Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas Ööbik » 15 Mai 2015, 23:58

Et on olemas miskid võsavillemid ja korralikud seadme paigaldajad?
Niipalju kui ma olen hinnasilte näinud siis nad kõik küsivad 1k€ ligi lpg seadme paigaldamise eest. Kuskil keegi teeb poolmuidu ka? Või saab kuskilt siis ka 2k€ eest ja 2x parema asja? Selle 1k€ komplektil on võimalus vähe odavamad pihustid panna kuid see miskine 40€ kokkuhoid tundub siukeste rahade juures naljakas...

Noh suur kubatuur või mitte, kui autoga palju sõita siis on ju lihtsalt mõttetu lõppkokkuvõttes pea 2x rohkem maksta punktist a punkti b kulgemisel...eriti kui kogemus ütleb, et sõiduomadus ei muutu üldse.
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7601
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas Liiwaannus » 16 Mai 2015, 00:07

LPG ga võimsus väiksem üldjuhul. Lisaks kaotatud pakiruum ja saadud lisaraskus masinas. Palju sõita ja võimsust ei otsi, võib diisli osta. Km hind suht sama. Vanadest väikse mootorigam asiantest juttu, siis pigem diisel kui lpg. Vanad suure mootoriga masinad, siis pigem LPG. Uued masinad, siis tehase CNG.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Rein1
Foorumlane
Postitusi: 10
Liitunud: 10 Juun 2013, 20:41

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas Rein1 » 20 Okt 2015, 22:14

Tere!
Oman 850 t5 kuuti,millele lasin 1,5 aastat tagasi lpg süsteemi peale panna.Eelmisel,e34-l ,oli peal 2 põlvkond .Praegu peal viimase põlvkonna seade ja väga rahul.Olen suht raske jalaga,aga sellegi poolest tuleb trassil 100km kütte(loe) gaasi hind alla 5 euriku ja linnas saan 7ga hakkama.Minekus vahet ei märka.Diislimehed ,joonele,nii hinna kui ka mineku osas... ah jaa,hooldused kohustuslikud.Mul cts veidi ka hobuseid juurde andnud...Praegune gaasiliitri hind mõni tuhandik alla poole euriku.Järsku kellelegi meeldis...edu!

Rein1
Foorumlane
Postitusi: 10
Liitunud: 10 Juun 2013, 20:41

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas Rein1 » 20 Okt 2015, 22:21

Ah jaa,mul 65 -ne rõngas tagavara asemel ja mahutab 52-56 liitrit.Luugi kinnituseks võtsin raua keskelt ära,otstesse jäi,muidu luuk jäi irvakile.

Kasutaja avatar
evald112
Foorumi veteran
Postitusi: 1370
Liitunud: 22 Aug 2013, 17:58

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas evald112 » 22 Okt 2015, 15:15

Rein1, challenge accepted. Paneme joonele!

Rein1
Foorumlane
Postitusi: 10
Liitunud: 10 Juun 2013, 20:41

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas Rein1 » 22 Okt 2015, 18:29

Kena,Evald112!
Enne ikka teooria...
Palju diislile nii trassil kui ka linnas 100km läbimiseks eurikuid kulub ?

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas tnx » 26 Okt 2015, 11:10

Eurikute lugemine on mõttetu, kuna metoodikat saab mõjutada piisavalt suures ulatuses nii, et õige osapool alati võidaks.
Kas arvestusse läheb ainult kütus või hooldused ka? Aga auto ostuhind? Aga süsteemi ressurss (st kui kaua ta üldse vastu võiks pidada)? Kui pika aja jooksul mõõdetakse? Kust ja mis hinnaga kütust kätte saab ja palju see ajas muutub?
Kuna tegu kasutatud autodega, siis mõjutab viimaste küsimuste vastust suuresti ka eelmiste omanike kasutusharjumused jne.

Rein1
Foorumlane
Postitusi: 10
Liitunud: 10 Juun 2013, 20:41

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas Rein1 » 26 Okt 2015, 18:57

Kui eurikuid mitte lugeda,siis võiks teema sulgeda...Diisli ja bensu osas arvestaks ainult küttele kulutatud raha.Gaasiseade on külge poogitud lisaseade ja seega arvestama peab ka selle hooldamist.Antud juhul hoolduskuluks on 30 eurikut kahe filtri vahetamiseks 10000km kohta.Gaasis palju metallipuru,aga see on pihustite surm.Auto ostuhind,kasutatud kauba puhul kasutamisharjumused ,nagu ka,see, kas eelmine omanik k....s blondi või brünetti ei puutu üldse asjasse.
Arvestust pean tankimistsheki ja spido järgi.Nullin tanklas ja kritseldan tshekile.
Sai natuke asjalikum ,kui,et naised saunas rääkisd...
Edu!

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas allan » 26 Okt 2015, 19:13

Ma arvan, et kulu on ühte auku mõlemal, tehke ära muidugi :)
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas tnx » 27 Okt 2015, 09:55

Kasutamisharjumused, sh kasutatud auto puhul eelmise omaniku harjumused, puutuvad asjasse nii palju, et sellest sõltuvalt võib kallis remont (nt dpf ummistumine diislil) kätte jõuda varem või hiljem. Auto ostuhind puutub ka asjasse, kuna see on auto pidamiskuludest reeglina suurim komponent. Kui vaadata päris uute autode hindu, siis diisel reeglina mõni tuhat kallim, kui samaväärne bensukas ja selle vahe tagasisõitmiseks kulub 50-100 000 km. Enne seda kulub diiselautole rohkem raha hoolimata sellest, et küttekulu on väiksem ja suvel ka kütus odavam. Lisaks võivad regulaarsed hooldused olla märkimisväärselt erineva hinnaga sõltuvalt mootori ehitusest ja tehtavatest töödest. Tavalisim näide on nukkvõlli ajam - kui bensukas juhtub olema ketiga ja diisel rihmaga, siis võib vabalt olla, et diisli rihmavahetuse hind kompenseerib parasjagu selle gaasiseadme filtrivahetuse täiendava kulu 600€/100 000km. Kui arvestada ainult gaasiseadme (lisavarustus) hooldust, siis ongi tulemus diisli kasuks moonutatud.
Seda võib sõnastada ka niipidi, et mõõtmismetoodika tuleb valida vastavalt konkreetsele olukorrale ja see, mis sulle on soodsam, ei pruugi mulle sobida. Kui sul on rendiauto ja ainult kütet pead ise ostma ning sõitmist palju, siis on õigustatud ainult kütusekulu jälgimine. Kui aga auto enda oma ja peres iga sent arvel, siis pigem on oluline kogukulu koos ostuhinna, remondi ja hooldusega. Ja vähese läbisõidu korral isegi kulu ajaühikus, mitte km kohta.

Rein1
Foorumlane
Postitusi: 10
Liitunud: 10 Juun 2013, 20:41

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas Rein1 » 27 Okt 2015, 18:33

Asi väljub teemast.
Vigade parandus-2 filtrit kokku 30 ,100000 le seega 300.
MUL BENSUGA 100km kütte raha trassil jääb 9-10 vahele,linnas 13-14,gaasiga vastavalt 5 ja 7.
Jalgsi ,jalgratta või ühistranspordiga on kindlasti soodsam,odavam.
Järgmist osa ei tule.
Edu!

Kasutaja avatar
igiliikur
Kõva postitaja
Postitusi: 177
Liitunud: 09 Apr 2015, 19:39

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas igiliikur » 27 Okt 2015, 19:58

Väikeste läbisõitude puhul tooks ma veel ühe aspekti välja. Mul on kuu läbisõit umbes 1000 km, suvel rohkem, talvel vähem. Ühesõnaga väike. Sellise läbisõidu juures ma tõesti ei arvesta, palju mul kuus kütuse peale raha kulub. Vahet pole mis paaki läheb. Ja ma ei arva, et ma rikas oleks ja rahaga laiutada saaks. Sõidaks ma ilmselt sama palju nii 1,6l kui ka 4,0l mootoriga. Rahaline vahe? On, sama võiks küsida kas sa ostad poest odava saia või kalli. Kulub see raha nagunii ära, vahet pole kas kütte, söögi või riiete peale.
Miks ma sõidan diisel autoga? Mulle meeldib. Ma olen seda usku, et maastur (antud juhul loe:kõrge sõiduauto) peab olema diisel.
Gaasist rääkides on mul oma hobi maasturil ka 1.gen LPG peal, aga seda hoopis sellel põhjusel, et kui mudas või metsas hullates paagi katki sõidad, siis saab gaasiga edasi lasta. Sellel loomal on mul 2,3 bens peal ja kulu vahet pole märgata. Tõsi, gaasiga on jõudu vähem.
Selline on minu arvamus väikeste läbisõitude kohta.
XC90

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas tnx » 28 Okt 2015, 09:31

Rein1 kirjutas:Asi väljub teemast.


Nojah, mis ma ütlesin... Kui tekkis oht, et raha mõõtmise metoodika ei anna gaasile kindlat eelist, siis asi järsku väljub teemast :P
Muide, palju see lpg seadme paigaldamine maksis ja palju pärast seda gaasiga sõitnud oled? Kas ostuhinna on juba tagasi teeninud?

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: Vaidlus vol. 2: diisel vs. bensiin vs. LPG/CNG!

PostitusPostitas supp » 29 Okt 2015, 15:04

muuseas see keti ja hrihma värk hakkab kaasaegestel autodel minema, sinna väravasse, et odavam on rihmaga masin , sest ketile antakse ka vahetusvälp (osadel vag gruppi künadel koguni 60t km) ja vahetus on kallim, LPG-ga on minueelest point, kas suur ls või suur mootor, diisli point on suur ls või raske (loe: maastur) auto, tavaliselt ca 2,0l peresedaaniga kodu-pood-kodu pole besukale alternatiivi, kui muigugi lpg kasutatuna kingituseks ei saa
mul tuttav ostis mõne aasta vana lpg-a massina, ja tööle tal ca 10km sõitu, paraku ta gaasi igapäevaselt kasutada ei saagi, sest seade ei lülita lihtsalt nii väikse vahemaaga ennast gaasile (temp pole piisavalt kõrge), mul on ürg süsteem ehk sõidan 1,5 km ja jõuga gaasile lülitus, igasugu automaatika puudub
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Majestic-12 [Bot] ja 7 külalist