Loff'i järjekordne 745 '88 "Punapea"

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4962
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i järjekordne 745 '88 "Punapea"

PostitusPostitas Loff » 18 Mär 2011, 00:39

Peale 3 päeva kestnud töölaua koristust sai täna lõpuks pihta hakatud selle operatsiooniga, "Mis karul kõhus on M46 edition", Risto lemmik kast :mrgreen: . Just lugesin Risto teemat...päris hea ärritamine Ristole siia. Aga jah, eks ta ole, kui asi töötab siis on OK aga kui on kogu aeg mingi jama siis ajab tõesti närvi. Minul isiklikult ei ole M46 vastu midagi, ilmselt ei ole ma jamade otsa sattunud. OK, hea küll, päris kolme päeva see laua koristamine ei kestnud, kui tundidesse ümber lüüa siis 7-8h läks. Iga õhtu nii paar tunnikest. Ütleme, et kümne aasta nodi annab ikka ära paigutada, eks ta enamjaolt oli selline probleemi ümber tõstmine teise kohta, mitte probleemi ellimineerimine. Kastiga eriti kaugele ei jõudnud, sest vaja on ühte laagri tõmmitsat. Krt, selle kasti lammutamise ajal paar korda käis mõte peat läbi, et milleks ma seda kõike teen aga see on minu puhul tavaline - kui tulevad käega löömise mõtted, siis on teada, et veresuhkur on madal...peale vereproovi tegemist selguski, et kütust ikka napib. Pauk süsivesikuid ja elutahe tuli tagasi :mrgreen: Eks tuleb mingi päev jälle sammud tõmmitsa järgi linna seada. Krt, täna sai linnas käidud ja sai ostetud arbuusi ja meloni seemneid...saab näha, kas tuleb sama hea suvi see aasta kui eelmine. Mismoodi see kasti lammutamisega seotud on...pole õrna aimugi :mrgreen:

Eile sai otsustatud, et nui neljaks, selle torukollektori teen ma ise. Materjal tuleb muidugi hankida ja siis näidise järgi rakis teha. Eile magama minnes sai juba välja mõeldud kuidas see rakis peaks välja nägema ja kuidas flantsid teha. Nüüd on vaja Tallinnast see näidis ära tuua.

Sellest segamini lauast ei teinudki "enne" pilti, lõpusirgel nägi juba täitsa korras välja võrreldes sellega, mis seal enne oli...
Pilt
Ja siis kui korras oli. Põhimõtteliselt laius enne seal laua peal peaaegu akna servani kola hunnik - mida kõike mõttetut kraami kokku on korjatud, aru ma ei saa.
Pilt
Kast enne lauale tõstmist natuke puhtamaks...kohe kohe.
Pilt
Ja lauale tõstmiseks kõlbulik.
Pilt
Lammutamise erinevad staadiumid...sisendvõlli sain ikka kätte, väljundvõlli kättesaamiseks ongi tõmmitsat vaja.
Pilt
Pilt
Pilt
Ja sisendvõllil väike ülla-ülla.
Pilt

Kastis õli ei haise nii nagu teisel kastil, OD toimetas korralikult ka siis kui see kast sõitis. OD-d eriti torkima ei hakka.
Viimati muutis Loff, 14 Nov 2012, 00:05, muudetud 3 korda kokku.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Loff'i järjekordne 745 '88 "Punapea"

PostitusPostitas vanapeer » 18 Mär 2011, 10:12

Tegid puurpingist treipingi :)
:unibrow:

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Loff'i järjekordne 745 '88 "Punapea"

PostitusPostitas kirsipuu » 18 Mär 2011, 14:47

A mida seal käigukastis tõmmata vaja?
Mul mingeid laagri tõmmitsaid on et kui poest saama ei peaks või nii...

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4962
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i järjekordne 745 '88 "Punapea"

PostitusPostitas Loff » 18 Mär 2011, 18:03

kirsipuu kirjutas:A mida seal käigukastis tõmmata vaja?
Mul mingeid laagri tõmmitsaid on et kui poest saama ei peaks või nii...

Väljundvõlli ei saa ilma kätte, vähemalt manuali jutu järgi. Täna tekkis muidugi üks mõte, mida koduste vahenditega proovida.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4962
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i järjekordne 745 '88 "Punapea"

PostitusPostitas Loff » 19 Mär 2011, 23:26

Täna lubas pöial juba käigukasti kallal nokitseda - ei tasu ikka haamriga väga julgelt vehkida kui käsi juba haamriga vehkimisest väsinud... :mrgreen: Selgus, et Haynesi manual ei valetanudki - ilma laagrit väljundvõlli pealt maha tõmmates seda väljundvõlli koos oma hammasratastega ikka kastist välja ei manööverda. See selge siis sai teine kast pealt lahti harutatud, et uurida, mis seisus sellel hammasrattad ja sünkso rõngad on. Esialgu tunduvad sama kulumisastmega olema kui esimeses kastis, kuid tõde selgub siis kui mõlema kasti sisu on lauapeal kõrvuti. Teisele kastile kaas peale tagasi ja ette sai võetud esimese kasti OD. Lahti sai kruvitud klappide kaas, mille taga on peidus õlivõtturi filter ja surveahela filter. Õlivõtu filter oli ilus, puhas. Klappide kaane siseküljel on magnet, mis oli kaetud üksjagu halli möginaga - metallipuru, no seda oli ka kasti õlipunni magneti küljes. vaadates sisendvõlli seda natuke katkist hammast ja seda metallipuru, siis ma ei imesta. Paras üllatus oli aga siis kui sai survepoole filtri kork maha keeratud - sealt voolas välja selline äge kuldse helbega halli värvi meenutav vedelik. Imelik aga on see, et peale seda filtrit on igalpool mujal ilus punane õli - järeldus - filter täidab oma ülesannet! Küsimus aga jääb, kustkohast see "kullapuru" pärit on? Ainukesed asjad, mis on sama värvi, on sünkro rõngad. Järgmine küsimus on, kas kiskuda ülejäänud OD ka lahti ja vaadata üle? Samas, kui filtrist see kraam edasi ei ole läinud, siis ei näe vajadust, liiatigi kui kast enne seisma jäämist toimetas eeskujulikult. Aga jah, tont teab, mis kilk jälle pähe võib lüüa! :?

Teisel kastil kaas maas, ei mäleta küll, et see kast seest nii rokane oli... :?
Pilt

OD klappide kaas maas, selle vasakpoolse kõige suurema läbimõõduga korgi taga ongi see survepoole filter.
Pilt

Klappide kaas ja õlivõtu filter.
Pilt
Pilt
Pilt

Survefiltri kork maas ja välja voolas mögin, kaltsu peale, kui kalts oli vedeliku sisse imanud jäi pinnale golddust...
Pilt

Ja filter ise nägi välja, nagu ei oleks keegi seda peale tehasest välja sõitmist puhastanud. Pilt natuke udune, vabandus.
Pilt

Muidu OD-s voolas punane ja puhas õli ja OD on seest puhas.
Pilt

OD-l seda klappide kaant maha keerates, keerasin ühe kinnituspoldi muidugi pooleks, oli kinni oksüdeerunud. Õnneks murdis kohe pea tagant ära ja pärast sai tangidega ülejäänud polt välja keeratud. asenduspolt tuleb teise kasti küljest. Teiselt kastilt seda polti võttes keerasin huvi pärast samuti selle klappide kaane maha, huvitav on see, et seal kastis ei ole kasutatud õiget õli, sest õlijäägid ei olnud mitte punased vaid "kollased"! Kui on vale õli kasutatud, siis ma ei imesta, et see õli haiseb siduri kärsaka järgi. Kuna OD-s on põhimõtteliselt tegemist märgsiduriga siis sinna iga õli ei sobi. Mingi suva õliga hakkab sidur lihtsalt läbi libisema.

Puhtaks pestud filtritest pilte ei märganud teha, sest selline majandamise hoog oli sees - lihtsalt ei tulnud meelde, enne kui oli juba hilja (loe - filtrid tagasi pandud).
Viimati muutis Loff, 14 Nov 2012, 00:20, muudetud 2 korda kokku.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Loff'i järjekordne 745 '88 "Punapea"

PostitusPostitas kirsipuu » 20 Mär 2011, 00:29

See kullapuru eeldatavasti on II käigu sünkronisaatori hambad mis hammasrataste vahel pulbriks lastud.
Normaalse kulumisega tekib pronksitolm aga need näevad väga laastudele sarnanevat.
Kui neid võlle ja hammasrattaid kasutada tahad, siis vaata tööpinnad üle.
Läige kadunud siis võivad need hambapaarid puhta õliga ulguma hakata.
Samas käigukastis oli vist IIII käigu hammasrattast tükk ka väljas- tundub seega vanaraud.

Siit ka minu huvi, et kas poleks lihtsam teine kast puhtaks pesta ja OD ümber visata?
Õlipunni pead välja puurima aga see pole liiga keeruline.
Ajalugu lihtsalt on näidanud, et sissetöötenud asjad mis ühes korpuses hästi ja vaikselt käivad ei pruugi sama ladusalt teises toimetada.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4962
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i järjekordne 745 '88 "Punapea"

PostitusPostitas Loff » 20 Mär 2011, 00:57

kirsipuu kirjutas:Siit ka minu huvi, et kas poleks lihtsam teine kast puhtaks pesta ja OD ümber visata?
Õlipunni pead välja puurima aga see pole liiga keeruline.
Ajalugu lihtsalt on näidanud, et sissetöötenud asjad mis ühes korpuses hästi ja vaikselt käivad ei pruugi sama ladusalt teises toimetada.


Seda ma tean jah, et kui asjad on juba sisse töötanud, siis ei maksa neid enne torkida kui on asi nii kaugel, et ei olegi vaja torkida.
Selle õlipunni saab kätte küll aga seal korpuses on keeret järgi nii umbes 1.5-2 ringi. Õli pidamasaamisega on raskusi.
Nüüd ongi kaks varianti, kas teha esialgse plaani järgi (learn it hard way, kas hakkab teise kasti sisu esimese kasti korpuses undama või mitte?) või proovida see õlipunn kuidagi pidama saada ja OD-d ringi visata. Peab natuke aru pidama.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: Loff'i järjekordne 745 '88 "Punapea"

PostitusPostitas volvo245 » 20 Mär 2011, 05:17

Loff kirjutas:
kirsipuu kirjutas:Siit ka minu huvi, et kas poleks lihtsam teine kast puhtaks pesta ja OD ümber visata?
Õlipunni pead välja puurima aga see pole liiga keeruline.
Ajalugu lihtsalt on näidanud, et sissetöötenud asjad mis ühes korpuses hästi ja vaikselt käivad ei pruugi sama ladusalt teises toimetada.

Ei tea midagi see kast mis mul all on 3mest kastist kokku pandud ja toimib ilusti ja vaikselt!
Põhiline olex et laagritele öiged distantsseibid paned!
PS.Kui Od lahti ei kisu vaata vähemalt kolvide O röngad üle!
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4962
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i järjekordne 745 '88 "Punapea"

PostitusPostitas Loff » 21 Mär 2011, 22:56

Täna kiskusin OD-l kolvid välja ja seal ei olegi tavalised O-rõngad. On hoopis 1 O-rõngas, mis istub selle O-rõnga soone põhjas ja selle peal on selline sinine õhuke rõngas, mis on kaldu. Tööpõhimõttelt siis peaks ennast surve all vastu silindri seina suruma. Õli pääseb soone põhjas istuva O-rõnga ja selle viltuse peenema rõnga vahele. Kiskusin pooleks ka teise M46-e ja selle OD-l on olemas ülesurve klapp. Esimese kasti OD-l seda ei ole.

Pilt
Kui hästi siit pildilt aru saab, on iseasi aga õlisurve tekib siis vasakule poole seda sinist rõngast. Ilmselt lastakse ka ülesurve sealt rõnga tagant mööda.
Pilt
Teise kasti OD pressure relief valve
Pilt
Esimese kasti OD-l on selle asemel ei midagi.


Selguse mõttes tormasin peale selle postituse postitamist keldrisse teise kasti OD-d lammutama. Kisun kolvid välja ja vaatan, kas pressure relief valve'ga OD-l on samuti 2 rõngaga kolvid.
Viimati muutis Loff, 14 Nov 2012, 00:25, muudetud 2 korda kokku.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: Loff'i järjekordne 745 '88 "Punapea"

PostitusPostitas volvo245 » 21 Mär 2011, 23:17

Huvitav jh minul küll olid tavalised O röngad! Samas mingit klappi küll ei mäleta!
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4962
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i järjekordne 745 '88 "Punapea"

PostitusPostitas Loff » 21 Mär 2011, 23:24

Nii ongi, teise kasti OD-l tavaline O-rõngas ja klapp. Esimesel kastil siis lastakse üleliigne surve sealt surverõnga tagant minema.

Pilt
Viimati muutis Loff, 14 Nov 2012, 00:26, muudetud 2 korda kokku.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
risto
Foorumi veteran
Postitusi: 785
Liitunud: 06 Okt 2005, 09:12
Asukoht: Keila/Tallinn

Re: Loff'i järjekordne 745 '88 "Punapea"

PostitusPostitas risto » 22 Mär 2011, 08:08


Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4962
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i järjekordne 745 '88 "Punapea"

PostitusPostitas Loff » 22 Mär 2011, 20:43



That is good shit!
Nagu ma aru saan, siis see sinise rõngaga variant on vanem ja ühe musta O-ringiga on uuem.
Tänud.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Ets
Kreisi postitaja
Postitusi: 439
Liitunud: 27 Sept 2008, 09:26
Asukoht: Tallinn-Laagri, 56637050

Re: Loff'i järjekordne 745 '88 "Punapea"

PostitusPostitas Ets » 23 Mär 2011, 20:35

Mis õli OD kasti läheb?
Volvo 740 yankee, 2.4 turbodiisel, 1989, universaal, kuldne.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4962
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i järjekordne 745 '88 "Punapea"

PostitusPostitas Loff » 24 Mär 2011, 00:11

Ets kirjutas:Mis õli OD kasti läheb?

ATF

Täna sai siis lõpuks nii kaugele, et sain mõlema kasti sisud kätte. Tänud kasutajale Kirsipuu! Samuti sain kätte torukolde, mille järgi neid nüüd tootma hakkan :mrgreen:
Mõlema kasti sisud on ühesuguse kulumisastmega. Ühel sisul on siis IV käigu hammasratta ühel hambal tükid väljas, muud vahet ei olegi. Ahjaa, esimesel kastil (see, mille IV hammakal tükid väljas) on I käigu hammasrattal vibratsiooni summuti küljes, teise kasti omal see puudub. See kullapuru...või noh...kullalaastud, millest siin eelnevaltki juttu on olnud, ilmselt on pärit sealt vibratsiooni summuti pronksvõru küljest, sest sünkrorõngaste pealt küll nii palju materjali puudu ei ole. Homme on suur plaan teha üks pesupäev ja kasti kokkupaneku õhtu. Mis sellest plaanist saab, seda näeb homme õhtul.

Katkise hambaga kasti sisu.
Pilt
Tervete hammastega kasti sisu aga ilma vibratsioonisummutita.
Pilt
Peamine vahe kastide sisudel.
Pilt
Kullalaastu arvatav allikas.
Pilt
Mõlema kasti IV käigu hammakad näitavad kulumismärke.
Esimese kasti oma.
Pilt
Doonorkasti oma.
Pilt

Küsimus tekkis, et mis vibratsiooni see I käigu hammasratta vibratsiooni summuti summutab? Kui nüüd panna sisse see ilma summutita sisu, kas hakkab I käik sisse minema raginaga. Ei usu, sest selle ragina summutamise töö teevad ära sünkro rõngad. Doonorkasti I käigu hammasratas jookseb pronks puksi peal, see summutiga hammasratas aga nõellaagril. See erinevus on ka.

Natuke nagu mitme vahel, samas, no minu eluea see kast ikka vastu peab... :mrgreen:
Viimati muutis Loff, 14 Nov 2012, 00:31, muudetud 2 korda kokku.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist