21. leht 27-st

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 30 Okt 2018, 06:46
Postitas Tanel313
Firestone on hea näide kivikõva seguga naastrehvist.

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 30 Okt 2018, 14:25
Postitas Liiwaannus
Nimigi vastav

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 31 Okt 2018, 07:29
Postitas PorisedRattad
Liiwaannus kirjutas:Nimigi vastav

:lol: :lol: :lol:

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 31 Okt 2018, 12:54
Postitas marek555
Väljend löunamaine naast ei olegi tegelikult väga vale. Paljud rehvitootjad topivad naastud sisse löunamaa tarbeks tehtud nn. lamellidele(mis meie oludes siiski lamellrehvi nime ei vääri, ammugi naastrehvi nime). Üks näide, mis on omal nahal järele proovitud(öigemini teine pool uisutas nendega)
https://www.2gbc.ee/ee/155-70-r13-vrede ... rac-naast/. Olid uued-ei pidamist ei vedamist. Ise peale 1 hooaega lohutasin end, et ilmselt asi autos. VW Polo Variant SDI(väike ja kerge,lühike teljevahe ). Järgmine hooaeg said asendatud uueväärsete kasutatud Nokia HKPL 5 naastudega- auto nagu teele liimitud. Nendega sai 3 talve ise uhatud, peale naisele suurema auto ostu, ja vöin kinnitada, et peavad paremini ka 5mm mustriga kui need uued Vredesteinid vöi analoogid.
Pika jutu moraal-ostke enne kasutatud 6-7 mm mustriga pöhjamaadesse sobivad rehvid, kui sarnaseid pea igas netipoes pakutavat saasta.

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 31 Okt 2018, 22:13
Postitas Oldschool79
Et siis nii nagu on hea lamell vs halb lamell, on ka head naastud vs halvad naastud ? Ei ole spets, aga minul endal näiteks pole usku sellesse, kuidas ostetakse naastutatavad lamellid ja siis lastakse vajadusel naastud rehvitöökojas paigaldada- minu isiklik nägemus (võin eksida) on, et kui naastud paigaldatakse tehases siis on protsessi töökindlus ja kvaliteet paremini tagatud, kui rehvitöökojas kus suvaline tööline suruõhutööriistaga naastud sisse laseb.

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 31 Okt 2018, 23:26
Postitas taavi
ma olen oma auto rehve naastutanud - täitsa hästi seisavad naastud rehvis sees. ISe naastutamise eelis on see, et saad omale suuremad naastud ka sinna panna, mis siis peaks paremini pidama. Aga sellest vahest ma aru pole saanud, kas pidas ka paremini.

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 01 Nov 2018, 07:44
Postitas PorisedRattad
Oldschool79 kirjutas:Et siis nii nagu on hea lamell vs halb lamell, on ka head naastud vs halvad naastud ? Ei ole spets, aga minul endal näiteks pole usku sellesse, kuidas ostetakse naastutatavad lamellid ja siis lastakse vajadusel naastud rehvitöökojas paigaldada- minu isiklik nägemus (võin eksida) on, et kui naastud paigaldatakse tehases siis on protsessi töökindlus ja kvaliteet paremini tagatud, kui rehvitöökojas kus suvaline tööline suruõhutööriistaga naastud sisse laseb.


Naastutamises on kolme erinevat tüüpi paigaldamist : 1) naelad on vormi sees ja kummi vormi surumisel lähevad ka naelte jalad kummi sisse ja kumm vulkaniseerub koos naeltega. See on kõige kallim viis paigaldusele ja hoiab ka kõige paremini naelu sees; 2) Valmis rehvi sisse tehakse auk, liim läheb sisse ja nael järgi; 3) Valmis rehvi sisse tehakse väike auk ja surutakse jõuga nael ilma liimita sisse.

Ilmselgelt on viimane kõige halvem variant ja selliseid rehve on Eesti turul väga palju, aga see ei tähenda kohe, et naelad peaksid lihtsalt välja tulema. Tavasõidul ei juhtu sellise paigaldusel naeltega midagi.

Ainuke naastutamis viis, mida ei saa jäljendada käsitööriistadega on 1-ne variant. Teistel variantidel ei ole vahet, kas seda tehakse tootmises või käsitööriistaga - tulemus on sama, aga ajakulu on suurem.
Kui keegi veel mäletab Continental ContiIceContact rehve, siis need olid kõige kallimat viisi naelte sisestamisega rehvid ja väga paljud kasutasid neid jäärajal sõitmiseks. Neid rehve võis vägistada nii kuis tahtsid aga naelad püsisid sees.

Eestis pakutakse mitmes kohas naastutamis teenust. Osad pakuvad paigaldust nagu variant 3-s, aga koos liimiga. Selline variant on üks parimaid. Saab ka valida naelte tüüpe. On olemas nö. pakiauto naelad, mis kestavad ikka mitu mitu head aastat teravana sõiduauto all. Siis peaks ostma uue tavalise lamellrehvi ja siis viima kohe naelutamisse.

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 02 Nov 2018, 13:10
Postitas TiitR
PorisedRattad kirjutas:Siis peaks ostma uue tavalise lamellrehvi ja siis viima kohe naelutamisse.


Nn. "tavaline" lamellrehv ei sobi ju naastutamiseks, kuna puuduvad naelte jaoks mõeldud "klots", ega sa sinna läbilõigatud klotsi sisse ju naastu ei põruta?

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 02 Nov 2018, 14:59
Postitas PorisedRattad
TiitR kirjutas:
PorisedRattad kirjutas:Siis peaks ostma uue tavalise lamellrehvi ja siis viima kohe naelutamisse.


Nn. "tavaline" lamellrehv ei sobi ju naastutamiseks, kuna puuduvad naelte jaoks mõeldud "klots", ega sa sinna läbilõigatud klotsi sisse ju naastu ei põruta?


See klots lõpuni läbi pole lõigatud ja nael surutakse sinna samasse sisse.

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 02 Nov 2018, 15:27
Postitas ants

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 02 Nov 2018, 18:54
Postitas PorisedRattad
ants kirjutas:https://www.kummiekspert.ee/toode/continental-contiicecontact-22/
https://www.kummiekspert.ee/toode/265-6 ... pellita-r/

pilt 1, lamellidega naastrehv
pilt 2, kuhu Sa selle naastu siin surud?


Äärmistesse klotsidesse, mahub ka keskele ja vajadusel ka teiste kontuuride peale. Selles suhtes et see naelutamise teenus on kliendi poolne soov ja nende naelutatud rehvide sobivus liiklusesse jääb kliendi vastutada. Uue lamelli ost+ pakiauto naelte lisamine on rohkem jääraja teema ja tavaliikluses sellist rehvi ei kohta. Ülevaatusel tuleks niivõinaa probleeme. Tavanaelu kasutatakse naastrehvide taastamises - naelad lännu ja pannakse uued liimiga sisse.

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 02 Nov 2018, 19:00
Postitas Tanel313
Ma tahaks ka näha, mismoodi tavalisse lamellrehvi neid naaste lisatakse. Pilti või midagi.

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 02 Nov 2018, 22:02
Postitas TiitR
PorisedRattad kirjutas:
ants kirjutas:https://www.kummiekspert.ee/toode/continental-contiicecontact-22/
https://www.kummiekspert.ee/toode/265-6 ... pellita-r/

pilt 1, lamellidega naastrehv
pilt 2, kuhu Sa selle naastu siin surud?


Äärmistesse klotsidesse, mahub ka keskele ja vajadusel ka teiste kontuuride peale. Selles suhtes et see naelutamise teenus on kliendi poolne soov ja nende naelutatud rehvide sobivus liiklusesse jääb kliendi vastutada. Uue lamelli ost+ pakiauto naelte lisamine on rohkem jääraja teema ja tavaliikluses sellist rehvi ei kohta. Ülevaatusel tuleks niivõinaa probleeme. Tavanaelu kasutatakse naastrehvide taastamises - naelad lännu ja pannakse uued liimiga sisse.

Ma ei usu ikkagi seda lamelli naelutamise juttu - no pole füüsiliselt klotsi, mis seda kinni hoiab seal. Tahtku klient mida tahab. Ja mismõttes liimitakse uued naelad auku, kust nael on juba mi9nema lennanud? Seal auk nii suureks veninud ja sellep. see naelgi sealt jehhat on pannud.
Tegeled selle teemaga või? Ütle, mis firmas toimetad, siis teaks sealt eemale hoida.
P.S pakiauto naelu kasutasin mina maasturi LC120 all (Cooper Discoverer) ja sinna sobivad küll.

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 02 Nov 2018, 22:43
Postitas Oldschool79
TiitR kirjutas:
PorisedRattad kirjutas:
ants kirjutas:https://www.kummiekspert.ee/toode/continental-contiicecontact-22/
https://www.kummiekspert.ee/toode/265-6 ... pellita-r/

pilt 1, lamellidega naastrehv
pilt 2, kuhu Sa selle naastu siin surud?


Äärmistesse klotsidesse, mahub ka keskele ja vajadusel ka teiste kontuuride peale. Selles suhtes et see naelutamise teenus on kliendi poolne soov ja nende naelutatud rehvide sobivus liiklusesse jääb kliendi vastutada. Uue lamelli ost+ pakiauto naelte lisamine on rohkem jääraja teema ja tavaliikluses sellist rehvi ei kohta. Ülevaatusel tuleks niivõinaa probleeme. Tavanaelu kasutatakse naastrehvide taastamises - naelad lännu ja pannakse uued liimiga sisse.

Ma ei usu ikkagi seda lamelli naelutamise juttu - no pole füüsiliselt klotsi, mis seda kinni hoiab seal. Tahtku klient mida tahab. Ja mismõttes liimitakse uued naelad auku, kust nael on juba mi9nema lennanud? Seal auk nii suureks veninud ja sellep. see naelgi sealt jehhat on pannud.
Tegeled selle teemaga või? Ütle, mis firmas toimetad, siis teaks sealt eemale hoida.
P.S pakiauto naelu kasutasin mina maasturi LC120 all (Cooper Discoverer) ja sinna sobivad küll.

+1 Ma ka, väga ei usaldaks seda "paikamise" teemat. Ma tean inimest, kes lasi oma auto naastrehvil suveks naelad välja tõmmata :shock: Justkui politsei kinnipidamise korral ei oskaks rehviinfot lugeda, kas on naast või mitte. :D Ei usu mina, et väljaveninud aukudes naastud tõesti püsivad. Jah on naastutatavad olemas, aga neile saab naastud ühekordselt sisse lasta, sest neil on spetsiaalsed augukesed, mis taluvad ühekordset naelutamist. Kui naastu eluiga läbi, siis pole midagi teha. Samamoodi on ju protirehvidega. Jah saab taastada, aga mis on proti kvaliteedigarantii?!? Ma üldse imestan, et protifirmad veel suudavad äriga tegeleda. Vähekasutatud rehv või uus plastikust hiinakas- hinnavahe protiga maksimaalselt 10 eurot rehvist. No see ei ole enam raha ju mida rehvide arvelt kokku hoida... Veoautorehvidega pidi vist teine teema olema, et neile on võimalik uut mustrit sisse lõigata (regroovable tüüpi rehvid), sest veoautorehvid on kallid ja neid ei ole otstarbekas sedasi iga kahe aasta tagant vahetada... Parandage kui eksin.

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 02 Nov 2018, 22:50
Postitas Tanel313
Tead sul on see mure, et ei ole nagu väga elu näinud, aga aina räägiks ;)