https://majandus24.postimees.ee/4472057/alates-maist-rakendub-kutuse-biolisandi-noue?_ga=2.223585563.1605999746.1523812415-1611021541.1510177449Nonii. Kurat...
Sammuke "puhtama" Euroopa Liidu suunas.
Jõuavad ka biolisandiga mootorikütused kohustuslikus korras meie tanklatesse.
Kuna ametlikult ei tunnista keegi, et biolisandiga (bensiini puhul etanool ja diisli puhul mingi HVO) kütused ei riku/rikuvad
mootorit (autofoorumites räägitakse hirmujutte) ja ametlud müüjad nagu Neste oma ProDieseli lehel vastupidi, kinnitavad, et mõjub mootorile paremini (ei saa välistada ega ümber lükata, see võib olla ka reklaamitrikk). Aga mind ennast huvtaks volvoFoorumi kasutajate kogemus Soome/Läti/Rootsi suunas tankides ja seal ka talvistes oludes biolisandiga kütust kasutades- Kas sellel on tõepõhi all, et rikub mootorit või on see pigem ikkagi linnalegend? Külmkäivitused talvel?
Lätis ka juba kasutusel 5% biolisandi määraga kütused, meil tahetakse Euroopale järele jõuda ja alates maist hakatakse segama 3,1%. Aastaks 2020 aga ülejäänud EU-ga samale tasemele ehk tulevikus 95E10.
Kogemused? Arvamused?
Ennast huvitab bensiin, sest mul auto joob bensiini. Kui foorumis räägitakse etanoolist eralduvast veest, siis andke andeks, aga mul on raske uskuda et see vesi kuhugi setib. Esiteks: Töötakti ajal silindrites kõrged temperatuurid. Isegi kui mingi vesi settima peaks kuhugi, siis selle kõrge tempi mõjul peaks ära aurama, vähemalt minu arusaamist mööda.