ookeanivõidusõit: XC70 D5 2006

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

ookeanivõidusõit
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 24 Aug 2022, 20:43

ookeanivõidusõit: XC70 D5 2006

PostitusPostitas ookeanivõidusõit » 17 Sept 2022, 18:51

Aga et ka selle auto tegemistest logi omada siis...

Eelmisest P2 V70 omamisest on juba üle kümne aasta (ka too auto sõidab endiselt Eestis ringi, olen paaril korral näinud, aga on väga käest ära lastud), teise auto vajaduse tõttu sai ühe teise rootslase kõrvale jälle võetud Volvo. Kuna vaja oli ka nelivedu ja palju ruumi, siis saigi valitud just selline masin. Ja pealegi on see kere üks ilusamaid autosid üldse. Kui rikkaks saan tuleb kindlasti sama kerega V70R osta.

2006 XC70 D5 Ocean Race 136kw;
Automaat;
hele poolnahk sisu;
17" originaalveljed (OREANDER);
Keskmine kütusekulu hetkel 8.4

Pilt

Auto sai ostetud Paidest, kus ärikate põhiline müügiartikkel tundubki olevat veidi vanemad Volvod. Selles mõttes tundus aus koht, et vigu ei peideta (muidugi ostjale kõike ette ka ei laota), autod lähevad müüki sellisena nagu nad neile Hollandist saadetakse. Valiku põhikriteeriumiks oli sile välimus ja rooste puudumine. Kõike muud on juba palju lihtsam korda teha.
Autoga tuli kaasa ka päris suur pakk pabereid, millest selgub et auto valmis Göteborgis 21.11.2005, tehasest veeres välja 22.12.2005 ja müüki läks Saksamaale, kust kolis mingil ajal Hollandisse ja sealt siis selle aasta suvel Eestisse.

Suuremad remondid Hollandis [pole põhjust kahelda et keegi oleks läbisõitu või remonditööde arveid võltsinud - auto küljes on selgelt näha et arvetel kirjas olevad varuosad on uuemad]:

04.2018 uus intercooler;
04.2019 kõrvalistuja istmesoojenduse remont;
02.2020 uus kardaan 30759971;
07.2020 rihmad/rullikud/veepump/nookurid;
11.2021 ees uus rattalaager/käsipiduri vedrude/klotside vahetus/vasaku pidurisadula vahetus/käigukasti õli vahetus;
12.2021 eesmiste amortisaatorite vahetus
04.2022 eesmiste piduriketaste/klotside vahetus/parema-eesmise pidurisadula vahetus/tahmafiltri heitgaasisurve sensor 30757198.

See nimekiri oli ilmselt ka põhjus miks see auto Hollandis lõpuks müüki läks sest nende ja teiste tööde arved kokku ei ole väga väikesed.

Esmased tööd Eestis, tööde teostajaks Crank Tartus:

ls289104
Esimese vasaku tule remont. Tuli vilkus pidevalt ja pirni vahetamisega midagi paremaks ei läinud. Selgus et kunagi on paigaldatud uus esituli, aga Xenon ballasti pistik on kehvasti ühendatud, sinna läks niiskus vahele ja seal oligi probleem. Vajas puhastamist.
Vaakumpumba tihend;
Kütusepumba tihend;
Klapikaane tihend;
Eesmised õõtshoovapuksid;
Mootoripatjade vahetus.

Lisaks vahetasin kütusepaagi luugi hinge, uued numbrivalgustustuled (LED) kuna vana oli mõrane ja vett täis, uus suunatule kang (vana vilgutas vahepeal nagu strobo), uus kapotiamort.

Veel vajab tegemist:

-menüü keelevahetus (et mingeid ootamatuid sõnumeid ei peaks hollandi keelest googeldama). [tehtud 20.10.2022 - menüü eestikeelne]
-lisasoojenduse ülevaatamine/töölesaamine. Ahju aju leidsin pagasiruumist varuratta juurest, ei tea miks see maha oli keeratud. Kui tööle saab siis mingil hetkel ilmselt juurde lisada ka menüüst käivitamise võimalus, hetkel seda menüüs ei ole. [kõik tehtud 12.2022]
-kliimaseadme remont - kogu külmaine on välja jooksnud kusagilt. [tehtud 20.10.2022 - uus kliimaradikas]
-sildade kontroll, et olla kindel enne talverehvide ostmist et midagi kusagil viltu ei jookse - üks tagumine rehv on küll teistmoodi kulunud kui teine. [tehtud 20.10.2022 - mõlemad vasakpoolsed rattad olid veidi paigast ära]
-Juhipoolne piilaris olev turvavöö suunaja (Tellisin kogemata vale. Seega kui kellelgi on vaja 39873711 koodiga siis on müügiks.)[tehtud 09.2022, õige kood on 39966530]
-uued talverehvid. Pole veel otsustanud kas võtta naelad või mitte. Aga rehvide hind on ka ikka päris hästi üles läinud. Talverehviks mingeid säästuotsa asju ka ei julge võtta [ostetud 01.11.2022 - GoodYear Ultra Grip Arctic 2 SUV 100T XL naelad 215/60/17].
Viimati muutis ookeanivõidusõit, 04 Mär 2023, 11:44, muudetud 1 kord kokku.

ookeanivõidusõit
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 24 Aug 2022, 20:43

Re: ookeanivõidusõit: XC70 D5 2006

PostitusPostitas ookeanivõidusõit » 29 Nov 2022, 21:20

Esimene plaaniväline remont - õlifiltri jala ja õlivarda alumine tihend olid vanadusest lekkima hakanud. Vahetus Crankis.

Selgus ka miks lisaahju aju maha oli keeratud - ahjul juhtmed läbi põlenud ja pole seega töökorras. Sai lammutusest "uus" võetud aga veel pole külge keeranud.

Kindlasti on vaja osta porilapakad - auto küljed on kogu aeg porised.

Kasutaja avatar
marko1975
Kreisi postitaja
Postitusi: 386
Liitunud: 07 Mai 2022, 08:25
Asukoht: aespa

Re: ookeanivõidusõit: XC70 D5 2006

PostitusPostitas marko1975 » 30 Nov 2022, 08:07

ookeanivõidusõit kirjutas:
Kindlasti on vaja osta porilapakad - auto küljed on kogu aeg porised.



kui soov siis telli siit : https://soov.ee/30183-porilapid-sparco- ... tails.html

sai kunagi tellitud ja on hetkel xc90 küljes ja praegusel ilmaoludel on suht puhas külg. see nüüd iseasi kas sul ka toimib aga mul vähemalt toimivad. kui huvi siis vaata mu auto teemas ka inf kuidas sai need paigaltatud.
Volvo XC90 - 2004
Honda CRV - 2007

ookeanivõidusõit
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 24 Aug 2022, 20:43

Re: ookeanivõidusõit: XC70 D5 2006

PostitusPostitas ookeanivõidusõit » 05 Dets 2022, 20:46

Parkisin Helsinkis korrusparklasse. Kui tagasi tulin ja hakkasin ära sõitma siis oli vasakul ees jube kolin. Vedru oli seismise ajal puruks läinud ja päris kõvasti vastu rehvi. Õnneks rehv ise terve ja õnneks ei juhtunud see suurel kiirusel sõites.
Igatahes elevust kui palju - sobiva treileri leidmine madalate lagedega korrusparklasse ning leida reede õhtul remonditöökoda kus oleks ka sobiv varuosa sees..lõpuks läks nii õnnelikult et kui auto sai 16:00 treilerile, siis 21:00 oli juba auto korras. Tuhat tänu Soomes elavale kaasmaalasele Laurile ning JV Autopalvelu Tuusula töötajatele kes olid nõus ületunde tegema ning andsid samaks ajaks tasuta asendusauto.

Igatahes ees nüüd mõlemad vedrud uued. Peaks vist sama ka taga tegema kui see metall seal juba nii väsinud on.

ookeanivõidusõit
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 24 Aug 2022, 20:43

Re: ookeanivõidusõit: XC70 D5 2006

PostitusPostitas ookeanivõidusõit » 22 Dets 2022, 15:27

Tagumised vedrud vahetatud ja ka lisasoojendi korda tehtud ning soojendi manuaalne käivitusvõimalus lisatud auto menüüsse. Crank, nagu ikka.

Kui vahepeal muid üllatusi ei tule siis järgmiseks ilmselt väljalaske vahetus, kuna tagumine pütt on päris roostes. BSR pakub D5 mootoriga P2 XC70'le roostevaba komplekti. Hetkel otsas aga 6. nädalal peaks jälle uue partii tootma, eks siis vaatab.

ookeanivõidusõit
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 24 Aug 2022, 20:43

Re: ookeanivõidusõit: XC70 D5 2006

PostitusPostitas ookeanivõidusõit » 13 Jaan 2023, 17:38

Sai romulast võetud varuratta kinnitus. Muidu kolises seal taga vähe ebatasasemal teel aga nüüd hea vaikne.

Peale lisasoojenduse remonti oli korraks ehmatus ka. Panin enne sõitu minekut soojenema ja kui mõne aja pärast tagasi tulin oli auto nina all lumel punane lomp. Õnneks ei midagi hullu, üks jahutusvedeliku lõdviku kinnitus tahtis veidi tugevamalt kinnikeeramist ja enam ei leki.

Veojõukontroll annab aeg-ajalt märku et tahab hooldust. Vahel tuleb sõidu ajal ja kaob peale peatumist/mootori taaskäivitust või siis ilmub peale käivitamist ja kaob peale paarikümne meetri sõitmist. Crankis veale jälile ei saadud, kuna kõik tundub töötavat. Eks jälgime olukorda. Nelivedu toimib igatahes väga hästi.

Kasutaja avatar
sanderk
Foorumi veteran
Postitusi: 650
Liitunud: 19 Mär 2012, 09:53
Asukoht: Muraste

Re: ookeanivõidusõit: XC70 D5 2006

PostitusPostitas sanderk » 15 Jaan 2023, 21:46

ookeanivõidusõit kirjutas:Sai romulast võetud varuratta kinnitus. Muidu kolises seal taga vähe ebatasasemal teel aga nüüd hea vaikne.

Peale lisasoojenduse remonti oli korraks ehmatus ka. Panin enne sõitu minekut soojenema ja kui mõne aja pärast tagasi tulin oli auto nina all lumel punane lomp. Õnneks ei midagi hullu, üks jahutusvedeliku lõdviku kinnitus tahtis veidi tugevamalt kinnikeeramist ja enam ei leki.

Veojõukontroll annab aeg-ajalt märku et tahab hooldust. Vahel tuleb sõidu ajal ja kaob peale peatumist/mootori taaskäivitust või siis ilmub peale käivitamist ja kaob peale paarikümne meetri sõitmist. Crankis veale jälile ei saadud, kuna kõik tundub töötavat. Eks jälgime olukorda. Nelivedu toimib igatahes väga hästi.


Ma käisin ÜV punktis kurtmas kunagi autot sellepärast. mingi metallne heli kostus tagant. Väänati kõik läbi ja siis pakkusid et teevad ÜV ka korraga ära. tõkkiskingu kontrolliti siis üks ütles et kuule äkki rehv ja veljevõti kolisevad :D

üle u 20kmh sõites testib see ennast(väike heli on ka samal ajal kuulda) ja siis lööb vea ette kui midagi valesti. Põhilised vead siis roostes/vigane hammasvöö, sensori juhe viga saanud või lahtine pooltelje polt.

ookeanivõidusõit
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 24 Aug 2022, 20:43

Re: ookeanivõidusõit: XC70 D5 2006

PostitusPostitas ookeanivõidusõit » 15 Jaan 2023, 22:24

sanderk kirjutas:üle u 20kmh sõites testib see ennast(väike heli on ka samal ajal kuulda) ja siis lööb vea ette kui midagi valesti. Põhilised vead siis roostes/vigane hammasvöö, sensori juhe viga saanud või lahtine pooltelje polt.

Tänud, eks peab uuesti üle vaatama sest endiselt kummitab see veateade aeg-ajalt.

ookeanivõidusõit
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 24 Aug 2022, 20:43

Re: ookeanivõidusõit: XC70 D5 2006

PostitusPostitas ookeanivõidusõit » 04 Mär 2023, 11:39

BSR'ist jõudis kohale Simonsi roostevaba väljalase.
Pilt

Lisaks said ära ostetud suverehvid, Pirelli Scorpion Verde, mis ongi mõeldud SUV / 4x4 rehviks.

Skandixist said ka ette / taha margipõhised porilapakad ära tellitud ning tagaluugile tiib (ilma pidurituleta).

Asjad lähevad auto külge ilmselt märtsi lõpus / aprilli alguses, kui saab ka kohe suverehvid sama hooga alla panna, pole mitu korda käimist. Väljaarvatud tagaluugi spoiler, mis ilmselt jääb suve ootama. Katusel mõnes kohas lakk maha koorunud, siis ilmselt juba koos katuse ülevärvimisega.

ookeanivõidusõit
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 24 Aug 2022, 20:43

Re: ookeanivõidusõit: XC70 D5 2006

PostitusPostitas ookeanivõidusõit » 01 Aug 2023, 11:41

Roostevaba väljalase sai külge. Õnneks ei jäänud väga vulgaarse väljanägemisega, sobib diislile küll. Põhjaalune näeb väga ilus välja.

Pilt

Lisaks sai tegeletud liigsuure õlikuluga. Kuna suure tõenäosusega oli viga kolvirõngastes, sai tehtud otsus teha siis juba mootori kapremont, on tulevased aastad muretumad. Sellega koos siis ka uued eelsüüteküünlad, pihustid ja EGR klapp. Samuti uus aku, kuna vana oli juba päris läbi ja ka ülelaadimised ei aidanud.

Mootor enam õli ei võta ja tehnilise poole pealt peaks nüüd auto enam-vähem olema mõneks ajaks. Kõik tööd tegi Crank, võis jälle väga rahule jääda sealse kvaliteedi ja töösse suhtumisega.

Tagaluugi tiib ootab veel oma aega, pole olnud mahti sellega tegeleda.

ookeanivõidusõit
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 24 Aug 2022, 20:43

Re: ookeanivõidusõit: XC70 D5 2006

PostitusPostitas ookeanivõidusõit » 04 Nov 2023, 18:45

Kuna Haldex veidi lekkis õli, siis sai tehtud haldexi hooldus koos kõigi vajalike tihendite, filtri ja haldexi õli vahetusega.

Kasutaja avatar
JanP
Kõva postitaja
Postitusi: 286
Liitunud: 03 Jaan 2015, 12:07
Asukoht: Tartu

Re: ookeanivõidusõit: XC70 D5 2006

PostitusPostitas JanP » 05 Nov 2023, 16:29

Palju see asi siis õli tarbis?
2x240

ookeanivõidusõit
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 24 Aug 2022, 20:43

Re: ookeanivõidusõit: XC70 D5 2006

PostitusPostitas ookeanivõidusõit » 05 Nov 2023, 21:09

Jään vastuse võlgu. Aga paari kuu jooksul andis ikka korduvalt OIL LEVEL LOW ning ei olnud anduri viga vms, sest varras oli tõesti kuiv, kuigi olin peale eelmist veateadet õli juurde valanud nii palju kui vaja. Arvestades palju sõitsin ja palju peale valasin, siis puusalt pakkudes ütleks et kulu oli ca 3-4l 10 000km peale.

Kasutaja avatar
JanP
Kõva postitaja
Postitusi: 286
Liitunud: 03 Jaan 2015, 12:07
Asukoht: Tartu

Re: ookeanivõidusõit: XC70 D5 2006

PostitusPostitas JanP » 05 Nov 2023, 21:46

Seda on ikka tõesti palju. Veider muidugi, et sellise läbisõidu juures viga juba tekkinud on. Samas muidugi ei tea, palju sealt ka reaalselt veel maha keritud on.
2x240

ookeanivõidusõit
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 24 Aug 2022, 20:43

Re: ookeanivõidusõit: XC70 D5 2006

PostitusPostitas ookeanivõidusõit » 24 Dets 2023, 12:12

Võtmekorpus suri ära - võti ei tulnud nupule vajutades enam korpusest ise välja. Varuosamarketis Tartus oli õnneks uus korpus olemas ja vahetus ise lihtne.

Mingitel suvalistel hetkedel kaovad eesmised kõlarid ära. Maku nupu viga ei ole (originaal makk sees). Peab ilmselt maki korraks välja kiskuma ja vaatama kas kaablid on ikka korralikult kinnitatud.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist