Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

j0hanne5
Foorumi veteran
Postitusi: 607
Liitunud: 18 Veebr 2016, 19:57
Asukoht: Tartu

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

PostitusPostitas j0hanne5 » 16 Okt 2018, 07:17

Oldschool79 kirjutas:J0hanne5, vabanda, aga kes või mis keelab mul spido järgi piirkiirust hoida? Las siseministeerium koostöös maanteeametiga legaliseerib gepsu kasutamise spidomeetrina (siis muretseksin selleks gepsu), aga see pole ju nii, sest juhti õpetatakse sõitma auto spidoka järgi. Tegelikult kui kaine peaga mõelda siis allapoole valetav spidomeeter on tegelikult liiklusohutuse seisukohalt kasulikum- kriitilises olukorras võidad mõne lisasekundi või mõned meetrid pidurdusmaad juurde. Väide et juht takistab 80-85-ga sõites liiklust on nõme. Kas sa linnas ka kimad gepsu järgi nui neljaks? Ei kima ju, sest liiklustihedus, erinevad olukorrad, mis sunnivad pidurdama, ei lase sul seda teha. Mina ei kima maanteel pimedas sellisel närvilisel trassil nagu Tallinn-Narva ainult seepärast, et teel võib olla metsloomi. Mõni jalakäia võib tuterdada tee peal. Ja lähituledega üle 80 ei lubata ka sõita, kaugtulesid aga igas olukorras kasutada ka ei tohi- kui sõidad kolonnis siis eesssõitvat ei tohi oma kaugidega pimestada. Nii jääbiki variant, kus sõidad max 85-90 lähikatega ja seal kus võimalik, lülitad kaugid sisse. Eesti liiklus põhitrassidel on nii tihe, et liiklusseaduse järgi pole kaugtulesid tegelikult võimalik 75% teekonnast kasutada. Kui ees sõidab keegi 70-ga siis sellisest sõidan ka ise mööda, aga kui ma ise otsustan sõita 90 ja mitte gramm rohkem, siis see on minu otsus ja valik- tuleb valida kiirus vastavalt oma võimetele, teeoludele, ilmastikule ja liiklusele. võid mind nimetada aeglaseks ja saamatuks, mul savi, aga ma tahan elusalt ja tervelt sihtpunkti jõuda.


Väide, et 85-90 liigeldes takistad liiklust ei ole nōme, sest just seda sa teedki ju, eriti oma spidu järgi 85ga sōites. Tōmba omale waze vms äpp, vaata mis kiirusel Sa tegelikult liigud!
Ja tubli, et hindad oma oskusi/teeolusid jne, ma ei mōista hukka seda.
Kiirusepiirangud on meil pōhjusega paika pandud, pole vaja liiklusohutust ise ümber mōtlema hakata - lisameetreid vōidan ka heade rehvide ja piduritega, ma ei hakka sellepärast 80-90 vahel ujuma, et äkki midagi juhtub. Kui juhtub, siis juhtub nagunii!

Kasutaja avatar
SvenR
Foorumi veteran
Postitusi: 893
Liitunud: 19 Dets 2012, 09:50
Asukoht: Võrumaa, Rõuge vald, Pältre 53 812 626
Kontakt:

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

PostitusPostitas SvenR » 16 Okt 2018, 07:20

AllarS kirjutas:Siin tulevadki xenoni mehed teemaks. Korralik xenontuli näitab ikka ca. 100m kanti.

Näitad mönda testi selle kinnituseks? See 100m vöimalik vaid valesti üles reguleeritud tuledega.
Volvod Eesti kagunukas:2x P26 V70 D5244T M56+AW55-50 SN, V50 D5244T8 AW55-50 SN
FB Volvokodu Vida Dice ja KKL VOL-FCR abi Võrumaal

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

PostitusPostitas PorisedRattad » 16 Okt 2018, 07:50

AllarS kirjutas:Siin tulevadki xenoni mehed teemaks. Korralik xenontuli näitab ikka ca. 100m kanti.

+1 . Täitsa ilusasti säravad.



Oldschool79 kirjutas: Ja lähituledega üle 80 ei lubata ka sõita


Lähituled peavad autodel põlema koguaeg sõidu ajal . Viimase liiklusseadusega tuli tingiv klausel sisse, et juhul kui põlevad udutuled, siis lähituled ei pea põlema.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

PostitusPostitas PorisedRattad » 16 Okt 2018, 07:52

SvenR kirjutas:
AllarS kirjutas:Siin tulevadki xenoni mehed teemaks. Korralik xenontuli näitab ikka ca. 100m kanti.

Näitad mönda testi selle kinnituseks? See 100m vöimalik vaid valesti üles reguleeritud tuledega.

Ei ole valesti reguleeritud. Küll, aga kui 100m kaugusel on midagi tee peal, siis vana halogeeniga sa lihtsalt ei näe seda. Xenoniga näed mingisugust kujutist vähemalt ja juba võtad hoo maha...
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

PostitusPostitas allan » 16 Okt 2018, 08:52

1. Udukate pimedas kasutamisega nõus, mõttetu lisa paljudel autodel.
2. Ksenoontuli valgustab teed päris hästi, kindlasti paremini kui keskmine halogeentuli.
3. Spidomeeter on indikaator ja keegi ei keela täpsemat kiirusemõõtjat kasutada. Politsei kontrollib reaalset kiirust, mitte seda, palju su spidomeeter näitab.
4. Pimedas ei ole keelatud lähituledega üle 80 sõita.
5. Kui sõidad alla piirkiiruse, pole alust kiruda, et keegi sõidab piirkiirusega. Ju siis on paremad tuled, rehvid, auto või juht.
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

PostitusPostitas Iceman » 16 Okt 2018, 08:58

Sügis on tore aeg. Terve suve kuurinurgas seisnud saed leitakse ülesse ja tõmmatakse jälle käima :D.

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

PostitusPostitas ants » 16 Okt 2018, 10:34

+1
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

PostitusPostitas Oldschool79 » 16 Okt 2018, 12:01

Ok, tõlgendamise küsimus j0hanne5, liikluse takistamiseks loetakse põhjendamatult teistest aeglasemalt liikumist. Ma ju räägin, et päise päeva ajal vajutan julgemalt, aga pimedas, mitte niipalju, kas pole pimedus ja teeolud, ilmastik piisav põhjus?!? Liikluse takistamiseks aga võib pidada tingimust, kus aeglase liikumisega ja lisaks veel üritad liiklust reguleerida, st ei lase möödasõitu sooritada, aga ma pole mitte ühtegi möödasõidusooritajat takistanud, see pole minu probleem, kui teine kaasliikleja tahab minust kiiremini sõita, sõitku. Aga suhtumine, et 10 km/h ei mängi rolli- ma ei tea, ma arvan et mängib ikka väga rolli, kas pidurdad 80 pealt või 90 pealt, pidurdusmaa erinevus on 10 meetrit ja enamgi. looda rehvidele, vanajumalale - ma saan aru, see on suhtumine- ei juhtu minuga midagi. ja järgmine kord käib kusagilt lambist pauk ära ja siis on hilja kedagi süüdistada. Tuledest siis- olgu, lähituled peavad põlema koguaeg- kas te võtate julguse kihutada näiteks 160 km/h lähituled peal?!? Jah lähituled on ühtlasi päevasõidutuled vanematel autodel, peavadki põlema, aga kaugtulesid tuleb kasutada nii tihti kui võimalik, paraku, ei saa, igas olukorras, kus võidakse teisi pimestada. kuigi nii mõnedki üldse ei adu, et kaugidega pimestavad vastusõitjat, neid ei ole õnneks palju, aga on. pole minu asi kellegile näpuga näidata kuidas sõita, aga elementaarne ohutus ja liiklusviisakus. üks kontigent on näiteks selliseid, kes ei viitsi autot korraks peatades või parkides seisva mootoriga, parktuled peale panna ja teed valgustavad ära kustutada- võiks inimlikult suhtuda nendesse kes liiklevad- linnas enamvähem arusaadav, kas seisab või liigub, aga kui maanteel peaks mõni selline seisma, siis oleks jube ju. Ma ise lülitan alati teed valgustavad autot töötava mootoriga parkides välja just selleks, et vastusõitev juht näeks, et ma seisan, mitte ei liigu.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

PostitusPostitas PorisedRattad » 16 Okt 2018, 13:53

Oldschool79 kirjutas: üks kontigent on näiteks selliseid, kes ei viitsi autot korraks peatades või parkides seisva mootoriga, parktuled peale panna ja teed valgustavad ära kustutada- võiks inimlikult suhtuda nendesse kes liiklevad- linnas enamvähem arusaadav, kas seisab või liigub, aga kui maanteel peaks mõni selline seisma, siis oleks jube ju. Ma ise lülitan alati teed valgustavad autot töötava mootoriga parkides välja just selleks, et vastusõitev juht näeks, et ma seisan, mitte ei liigu.


Hindeks sulle selle eest 5+ . Ma olen ise ka suht pimestatud olnud, kui maanteel vastassuunas parkival autol on tuled sees.

Aga selle aeglasemal kiirusel liikumisest - 90 km/h spido järgi pimedas on täitsa ok. Ma ise sõidan küll kiiremini pimedas, aga vähemalt ei ole kiiruse erinevused nii suured, et peaksin sulle tagant sisse sõitma. Pimedas ja/või vihmaga aeglasemalt sõitmine on täiesti loomulik kui sa oled vähe kurvilisemal teel nii et mõlemas suunas on üks sõidurada. Eriti hull on veel kui on võõras tee ka.

Kui ma maanteel jõuaksin sinu taha, siis ootaksin, kuni saab mööda ja lähen oma kiirusega ise edasi.

Probleem on pigem nendega, kes maanteel 70-ga sõidavad. Need võiksid juba päriselt ka bussiga sõita.
XC70 2.5T 2004 154kw

j0hanne5
Foorumi veteran
Postitusi: 607
Liitunud: 18 Veebr 2016, 19:57
Asukoht: Tartu

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

PostitusPostitas j0hanne5 » 16 Okt 2018, 14:48

Mina sõidan igal ajal praktiliselt gps-i järgi 95-100km/h. Auto on korras, pidurid hooldatud, rehvid premiumklassi omad. Nagu ütlesin, kui juhtub - siis juhtub nagunii, senise 11a aastase (ca 500000km) staazi juures pole midagi juhtunud, ptüiptüiptüi.
Ja ma ei saa aru sellest jutust, et lähituledega ei saa kiiresti sōita? Küünlad põlevad teil seal pirnide asemel? Tallinn-Tartu peal lähevad möödasõidud üsna tihti kolonnidest sinna 140-160 vahemikku (ja selle lahkamine on eraldi teema, miks ma üldse pean kolonnidest mööda sõitma), mulle ei ole isegi pähe tulnud et ma lähituledega midagi ei näe, ehk tasub kallimad halogeenid osta/reflektorit/tuled üle vaadata kriitilisema pilguga, kui midagi ei näe (jah, osadel autodel ongi juba tehasest kehvad tuled)
Minu poolt teema lõpp igatahes, ei õpeta kedagi sõitma ega midagi ja internetis kirjumine kedagi ka paremaks liiklejaks ei tee.

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

PostitusPostitas Oldschool79 » 16 Okt 2018, 15:32

OK ma panen omalt poolt sae ka nüüd maha :-) sai öeldud, mis öelda tahtsin, ega sõidustiili muudab või ei muuda igaüks ise- samamoodi ka vastutab ise. aga see 140-ga möödasõitmine, nagu ütlesin, mind ei huvita kui kiiresti teised minust mööda sõidavad, peaasi, et seda ohutult tehakse. mida kiiremini eest ära lendab, seda ohutum mulle on, sest elu on näidanud, et sellised meeletud möödasõitjad on väga kärsitud, targem lasta neil minna. tulede suhtes ei tea, ülevaatuselt sain kenasti läbi, ma proovin siis kõrgema hinnaklassiga H7-ed panna ükskord, ehk läheb paremaks. ma näen, niipalju, kui tuli lubab, aga napilt 35 meetrit ette valgustatud ala on pimedas-vihmas jääb väheke kriitiliseks, eriti perioodil mil must asfalt ja hämarduv õhtuvalgus valguse endasse neelab. tuleb talv, maa läheb valgeks siis vast pole nii hull, aga siis on jälle teised probleemid, libedusega- naeltest ei pea mulle rääkima, kuna valdavalt linnasõidud, siis olen lamellidele truuks jäänud, sest kui pea ei lõika, ei aita ka naelad.
@PorisedRattad Ennekõike ma ei taha et vastusõitja pimestatuna mulle või mu kaaskonnas tee ääres olevatele inimestele otsa sõidab, sest sel pidi olema psühholoogiline efekt, oled pimestatud, midagi ei näe ja sõidadki otsa, sest arvad teed kulgevat ühtepidi, aga tegelikult läheb teistpidi,sellise süüdimatu parkija pärast on isegi laubakaid ja surmaga lõppenud õnnetusi olnud- ei taha sellist koormat oma õlgadele, teadmisega et üks väike lüliti asendi muudatus nii traagiliselt lõppeks ja ma ise süüdi jääks... Mõne inimese ajab see segadusse, et üritab seda takistusena nähes pidurid blokki panna ja niiviisi tagant sisse ka sõidetakse, kui keegi taga pikivahest ka lugu ei pea. (või sõidab pimestatuna teelt välja).
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

PostitusPostitas Mario_L » 16 Okt 2018, 18:09

AllarS kirjutas:Siin tulevadki xenoni mehed teemaks. Korralik xenontuli näitab ikka ca. 100m kanti.

Ükski lähituli ei saa näidata üle 100m. Matemaatikas kõva ei ole, aga väikseim langenurk on 1% ja see toob nähtava vihu päris lähedale.
180m on võimeline näitama kaugtuli, mis tõepoolest on hea asi.
Aga siin tuleb vahet teha, kas on valgusvihk või nähtavus, sest vihk ise langeb ära, aga kui on piisavalt palju valgusjõudu valgustil, siis tõesti kumavad ka kaugel olevad objektid natuke paremini.
Sellest on siin teemas juttu küll olnud. Ja kõige parem valgus on 3000K selleks. Miks ma muidu oma Volvole 3000K hid komplekti sisse lõin, sest siis on silmade väsimuse ja nähtavuskauguse suhe maksimaalne ning kollane valgus ei neeldu ka vihmas sõites. selle koha pealt on kahju LEDi ja xenoni meestest, 5000K on vihmaga märjal asfaldil kadunud nagu tina tuhka ja lumetormis ei saa üldse aru, kus sõita. Samas kui 3000K läks lumetormist läbi ja ei saanud arugi, et sajab.. Aga see on teine teema.
Kindlasti tasub investeerida parematesse lampidesse. Mina suvel lähitulesid ei kasutagi, nüüd sügisel tuleb ikka nuppu keerama hakata ja esimese asjana tehase lambid vahetasin Philipsi Whitevisionite vastu. Pea aasta ees olnud, ei ole läbi põlenud. Illegaalset varianti ei poolda, aga ääküll, olen andestanud ka valesti reguleeritud tuled.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

PostitusPostitas Oldschool79 » 16 Okt 2018, 18:41

Kas pirni suhtes mingeid autotootjapoolseid piiranguid pole, kui, et oleks soklile ja võimsusele vastav ning euroopa liidu jaoks sobilik tüübikinnitus pirnile olemas? Et kui praegu on standardsed halogeenid ja kui prooviks HID-ga asendada, kas ülevaatus norima ei hakka?
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Kasutaja avatar
Traktorist
Foorumi veteran
Postitusi: 658
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:34
Asukoht: Tallinn-Harjumaa-Läänemeri
Kontakt:

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

PostitusPostitas Traktorist » 16 Okt 2018, 18:46

:D Õige,kasutage tulesid õieti,kui kaasliiklejad ei koti,siis imelike tulede kombodega võib härradel sinises ebatervet uudishimu äratada.. :lol:

Mõned nädalad tagasi sai just midagist sellist harrastatud-läbi põles juhipoolne lähituli ja kuna koduni oli max 10 min ja mäletasin (loomulikult valesti) ,et vasakpoolne udukas on see,mis veel põleb..loomulikult ei vaevunud ma ennem kontrollima.Tulemuseks see ,et niikui Laagri Maksimarketi parklast välja sõitsin ,olid mikid vastas ja soovisid tungivalt liiklusohutuse teemal arutellu laskuda.Kuigi mu veidi legaalsest tumedamat tooni esiklaasid panid härra kukalt kratsima,siis pääsesin seekortd valju noomitusega,ju siis oli neil tähtsamat teha ja mul selline aus kuunägu 8)

Ah et miks ma Maksist uut pirni ei ostnud...ei viitsinud tagasi kõmpida ja meeleheitel koduperanaised hakkasid ka kohe.Laiskus pole alati edasiviiv jõud :lol:

Hiljem muidugi mõtlesin,et oleks võinud ju kohapeal kaugtulest pirni ümber tõsta-Tallinna ringteel niikuinii sisuliselt pikkadega sõita ei saa ja isegi kui saaks,siis kuna Volvol jäävad ka lähikad põlema samal ajal,oleks parempoolne kaugtuli koos lähikatega ilusti ära toitnud.
V70 2,5D'99 (A) -EX
V70R AWD'98 (A)

Never invest in anything that has tits,tyres or teeth..

Kasutaja avatar
smurf
Foorumi veteran
Postitusi: 1261
Liitunud: 18 Aug 2010, 11:49
Asukoht: Tartu

Re: Igaastane tuledeteema. KRT kasutage tulesid õigesti....

PostitusPostitas smurf » 16 Okt 2018, 20:07

Oldschool79 kirjutas:Kas pirni suhtes mingeid autotootjapoolseid piiranguid pole, kui, et oleks soklile ja võimsusele vastav ning euroopa liidu jaoks sobilik tüübikinnitus pirnile olemas? Et kui praegu on standardsed halogeenid ja kui prooviks HID-ga asendada, kas ülevaatus norima ei hakka?


Muidugi hakkab. Ja kui on veel reflektoriga tuled, siis HID komplekt on väga halb mõte sinna installida. Kui luupidega tuled, siis on asjal isegi jumet, aga võmmidele, ÜV-le ja vale reguleerimise puhul ka vastusõitjatele asi ei meeldi. Eelmisel C70-l olid ostes reflektoritesse pandud xenonid ja mitte midagi sisuliselt ei näinud nendega, hele udupilv lihtsalt auto ees. Kui panin luupidega tuled ette ja HID sisse, siis oli tulemus parem kui originaalne halogeen. Seadusega küll vastuolus jah.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist