olid teised nii kehvad, et kirusin €280 pärast, oleks pidanud selle 30-40km lihtsalt suverehvidega ära laskma. Nüüd on Nexenid suverehvideks. EI ole mingit häda täislastis autoga 130-140kmh Rootsi metsateed pidi tööle-koju sõita. Mingid eluschumaherid saaksid kindlasti kreepsu, aga pole neil suverehvidena häda mitte midagi.
Re: Väheke nalja igavasse päeva :D vol.5
ants kirjutas:Kui Arno isaga e- kooli jõudis,
oli leht juba maas.
Aga seda oligi ju oodata. Meie it süsteeme pole kunagi testitud nö 110% koormusega. See jutt tundus juba eos ajuvaba. Süüdistada interneti kiirust on suhteliselt totakas. Süsteem ise ei tööta sellise koormusega. Teine asi see, et ütleme sul on kolm-neli last kodus. Kõik käivad koolis. Nüüd pead neid e-koolis koolitama. Kas sul on kodus 4 arvutit? Enamustel vast mitte . Niiet hea nali küll . Lastel sisuliselt uus koolivaheaeg teadmata ajaks.
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7597
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: Väheke nalja igavasse päeva :D vol.5
Kolm neli last on suht vähestel ikka ja veel vähem on neid, kellel on mitu last ja ainult 1 arvuti kamba peale. Kõlab rappa ratastoolide teede ehitamise plaanina. Tore ja empaatiline, aga äärmuslike erandite ümber diskuteerimine.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist