Kogemusele tuginedes talvisel ajal 1 kord nädalas autot pesta oleks mõistlik intervall, eelmistel aastatel seda jälgisin, viimasel ajal on ajaga kitsas käes ning jäänud sõltuvalt läbisõidust 1-2 korda kuus juurde. Uuelmal autot jääb ka "(tõlkimatu rõve sõim)", värvkatte paremast sisukorrast sõltuvalt, kehvemini külge. Ilmselt kui sõidaks iga päev projektikaga, siis leiaks energiat seda jälgida.
Talvisel ajal on käsipesula lahendus, aja nappuse tõttu ka vahel automaatpesula, suvel pesen ise - siis saab ka kvaliteedis kindel olla.
Keemiat võtan hetkel Estkost - Spectre leotus tundub tõhus, pigipesu eelleotus MPK-50 minuarust pole väga efektiivne ja kohmakas kasutada (ei tohi lasta ära kuivada jne...), happepõhine rim cleaner töötab hästi. Viimase puhul peab jälgima, et kauaks peale ei jäta ning väidetavalt pulbervärvi puhul ei tohi kasutada (pildid all).
Automaatpesulas harjad on tabu teema. Kuna cirkel-k automaadist pesu ostes on üsna segane see valik ja erinevate kohtade vahel reeglipärasus puudub, siis õnnestus hiljuti harjadesse põrutada - poleeritud plastikul oli tulemus pärast kohe näha - ja see harjadega tagumine ei tundu üldse loogiline. Üldiselt ei ole vahet, kas lased harjadel autot sügada või lased survepesu, tulemus tegelikult puhtuse seisukohalt sama ja auto määrdub selle järgselt samakiiresti.
Et võimalikult kaua puhtana püsiks, tuleks iga kord teha käsipesus pigipesu, ise tehes tasub tähelepanu pöörata täielikule kuivatamisele.
Häirima on hakanud käsipesulates kummimattide märjaks jätmine, on tinginud vajaduse rutiini järele pärast pesu lasta uksed lahti ühel ööl garaažis ära kuivada. Peab selle teema pesulas jutuks võtma. Kuna ei osanud halba oodata, läks ühel autol ühe talvega matialune hallitama.
Aga üldiselt oleks jube kihvt, kui metalli täis rehvimustrit vähem tarbitaks, muutuks talvine keskkond oluliselt inimlikumaks. Mingi, käige, reisige, vaadelge, võrrelge - näiteks saksas, UK´s või sarnase kliimaga riikides... kus soola kasutamine on samuti tavapärane toiming.