Arvamused II gen. V70 bensiinimootoritest.

Igasugune abi auto ostu korral

Moderaatorid: JaanKaer, Igor, Leho, vanapeer, Tanel

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: Arvamused II gen. V70 bensiinimootoritest.

PostitusPostitas Margus_ » 19 Juun 2018, 21:17

Tänud veelkord Igorile, kes lahkelt korraks oma auto võtmed ulatas. Peab tunnistama, et kartsin hullemat. Siiski järele mõeldes ja pärast oma traktoriga maanteel sõites jõudsin järeldusele, et minu jaoks on 125kw selle kere peal ikkagi lahja. Mõtlen, et vist siiski riskin 154kw-ga. Ei ole lugeda kuskil mingit massilist kisa nende silindri mõrade pärast, samas on selle mootoriga autosid liikvel palju. Eriti just XC-sid. Lugedes kasvõi nt Kareli teemat, siis kestis see plokk ka peale mõningast näppimist ilusti, kuni igaks juhuks shimmid vahele pistis. Vast pole siis stockis asi nii hull. Ja noh, kui juhtub, siis tuleb korda teha ja elu läheb edasi. Kardan, et minust Rootsist toojat ei ole, seega T5-st võib suu puhaks pühkida ja R-ist rääkimata. Lisaks on viimase hinnad minujaoks liig.

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Arvamused II gen. V70 bensiinimootoritest.

PostitusPostitas PorisedRattad » 20 Juun 2018, 08:34

154kw bensukal on madalal pöördel niipalju väänet, et kui taga lohises kaks 15 meetrist kuuske koos oksadega, siis rahulikult sõites mööda karjamaad pöörded üle 2000rpm'i ei läinudki.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: Arvamused II gen. V70 bensiinimootoritest.

PostitusPostitas Margus_ » 20 Juun 2018, 17:30

:lol: Väga värvikas iseloomustus.

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Arvamused II gen. V70 bensiinimootoritest.

PostitusPostitas PorisedRattad » 21 Juun 2018, 08:09

Margus_ kirjutas::lol: Väga värvikas iseloomustus.


Maal toimetades pidevalt on vaja midagi lohistada.... . Muidugi on Certexist korralik veniv köis ka vahel. Vastasel juhul autole hästi ei mõjuks selline laamendamine. Talvel busse ja kaubikuid ka selle köiega kraavist välja sikutanud mitmeid kordi, autosi ka omajagu, kuid need on lihtsad.

Ma otsisin kaks aastat endale sobivat autot. Ei vaheta autosi nagu sokke. Tahtsin ühte head autot pikaks ajaks. Olen teinud mitmete ja mitmete erinevate autodega proovisõite, uurinud kindlustusandmeid, hoolduskulusi ja varuosade maksumusi . Antud XC70 mudeliga olen ikka väga rahul. Olen sellega kartuleid vedanud pagassis ca 300kg. On olnud mitmeid kordi 200+kg jagu laudu katusel. On olnud 1,5 tonnine tõstuk kärukonksu otsas - kusjuures käigukast jälgib auto kiirendust ja antud juhul ta käiku ei vahetanud enne 3k rpm'i. On olnud autos kaalu rohkem kui lubatud, kuid sellest ei ole muret, sest tagateljel on eraldi selle jaoks suured puksid (nagu kaubikutel), mis siis töötavad vedrustusena. Sellisel puhul pigem sõita väga rahulikult sihtkohani. On olnud magamisasemeks : kui tagaistmed alla klappida tasapinnaks, siis mahub 200x140 madrats sisse. Mina olen 184cm pikk ja mul jääb ruumi üle ka sirutamiseks. Tahaistmele mahub keskmises kasvus 3 inimest kõrvuti istuma mugavalt ka pikaks sõiduks kuna auto on natukene laiem teistest. Istmed on väga ergonoomilised - taksojuhtidele meeldivad väga. Istmed on vanakooli paksud pehmed istmed, mitte nagu uuemad, istuks nagu lebomati peal, mis on prussi peale asetatud. Olen tassinud salongis pikki prusse - kõige pikemad vast oli 3,3 meetrit, mis mahuvad kui kõrvalistuja tool armatuuri alla kokku klappida. On olnud esindussõidukiks peale sise ja välispesu ning oldi väga rahul. Ma olen väga rahul ka vaikusega salongis maantee kiirusel, kus ma kuulen normaalselt raadiot, aga samas saan teise inimesega normaalselt ka juttu rääkida. Muidugi helikvaliteet on HU-803 raadiol ka päris hea.
Viimane kord kui nüüd värskelt tagant sisse sõideti siis näitas ära oma tugevust - pauk tuli kõrvalistuja poolsesse nurka. Kaks kohta on kust aru saada - 1 parkimisandur on katki ja tagumise ukse vahet kerega ei ole. Sillastend näitas, et kõik on OK. Nissanil oli juhipoolne esiratta veermik lännu - eesmised rattad vaatasid üsna kurvalt kokku. Muidugi kõik enne seda ratast oli ka puruks või kortsus. Mingid mahlad olid ka väljas ja treilaga viidi minema.

Veojõu kontroll peal - natukene lubab lollusi teha ja pigem toetab veojõu pakkumisega - suunab sinna jõudu kus on haaret. Kiiruste suurenedes suureneb ka veojõu ja stabiilsus kontrolli sekkumine. Talvel foorist tugevalt kiirendades hakkab alles siis sekkuma kui kõik neli ratast hakkavad tühja panema ja sekkumine ei ole tugev - võtab ainult niipalju maha kui tema arvates on piisav rataste uuesti haakumiseks, mis tuleb tal peaaegu koguaeg ka välja. St. kiirendus jätkub, aga natukene aeglasemas tempos.
Veojõu kontroll maas - lubab lollusi teha, seni kuni gaasipedaal on vajutatud. Kui gaasi maha lased ja auto kaldenurk liikumissuunas on üle 30 kraadi (külg ees), siis korrigeerib natukene piduriga, et auto sirgeks saada.

Mehaanikutele on põhjaalune veermik lihtsam võrreldes siin mõndade teistega... . Tagumiste rataste juures on isegi põhja all taldmikud olemas, kus autotõstuki haaratsid saab panna. Põhja all kestab veel täitsa originaal põhjamastiks.

Oeh, pikaks läks. Aga need on tugevad soovitused sulle XC poole vaatamiseks, mitte V70-ne :D . Muideks neil on kütusekulu põhimõtteliselt sama kuna tegemist on samade mootoritega... . XC on natukene vaiksem, kõrgem ja tugevama veermikuga. Maanteel ei uju.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: Arvamused II gen. V70 bensiinimootoritest.

PostitusPostitas Margus_ » 21 Juun 2018, 10:20

XC meeldib mullegi. Kahjuks aga endal ei ole eriti sinu välja toodud plussidest suurt kasu. Midagi vedada on vaja harva. Sõidan 99% ajast linnas/maanteel mööda asfalti ja no lumega on ju ka aasta aastalt üha kehvemad lood. Lisaks paneme sinna juurde neliveo probleemid, mis võivad rahakotti kergendada ja samas selle eeliseid eriti ei kasutagi. Olgu, see vahemuhvi vahetus on käkitegu ja volkari haldexi pumba saab ka forssist juba peaaegu inimliku raha eest aga kehvem lugu on siis, kui kasti võlli nuudid otsa saavad.
Meeldib XC natuke kõrgem istumine ja ega Tallinna kuumaastikul oleks grammijagu mõnusam lasta ka sellega. Kahjuks aga on kütusekulul vahe sees kas XC või FWD V70. Näiteks isegi maanteel. Tõenäoliselt on süüdi kõrgem kliirens ja küljeplastikud mis ei mõju aerodünaamikale väga hästi.

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Arvamused II gen. V70 bensiinimootoritest.

PostitusPostitas PorisedRattad » 21 Juun 2018, 10:30

Eks ta jah paras külmkapp ole aerodünaamilises mõttes. Kui 99% ajast oled asfaldi peal, siis on lihtsam jah esivedu oma vähema kütusekulu ja mehaaniliste muredega.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: Arvamused II gen. V70 bensiinimootoritest.

PostitusPostitas Margus_ » 18 Juul 2018, 15:06

Kui palju on B5254T2 mootori mõistlik õlikulu ühe välba peale? Pakub huvi üks 260k sõitnud masin, millel varemalt maadeldud õlikulu probleemiga. Vahetatud klapisääred ja tehase taastatud turbo. Peale seda kõike sai oluliselt parem aga väidetavalt pidi ikka umbes 4000 km tagant pool liitrit peale kallama. Rohkem ei pidavat saama, sest maksimumi valades pidi selle kiirelt ära sööma. Praegune vähemalt 380k sõitnud tdi ei võta arusaadavalt midagi õlivahetuste vahel, seepärast tundub kuidagi palju.... ei viitsiks kuidagi kolvirõngaid vahetama hakata. Mõtteid?

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: Arvamused II gen. V70 bensiinimootoritest.

PostitusPostitas joss122 » 18 Juul 2018, 21:15

Liiga palju sööb õli- 7500km oleks 0,5L ok kulu- mitte rohkem.

Kompressioonid mõõta + lekke test suruõhuga.
Kui rõngad/kolb/silinder pekkis- saab kohe teada või välistada :)
Liiga kõrge kompressioon on samuti kulunud sisu tunnuseks.
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

Kasutaja avatar
Sax
Kreisi postitaja
Postitusi: 374
Liitunud: 09 Dets 2005, 13:48
Asukoht: TLN

Re: Arvamused II gen. V70 bensiinimootoritest.

PostitusPostitas Sax » 18 Juul 2018, 23:26

Liiga kõrge kompressioon on samuti kulunud sisu tunnuseks.

Kuidas kulumine selle kompressiooni kõrgeks ajab?

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: Arvamused II gen. V70 bensiinimootoritest.

PostitusPostitas Margus_ » 20 Juul 2018, 20:25

Sisetunne ütleski, et oleks targem eemale hoida.

juss1212
Uustulnukas
Postitusi: 2
Liitunud: 20 Juul 2018, 20:02

Re: Arvamused II gen. V70 bensiinimootoritest.

PostitusPostitas juss1212 » 20 Juul 2018, 20:46

200k+ km tubokad võtavad kõik õli, sh ka sinu tdi. Diislitel asendub see põlenud õli diilsiga ja selle põlemisjääkidega. Bensiinimootoritel asendub bensiiniga, aga see aurustub üsna kiirelt välja ja põletatakse läbi karterituulutuse mootoris ära, mistõttu ongi turbobensukate õlikuluga tavaliselt rohkem probleeme. Konkreetsel 154kW mootoril on probleemseks kohaks karterituulutus - kui õli äravoolutoru karterisse ummistub, ongi tulemuseks suur õlikulu, võib vabalt kuluda ka 0,5l 1000km peale olenevalt mootori kulumisastmest. Liigse õlikulu tunneb ära sinise suitsu järgi summutist kõrgetel pööretel. Seega soovitan sulle, et mine kohale huvipakkuva masina juurde ja lase piirajasse paar korda ning vaata mis summutist välja tuleb - muidugi sooja mootoriga, muidu teed liiga mootorile. Või veel parem variant, ära vaata turbokaid ja võta 2.4 125kW vabalthingav - kaotad natuke kiirenduses, aga turboga seotud probleemid puuduvad.
Muidu normaaseks õlikuluks võib lugeda pea kõikidel autodel õlivarda min ja max vahet hooldusvälpade vahel, et auto kasutaja ei peaks hoolduste vahel oma käsi kapoti alla pistma.
Joss122 eksis ilmselt terminitega. Mootori kuludes suureneb rõhk karteris, mitte kompressioon. Keda rohkem huvitab, siis googeldab blow-by gases.

Kasutaja avatar
Igor
Volvo Club liige
Postitusi: 873
Liitunud: 19 Juun 2005, 09:58
Asukoht: Lõuna-Harjumaa

Re: Arvamused II gen. V70 bensiinimootoritest.

PostitusPostitas Igor » 20 Juul 2018, 21:21

juss1212 kirjutas: ära vaata turbokaid ja võta 2.4 125kW vabalthingav - kaotad natuke kiirenduses, aga turboga seotud probleemid puuduvad.

;-) Ütlesid ju ise ka, et kartsid hullemat!
Вольво c cемëрки начинается!

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Arvamused II gen. V70 bensiinimootoritest.

PostitusPostitas allan » 20 Juul 2018, 21:23

Ma enda 300k+ läbiajanud T5 mootoris 5-6k välbaga märgatavat taseme vähenemist ei ole täheldanud, õli lisamisest rääkimata. Kasutan autot sihipäraselt ehk pööreteloendur on enamasti tagumises nurgas.
Kui õlikulu on suur, siis alustaks samuti karterituulutusest.
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: Arvamused II gen. V70 bensiinimootoritest.

PostitusPostitas Margus_ » 20 Juul 2018, 21:48

Turbo ja karterituule probleeme ei kardagi, nende vahetusega saan hakkama. Hullem on kolvirõngastega, see ettevõtmine läheks ilmselt päris kulukaks. Ja kuna eelnevalt on turbo, karterituul ja klapisääred tehtud, siis väga muud varianti lauale ei jää. Kui ta peenestades 100% alati sinise vine välja annaks, siis on muidugi lihtne diagnoosida. Tea ainult kas seda ikka päris usaldada saab...

juss1212
Uustulnukas
Postitusi: 2
Liitunud: 20 Juul 2018, 20:02

Re: Arvamused II gen. V70 bensiinimootoritest.

PostitusPostitas juss1212 » 20 Juul 2018, 22:46

allan kirjutas:Ma enda 300k+ läbiajanud T5 mootoris 5-6k välbaga märgatavat taseme vähenemist ei ole täheldanud, õli lisamisest rääkimata. Kasutan autot sihipäraselt ehk pööreteloendur on enamasti tagumises nurgas.
Kui õlikulu on suur, siis alustaks samuti karterituulutusest.

Julgen arvata, et kasutad sellistel tingimustel mootoris ka vähe viskoossemat õli, kui margiesinduses kasutatav 0W30. Sportlikum 5W50/10W60/15W60 jne õli vähendab oluliselt õlikulu, eriti kõrgematel pööretel. Samuti 5-6k välp pole piisavalt pikk andmaks õlikulule hinnangut, arvestades, et keskmiselt hooldatakse autosid 15-20k km tagant.

Teema juurde tagasi tulles, siis võid veel uurida, mis õli huvipakkuvas masinas sees on. 0W30/5W30 õli 260k (iseasi kas see nr ka õige on) sõitnud masinal võib vägagi tõenäoliselt suurenenud õlikulule kaasa aidata.
Siinkohal saan ka omast kogemusest Toyotade puhul näite tuua - uutes bensiinimootorites on kasutusel 0W20 ja paljudel on juba enne 50k läbimist õlikulu liiga suur, et ei vea enam järgmisse hooldusse välja. Seejärel läheb 5W40 sisse ja õlikulu probleemid kadunud.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist