Noole Volvo 940 D24tic -> D5244t

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Nool
Foorumlane
Postitusi: 19
Liitunud: 19 Veebr 2021, 09:02

Noole Volvo 940 D24tic -> D5244t

PostitusPostitas Nool » 04 Okt 2022, 23:50

Mõtlesin, et teen ka oma tellisest teema :D, autoks on 91a sedaan 940, millel on d24tic koos m46 kastiga, et kogu jõud ikka maha jõuaks on tehasest ka g80 lukk 8) , lisade poolest on katuseluuk, peeglite ja tagaklaasi soojendus, kardin, elektri peeglid ja ees elektriaknad.

Auto ostisn 2021 aasta algul Saaremaalt.
Pilt

Peale ostu sai tehtud autole suurem hooldus, uued klotsid,kettad, pidurites remontkomplektid, uus käsipiduritross, õlid, filtrid, uued vedrud(-50mm) ja esisillas sai ka paar puksi vahetatud. lisaks lasin autol karbid ära värvida, kuna eelmine omanik oli lasknud karbid ära vahetada aga ei suutnud töö eest maksta ja et mitte töökojale võlgu jääda müüs auto töökojale maha, kuhu see ka siis seisma jäi. Peale seda oli auto valmis kulgemiseks.
Pilt

Suvel peale sõitmise väga midagi ei teinud autoga kuniks üks päev mõtlesin, laseks ühe ukse ja tiiva ära värvida, kuna eelmine omanik oli teise tiiva ja ukse lasknud üle värvida. Peale värvi nägi auto välja selline...ilus laiguline eks :D
Pilt

Kuna laigulisus hakkas ikka hinge kraapima, hakkasin kaitseväe linnalubade ajal autot lihvima. Enam sellist tööd teha ei taha :P
Pilt

Talvel käis auto värvimises ja seisis soojas garaazis, kuniks suve algul uue värvikuue all tänavatele veeres.
Pilt

Viimasel ülevaatusel selgus, et kõrgesurvepumba vahelt lekib kütust, ise ma ei viitsi selle volkari diisliga enam jamada siis otsustasin, et oleks aeg vahele panna talvel ostetud mootorikomplekt. Nimelt sai ostetud foorumist d5244t mootor koos bmw gs6-37dz kastiga, mis on tagaveolisele kohendatud. Mõeldud tehtud, sai vana mootor maha võetud ja uus asemele tõstetud.
Pilt Pilt

Et uus mootor ära mahuks tuli sillatala veidike kärpida, lisaks oli m46 kardaan liiga lühike ja vale flantsiga. Googledades selgus, et m47 kardaan peaks olema õige pikkuse ja flantsiga. Sai vajalik kardaan ostetud ja alla kruvitud. Selgus, et pikkus sobib kuid flants on veidi erinev(augud ühilduvad aga peaks olema paar mm väljaspool), kuigi välismaa foorumites lugesin, et kasutatakse tihit bmw vahepukse(guibo). Elektripoole pealt on salongis enamus juhtmeid ühendatud(cem ja ecu), tuleb veel kapotialune juhtmestik korda teha ja paar releed lisada.
volvo 360 turbo
volvo 940

Nool
Foorumlane
Postitusi: 19
Liitunud: 19 Veebr 2021, 09:02

Re: Noole Volvo 940 D24tic -> D5244t

PostitusPostitas Nool » 29 Okt 2022, 20:32

Väike update mis vahepeal tehtud on: uued õhulõdvikud ja jahutusvedeliku torud said ühendatud, juhtmestik sai lõpuni tehtud ja ajud said oma kohtadele viidud, lisaks sai armatuur ära vahetatud (ennem oli hall nüüd must)Pilt.
Sai veel paagisisene pump lisatud (d24 tehasest ei ole aga D5 läheb vaja), millega tuli välja veel üks probleem. Nimelt on ajaga paagist välja tulevad torud natuke ära oksüdeerunud ja kohe kui pumba järgi panin hakkas üks toru lekkima, mille tagajärjel kogu pagass diislit täis oli :D Pilt

Ning lõpuks sai autot käima proovitud.
https://youtu.be/H1JTOUZ5poc

Nüüd vaja veel kardaan sobima saada, käigukasti tala keevitada, hoovastik teha ja siis võiks juba saada minna esimesele proovisõidule. :o
Viimati muutis Nool, 28 Apr 2023, 23:34, muudetud 1 kord kokku.
volvo 360 turbo
volvo 940

Nool
Foorumlane
Postitusi: 19
Liitunud: 19 Veebr 2021, 09:02

Re: Noole Volvo 940 D24tic -> D5244t

PostitusPostitas Nool » 11 Nov 2022, 19:32

Sai auto vahepeal sõbra garaazi veeretatud, kus sai kastitala keevitatud, hoovastik tehtud, summuti keevitatud, kütusepump üle joodetud, kardaan sobima pandud jpm. Peale 3 päeva nokitsemist sõitis auto omal jõul koju tagasi :D. Esimese sõidu käigus ilmnes päris mitu viga, suuremad neist:
1. Sõites on korralik vibra sees, ise arvan, et kardaan balnseerimata. Neljanda käiguga rahulikult veeredes pole midagi, aga kiirendades ja madalate käikudega tekib vibra sisse
2. Käiguhoovastik tahab veidike sättimist, tagurpidi käiku ei taha hästi ulatuda sisse panna.
3. Siduri survelaager koliseb kui tühikäigul käib.
4. gaasipedaal on väga tundlik ja kui gaasi natukene vajutada lööb kohe suht pöörded põhja, lisaks kui korraks gaasi vajutada jäävad pööreded "üles rippuma"

video ka gaasipedaali probleemist, iga kord sai hästi vähe ja korraks pedaali vajutatud.
https://youtu.be/yuLyGWDvT10
volvo 360 turbo
volvo 940

martinjev
Kreisi postitaja
Postitusi: 389
Liitunud: 13 Juul 2011, 16:38
Asukoht: Tartu

Re: Noole Volvo 940 D24tic -> D5244t

PostitusPostitas martinjev » 11 Nov 2022, 21:13

Väga lahe ettevõtmine. Isiklikult mulle see d5 mootor meeldib väga.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Noole Volvo 940 D24tic -> D5244t

PostitusPostitas Loff » 11 Nov 2022, 21:55

Nool kirjutas:... kardaan sobima pandud ... Esimese sõidu käigus ilmnes päris mitu viga, suuremad neist:
1. Sõites on korralik vibra sees, ise arvan, et kardaan balnseerimata. Neljanda käiguga rahulikult veeredes pole midagi, aga kiirendades ja madalate käikudega tekib vibra sisse

Mis moodi see kardaan sobima pandi? Kuidas kokku keevitati, indikaatorkellaga, treipingis?
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Nool
Foorumlane
Postitusi: 19
Liitunud: 19 Veebr 2021, 09:02

Re: Noole Volvo 940 D24tic -> D5244t

PostitusPostitas Nool » 11 Nov 2022, 23:04

Kardaan originaal m47 oma pole midagi keevitatud, kasti poolses flantsis said augud suts suuremaks tehtud, vahele läks volvo vahemuhv. Ise kahtlustan et kardaan ei ole õigesti kokku pandud, kuna ostes oli juba kahes tükis eraldi ja märgiseid ka polnud.
volvo 360 turbo
volvo 940

Nool
Foorumlane
Postitusi: 19
Liitunud: 19 Veebr 2021, 09:02

Re: Noole Volvo 940 D24tic -> D5244t

PostitusPostitas Nool » 29 Apr 2023, 00:08

Uuendan ka mis vahepeal tehtud. Kevadel sai esimene veidi pikem sõit tehtud ja selgus, et maanteel viskab avariisse kiirendades, sai siis igasuguseid asju proovitud ja selgus et turborõhu solenoid oli omadega läbi, sai aerost uus tellitud ja külge pandud ja oligi korras sellega, tehnilisepoole pealt pole hetkel rohkem teinud. video vea diagnoosimisest. https://www.youtube.com/watch?v=CapLzZw ... annel=Nool
Pilt

Suurem töö on olnud hetkel sisu korrastamisega, nimelt sai kogu sisu jälle tühjaks loobitud,et ära vahetada laepolster, ära värvida põhjvaip, hallid plastikud ja polstrid mustadega asendada ja kõige lõpuks uued istmed sobima saada.

