Indreku 960

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Indrekjj
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 13 Juul 2020, 21:50
Kontakt:

Indreku 960

PostitusPostitas Indrekjj » 29 Okt 2020, 22:02

Et kõik ausalt ära rääkida nii nagu oli, pean alustama sellest, et mulle tuli keskea kriis peale. No mitte päris see tavapärane, aga pisut teistsugune.
Tavaline juhtum on ju selline, et mees peab oma kehtiva naise ilmtingimata välja vahetama 25 aastat uuema väljalaske vastu, aga mul läks risti vastupidi.
Ühel hetkel tänavu suvel sain aru, et naine jääb endine, aga minu elust hoopistükkis puudub auto, mis on üle 25 aasta vana. Ja et ilma selleta ei ole eluõnne ega muid häid ja vajalikke asju oodata ega loota. Seega sundseis.

Nii palju mul kaine mõistus siiski säilis, et oma elu esimest autot (Volga M-21i) aastast 1959 ma tagasi ei saa ja ka sarnast taastada ei jaksa. Reality chek nagu öeldakse. Seega tuli hakkama saada millegi uuema ja käepärasemaga.
Lahenduseks tulid appi saatus, juhus või nende ristsugutis. Kuna eelmisel sajandil sai oldud Audi 80 omanik, siis liikus mõte (ja mitte ainult mõte!) ka neile radadele, et endale üks viisakas eelmise sajandi Audi silitamiseks muretseda. Üks selline oli Soomest toodud, korda tehtud ja isegi Porsche esinduses müügis, aga see oli kogu aeg broneeritud ning läks enne Saksamaa poole teele (jah, tagasi saksa!), kui mina läbirääkimistesse jõudsin asuda. Bad luck, karma ja needsinatsed teised sõnad. Etteruttavalt võib siiski öelda iga asi on millekski hea.
Vahepeal jäi ette veel üks üsna sile Audi 80, mis ei maksnud palju (koju toomise argumendiks olnuks, et ostsin haagisekonksu, auto sai kauba peale), aga see korraliku ja kobeda sõidukina leidis ka endale peatselt uue omaniku ja hästi läks, sest kui esimene tuhin oleks möödunud, oleks alles ikkagi ainult Audi 80, ei enamat.

Vahepeal sai pikalt vesteldud ühe kolleegiga, kes endale muuhulgas vorsti leiva peale teenib sellega, et Soome vahet sõeludes mõne väärika vanuri kaasa haarab ning selle siin uuele õnnelikule omanikule müüb. Miskipärast kulus meie tunnisest telefonivestlusest pool sellele, kuidas ta üritas mind veenda, et tegelikult ma võiksin Audi asemel mõelda hoopis Volvo peale (ehkki üritasin kogu aeg vastu vaielda, et Volvo on kallis ja jupid on kallid ja üleüldse pole see lihtinimesele taskukohane sõiduriist). Aga sinna see jutt jäi ja tema läks Soome ning mina jäin maarjamaale üksinda kurvalt ringi vaatama.
Sai siis veel pisut siit ja sealt nillitud, kuni audifoorumist üks tegelane teatas, et kuigi mina otsin Audit, siis tema sõbral on hoopis üks Volvo saadaval. Pidavat olema 1991 aasta 940 ja väga heas korras. Müügiga aktiivselt ei tegelevat, aga kui huvi on, siis ta annab kontakti.

Mõte oli arusaadavalt šokeeriv. Mina ja Volvo? Sellist asja pole ju varem juhtunud ja nüüd korraga? Oot-oot. See asi vajab arutamist.
Paar pilti olid ka juures.
107793160_716083455874286_8664381213323082522_n.jpg
107740311_2499313450360798_1581877127835233160_n.jpg

Mõeldud-mõeldud, kui pakutakse, siis tuleb asi üle vaadata.
Sai siis kohale mindud ja selgus, et tegu on hoopis 960-ga aastast 1992. Pisiasi ju.
Mõeldud-mõeldud edasi.
Käisin, vaatasin. Ajasin juttu ja tonksisin rehve. Autoost nagu muiste. Vaja välja selgitada head ja vead ning hind ka allapoole saada (põhimõtte küsimus). Etteruttavalt olgu öeldud, et see viimane plaan ei õnnestunud mitte teps.
Manused
107518075_1445193092355225_7062159781362573293_n.jpg
Viimati muutis Indrekjj, 23 Mai 2021, 22:24, muudetud 3 korda kokku.
Seal, kus lõpeb info, algab fantaasia

Volvo 960 MK1 3,0 150kW ATM 1992 by 372 Design
Paar teist V-tähega algavat autot kah 8)

http://www.accelerista.com
http://www.inseneeria.ee

Tags:

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Indreku 960

PostitusPostitas ddig » 29 Okt 2020, 23:47

Siit koorub, et keskeakriis tuleks ümber nimetada keskeaarenguks :-)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

iceone
Foorumlane
Postitusi: 91
Liitunud: 18 Nov 2011, 19:00

Re: Indreku 960

PostitusPostitas iceone » 30 Okt 2020, 18:57

Tundub hea, pane salongist ka pilte.

Kasutaja avatar
Indrekjj
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 13 Juul 2020, 21:50
Kontakt:

Re: Indreku 960

PostitusPostitas Indrekjj » 31 Okt 2020, 22:24

Selle auto üks huvitav omadus on siiani olnud, et ta näeb pildi peal oluliselt parem välja kui päriselus. Nii oli see siis, kui ma teda esimest korda elus kohtasin kui ka praegu. Loodetavasti kevadeks need asjad võrdsustuvad, aga praegu on nii nagu on.

Ühesõnaga, autoke nägi päris väsinud välja, kuigi ta oli (väidetavalt!) tehniliselt täiesti korras ning lisaks Šveitsist tooduna pole elu jooksul soola näinud ning (müüja sõnul) olla põhja all vaid kaks väikest roosteplekki, muus osas aga kere kõva nagu vanale rootsi rauale kohane. Ütlen kohe ette ära, et autot tõstuki peale ajama ei hakanud, sest inimesi tuleb ju ometi usaldada! :)
Väsimuse põhjused olid lihtsad. Sisemus ei olnud väga kaua ei tolmuimejat ega muid puhastusvahendeid näinud ning kuna auto oli saabunud ilma porimattideta, siis õnneks oli sinna pandud pruunid standardmatid (mida võib igast autopoest osta), nurk ära lõigatud ja voila! Mõistagi ei näinud see lahendus kuigi esteetiline välja, aga vähemalt kaitses põhja. Hea seegi.

Väline olukord oli ooper omaette. Kuna auto oli viimases konditsioonis üle kleebitud, siis need olid eemaldunud loomulikult koos lakikihiga. Lähedalt nägi masin välja nagu leopard, siin lakk, seal pole, siin kriim, seal kraaps. Kaugelt tehtud fotodel muidugi pole midagi näha, aga selles, et auto vajab üle värvimist, ei kahelnud keegi, ei müüja ega ka mina. Mismoodi värvida, see jäi arusaadavalt juba uue omaniku (ehk siis minu) otsustada.

Läksin siis auto juurest ära mõtlema. Aga kuna tegu on 960-ga, siis loomulikult valis käsi kohe kaasfoorumlase ddig numbri (tänud ja tervitused!) ja leppisime kokku, millal autot jälle, sedapuhku juba koos vaatama läheme. Olgu kohe öeldud (ja Autolehe ajakirjanik Margus Pipar poolt kinnitatud), et oleks see masin avalikult müügis olnud, oleks ma sellest ammu ilma olnud. Aga Jumal pidi teatavasti kaitsma lolle ja joodikuid, kumb mina olen, ma avalikult ei ütle...
Saime siis jälle kokku ja ddig tegi väikese proovisõidu ka. Auto seisis muidugi hoovis lahtiselt, võtmed ees, sest esiteks on ümberringi ainult ausad maainimesed ja teiseks kes see 28 aastat vana ronti ikka tahab.
Tulemustest. Nivomatid peavad kenasti, difriblokk töötab nii nagu peab ja muidu on ka auto igati jonksus kui välja arvata pinisev bensiinipump. Mulle kui perfektsionistile selline asi muidugi ei meeldinud, aga see on ju vahetatav. Volvost mitte midagi teadvana selgus, et neid pumpasid on seal lausa kaks tükki. Miks, seda öelgu targemad. Selle teadmisega jälle laiali läksimegi.

