Naast vs lamell

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Kasutaja avatar
aibast
Volvo Club liige
Postitusi: 4104
Liitunud: 17 Juun 2005, 23:05
Asukoht: Saue, Riisipere, Lihula, Väike-Maarja
Kontakt:

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas aibast » 12 Okt 2018, 07:39

ma puhta naastu uskus, põhjus lihtne - sõidan enamuse aega linnast väljas ja hooldamata teedel. Lamelliga saab hakkama kui mingit talvist hooldust on tehtud ja naastuga on jää konarlikuks sõidetud. Vastasel juhul oled ikka omadega väga metsas. Küsimus on minul alati lamelli vennale üks: Kas oled kunagi sõitnud teel mille pealt auto libiseb seistes kraavi ise enesest, piisab vaid õrnast kaldest ja raskusjõust. Kui ei ole sõidad sa veel lamelliga, kui oled siis sõidad vaid naastudega.
2002 Volvo S80 D5
1987 Volvo Nilsson 740 "kaubik"

PorisedRattad
Kõva postitaja
Postitusi: 151
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas PorisedRattad » 12 Okt 2018, 07:52

aibast kirjutas: Küsimus on minul alati lamelli vennale üks: Kas oled kunagi sõitnud teel mille pealt auto libiseb seistes kraavi ise enesest, piisab vaid õrnast kaldest ja raskusjõust. Kui ei ole sõidad sa veel lamelliga, kui oled siis sõidad vaid naastudega.


Ma olen kaks lamelli meest sellise tee pealt välja sikutanud. Kurvis oli tee kaldus, vajusid kõik sisekurvi ja välja enam ei saa. Õnneks mingi rohututt püüdis nad enne kraavi kinni. Tee puhas kiilakas (loe jää).
2004 XC70 2.5T

j0hanne5
Kõva postitaja
Postitusi: 237
Liitunud: 18 Veebr 2016, 19:57
Asukoht: Tartu

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas j0hanne5 » 12 Okt 2018, 10:02

Jutuks hea küll, sōitnud igal pool: musta jääga kaetud kiirteed, konarlikud metsavahelised “jääteed”, lumes/lopas/ igasugustes keerulistes tingimustes ja mu aasta läbisōit on ca 50-55k nii eestis kui lōuna ja kesk-soomes - nagu enne ütlesin, kui kahe kōrva vahel haigutab tuul, siis oledki kraavis. KORRALIKU lamelliga ei ole meie riigis olukordi, kus kaine mōistus ja oludele vastav sōidukiirus autot teepeal ei suudaks hoida.

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1040
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas KuldarA » 12 Okt 2018, 10:41

aibast kirjutas:ma puhta naastu uskus, põhjus lihtne - sõidan enamuse aega linnast väljas ja hooldamata teedel. Lamelliga saab hakkama kui mingit talvist hooldust on tehtud ja naastuga on jää konarlikuks sõidetud. Vastasel juhul oled ikka omadega väga metsas. Küsimus on minul alati lamelli vennale üks: Kas oled kunagi sõitnud teel mille pealt auto libiseb seistes kraavi ise enesest, piisab vaid õrnast kaldest ja raskusjõust. Kui ei ole sõidad sa veel lamelliga, kui oled siis sõidad vaid naastudega.


Olen, aga siis olid all suverehvid. Lamellidega pole seda muret olnud.

Kui räägite turvalisusest, siis 90% ajast on meie talvel sõit märjal asfaltil ja seal on lamell tugevalt parema pidamisega kui naast. Miks olete nõus andma järele turvalisuses 90% sõidu ajal ja keskenduma ainult 10% peale, kus saab mõistlike sõiduvõtetega ilusti hakkama.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 6134
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Liiwaannus » 12 Okt 2018, 11:10

viimasele küsimusel pakuks selle vastuse välja, et 90% ajast olev olukord on harjumuspärane ja sealsed piirid ning käitumismustrid on tuttavad. 10% esinev olukord on uudne ja tundmatu, ning piiride tunnetus halvem, seega mida rohkem varu tehnika annab, seda parem on.
Ilmselt saab hakkama mõlemaga ja linnas kündmiseks võiks olla pigem lamell valikus. Väidetega, et lamell märjal teel alati parem on, nõus ei ole, sest tuleks ikkagi läheneda konkreetse rehvi põhiselt. Hhea rehv olgu ta naast või lamell on teise leeri säästukast igal juhul üle, tippe võrreldes on vägagi võimalik, et lamellid näitavad paremaid tulemusi märjal asfaldil, samas tipus on need vahed erit tüüpide vahel tunduvalt väiksemad kui sama tüübi lõike hea ja säästurehvi osas.
Hetkel oma masinal naastud talvekateks, sest need tulid kaasa, enne seda olid naastud, sest sain kiidetu i pikeid toona väga soodsalt kätte, samas ei välista, et lamellile ei mõtleks kui peaks uut ringi ostma hakkama. Sõltub ilmselt, et mida mis hinnaga saada on too hetk.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2604
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas allan » 12 Okt 2018, 11:40

Aamen viimase vastuse peale.