Kõige ajakulukam ja tüütum oli laepolstri vahetus, 940 sedaanist paras ukerdamine seda kätte saada, aga kätte me ta saime, läbi esiukse. Uueks kangaks valisin kerge triibulise mustriga, musta, topeltkanga, tundus olevat mõnusalt veniv ja paks. Algul oli plaan teha ruudulise flanelli stiilis kangaga, aga kahjuks ei leidnud sobivat.
PiltPilt
Kanga liimimine väga raske ei olnud, paar sõpra oli abiks ka. Hullem oli katuseluugi kokku saamine, kuna otsustasin kogu süsteemi pulkadeks võtta et kõik ära määrida ja puhastada, selle käigus suutsin keerata trossid paigast nii, et lõpuks katuseluuk piisavalt kaugele tagasi ei sõitnud. Õnneks peale pikka jebimist ja korduvalt luugi süsteemi lahti võtmist sain paika, vist...

Järgmisena värvisin ära põhjavaiba. Kuna vaip oli juba jahtusvedelikust roheliseks marineerinud ja kulunud, siis sai tavalise musta spreiga üle lastud. Lõpptulemus jäi üllatavalt viisakas, eks näis kaua kestab ka
Pilt
Lisaks sai mõned plastikud ja pisiasjad mustaks värvitud.
Pilt

Viimasena sai sisse aretatud Recaro istmed Opel Omegast. Istmeid said Volvo siinide külge L-tähe kujuliste kronsadega.
Pilt

Järgmisena on plaanis sidur korda saada, 3. käiguga kiirendades hakkab sidur libisema, ise arvan et võib olla tingitud BMW ketta paksusest. Niipalju kui uurisin siis BMW ketas on paksem kui T5 ketas ja sellepärast korv ei jõua täisjõuga survet avaldada. Kasti maha saab siis lasen kettale panna uued katted T5 ketta paksusega ja ehk aitab. Lisaks siiamaani survelaager koliseb jubedalt aga uus on olemas koos kahvliga ja ootab ka kasti maha võtmist. Sisu poole pealt tahaks veel tagumised elekriaknad panna,lüliti ja mootor koos mehhanismiga on olemas juba aga ukse sisene juhtmetik puudu veel.
Gaasipedaali probleemi kohta veel targemad oskasid pakkuda, et äkki tegemist atm kasti ajuga, millel aju hoiab käiguvahetuste ajal kergelt pööret üleva, et käik sujuvamalt sisse läheks aga kuna ta enam mingit signaali ei saa kastilt siis ei oska nende pööretega midagi teha. aga sellesse probleemi süveneb peale siduri vahetust.
Viimati muutis Nool, 29 Apr 2023, 10:17, muudetud 1 kord kokku.
volvo 360 turbo
volvo 940

ookeanivõidusõit
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 24 Aug 2022, 20:43

Re: Noole Volvo 940 D24tic -> D5244t

PostitusPostitas ookeanivõidusõit » 29 Apr 2023, 09:55

Väga vahva projekt tõesti!

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Noole Volvo 940 D24tic -> D5244t

PostitusPostitas Klamber » 29 Apr 2023, 13:57

Sul on esiveolise ühemassilise originaalkorv bemmi kettaga? Huvipärast mis see ketta paksus siis on? Ma olen mõõtnud ja need uuest peast ka erinevad 7,7-8,5mm,

Nool
Foorumlane
Postitusi: 19
Liitunud: 19 Veebr 2021, 09:02

Re: Noole Volvo 940 D24tic -> D5244t

PostitusPostitas Nool » 29 Apr 2023, 14:58

Mul 850 ühemassiline hooratas ja T5 korv(tutikas), kui ei eksi siis bmw ketas kuskil 9mm kanti. Niipalju kui veel uurisin siis erinevad kitid mis müüakse, et panna whiteblocki otsa bmw kasti siis seal ka alati kirjelduses et tuleb panna 1mm seib korvile vahele kuna kettad on eri paksusega (whiteblock vs bmw), sealt tuli ka selline järeldus.
volvo 360 turbo
volvo 940

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1477
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: Noole Volvo 940 D24tic -> D5244t

PostitusPostitas amazon86 » 29 Apr 2023, 20:19

VIDAga ei näe mis autoga varem tegu oli, ECU, CEM ja OBD peaks ju toimetama? Kunagi sai ka 900 tagumised särstuaknad pandud, uste sisse vaja jah teist juhtmekimpu, ajutiselt vedasin lisajuhtmed ja toimis ka nii, hiljem vahetasin kimbu välja. Tõstuki süsteemil on üks lisakinnitus, selleks oli vaja puurida üks ava.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

Nool
Foorumlane
Postitusi: 19
Liitunud: 19 Veebr 2021, 09:02

Re: Noole Volvo 940 D24tic -> D5244t

PostitusPostitas Nool » 02 Mai 2023, 20:55

amazon86 kirjutas:VIDAga ei näe mis autoga varem tegu oli, ECU, CEM ja OBD peaks ju toimetama? Kunagi sai ka 900 tagumised särstuaknad pandud, uste sisse vaja jah teist juhtmekimpu, ajutiselt vedasin lisajuhtmed ja toimis ka nii, hiljem vahetasin kimbu välja. Tõstuki süsteemil on üks lisakinnitus, selleks oli vaja puurida üks ava.


Ecu,obd ja cem toimetavad ja. Cemi on küll korralikult kärbitud aga toimetab. Ise proovisin kodus oleva obd2 lugeriga koode vaadata, täitsa sai aga kustutada ei tahtnud. Kui keegi tallinnas tahab tulla juhtme järgi panna siis on ta väga oodatud :D :D.
volvo 360 turbo
volvo 940

Nool
Foorumlane
Postitusi: 19
Liitunud: 19 Veebr 2021, 09:02

Re: Noole Volvo 940 D24tic -> D5244t

PostitusPostitas Nool » 03 Juun 2023, 19:51

Veidi jälle nokitsetud auto kallal. Gaasipedaali probleem sai ka peaaegu lahendatud, nimelt ei saanud aju siduripedaali asendi signaali ja hakkas lollitama. Kuna mu autol polegi siduri asendi andurit sai ajutise lahendusena hetkel aju pistikust vastav juhe veetud ja sõidu algul maandan ta korra ära ja siis hakkab gaasipedaal normaalselt tööle.
suurem töö oli siduriga, kuna sidur libises siis kahtlustasin, et siduriketas liiga paks.Mõeldud tehtud sai kast alt võetud ja ketas üle mõõdetud, bemmi ketas oli u 9mm paks, kuid originaalis t5 ketas umbes 7.5mm. Lasin kettale uued katted peale panna, pandi kõige õhemad, mis saada olid. Uus ketta paksus u 7.8mm. lisaks sai veel vahetatud survelaager koos kahvliga kuna eeldasin, et need kolisevad kui sidur üles lasta.
video kolinast: https://youtube.com/shorts/U14P_X50BgA?feature=share
Panin kasti alla tagasi sidur enam ei libisenud, kuid hirmus kolin oli ikka alles. Sai siis asja veits uuritud ja see pidi tavaline teema olema nende bemmi kastidega, et need kolisevad. Lisaks oli mul tavaline kahemassilise ketas millel pole leevendeid. Hakkasin sobivat ketast otsima aga selgus et sellele kastile ei pandudki leevenditega ketast või vähemalt mina ei leidnud, kuid kuidagi leidsin ühemassilise hooratta swap komplekti remont komplekti(korv, ketas, survelaager, kood: STATIM 112.811) kus vähemalt pildi peal oli leevenditega ketas. Kit oli müügis küll suht kahtlasel lehel aga hind oli odav ja mõtlesin, et naljaviluks proovin. Paar päeva hiljem oli ketas kohal ja kae imet vedurdega ketas ja ketta paksus ka paras. Sai ketas kiiremas korras alla visatud ja nn kolin oli põhimõtteliselt kadunud.
uus ketas: Pilt
Nüüd tunduvalt vaiksem sõita, ei ole enam kõrvi lukustavat saagimist kastist,kuid vibra on ikka sees, arvatavasti järgmisena tuleb kardaan tasakaalustamisse saata.
Väiksematest töödest said veel uued veljed alla ja tegin armatuuri valgustuse ümber tavalistele T5 pirnidele: Valgustuses kasutasin ebay pirnipesasid ja originaal prinide klemme, auto juhtmestiku ei peaks lõikama.
Pilt
Pilt
Alustasin ka vähe suurem kõrvalprojektiga, nimelt plaanis oma volvo 360(lh 2.4, turbo) kere veidi paremaks keevitada.
Pilt
video roostest: https://youtube.com/shorts/gQc7wR2muEM?feature=share https://youtube.com/shorts/zW8grrXgHvQ?feature=share
nagu näha võib siis asi suht hapu. kui keegi tead kedagi kellel on hoovis või kuskil seismas 340/360 kust oleks võimalik mingeid juppe välja lõigata siis oleks väga tänulik. Lisaks oli kunagi siin foorumis juttu ühest 360st millel oli puur sees, selle vastu oleks vähe suurem huvi :twisted:
volvo 360 turbo
volvo 940

Voldemort
Foorumlane
Postitusi: 40
Liitunud: 08 Juun 2020, 13:37

Re: Noole Volvo 940 D24tic -> D5244t

PostitusPostitas Voldemort » 23 Nov 2023, 02:10

Mis ülekanne sul taga on ja palju viimase käiguga näiteks 100km/h pöördes on? Endal on d5252t 700 peal ja muidu on vahva, kuid nühib jubedasti tühja see mootor seal, vana jõuetu d24,ga olid need ülekanded peaaegu loogilised, uue pajaga on veidi raiskamine. Millega laepolstri liimisid? Mul ka too vajab tegemist.

Nool
Foorumlane
Postitusi: 19
Liitunud: 19 Veebr 2021, 09:02

Re: Noole Volvo 940 D24tic -> D5244t

PostitusPostitas Nool » 23 Nov 2023, 20:17

Voldemort kirjutas:Mis ülekanne sul taga on ja palju viimase käiguga näiteks 100km/h pöördes on? Endal on d5252t 700 peal ja muidu on vahva, kuid nühib jubedasti tühja see mootor seal, vana jõuetu d24,ga olid need ülekanded peaaegu loogilised, uue pajaga on veidi raiskamine. Millega laepolstri liimisid? Mul ka too vajab tegemist.


hetkel tagasillas 3.5 ja eks need pöörded 3000 kanti ole, endal ka mitmeid mõtteid olnud kuidas paremaks saad, üks variant oleks rootsist 3.07 ülekanne tellida või siis mingi muu sild panna(üks mõte on olnud multilink ja bmw differ). Hiljuti tekkis ka selline huvitav mõte, et vahetaks bmw kasti m90 vastu, kuna whiteblocki 5. käigu ülekanne on 0.7(bmw 6. käik on 0.83), siis see annaks ka hea pöörete languse maanteel.
laepolstri tegin sprei liimiga, soovitan poes veits ringi kolada ja vaadata võimalikult kõrge temperatuuritaluvusega liim, endal mõnel kuumemal päeval tuleb paarist kohast kergelt lahti.
volvo 360 turbo
volvo 940


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 9 külalist