Miks peaksin käigu alla lappama ja pedaali põhja vajutama kui keegi mööda sõidab? Pole kunagi häirinud selline asi, pigem olen olnud see kes mõnest Saksa "eliit" firma isendist mööda sõidab ja siis hakatakse tagasi tegema kuna neile situb hinge kui mingi väike punane pilukas neist mööda sõidab
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Naise 855, töö Jumperi ja ämma 9-3 on muidugi vähe rohkem austatavad. Samas oleks mul suva ka kui 855 pimestamise hilisema põhjendusega vastassuunda keerata ja laupa panna, ehk peale sellist uudist hakkab ka politsei miskit liigutama ja jõuab ka pimedatele kohale et teisi pimestades seatakse ka enda elu ohtu tegelikult. Eriti kui pimestatav mõne vanakooli tanki või karprauast esistangega vanakooli maasturiga vastu sõidab. Meie riigis ongi tavaliselt nii et nii seaduserikkujad kui ka seaduste täitmist jälgivad hakkavad mõtlema alles peale seda kui keegi kirstu pannakse, on muidugi ka erandeid kus ka siis veel aju tööle ei hakka.
Samas politsei pohuismi kohta on ka seletus.
Näinud ja ka omal nahal tunda saanud pollarite adekvaatset käitumist. Sõle ja Kolde rist pealinnas: pollari värvides auto satub hajameelsusest punasega ristmikule suunaga kesklinnast kopli ja ajab peaaegu alla pensionäri, hetk peale napikat pannakse korraks sireenid ja vilkurid peale ja siis uuesti vaikus ning liikumine jätkub linnakiirusel.
Ristiku Põhikooli kõrval asub ülekäigurada: laps astub kõnniteele kooli vastas kõnniteelt, kesklinna poolt tuleb pollarite auto kes sõidab ilma igasuguse vilkuri, sireeni ja tuututamiseta tüdrukul peaaegu üle varvaste. Olin ise vast 10m kaugusel ja tüdruku varvastest eesmisel jalal jäi puudu vast 10cm kui sedagi, laps oli ülekäigurajal juba siis kui auto oli enam kui 10m kaugusel ja seda kõike 30 piirangualas. Pollari auto asus ülekäigurada ületades poolenisti vastasuunavööndis.
Alevi tänav pealinnas: alustan paremast teepervest sõitu et keerata vasakule hoovi sissesõiduteele. Teepinda katab lobjakas mis on sõidurajalt pühitud aga teeperves auto all endiselt olemas. Peeglis on pimedus, suund sees. Väljas on pime ja tagant tuleva auto tuled ei saa märkamatuks jääda, ristmik on u.85m. Alustan liikumist ja peeglis pole kedagi, jõudes parkimiskohalt sõidurajale ja alustades vasakpööret(suudnd vasakule sees alates parkimiskohast välja keeramise algusest)ilmub auto kõrvale pollarite transporter. Pauk, õnneks õrn aga süüdi jäin mina. Sõitsivad väljakutsele ja väitsid et kiirus oli väike ning ei jõudnud veel vilkureid panna ning tegid kõik et vältida kokkupõrget. Pidurdama aga hakati tegelikult alles siis kui juht vist ajude juhtme gaasipedaali alt vabastas. Hiljem tuttava politseiniku käest kuulsin et kiirus oli suur ja nemad eksisid ja oleks pidanud süüdi jääma. Kohale tulnud lisa patrull aga pani kohe et kui hakkan vastu siis saan veel krimka ka, ei jaganud ehmatusest tol hetkel ise ka asju päris täpselt enam ja võtsin süü omaks. Kahjuks polnud enam sõbrad ka tollel hetkel väljas kui pauk toimus, tulid välja alles siis kui pauku kuulsid.
Seega kuna pollaritel endil isegi eraldusmärkidega autodega liigeldes on eeskirjadest poogen siis oodata et nad sellistele näiliselt tühistele rikkumistele, suunatuli ja udutulede väärkasutamine, reageeriksid on ikkagi üsna lootusetu loota. See aga suuna puhul lõppeb tavaliselt plekimõlkimisega ning nii jääbki olema kuna inimene selle läbi surma ei saa. Udutuledega pimestamisega on aga hoopis teine teema, see võib lõppeda kellegi surmaga aga tundub et inimestel, kelle tööks on selliste võimaluste minimaliseerimine, on sellest täiesti poogen.
Jah ma ka pimestan vastumeelselt aga on olnud juhuseid kus vastutulev on udukad kustutanud, siiski on need korrad mõned üksikud erandid. See olukord kus kasutatakse saab eksisteerida vaid karistamatuse tunde tõttu! Samas võib põhimõtteliselt ära nimetada ka nimekirja markidest ja mudelitest millega tüüpiline udutulede väärkasutaja liikleb: Audi A6, Toyota Avensis, erinevad 3 ja 5 seeria bjuumerid, Landcruiser ja nn. mängumaasturid. Need siis moodustavad umbes kolmveerand pimedatest kes liikluses. Lisaks tuleks tagasi saata enamus uutest odavama otsa autodest millel peal nn. tehase LED päevatuled kuna need ei lülitu lähitulede sisselülitades ümber nõrgemale valgustugevusele. Kuna ka neil nagu udutuledelgi puudub valgusvihu suunamine siis on ka need pimestavad, isegi Jumperi roolist olen täheldanud Kia Ceedi LED tulede pimestavat toimet. Ja tegelikult on ka meie liiklusseadusega vastuolus kõik autod mis kasutavad udutulesid nn. kurvitulena! Aga kuna enamus on neist ülimad taksod(no ei väändu neid minu keel kuidagi mersudeks nimetama) ning omanikud on niiöelda suured maksumaksjad ja sponsorid siis vaadatakse ka nende maale lubmise puhul läbi sõrmede.
Juba aastaid tagasi on öeldud meie riigi kohta järgmine lause: Eestis on parimad seadused maailmas aga nende täitmise jälgimine ei kannata trükimusta!
Aamen.