Mul on kogemused mõlema rehvitüübiga ja ma pole kummagi usundi tulihingeline kuulutaja, aga miskipärast viimased komplektid on olnud naastudega.
Eelmised naastrehvid olid Taiwanis valmistatud Federal Himalaya WS2, lumel ja jääl väga hea pidamisega, võiks öelda isegi, et tipprehvi tasemel, aga põhiline erinevus praeguste Nokian Hakkapeliitta 8-tega tulebki välja asfaldil. Ilmselt ei ole kummisegude ja karkassi arendusse nii kõvasti investeeritud ning seetõttu on juhitavus vedelam ja ebatäpsem. Kahekordne hinnavahe peab kusagilt tulema.
S60 T5 HEICO SPORTIV
S80 V8 HEICO SPORTIV
240 GLT
850 ESTATE RACECAR
245 1978
AMAZON 1968
XC90 D5 2003
S80 V8 2007
S80 D5 2007
V70 T5 2001
V70 2.5T 1998

PorisedRattad
Kõva postitaja
Postitusi: 151
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas PorisedRattad » 12 Okt 2018, 12:35

Liiwaannus kirjutas:viimasele küsimusel pakuks selle vastuse välja, et 90% ajast olev olukord on harjumuspärane ja sealsed piirid ning käitumismustrid on tuttavad. 10% esinev olukord on uudne ja tundmatu, ning piiride tunnetus halvem, seega mida rohkem varu tehnika annab, seda parem on.


+1
2004 XC70 2.5T

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1040
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas KuldarA » 12 Okt 2018, 16:29

Ma ütleks selle peale, et õnnetused juhtuvadki enamasti koduteel ehk meile tuttavas olukorras. Ebaharilikus olukorras oled rohkem valvel ja valid reeglina ohutuma sõiduviisi.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 6134
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Liiwaannus » 12 Okt 2018, 18:06

Nõus, et uinunud valvsus on ohtlik, eriti kui see satub kokku kiiresti muutuvate oludega... A la igapäevane tee aga muutunud temperatuur ja ootamatu jäide.... Teine koht on kui ollalke täiesti oma tsoonist väljas, ootamatu tuisk, torm vms. Tiksutakse küll aeglaselt, sellest hoolimata on sellistel päevadel hulgi sodiks autosid teel. Ühtlased püsivad olud pigem soodustavad õigete võtete valikut.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1268
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Võsa
Kontakt:

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas ddig » 12 Okt 2018, 21:59

Meeledli nõustuks enamuse toodud näidete ja väidetega.

Aga kui tekib selline olukord nagu ksf kirjeldas:
Liiwaannus kirjutas:...ootamatu jäide...

siis selline inimene ei tohiks (talvel) autot juhtida.

Kas tõesti saab libedus tulla ootamatult?
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96 x2; 960 Executive ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1270
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Mario_L » 12 Okt 2018, 22:45

Peaks ka nagu mõne sõna mainima...
Ega see on igikestev vaidlus - nagu sõna üle - kas kardulas või kartul.
Kui tõesti libedus ootamatult tuleb, siis on kaks varianti - kas inimene ei ole elus talvel autot juhtinud või tõesti värskelt juhiloa saanud. Seepärast jään jällegi arvamusele, et juhiluba ei ole põhiseaduslik õigus, vaid see peaks olema ikkagi väljavalitute jaoks - ehk siis kes tõesti oskavad ja suudavad autot valitseda ka rasketes oludes.
Olin ise ka varem naela usku - ikka naelrehv ju. Jah, talvel Viljandi Männimäe selveri parklast väljumisel oli nael abiks küll, kui puhtal maanteel oli lisaks lärmile ka ujumine ja kui pool talve oli juba ilma lumeta, olid naelad ka suht kasutud. Kui te märganud ei ole, siis naelrehvide muster on alati tihedam, mistap on lumepasa korjamine endasse suurem. Ja kuna klotside vahe on väike, ei viska ta seda soolaläga sealt vahelt minema ja tegelikult on naelrehv veel hullem, kui lamelliga uisutada.
Lamellrehvil on klotsmuster veidi avaram ja viskab tsentrifugaaljõuga sinna vahele jäänud pasa kõik minema uuesti. aga paraku lamellrehv töötab vaid ühe hooaja, järgmisel talvel enam samaväärset jõudlust ei maksa loota. Kuna lamellid on omakorda narmastatud, et haardumine oleks maksimaalne, siis sellised lamellrehvid on igal pool igas tingimuses paremad kui naelrehvid, seda on ka testides tõestatud, et uus moodne lamellrehv on samaväärsest naelrehvist iga kell üle. Aga teine talv juba on naelrehvi kasuks, sest nael ei ole kadunud. vähemalt mitte täielikult...
eelmine talv soetasin ameeriklase, kaasa tulid Michelin Latitude lamellid. ma tulin kell 2 öösel Saadjärve taga mööda kiilasjääd, tee on veel kusjuures kraavide poole kaldu ning hetkeks polnud ka kahtlust, et auto võiks teelt ära minna. Üle pika aja esimene talv tagaveolisega, kuid tundub et vähemalt veojõukontroll on tasemel. Lisaks ei jäänud ka talve keskel kuskil hätta. Ja praegugi on lõbus meel, et esimesed jääd on juba olnud ning panin õigel ajal lamelli alla. Ei kiida, ei laida. Üks on kindel, et kui pööningul puhub tuul, siis ei aita ka naelrehv ja ABS EBS ASR EDC ja kõik muud kolmetähe ühendid kokku. Sõita peab oskama, autot peab oskama käsitseda ning oleks soovitus vähemalt esimese lumega kuskil tühjal platsil teha tiir, et tunnetada auto piire, millal on okei, millal on päästetav ja millal on aeg käed roolilt tõsta ja nutma hakata.
Ühegi sõbraga ma ei kavatse tülli minna selle teemaga, niiet igaüks kasutab seda, millega end kindlalt tunneb.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 6134
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Liiwaannus » 12 Okt 2018, 22:57

Mario_L, paluks viidet selle testi kohta, kus õamell on igas asendis naelast üle. Testis peaks muidugi head naelad ka esindatud olema.
Ddig, sry sinu kõiketeadvuse vastu tõesti ei saa, sest oskad igat olukorda ette näha ja ennetada (kommentaar ootamatu jäite kohta), palun mõtle mitme auto puruks sõitmisest oled siin rääkinud, sõltumata õnnetuses jagatud süüst, hea juht näeb ju teiste lollusi ette ja ennetab, või ma eksin?
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1268
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Võsa
Kontakt:

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas ddig » 12 Okt 2018, 23:08

Liiwaannus kirjutas:Ddig, sry sinu kõiketeadvuse vastu tõesti ei saa, sest oskad igat olukorda ette näha ja ennetada (kommentaar ootamatu jäite kohta), palun mõtle mitme auto puruks sõitmisest oled siin rääkinud, sõltumata õnnetuses jagatud süüst, hea juht näeb ju teiste lollusi ette ja ennetab, või ma eksin?

Sildistamine vast ei ole vajalik. Ma püüan siiski vaid oma kogemusi jagada.
Kas minu "auto puruks sõitmine" on kuidagi olnud seotud rehvivalikuga?
Kas on vaja minu isiklikke sündmusi arutada rehvivaliku teemas?
Vastus sinu küsimusele on lihtne - hea juht ei satu nendesse olukordadesse millest osav juht suudab välja tulla.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96 x2; 960 Executive ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 6134
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Liiwaannus » 12 Okt 2018, 23:22

Vabandan, vb tõesti liiga isiklik, lihtsalt liigne enesekindlus ärritab mind kui väidetakse, et ootamatusi ei tohiks olla. Kõigile siin silmad ette andev Tänak käib ka põõsas või hüppab radika puruks, shit happends. Seega on hea kui kriitilises situatsioonis on varu ja sellele vadtu vaidlemine alatooniga, et hea juht ei eksi on rumal. Kõik eksivad, lihtsalt tagajärgede raskus erineb ja sellele ka 50% annab reaktiivne käitumine ja 50% proaktiivne käitumine ehk eelnev riski maandamine, valides rehve, kiirust, pikivahet või muid mõjutavaid tegureid. Seega kui oled idegi väga osav aga olematu rehvi ja slikiks sõidetuf pastlaga jääl perseid nuustad, siis mõlkimiseta pääsemine on pigen lotovõit.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

SanderL
Kõva postitaja
Postitusi: 236
Liitunud: 24 Veebr 2016, 23:19
Asukoht: Saaremaa

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas SanderL » 13 Okt 2018, 02:53

Liiwaannus kirjutas:Vabandan, vb tõesti liiga isiklik, lihtsalt liigne enesekindlus ärritab mind kui väidetakse, et ootamatusi ei tohiks olla. Kõigile siin silmad ette andev Tänak käib ka põõsas või hüppab radika puruks, shit happends. Seega on hea kui kriitilises situatsioonis on varu ja sellele vadtu vaidlemine alatooniga, et hea juht ei eksi on rumal. Kõik eksivad, lihtsalt tagajärgede raskus erineb ja sellele ka 50% annab reaktiivne käitumine ja 50% proaktiivne käitumine ehk eelnev riski maandamine, valides rehve, kiirust, pikivahet või muid mõjutavaid tegureid. Seega kui oled idegi väga osav aga olematu rehvi ja slikiks sõidetuf pastlaga jääl perseid nuustad, siis mõlkimiseta pääsemine on pigen lotovõit.


Mida manustad?
Inimesed teevad ikka vigu, kuni lõpuks ostavad Volvo


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: JanP ja 2 külalist