960/V90 dailyna?

Igasugune abi auto ostu korral

Moderaatorid: JaanKaer, Igor, Leho, vanapeer, Tanel

Ailaros
Foorumlane
Postitusi: 78
Liitunud: 13 Aug 2016, 15:37

960/V90 dailyna?

PostitusPostitas Ailaros » 12 Okt 2021, 11:43

Ahoi Volvomehed!

Liipar hakkab sinna maale jõudma, et ees on ootamas parim aeg auto vahetuseks. Täna kulgen igapäevaselt Priuse täispauk hübriidiga, naeran kõikide kütusehindade tõusude peale. Kulgen ca 20K aastas, maantee ja linn suht pooleks. Jalg on pigem raske, sest kõik imestavad, kuidas 4.9 on võimalik saada sellel autol keskmiseks kuluks.

Küll aga vaatamata rohketele lisadele ei ole see auto nii mugav kui minu Volvod on olnud. Lisaks uutel autodel on puudu cool faktor. Samuti tänaseks on selge see, et tahan veidi ka maastikuvõimekust oma autolt, mida täna ei ole ning kui tahaks uut maastikuvõimekat autot sama kulu eest, siis peaks veel väiksema pilli võtma.

Paar kuud tagasi mängisin exceliga ja bensiiniga 960 tuleks arvutuslikult ca 100€ kuus kallim kui tänane hübriid. Aga täna sattusin vana kursavennaga rääkima, kes installeeris just oma S80sse LPG seadme ja kiitis taevani. See suunas mind uuesti excelisse ning saavutasin tulemuse, et nüüd muutus 960 pea 85€ võrra soodsamaks kuus kui minu Prius. Ja see andis motivatsiooni siia see teema püstitus panna.

Mõned küsimused 960 v V90 omanikele.
1. Mõni sõidab 50-50 linna äkki enda omaga. Automaatkast - mis kütusekulu teil on?
2. Hooldus-ja remondikulu aastas. Elu on näidanud, et vanad autot on kulukad, seega arvutuskäik on mul loodetavasti tehtud väikese varuga - 2K€ aastas. Ise nokitsemist pigem ei naudi, seega kõik tuleb spetsidel teha lasta. Mõni omanik on ehk arvestust pidanud kuidas tal nende kuludega on?
3. Rooste. Kere vist on küll tsingitud, aga kuidas selle ussitamisega on?
4. Kui alustada otsinguid, siis mis riigist alustada? Mida silmas pidada (äkki mingi hea ostuguide juba kellegi poolt kunagi loodud?) ja mis eelarves täna heas korras 960 või V90 leiab?

Ette tänades
A
Volvo V70 '98 2.5 TDI
Volvo C70 T5 '00 2.3 T5
Volvo V70 '97 2.4 NA

olku1968
Kõva postitaja
Postitusi: 126
Liitunud: 08 Nov 2012, 23:16

Re: 960/V90 dailyna?

PostitusPostitas olku1968 » 12 Okt 2021, 16:52

Tervitus.Mul küll 95nda aasta 960 2,5 mootoriga ja manuaal,LPG kütusekulu praegu u 7 eurot 100km.Automaat võtab ehk vähe rohkem.Sillajupid odavad,õõtspuksid maksid kopikaid.Õnnestus saada roostevaba isend,kindlasti võiks teha korrosioonitõrje.Lasin tehnilise poole korda teha,uued simmerid,tihendid,kuna oli lahti võetud,sai ka plokikaan remonditud ja uus sidur.Kui korras on,ega ta ei lagune naljalt,kõiki varuosi ei pruugi olla uuena saadaval,nt roolilatt.Olude sunnil panin müüki a 24s,laup vist läheb soome.Need vana kooli mootorid kannatavad gaasi hästi,seda ka üks tuttav öelnud,kes aastaid gaasi peal sõitnud samasuguse isendiga.Kui auto korras,siis ei usu,et iga aasta 2000 sinna sisse läheb.Aga edu,selle masinaga sõitmine on omaette elamus.

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: 960/V90 dailyna?

PostitusPostitas Klamber » 12 Okt 2021, 18:17

Ise küll ei oskaks välja tuua neid ülivõrdeid, mis mugavusest ja elamusest siin räägitakse. 70ndate lõpu disain peale 20a facelifti. Väike lagunev plastiksalong, kohitsetud mootorid. Ei ole midagi võrrelda tolle aja saksa parema toodanguga. Isegi tolle aja esiveolised volvod on kohati paremad. 150kw enamvähem tekitab dünaamikat aga pigem mitte. Tuim automaatkast ja tagasillas naljalukk. 7€ 100km gaasiga vana hinnaga vast reaalne mnt, linnas võtab pigem 14 kanti, talvel ilmselt 15+ ehk siis bensu puhul 20€+ 100km. Aga ma ei ütle et halb auto, lihtsalt omapärane. Kui siin eelkõneleja rääkis esisillast siis tagasillas ikka puksid 60-100€ tk ja neid seal jagub. Autode vanus on jõudnud sinna, et see töö tuleb ette võtta. Dailytada sellisega 20k aastas minu silmis ei tundu mõistlik, vähemalt minu excel sellist tulemust ei näita kuidagi, parem las see sama jaapanlane teeb selle töö ära.

j0hanne5
Foorumi veteran
Postitusi: 607
Liitunud: 18 Veebr 2016, 19:57
Asukoht: Tartu

Re: 960/V90 dailyna?

PostitusPostitas j0hanne5 » 12 Okt 2021, 18:40

Emotsiooni, jõudlust ja mugavust tahad siis vali samast hinnaklassist Saab 9000 aero või 9-5 aero.

Ailaros
Foorumlane
Postitusi: 78
Liitunud: 13 Aug 2016, 15:37

Re: 960/V90 dailyna?

PostitusPostitas Ailaros » 12 Okt 2021, 22:42

j0hanne5 kirjutas:Emotsiooni, jõudlust ja mugavust tahad siis vali samast hinnaklassist Saab 9000 aero või 9-5 aero.


Need turbod ja gaasiasjad pole nagu hästi käsikäes käinud kuidagi minu arusaama järgi...
Volvo V70 '98 2.5 TDI
Volvo C70 T5 '00 2.3 T5
Volvo V70 '97 2.4 NA

Ailaros
Foorumlane
Postitusi: 78
Liitunud: 13 Aug 2016, 15:37

Re: 960/V90 dailyna?

PostitusPostitas Ailaros » 12 Okt 2021, 22:48

Klamber kirjutas:Ise küll ei oskaks välja tuua neid ülivõrdeid, mis mugavusest ja elamusest siin räägitakse. 70ndate lõpu disain peale 20a facelifti. Väike lagunev plastiksalong, kohitsetud mootorid. Ei ole midagi võrrelda tolle aja saksa parema toodanguga. Isegi tolle aja esiveolised volvod on kohati paremad. 150kw enamvähem tekitab dünaamikat aga pigem mitte. Tuim automaatkast ja tagasillas naljalukk. 7€ 100km gaasiga vana hinnaga vast reaalne mnt, linnas võtab pigem 14 kanti, talvel ilmselt 15+ ehk siis bensu puhul 20€+ 100km. Aga ma ei ütle et halb auto, lihtsalt omapärane. Kui siin eelkõneleja rääkis esisillast siis tagasillas ikka puksid 60-100€ tk ja neid seal jagub. Autode vanus on jõudnud sinna, et see töö tuleb ette võtta. Dailytada sellisega 20k aastas minu silmis ei tundu mõistlik, vähemalt minu excel sellist tulemust ei näita kuidagi, parem las see sama jaapanlane teeb selle töö ära.


Aus jutt. Saksa värgiga on ainult see see, et need on kõik ära mädanenud juba tänaseks päevaks + remondikulu 2K aastas on üsna optimistlik :mrgreen:
Matemaatikahuvilistele arvutuskäiku ka: https://ibb.co/rZtb49w
Volvo V70 '98 2.5 TDI
Volvo C70 T5 '00 2.3 T5
Volvo V70 '97 2.4 NA

j0hanne5
Foorumi veteran
Postitusi: 607
Liitunud: 18 Veebr 2016, 19:57
Asukoht: Tartu

Re: 960/V90 dailyna?

PostitusPostitas j0hanne5 » 13 Okt 2021, 11:31

Ailaros kirjutas:
j0hanne5 kirjutas:Emotsiooni, jõudlust ja mugavust tahad siis vali samast hinnaklassist Saab 9000 aero või 9-5 aero.


Need turbod ja gaasiasjad pole nagu hästi käsikäes käinud kuidagi minu arusaama järgi...


Ei tea, mitmel tuttaval gaasiseadmega Saab juba aastaid, null probleemi.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: 960/V90 dailyna?

PostitusPostitas ddig » 13 Okt 2021, 22:55

Mõned vastustes toodud mõtted panevad muigama aga osad koguni kulmu kergitama. Inimene esitab 4 küsimust ühe konkreetse auto mudelipõlvkonna kohta ning võrdluseks/vastuseks tuuakse esiveolised autod. Noo lihtsalt, jess vau :-)


Ailaros kirjutas:Samuti tänaseks on selge see, et tahan veidi ka maastikuvõimekust oma autolt, mida täna ei ole ning kui tahaks uut maastikuvõimekat autot sama kulu eest, siis peaks veel väiksema pilli võtma.

Maastikuvõimekuse hindamine sõltub muidugi sellest, millega mida võrreldakse. Ühesillaveoliste sõiduautode võrdluses teeb tagaveoline Volvo ilmselt ära enamusele mida turult võtta on. Lukustuva difriga Volvo (mida 960-ed reeglina on) saab siinkohal veel pügala võrra kõrgemale tõsta.
Samas tuleks selgelt eristada auto võimed juhi omadest. Erinevatel veoskeemidel on erinevad sõiduvõtted ning neid tuleb tundma õppida ja osata ära kasutada.
Ühel paksu lumega talvel laenasin oma 900-st esiveolistega harjunud kolleegile, kes suutis sellega oma koduhoovis kinni jääda. Avaldas veel arvamust, et oma autoga ta küll ei oleks kinni jäänud. Läksin autole järgi ja mõningase trikitamisega sõitsin "mülkast" välja. Paar nädalat hiljem oli ta mu kõrval kui peale lumetormi Männiku karjääri juures metsas müttasime ning nentis, et oma esiveolisega ei oleks tal seal midagi teha olnud.
Volvodel kasutatud lukustuv differ (Eaton Locker G80) on geniaalselt lihtne ja puhas mehaanika. Küll tuleb arvestada, et see ei ole sportliku sõidusuunitlusega, vaid otseselt läbivust parandav lahendus. Geniaalsus seisneb muuhulgas selles, et differ on kiirustundlik ja alati saab autol mõlemad rattad vedama sõltumata sellest, kui palju haardumist ühel või teisel rattal on.

Ailaros kirjutas:Paar kuud tagasi mängisin exceliga ja bensiiniga 960 tuleks arvutuslikult ca 100€ kuus kallim kui tänane hübriid. Aga täna sattusin vana kursavennaga rääkima, kes installeeris just oma S80sse LPG seadme ja kiitis taevani. See suunas mind uuesti excelisse ning saavutasin tulemuse, et nüüd muutus 960 pea 85€ võrra soodsamaks kuus kui minu Prius. Ja see andis motivatsiooni siia see teema püstitus panna.

Gaasil kütusena ja autol ei tohiks omavahel mingit pistmist olla. Need mootorid ei ole projekteeritud gaasil töötama. Gaasiseadme lisamine muudab auto ebapraktilisemaks, vähendab töökindlust, kahjustab mootorit, selle juhtimissüsteeme, auto keret jne. Samas ma olen ka selline inimene, kes autot ostes excel´it kunagi ei vaata, sest ma ei paku veoteenust ja kilomeetri hinnast olulisem ongi cool factor või sõiduelamus või mis iganes mind siis parasjagu ühe või teise auto juures kõidab. Mööda ei saa vaadata ka sellest, et vana auto on minu jaoks atraktiivne ennekõike siis, kui see on rikkumata.

Pragmaatilisemalt asjale lähenedes ei ole 20.000km aastase läbisõidu juures põhjendatud isegi sellise sammu kaalumine ning pigem pööratagi tähelepanu auto kuludele tervikuna..

Ailaros kirjutas:Mõned küsimused 960 v V90 omanikele.
1. Mõni sõidab 50-50 linna äkki enda omaga. Automaatkast - mis kütusekulu teil on?

Ma sellele protsendimäärale ei julge väga alla kirjutada, sest mul periooditi varieerub see suhe suuresti. Automaatkastiga 150kW võib kulu sinna 15L/100km läheneda küll aga pigem tähendab see südalinnas tipptundidel ummikus istumist. Praktikas on asi pigem sedasi, et sellise entusiastliku/lõbusa sõidustiiliga võiks linnas ca 12..13L/100km hakkama saada. Maanteekulu samadel tingimustel ca 10L/100km. Ökotades kindlasti vähem.
Deforsseeritud kolmeliitrise 132kW ökopilliga võib nendest numbritest julgelt 1..2L/100km maha võtta.

Eespool mainitud 2,5L mootorit soovitaksin oma kogemusest lähtuvalt vaid manuaalkastiga. Automaadi otsas on see mootor jõuetu ja janune.
Ailaros kirjutas:2. Hooldus-ja remondikulu aastas. Elu on näidanud, et vanad autot on kulukad, seega arvutuskäik on mul loodetavasti tehtud väikese varuga - 2K€ aastas. Ise nokitsemist pigem ei naudi, seega kõik tuleb spetsidel teha lasta. Mõni omanik on ehk arvestust pidanud kuidas tal nende kuludega on?

Tõsi on, et vana autoga peab ootamatusteks valmis olema, samas 2k€ peaks olema siiski üsna mõistliku varuga, eriti kui tooriku hinnaks oled arvestanud 5000,- (mis eeldatavasi kereremonti lähitulevikus ei vaja)
Lähiminevikust näide oma 96a 965 kohta, mis jäi kaheks aastaks seisma. Seismine mõjus autole halvasti ning liiklusesse tagasi pöördumine läkski ca 2000,- maksma, sest uuendada tuli kõik pidurisadulatest ja -torudest lõpetades roolivõimu ja kütuse omadega.
Igapäevases kasutuses olevatel autodel nii suurt aastast remondi- või hoolduskulu ei teki isegi kui on vaja olnud vahetada salongiradikat või esiklaasi.

Ailaros kirjutas:3. Rooste. Kere vist on küll tsingitud, aga kuidas selle ussitamisega on?

On väga erinevaid kogemusi. Üks 96a 965 mis sai ksf-le müüdud ja äsja tagasi ostetud, läheb doonoriks, sest roostet on lihtsalt liiga palju, et asja taastama hakata. Teine, täpselt sama aastakäigu auto, mis sarnaselt eelmisele samuti Rootsist toodud, on samas üsna heas seisus.
Vana Volvot ostes võib tegelikult öelda, et kere seisukord ongi kõige olulisem aspekt, sest selle korda tegemine on kõige suurem kulu. Tehnilisi hädasid neil autodel sellisel määral ei ole, et neid ei kannataks korda teha.
Kummalisel kombel tundub, et esimese põlvkonna autodel on roostega vähem probleeme aga see ei ole päris teaduslikult tõendatud asjaolu :-)

Ailaros kirjutas:4. Kui alustada otsinguid, siis mis riigist alustada? Mida silmas pidada (äkki mingi hea ostuguide juba kellegi poolt kunagi loodud?) ja mis eelarves täna heas korras 960 või V90 leiab?

Üldjuhul ikka tuleb esimese asjana vaadata Rootsi poole. http://www.blocket.se
Paistab aga, et pakkumine on üsna lahjaks jäämas ja hinnad on tõusuteel.
5a tagasi võis veel leida ka doonoriks sobivaid pakkumisi aga täna neid enam reeglina pole.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Ailaros
Foorumlane
Postitusi: 78
Liitunud: 13 Aug 2016, 15:37

Re: 960/V90 dailyna?

PostitusPostitas Ailaros » 14 Okt 2021, 12:29

ddig teab ilmselt kõige täpsemalt millest ta räägib ning ma ise tahaks ka loota, et 2K remonti aastas on suht varuga. Sellest juba sain netiavarustes tuhnides ka aru, et 2.5 on pigem no go. Aga kütusekulust rääkides, hea ülevaade! Paratamatult oleme täna seal ja asi läheb aina hullemaks kütusehinna osas kui täna on see 20K läbisõidu juures 5 aasta peale 13K (ilmselt suureneb see järgnevatel aastatel veelgi). Ei tea palju see gaas mootorit kahjustab, et see eelarve täis saaks? Keeruline värk.
Volvo V70 '98 2.5 TDI
Volvo C70 T5 '00 2.3 T5
Volvo V70 '97 2.4 NA

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: 960/V90 dailyna?

PostitusPostitas Iceman » 14 Okt 2021, 16:27

Üldiselt nõustun ddig jutuga, aga gaasisüsteemi info pärineb tal ilmselgelt eelmisest või üleeelmisest kümnendist (või on naised saunas rääkisid legendide edasi kandmine) ja selliste oma veendumustes kinni olemise baasil põhjapanevaid hinnanguid anda teistele on lihtsalt väär. Muus osas on on vast kõige pädevamad hinnangud arvestades, et isikul on neid tagaveduseid hulgim.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: 960/V90 dailyna?

PostitusPostitas ddig » 14 Okt 2021, 18:19

Eks nagu kogu ülejäänud kirjutis on inspireeritud puhtalt isiklikest kogemusest, nii on ka kujunenud suhtumine gaasiseadmetesse. Viimaste kogemusi on küll selgelt vähem kui proovitud/peetud Volvosid ning gaasiseadmete teemal mingiks eksperdiks mind pidada pole kindlasti põhjust. Ehk siis minu kriitikat gaasiseadmete suunal ei pruugi absoluutse tõena võtta aga minu salasooviks jääb, et väärikate vanade autodega ei tehtaks selliseid koledusi :-)

Küll aga tasub kaaluda kas investeering gaasiseadmesse ikka tasub ennast ära, kui aastane läbisõit on vaid 20.000km. Möödapääsmatu on ka millestki loobumine gaasimahuti arvelt ning sekkumine auto konstruktsioonidesse ja juhtimissüsteemidesse gaasisüsteemi paigalduse tarvis. Minul võtab iga vanasse autosse tehtud "sisselõige" silma märjaks :-)

Omalt poolt saan siiski gaasiseadme suhtes ka ühe positiivse aspekti välja tuua ning selleks on autonoomsuse suurenemine. Kaks aastat tagasi käisin Chevy Express'iga Soome rallit vaatamas ning tänu gaasiseadmele sealset vetikavett tankima ei pidanud. Bensiini kulus 104L ning gaasi 70L läbisõidu 1100km juures. Arvestades, et 6 inimest sai ca 190 eurose kütuse eelarvega väga mugavalt reisitud, siis on see hea tulemus. Kahetsusväärselt tuli just gaasi tõttu käesoleval aastal samal autol mootorit remontida (klapipesad kahjustunud).
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

diivan
Kreisi postitaja
Postitusi: 489
Liitunud: 10 Aug 2008, 21:25
Asukoht: pealinn

Re: 960/V90 dailyna?

PostitusPostitas diivan » 15 Okt 2021, 10:38

Üldiselt võib teema kokkuvõtta, kuskilt välismaa foorumist pärit mõtteteraga " kui vana Volvo omamine paneb tanklas käe värisema siis pole see auto sulle" :D
Endal hakkas ka käsi värisema ja seepärast talvine daily on japs :mrgreen:
Otsin volvo 300 vidinaid/lisasid.

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 572
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

Re: 960/V90 dailyna?

PostitusPostitas Kristjan » 15 Okt 2021, 12:51

Tere!
Pole küll 960/V90, aga lihtsama ehitusega 940 turbokas. Sai sellega 10 aastat (2009-2019) igapäevaselt sõidetud (nii töine kaubavedu kui ka perereisid). Igati mugav, suur ja töökindel auto. Sõidab hästi lisaks asfaldile ka lumes, kruusal, kehval teel, sügavates rööbastes jne. Veab käru kenasti. Umbes 9 aastat ja 200 tkm sai sõidetud gaasiga (gaasiseade oli juba enne ostu peal). Olen sellest vist siin kirjutanud ka, aga auto ostuhind tuli paari aastaga tagasi, kui bensu asemel gaasiga sõitma hakkasin. Kulu oli vist 6-8 senti km. Gaasi hind äkki 0,65 € ümber sel ajal. Ja eks bensiini kulus mingil määral lisaks. Gaasiga kasutamine nagu mingit lisaremondikulu ei lisanud. Hooldus ainult. 4. põlvkonna gaasiseade töötas suht märkamatult. Nagu mainitud, andis gaas + bensiin pikema tööraadiuse. Sai Soomes suusareisidel käidud ilma kohalikku kütust tankimata. Üldist remondikulu arvestasin umbes 1000 € aasta peale, aga eks vanasti oli kõik odavam ka. Põhjus, miks lõpuks raske südamega maha müüsin, oli kere. Tsink hakkas maha kuluma ja tiivad ning karbid läksid koledaks. Samuti katuseäär esiakna kohal. Nagu eespoool mainiti - igast juppe ja varuosi on saada ja neid pole raske vahetada. Kvaliteetseid keretükke aga pole kusagilt võtta. Tiiavad said korra vahetatud taastatud originaalide vastu, aga needki ilmutasid kolme aasta pärast esimesi mullikesi värvikihi all. Aknaäär sai samuti korda tehtud klaasivahetuse käigus. Karbid jäidki minu poolt vahetamata. Uus omanik sai need kaasa ja vahetas ära.
Oleks auto hea meelega alles jätnud nn pühapäevaautoks, aga pole teist kusagil varjul hoida. Lageda taeva alla ei raatsinud jätta. Praegusele omanikule igatahes auto meeldib. Helistas mõned kuud tagasi ja ei olnud kiidusõnadega kitsi. Ja seda peale paariaastast kasutamist. Ju on auto ennast uuelegi peremehele heast küljest näidanud.
Hinda hoidis hästi, sest sai sama hinnaga maha müüdud 10 aastat hiljem. See on muidugi huumoriga öeldud, sest see auto polnud mingi äriprojekt. Praegu oleks ilmselt 2-3 korda kallimagi hinnaga ära läinud.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist