6. leht 7-st

Re: Hinnangud talverehvidele ehk "kuidas käravad"

Postitatud: 26 Mai 2017, 18:15
Postitas Liiwaannus
Soovitatav. Samas ei pea sabas seisma, võid suvalisel hetkel peale hooaja lõppu ju tasakaalustada.

Re: Hinnangud talverehvidele ehk "kuidas käravad"

Postitatud: 26 Mai 2017, 19:55
Postitas Leho
Nujah võiks enne igat hooaega jah teha seda aga mina ise olen reeglina kahe hooaja kaupa teinud.

Seda saab aga õnneks jah teha mitte hooajal kui on tohutud järjekorrad vaid siis kui heaks arvad.

Re: Hinnangud talverehvidele ehk "kuidas käravad"

Postitatud: 26 Mai 2017, 21:50
Postitas Tanel313
Mul kõigil autodel mitu jooksu velgi ja tasakaalustatud saavad ainult siis, kui uus rehv peale läheb. Pole tihedamast tasakaalustamisest puudust tundnud.

Re: Hinnangud talverehvidele ehk "kuidas käravad"

Postitatud: 14 Okt 2021, 23:21
Postitas klemmikas
Traktorist kirjutas:No ei saa päris nõus olla sellega,et alati on tihendi viga.Tegevuses,kus määravaks on erinevate füüsikaliste suuruste summa, võib tekkida palju ootamatuid tegureid mida pea võimatu ette näha.Omal 2 elulist näidet:sõitsin esiveolise Focusega täiesti sirgelt täiesti sirgel teel,linnatingimustes suts alla 50km/h, teekatteks kinnisõidetud lumi, mille peale sadanud kergelt lund.All teist talve Hakkapeliita 4-d.Ja lihtsalt täiesti null koha pealt viskas tagumiku ette.Esiveolisel väga ei oskaks oodata sellist käitumist sirgel teel või mis.Kiire reageering ja piisav sõidukogemus ja tühi tee päästsid päeva tookord,liiklusega oleks kellad olnud.
Teine juhtus naisega,öösel valgustatud sirgel asulavälisel teel kus auto täiesti müstiliselt vastassuuna kraavi läks.Tagantjärele juureldes oli aravatavasti põhjuseks ootamatu tuulekoridori sattumine ja samal ajal erineva pidamisega teekattel olemine mille kroonisid minu arvates head,aga tõenäoliselt liiga kõvastunud seguga Goodyear UG naelad...
Sellest lähtuvalt üritan isisklikult alati hankida talveks võimalikult hea pidamisega naelad,et just kui seda viimast varu vaja läheb,oleks seda ka võtta.Rehvid on kõige odavam elukindlustus,pole midagi teha.
Sellepärast välistan enda jaoks igasugused noname ja testipõrujad.Kui raha oleks niipalju üle,sõidaks ainult Hakkadega ja vahetaks vähemalt iga teise talve järelt.
Kord olin sunnitud needsamad Hakka 4-d suvekateks jätma (naelad välja nopitud) ja siis pidin nende samadega ka järgmine talv sõitma..Sellist ekstreemi rohkem kogeda ei soovi.Tahaks rahulikult sõitu nautida.Ka talvel ;)

Tihend on kindlapeale süüdi siis,kui valib teadlikult mittekõlblikud rehvid.Kahjuks meil ja ka mujal maailmas statistika puudub talviste õnnetuste puhul,et millised rehvid avariides olnud autodel all olid-ainult mainitakse,et all olid nõutele vastavad talverehvid.



On küll vana postitus, aga ei saa mitte vait olla.
Ma ei salli seda sorti juhte, kes arvavad, et nemad pole milleski süüdi ja auto ise läheb kraavi või läheb käest, nagu sa siin räägid.
Kui sul lähevad autod sedasi käest, nagu sa siin kirjeldad, siis sõidad ilmselgelt liiga kiiresti, liiga järskude sõiduvõtetega ja ei mõtle ette.
Näen talvel liikluses selliseid kihutavaid juhte ja vaatan neid hirmuga.
Talvel tuleb alati sõita varuga ja mõelda ette ning arvestada, et sa ei tea, kui libe on täpselt tee.
On olemas küll väga vastikud olukorrad, aga sinu kirjeldatu viitab pigem sinu hooletusele liikluses, sul tuleks tõsiselt midagi oma sõidustiiliga ette võtta.

Sellega olen ma nõus, et hea naastrehv andestab rohkem vigu, aga lõpuks on ta ikkagi abimees mõistlikul sõitmisel, mitte pidevate vigade tegemise jaoks.
Talvel tuleb pidevalt arvestada, et maha võib tekkida must jää, väga libe, samuti tuleb pidevalt arvestada, et pole teada, kui libe miski lumine ala täpselt on.
Ei ole vaja sõita kogu aeg 90 km/h, võib kindluse mõttes sõita ka 70 km/h, nagu ka linnas võib tagasi hoida.
Kahjuks ei mõtle paljud juhid sellele, et 90ga maanteel libedaga sõites, ei suuda nad enam mitmetele asjadele reageerida, mis võivad juhtuda.
Misiganes ootamatud asjad, nagu tee ääres parkiv auto, keegi pidurdab ees jne.

Selleks, et ennast natuke harida, mida kõike võib talvel juhtuda, kui habras on elu ja kui kergelt tekivad igasugu olukorrad, kui ette ei mõtle ja piisavalt ettevaatlikult ei sõita.
https://www.youtube.com/watch?v=Ifsqz69JWBc

https://www.youtube.com/watch?v=dD74GxRaPB8

Re: Hinnangud talverehvidele ehk "kuidas käravad"

Postitatud: 04 Nov 2021, 14:59
Postitas kaupz
järgmisele masinale oli talvekaid vaja, algul olid ripakil 2tk 8mm Barum Polaris 5 aga selle lamellid ikka nii paksud ja sirged (lõuna euroopa ilmselt).
ja ostsin juurde 2tk Hankook Winter I Cept IZ2 (W616) 205 55 R16 Lamellrehve http://www.reff.ee sain 3020 DOT, siis osteti Polarised ära
ja võtsin teised 2tk samasugused W616 aga http://www.fs.ee ja sain 2021 (nädal20 aasta2021).
elu esimesed lamellid 22a sõidustaazi ja 7tk erinevate talveautode juures, eks saab näha.

lihtsalt infoks teistele,
http://www.fs.ee tulevad kulleriga otse Lätist ning 5-7x mis ma 3-4aastaga sealt tellinud olen, alati olen käimasoleva Aastanumbriga rehvid saanud, ka kevadel suverehve sama aastaga
(mul ei ole mingit seost ja ei tee reklaami)(kindlasti keegi tunneb reff.ee-st kedagi ja tuelb siia ka vastus et reff.ee müüb ikka ka osasid mudeleid sellest aastast).

Re: Hinnangud talverehvidele ehk "kuidas käravad"

Postitatud: 04 Nov 2021, 15:11
Postitas taavi
fs kena koht jah, isegi neilt rehve tellind.

ise kunagi mingeid parameetreid ei jälgi, pole veel aru saanud heast ega halvast rehvist, tarbinud kalleid ja odavaid. Ju mu sõidustiil siis selline et rehvierinevus ei tule välja :D

Re: Hinnangud talverehvidele ehk "kuidas käravad"

Postitatud: 04 Nov 2021, 15:18
Postitas kaupz
Rotalla Triangel jne vajuvad suvel 12h jooksul lapikuks 2,5bar rõhuga, seda olen märganud.
pidurdamisel libedaga sõltub olukord jah 10+ erinevast tegurist.
Siin olid tutikad vene nokia Nordman naelad all, naine sai aru et libe on, sõitis aeglasemalt aga ...
99a vana v70 no esp / no dstc
https://www.youtube.com/watch?v=Mcg0cJ5yMqA

Re: Hinnangud talverehvidele ehk "kuidas käravad"

Postitatud: 04 Nov 2021, 15:30
Postitas ants
Ega ta ei taha ette hoiatada, kui käest ära tahab minna.

Re: Hinnangud talverehvidele ehk "kuidas käravad"

Postitatud: 05 Nov 2021, 22:18
Postitas Hunt
kaupz kirjutas:Siin olid tutikad vene nokia Nordman naelad all, naine sai aru et libe on, sõitis aeglasemalt aga ...


See on lihtsalt üks parimaid napikaid, mis olla saab. See hetk vastu ka kedagi ei tulnud.
Korralik adrenaliini pauk.

Re: Hinnangud talverehvidele ehk "kuidas käravad"

Postitatud: 10 Nov 2021, 22:08
Postitas klemmikas
Sellega ma kindlasti pole nõus, et sõidustiil selline on, et rehvivahe ei tule välja.
Iga sõidustiiliga tuleb see välja, kui ikka eksid libedaga arvestamisel või tuleb teha hädapidurdus või muu säärane, siis hakkab rehvi haakuvus vägagi lugema.
Seal on mitmeid tegureid, mis loevad, aga kõige lõpuks muudab rehvi haakuvus palju.
Loomulikult mõjutavad asja ka rehvimõõt ja üldse selle küljeseina ehitus.
Hea rehv on sõitmisel hea abimees, aga ei tohi unustada, et tuleb sõita mõistusega.
Antud video puhul raske öelda, mis täpselt toimus, aga ju siis midagi valesti tehti, et auto käest läks.
Eeldan, et korralik kiilakas oli maas, aga videost tundub, et hetk enne käest minekut, kaldub auto veidi paremale lume serva peale.

Re: Hinnangud talverehvidele ehk "kuidas käravad"

Postitatud: 11 Nov 2021, 15:02
Postitas anduke88
Eestisse on hakatud tarnima 2021 aastast sellist tootjat nagu Deliante (vähemalt eelmisel aastal mulle isiklikult selline bränd silma ei jäänud)
On keegi selle firma toodangut ka kasutanud? Mõtlen just lamellrehvide poolelt.
Käisin ühes esinduses, hakkasid demoriiulil silma. Ikka korralik traktori muster ja sügavust omajagu. Lisaks näpu all üpris pehmed. Kahjuks kedagi tänasel päeval ju saalis ei ole, kelle kelle käest küsida infot.
Need mis silma jäid, olid Deliante WD1 rehvid.

Pilt
Silma köitiski just mustri sügavus, traktori muster + odav hind ka.
Selline tunne et hakka rehvimõõdikuga või nihikuga poes käima. Silma järgi venitas see küll 10 mm välja.

Ehk kas tegemist tüüpilise hiina cräpiga mida vältida mis muutuvad külmaga plastikrehvideks või on isegi asjalikud?
Ma talvekaid muidu alla Hankook brändi ei vaata.

Re: Hinnangud talverehvidele ehk "kuidas käravad"

Postitatud: 11 Nov 2021, 16:24
Postitas kloox
Noid juba ammu saada,aga kogemused puuduvad ja vast jäävadki puudu.

Re: Hinnangud talverehvidele ehk "kuidas käravad"

Postitatud: 11 Nov 2021, 18:06
Postitas kaupz
silma järgi ütleks et Lõuna Euroopa lamell, lamellid on paksud,
kuigi mitte sirge lõikega lamellid nagu Barum Polaris 5
aga seda Põhja ja Lõuna eristamist vist millegagi ei tehta, ei ole eraldi märgistust ?
kuskil keegi kirjutas et mida suurem kiirusindeks seda jäigem ja lõuna?
Pilt

Re: Hinnangud talverehvidele ehk "kuidas käravad"

Postitatud: 14 Nov 2021, 09:50
Postitas Tuuletallaja
See Deliante traktori muster tundub kuidagi tuttav - mingi premium brändi eelmiste aastate mudel, sooned ja lamellid pööratud a'la pool kraadi vms.
Ise võtsin uueks ringiks Gislaved NF200 - Volliga kokkusobiv nimi, varem samuti pidevalt Contisid kasutanud; assümeetriline muster; ühelt poolt harjumusest, teiselt poolt seepärast, et liigun suht palju mitte nii väga lamellisõbralikus keskkonnas. Kui keegi oskab NF200 kohta muljetada, ärgu hoitagu tagasi.

Re: Hinnangud talverehvidele ehk "kuidas käravad"

Postitatud: 14 Nov 2021, 11:05
Postitas kaupz
Eile roolivõim saates ütles, et "keskeuroopa lamellil on servades vähem triipe lõikeid, eraldi märgistust selle kohta pole"