Vahepeal jõudis omanik (st müüja) Norrasse puhkama sõita ning mina tegin kõne kodumaad väisavale kolleegile, et näed, siuke lugu, ei läinud poolt aastatki :) kui mul Volvo sihikule jäänud. Lühikese, umbes tunniajalise telefonikõne jooksul suutis ta sisestada minusse uurimisküsimuse (tegu on ikkagi PhD-ga), et mida ma teeksin, kui müüja tuleb tagasi ja teatab, et auto on müüdud? Kas mul oleks ükskõik või mul oleks kahju? Respect sellise lähenemise eest, igatahes varsti pärast omaniku naasmist tegin talle kõne ja teatasin, et ostan auto ära, ainult bensupump tuleb enne ära vahetada. See lõbu läks mulle maksma 150 raha, aga ma üldjoontes olin sellega rahul, sest ilmselt kestab uus nüüd ka kogu selle auto eluea.
Viimati muutis Indrekjj, 05 Nov 2020, 22:00, muudetud 1 kord kokku.
Seal, kus lõpeb info, algab fantaasia

Volvo 960 MK1 3,0 150kW ATM 1992 by 372 Design
Paar teist V-tähega algavat autot kah 8)

http://www.accelerista.com
http://www.inseneeria.ee

Kasutaja avatar
Indrekjj
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 13 Juul 2020, 21:50
Kontakt:

Re: Indreku 960

PostitusPostitas Indrekjj » 31 Okt 2020, 22:25

iceone kirjutas:Tundub hea, pane salongist ka pilte.

Pildid tulevad koos kirjeldusega, mis seal ümber tehtud. Stay tuned!
Seal, kus lõpeb info, algab fantaasia

Volvo 960 MK1 3,0 150kW ATM 1992 by 372 Design
Paar teist V-tähega algavat autot kah 8)

http://www.accelerista.com
http://www.inseneeria.ee

Kasutaja avatar
Indrekjj
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 13 Juul 2020, 21:50
Kontakt:

Re: Indreku 960

PostitusPostitas Indrekjj » 31 Okt 2020, 22:54

iceone kirjutas:Tundub hea, pane salongist ka pilte.

Eelnevas jutus märgitud põrandamatid nägid välja sellised. Minu ilumeelega need ei linkinud.
Manused
porimatt.jpg
Seal, kus lõpeb info, algab fantaasia

Volvo 960 MK1 3,0 150kW ATM 1992 by 372 Design
Paar teist V-tähega algavat autot kah 8)

http://www.accelerista.com
http://www.inseneeria.ee

Kasutaja avatar
Indrekjj
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 13 Juul 2020, 21:50
Kontakt:

Re: Indreku 960

PostitusPostitas Indrekjj » 31 Okt 2020, 22:58

Piltidel on muidugi selgelt näha, et kuigi on tegu esimese gene 960-ga, siis on talle pandud külge valged suunatuled (originaalis on kollased). Õnneks andis müüja mulle originaalid kaasa ning luban, et kevadel näeb auto jälle jupi maad originaalsem välja (ehk panen kollased tuled tagasi).
Seal, kus lõpeb info, algab fantaasia

Volvo 960 MK1 3,0 150kW ATM 1992 by 372 Design
Paar teist V-tähega algavat autot kah 8)

http://www.accelerista.com
http://www.inseneeria.ee

Kasutaja avatar
Indrekjj
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 13 Juul 2020, 21:50
Kontakt:

Re: Indreku 960

PostitusPostitas Indrekjj » 01 Nov 2020, 13:07

Kuna pilte napib (jah, neid oleks võinud ja pidanud rohkem tegema), siis tuleb läbi ajada sellega mis on. Ja kui tähelepanelikult tagantpoolt vaadata, siis on näha, et pagasniku luuk on tegelikult teist värvi ning seal puuduvad kirjad "Volvo" ja "960". Mis seal tegelikult toimus, teab ilmselt ainult viimane Šveitsi omanik, aga ju ta taha paugu saanud on, mis seal muud saab olla. Igatahes on auto nii kirju, et tehnilises passis on ta kirjas kahevärvilisena. :shock:
Küljepeeglite peale on kirjutatud valgete tähtedega VOLVO ja kui tagumist akent silmitseda, siis on näha, et kogu tagaklaas on erinevaid kleebiseid täis. Jällegi võib-olla sobiks kindlasti mõnele muule autole, aga mitte vanale Volvole :twisted: .

