Mario_L kirjutas:AllarS kirjutas:Siin tulevadki xenoni mehed teemaks. Korralik xenontuli näitab ikka ca. 100m kanti.
Ükski lähituli ei saa näidata üle 100m. Matemaatikas kõva ei ole, aga väikseim langenurk on 1% ja see toob nähtava vihu päris lähedale.
180m on võimeline näitama kaugtuli, mis tõepoolest on hea asi.
Aga siin tuleb vahet teha, kas on valgusvihk või nähtavus, sest vihk ise langeb ära, aga kui on piisavalt palju valgusjõudu valgustil, siis tõesti kumavad ka kaugel olevad objektid natuke paremini.
Sellest on siin teemas juttu küll olnud. Ja kõige parem valgus on 3000K selleks. Miks ma muidu oma Volvole 3000K hid komplekti sisse lõin, sest siis on silmade väsimuse ja nähtavuskauguse suhe maksimaalne ning kollane valgus ei neeldu ka vihmas sõites. selle koha pealt on kahju LEDi ja xenoni meestest, 5000K on vihmaga märjal asfaldil kadunud nagu tina tuhka ja lumetormis ei saa üldse aru, kus sõita. Samas kui 3000K läks lumetormist läbi ja ei saanud arugi, et sajab.. Aga see on teine teema.
Kindlasti tasub investeerida parematesse lampidesse. Mina suvel lähitulesid ei kasutagi, nüüd sügisel tuleb ikka nuppu keerama hakata ja esimese asjana tehase lambid vahetasin Philipsi Whitevisionite vastu. Pea aasta ees olnud, ei ole läbi põlenud. Illegaalset varianti ei poolda, aga ääküll, olen andestanud ka valesti reguleeritud tuled.
Lisaks siia oma kogemuse,endal esimene volvo XC70 A.2005. Ja 2a tagasi sai ta ostetud.Sellel lähikad D2R xenonid ja täis.on H9.udukad H1. Sai just nädal tagasi ise kodus xenonid vahetatud,sest vanadel valgus erinev,üks oli roosa juba ja teine sinine. Eelnevalt olid ka pirnid juba valmis ostetud D2R Osramid 66250 CBI.(6000K) Ja sees olid ka Osramid 66250,juba läbi põlemas,sest kolvid olid kõik hallid(ma mõtlen pirni kolbi,kus gaas sees,mis valgust annab) Igavene jama nende vahetusega,parempoolsel tuli isegi terve lamp maha võtta ja pamper lahti.Vahetatud said nad ja valgus ikka teine,palju parem kohe öösiti sõita.Ei ütleks et sinise valgusega need on,kui vaid lähedalt vaatad siis jah sinakad,kuid teel valgus oli ikka nagu päevavalgus, silmale sama valgus mis päevavalgus ja ülevaatusel lastud reguleerida õigeks kõrgused.Ka on sellel masinal tagareduktori küljes tulede kõrguse reguleerija vastavalt auto koormatusele ja ise ei saa salongis kusagilt rohkem kruttida,kui just ei regul. lampe ise kõrgemale näitama. Koos kaugtuledega on ikka väga valge sõidutee ja ka lähituledega on nüüd palju parem kui enne oli.Pole keegi vastu tulijatest tuledega vilgutanud,kui kõik on normi piirides ja mis vihmasesse asfalti puutub öösiti sõites, siis ei ole täheldanud et valgust neelab nii palju,et ei näe teed,sest just sai uue asfaldi peal öösel vihmaga sõidetud,(must)mida pole veel pinnatud.Talv tulemas,eks siis saab näha kui valged ja head on uued pirnid Cool Blue Intense Xenarc 6000K. Ledidega kel uuemad autod on vastu tulnud,siis tõesti juhipoolne tuli on silma paistnud,mõni üksik,või on valesti regul.