Naast vs lamell

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas PorisedRattad » 24 Okt 2018, 10:06

taavi kirjutas:
PorisedRattad kirjutas:Kuidas lamell offroadile vastu peab ?


oled sa näind mõnd offroad masinat naeltega?

https://www.google.com/search?q=off+roa ... 73&bih=851


Loomulikult ei ole näinud. Ma seletan sulle siis küsimuse rohkem lahti : Kui ma oleksin igapäevaselt lamelli kasutaja ja aeg-ajalt käiksin ka mitte-tee peal liiklemas, siis kas lamelli muster kannatab välja kõva kruusase pinna peal vägistamist ? Väidevalt rikub see teguviis mustri ära ja talvel tee peal enam nii hea pidamine ei ole. XC70.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4031
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas taavi » 24 Okt 2018, 10:56

ei ole küll sellest aru saanud, et muster katki läheks. Tööautoks mul 4veoiline sportage (jah, offroad auto ta pole, aga seda pole ka xc70), talvel lamellid, olen paarutanud hooogsalt igasugusel pinnasel igasuguse kiirusega. All continentali lamellid. Ei ole selle lamelliga midagi juhtunud, pidurdab eeskujulikult ka sileda jää peal. See aasta pole veel seda jääd muidugi testinud, aga vaadates kui palju aastaga (umbes 30k km talvist sõitu) muster kulunud on, siis selle talve sõidan veel sama viisakalt ära. olen pannud auto proovile ka kruusakarjääris ja liivasel-lumisel kuumaastikul. merejääle pole sellega küll sattunud, aga kui tuleb külma talve, siis vaadates kuidas mu v70 odava otsa lamellidega (formula pirelli) käitub, siis ei näe probleeme. V70ga sõitsin nende lamellidega eelmine talv jäärajal ka (mitte võsitlust, oma lõbuks), pidi ikka päris kõvasti sõiduvigu tekitama, et auto käest ära läheks. osad naelikumehed mulle järgi ei jõudnud ka. piikidega mehed muidugi sõitsid kaugele eest ära. aga piidid lõhub küll ära kui nendega sopa sees sõidad :)
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas PorisedRattad » 24 Okt 2018, 14:36

Veel aegadel kui ma piikidega mööda jäärada järvel ringi kihutasin ühe opeliga, siis tänavarehviga mehed ootasid mind tihti hommikul, et millal ma neile jää karedaks teen. Pärast minu sõitu neil jää peal nii libe enam ei olnud, sest olin juba korralikult ära karestanud selle pinna ja seal oli juba lamelli meestel lust sõita - neil tekkis arvestatav pidamine. Seega üldkasutatava jääraja peal lamelli pidamine on üsna petlik.

Ühtedel Nokia naastrehvidel sain ikka mõned naelad kätte kui ümber ringtee saare tegin musta jääga donutte (loe sõõrikuid) . Küsimus oleks, et kuidas lamell sellisele valule vastu peab, ilma et pidamises kaotaks aja jooksul.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4031
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas taavi » 24 Okt 2018, 14:44

olen ka selliseid trikke teinud ja pole sel rehvil viga midagi. Kui kulumispiir hakkab kätte saama, muutub lamell libedaks, aga selleks ajaks oleks mõistlik enivei see lamell ära visata. Normaalse kulumisvahemikus võid hullu panna kõvasti rohkem kui naastuga. Naastu puhul naastude väljalendamine on hoopis suurem teema kui lamelli katkiminemine (viimasest polegi varasemalt kuskilt kuulnud: enamasti lendab ära naast või kui protirehvidega sõidad, siis olen ühel protirehvil proti ka minema jooksutanud liigse paarutamisega). Lamelli puhul kui muster juba otsas, sõidad suvel, siis saab ilusat vilinat välja võluda, aga siis on ka rehv juba kulunud, nagu ennist ütlesin. jäärajal naastrehviga ka ei tee enne eriti midagi, kui piigimehed pole üle käinud. Seda muidugi "õigete" ilmastikuoludega. aga jah, lamelli katkiminek on huvitav fakt, pole sellest varasemalt midagi kuulnud.

Ei tasu tonti näha seal kus seda pole.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
Inx
Kõva postitaja
Postitusi: 153
Liitunud: 30 Okt 2013, 09:45

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Inx » 24 Okt 2018, 14:53

Samamoodi enda Hakka9 tel on Made in Russia peal, Norrast soetatud.
Ja nüüd tänavapilti vaadates 90% masinatel on just see naelrehv siin all.
1999 Volvo V40 1.8, 90kw------------müüdud.
2002 Volvo XC70 2.4T, 147kw--------müüdud.
2006 Volvo XC70 2.5T, 154kw-----Müüdud
2016 Volvo XC70 2.4 D4, Classic
Pildid Instagramis
Videod Youtube'is

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas joss122 » 24 Okt 2018, 15:19

Nokian Hakkapeliitta R2- uuest peast 8,5mm mustrit- esimene aasta 5+ pidamine, teine aasta 3+ pidamine. Kulumiskindlus hea. Toodetud Venemaal (2016 a.)
Continental vikingcontact 6- uuest peast 8,5mm mustrit- esimene aasta pidamine 5+, kasutan neid ka 2018 hooaeg. Kulumiskindlus hea. Toodetud Saksamaal (2017 a.)
Continental vikingcontact 7- uuest peast 8,5mm mustrit- eks see talv saab näha- on siis paremad või ei. Toodetud Saksamaal (2018 a.)

Nokian R2 kannatas igasugust väärkohtlemist, asfalt, kruus, tühja kerimist jne.
Continental 6, krt- ei talu pooltki seda, mida Nokian talub.
AGA pidamine on ikkagi continentali kasuks, isegi kui on 4-5 mm mustrijääki.

Otepää, haanja, võru küngastel ja sirgetel teedel suht iganädalane sõitja- pole veel kinni jäänud, ega kraavi sõitnud vms.
Suurim miinus on see, et kui tahad kedagi kraavi äärelt või hangest alla/välja tõmmata (ikkagi jäistel teedel), siis tihti see ei õnnestu.
Naelrehvid on seal paremad. Muus osas pole vahet- vähemalt minu jaoks.

2015 olin veel 100% naelrehvide usku- nüüd sõidan ainult lamellidega.
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4031
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas taavi » 24 Okt 2018, 21:29

üks väike tähelepanek veel: mul on 1 auto, millel on ca 15a vanad nokianid all, naelad kõik päris teravad (paar tk per rehv katki või välja tulnud ka) ja mustrit päris palju. ehk pealtnäha korralikud rehvid. Aga nendega libedaga sõitmine on täpselt sama nagu suvekummiga sõitmine. Ehk pidamist mitte üks raas. ei aita need naelad seal ka midagi, auto suudab teepealt ära vajuda ka. Eelmine aasta sõitsin nendega (ok, naine sõitis) talvläbi, aga üle 5km pikkusi otsasid kodust ei julgend ette võtta rehvide olukorra pärast. Ja mis selle 15 aastaga juhtunud on: lamellid on kõvaks läinud. Kui nael oleks ülim abi, siis ta pidurdaks ju kiilasjääl küll, aga miks ta siis ei pidurda? naela kraapimisjäljed jäävad küll jääpeale näha.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7616
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Liiwaannus » 24 Okt 2018, 22:00

Taavi, rehv töötab ikka komplektina, disain, struktuur ja segu. 15a vana plastiku puhul küsiks, et milleks üldse, jätaks suveka siis alla juba.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4031
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas taavi » 24 Okt 2018, 22:22

jaa, loomulikult komplektina, aga naastud on 90% rehvidel samasugused rauast junnid ju. 15a vana talvekas töötab politsei jaoks paremini kui suvekas :D
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7616
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Liiwaannus » 24 Okt 2018, 22:32

Mu mõte pigem selles, et sama hästi võiks võtta 15a seisnud lamelli ja öelda, et näe krt ei tööta üldse, kuigi 10km sõitnud ja lamellid ju kõik kulumata.
Lisaks muidugi teema, et ei ole mõtet võrrelda 15a tagust tehnoloogiat, naastude disain, hulk, rehvisegud. Kõik muutunud. Lühidalt, et utiili pole mõtet argumendina kasutada.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Oldschool79 » 24 Okt 2018, 23:19

Mul on päevakorda tekkinud küsimus. Mitte naast vs lamell vaid , kas kasutatud 7mm jääksügavusega rehvid (eelistaks lamelle ikkagi) või uued hiinakad. jooksu pealt hinnavahe, ütleme 40€. Selle raha eest saaks rehvide täisvahetuse teha.
Põhjus- Mustri jääksügavus kusagil 4mm (mõõdan üle, sest viimati oli vist 5mm) kanti, ei julge sellistega talvele vastu minna. Kui juba praegu vihmamärjal teel on tunda, et rool on kerge, siis lume ja libeda saabudes muutub ta veel kergemaks, st muutub libedamaks.

Soovitused?

Tänud ette.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7616
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Liiwaannus » 25 Okt 2018, 06:51

Nu ilmselt sutsu määrab ära, et mis lamell see kasutatud asi on ja hiinakal ning hiinakal on ka vahe. 7mm jääk tähendab ilmselt juba pea poole kasutusea kadumist.
40 euri ei peaks sellises kohas määravaks saama, proovi kummagi konkreetae asja kohta infot saada ja pea meeles, et kasutatud lamell pole enam sama hea kui uus. Ma kalduks uute poole kui just taustainfo ei ütle, et tegu täispasaga.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas PorisedRattad » 25 Okt 2018, 07:13

Muidugi kui on ikka väga odav hiinakas, siis ma jätaks vahele ja võtaks kasutatud rehvid. Mis rehvidega tegemist on ?
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7616
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Liiwaannus » 25 Okt 2018, 09:22

Kasutatud asjal tasuks ka tootmisaastat vaadata.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas PorisedRattad » 25 Okt 2018, 09:32

Liiwaannus kirjutas:Kasutatud asjal tasuks ka tootmisaastat vaadata.


Jep, see ka muidugi oluline. Kasutatud rehvil on nii palju kriteeriumeid, et julgeks teda üldse osta. Kõige lihtsam on osta kasutatud rehvi kohast, mis annab ka garantii nendele rehvidele mingiks ajaks.
XC70 2.5T 2004 154kw


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 75 külalist