Mõeldud-tehtud, tegin kõne omanikule ja 31. juulil vahetaski autokene omanikku. Arvutis olin varem auto ostu-müüki sooritanud, aga mobiiltelefoni vahendusel mitte. Nüüd sai siis see ka ära proovitud. :idea:
Paar pilti pärastpoole ka sellest, kuidas autol sõit uude koju (garaaži) sujus. Näha on ka see, et ta on pisut porine, aga nivomatid hoiavad saba uhkelt püsti.
3.jpg
2.jpg
Seal, kus lõpeb info, algab fantaasia

Volvo 960 MK1 3,0 150kW ATM 1992 by 372 Design
Paar teist V-tähega algavat autot kah 8)

http://www.accelerista.com
http://www.inseneeria.ee

Kasutaja avatar
Niru
Kõva postitaja
Postitusi: 206
Liitunud: 04 Mär 2010, 12:54
Asukoht: Muumiorg Tartu kandis

Re: Indreku 960

PostitusPostitas Niru » 02 Nov 2020, 23:37

Uuemate numbrite tähekombinatsioonid on meenutavad millegipärast Poola autode numbreid, mul ka üks GWZ. Tee rohkem pilte enne kui ilmad külmemaks lähevad :)
Volvo S80 D5 `05 autom.120kw
Volvo 740 2,3 `92 autom.85kw universaal (nuke)

Kasutaja avatar
Indrekjj
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 13 Juul 2020, 21:50
Kontakt:

Re: Indreku 960

PostitusPostitas Indrekjj » 03 Nov 2020, 19:12

Niru kirjutas:Uuemate numbrite tähekombinatsioonid on meenutavad millegipärast Poola autode numbreid, mul ka üks GWZ. Tee rohkem pilte enne kui ilmad külmemaks lähevad :)

Jah, ma alati ütlen neile, kes tähekombinatsioonist WSJ aru ei saa, et Wall Street Journal, aga miskipärast tuleb ikka mitu korda korrata. Aga on nagu on, ega ma nüüd sellepärast numbrit vahetama ka ei hakka. Hobiauto elu võibki pisut huvitavam olla.

Järgmised pildid tulevad tõenäoliselt juba värvitöökojast, sest sinna sai auto enne esimese soolapuisturi tulekut saadetud. Ja meister lubas piltidega mitte koonerdada ning tõenäoliselt ka oma firma fb lehel jagada. Elame-näeme, talv on pikk ees 8)
Seal, kus lõpeb info, algab fantaasia

Volvo 960 MK1 3,0 150kW ATM 1992 by 372 Design
Paar teist V-tähega algavat autot kah 8)

http://www.accelerista.com
http://www.inseneeria.ee

Kasutaja avatar
Indrekjj
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 13 Juul 2020, 21:50
Kontakt:

Re: Indreku 960

PostitusPostitas Indrekjj » 03 Nov 2020, 19:20

Nüüd tuleb üks pilt, mis mulle üle kõige meeldib, nimelt see, et hodomeetril ilutsevad numbrid 157 848. Olen alati öelnud ja jään endale kindlaks, et kui auto täielik ajalugu pole usaldusväärselt kontrollitav, siis omavad need ainult ilukirjanduslikku väärtust, aga nii see hetkel on. Ja mõtle, kui tore on uskuda, et see ongi päriselt õige.

Miks ma võin nii uskuda, kirjutan pisut hiljem, kui saan siia lisada ka mõned pildid autoga kaasas olnud paberitest, kuna šveitslased väidetavalt pidid paberit jätkuvalt pühaks pidama.

Aga kõigepealt pean ma õppima siia korralikult pilte postitama, sest kogu aeg tuleb veateade, et fail on liiga suur ja mul on sellest kopp und sieber!
Manused
spidomeeter 3.jpg
Seal, kus lõpeb info, algab fantaasia

Volvo 960 MK1 3,0 150kW ATM 1992 by 372 Design
Paar teist V-tähega algavat autot kah 8)

http://www.accelerista.com
http://www.inseneeria.ee

Kasutaja avatar
Indrekjj
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 13 Juul 2020, 21:50
Kontakt:

Re: Indreku 960

PostitusPostitas Indrekjj » 04 Nov 2020, 18:21

Kui rääkida nüüd autoga tehtud asjadest, siis kuna tegu on Šveitsist oksjonilt soetatud sõiduriistaga, toodi ta treileri peal Eestisse. Seisma oli ta jäänud generaatori vea tõttu, mis sai Eestisse jõudes esimese asjana korda tehtud. Koheselt sai vahetatud ka õlid-filtrid ning mis olulisim - mootori rihm. Tegu on ju selle vana isendiga, mille rihm kestabki ainult 45 000 km või viis aastat ning sellise asjaga mängida ei saa. Kas rihma katkedes ka klapid peas on, ma ei tea ja katsetada ei taha.

Esimese asjana sai auto seest korralikult puhtaks tehtud sellises toredas kohas nagu http://xn--ksipesula-v2a.eu/, sest igasuguseid plekke (sh õliplekke) ja muidu mustust seal ikka oli. Kuid kuna salong on kenasti terve ja kulumisjälgedeta, nägi see pärast puhastust juba täitsa kena välja. Halb on see, et üks eelmistest omanikest on armatuurlauale midagi kleepinud ning selle liimi lahti saamine pole siiani õnnestunud :? . Puhastuse käigus sai küll seda katsetatud, aga kuna nende kasutuses olev keemia jättis materjalile valge laigu, siis nii see praegu jäi. Kevadel on plaan minna smartservicesse, võib-olla nemad saavad hakkama.
Seal, kus lõpeb info, algab fantaasia

Volvo 960 MK1 3,0 150kW ATM 1992 by 372 Design
Paar teist V-tähega algavat autot kah 8)

http://www.accelerista.com
http://www.inseneeria.ee

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Indreku 960

PostitusPostitas Iceman » 04 Nov 2020, 19:05

Selle hammasrihma välba saab ilusti pikemaks, kui vahetada rullikud ja pinguti ära 23mm rihma süsteemi peale - siis saad juba 80k välbaks (94-95 mudelid). Või siis juba kohe 95 ja edasi mudeli 28mm rihmaga süsteemi peale üle minna - siis juba 120k intervall nagu normaalne. Ma usun, et see keeruline upgrade ei tohiks olla. Mootor on ju sama.

Kasutaja avatar
Indrekjj
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 13 Juul 2020, 21:50
Kontakt:

Re: Indreku 960

PostitusPostitas Indrekjj » 05 Nov 2020, 21:55

Väga keeruline ei tohiks olla jah, sest edaspidi (94.-) on ju rihma välp pea kaks korda pikem (80k nagu Iceman märkis). Iseküsimus on, kas ma seda ette tahan võtta, sest selle majanduslik mõttekus tähendaks juba üle 10 000 km aastast läbisõitu, mida on 15 liitrit sajale joova hobiauto puhul raskesti saavutatav (aastas kümnete tuhandete kilomeetrite läbimiseks on hallmetallikdiisel). Käesoleva aasta läbisõit minu käes on pisut üle tuhande kilomeetri. Järgmisel aastal tuleb rohkem, ausõna! 8)
Nii et minu jaoks mõtlemise koht. Aga tänud ses suunas mõtlema suunamast!
Seal, kus lõpeb info, algab fantaasia

Volvo 960 MK1 3,0 150kW ATM 1992 by 372 Design
Paar teist V-tähega algavat autot kah 8)

http://www.accelerista.com
http://www.inseneeria.ee

Kasutaja avatar
Niru
Kõva postitaja
Postitusi: 206
Liitunud: 04 Mär 2010, 12:54
Asukoht: Muumiorg Tartu kandis

Re: Indreku 960

PostitusPostitas Niru » 06 Nov 2020, 01:36

Piltide kiireks mahu vähendamiseks kasutasin nt messengeri, panin sinna pildi üles ja formaadib ise pildi väiksemaks, kas ka siin foorumis ka sai kasutatud ei mäleta.
Volvo S80 D5 `05 autom.120kw
Volvo 740 2,3 `92 autom.85kw universaal (nuke)


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist