Voldemorti 740

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Voldemort
Foorumlane
Postitusi: 40
Liitunud: 08 Juun 2020, 13:37

Voldemorti 740

PostitusPostitas Voldemort » 08 Juun 2020, 14:56

Tervist, panen siis oma masinatest ka väikesed jutukesed siia kirja.
Minu volvostory hakkas ühel talvemeenutaval talvel, kui tekkis soov tagaveolise ausaltöeldes "mänguasja" järele. Külas vedeles üks valge 740. Läksin peremehele ligi ja küsisin, et mis too tühja vedeleb, et äkitsi on krundile ruumi juurde vaja. Tuli välja, et ruumipuudus suur, rahanälg tagasihoidlik ning auto evis suisa manuaalkasti ja teoreetilist liikumisvõimekust. Kindlasti kõik ei arva nii, kuid minu õnneks oli ta ka veel diisel. Ütlesin tüübile, et kui hääle sisse paned, võtan krõbiseva kaasa ja sõidan minema, vahetasime numbreid ja kuuke tühjust, kuid oodatud kõne siiski saabus. Õues oli -12, masin tiksus ja esimene tagaveoline masin sa 300 rutsi eest koju "kardetud", sest kivikõvad suvekad olid all ja drifti oli maha sadanud ikka oma 20cm jagu uhkelt. Koju me jõudsime, pidurid said kiirhoolduse, okastega rõngad alla ja põllupeale mängima. Esialgne plaan oli tegelikult teda rajal kiusata kuni kannatab ja siis viia sinna, kuhu nad kõik lõpuks lähevad, kuid kuna rajal käitus ta üle ootuste hästi ja katki ei läinud ka eriti miskit, siis alles ta jäigi, sai paberimajandus korda aetud ja tänavaid ründama hakatud.

Vigu vanakesel ikka oli ja eks mõni mure on juurde tulnud ja koos veedetud 3 aasta jooksul ka lahendatud. Kõige keerulisem jura oli hodomeeter, sai mitmeid spidokaid üritatud elustada, spido sain tööle, kuid hodokaid mitte ühelgi kellaplokkidest. Elektrigeenius sõber sai lõpuks mu mure kuidagi lahendatud, ta seletas mulle, mis tegi, kuid see jutt ületas mu elektrilise taibu, seega ei salvestunud. Pauguga lendas õhku mingil suvalisel pidurdusel pidurivõimendi kott,sai vist pensuka oma asemele pandud, igatahes pidurid on peale seda jama nagu tänapäevasel masinal. Siis läks vussi kojameeste mootor, välja sai vahetatud karbid ja tükikesed tagatiiva servadest ning üks uks oli auguga, mis sai välja vahetatud.

Kuna need mured olid igavad ja torutöid kardan ma vähem, kui liiga aeglast liikurit liikluses, siis sai keevitus taaskord välja kaevatud. Installisin sinna väikese turbokese, tegu on borg warneri veidi aladimensioneeritud isendiga, kes üldiselt paikneb tänapäevaste 1,5l dci renault ja dacia masinate kapottide pimedates õõnsustes. Muutuva geomeetria panin juhtima rõhuga, sellega mängimist jagus kokku ikka õhtuid, kuid lõpuks sain ta üle ootuste hästi toimivaks. Hetkel siis sisistatakse sisselaskesse põhjagaasiga ca 1,3bari ning stabiilsetel pööretel 0,3-0,5. Tegelikult saan asja veelgi muhedamaks, kui sumpsi mõistlikumasse diameetrisse ajan, hetkel tunduvad 2 õrna murekohta: kollektori liigne rõhk pärsib turbol veel varem ärkamast või eksisteerib ka variant, et antud mootor ei armastagi madalatel pööretel rohkem powerit välja anda, olenemata, palju peale pressid. Ahjaa, kuna suutsin sõita veidi liiga taastuva kütuseliigiga (rohelised peaksid plaksutama) siis rikkusin pikapeale kõrgsurvepumba, tegelikult oligi mul lda puudu ja ka see sai siis ühtlase koos tahmamismurega lahedada, hetkel ajame tagant musta ikka väga vähe, üv'd ei karda üldse, vara ärkav turbo ja lda'ga mängimine on selle saavutamiseks väga hea kooslus.

Tulevikus on mul tarvis vahetada välja tagaülekanne, tehas on jõuetut mootorit kompenseerinud difri ülekandega, mis paneb ta karjuma maanteekiirustel ikka julmalt, gps'is 100 on 3000 rpm, 120 3500, mis on mõtetu üürgamine peale turbotamist. Kui kellegil oleks miskit selle mure lahendamiseks pakkuda, siis ärge häbenege.

Hoovil on veel 2 tagaveolist, kelledest kirjutan järgmine kord, kui ilm piisavalt kehv on. Selle kohapealt vabandan juba ette ära, eriline voorumeis istuja ei ole, vähe sellest, isegi kaapeplaati (loe nutitelefoni) ei oma, siis pildimaterjali laadimisega siia saan hakkama ikka sellise väga tummise pingutuse najal.

Voldemort
Foorumlane
Postitusi: 40
Liitunud: 08 Juun 2020, 13:37

Re: Voldemorti 740

PostitusPostitas Voldemort » 10 Juun 2020, 11:09

Eile tõin 3.54 tagasilla, vahetama jõuan siis, kui teise masina korda saan. Hetkel tundub all ülekanne miski tera üle 4, kas sellist aeglast silda mõni driftija/kiirendaja või muidu rallitajal võiks vaja minna?

Kasutaja avatar
Niru
Kõva postitaja
Postitusi: 206
Liitunud: 04 Mär 2010, 12:54
Asukoht: Muumiorg Tartu kandis

Re: Voldemorti 740

PostitusPostitas Niru » 13 Juun 2020, 23:17

Pane pilte, kõigist mis sul on, pikk jutt jääb muidu ikkagi kuidagi kuivaks :)
Volvo S80 D5 `05 autom.120kw
Volvo 740 2,3 `92 autom.85kw universaal (nuke)

Voldemort
Foorumlane
Postitusi: 40
Liitunud: 08 Juun 2020, 13:37

Re: Voldemorti 740

PostitusPostitas Voldemort » 15 Jaan 2021, 19:27

Kuiv jutt kipub veel kuivemaks, tundub, et mootor on nii hõredaks ära söödud, et enam miinuskraadidega ei lähe käima starterist. Ketrab korralikult ja süütekad korras, kuid ei ärka, köieotsas saab kuidagi podisema. Hetkel olen siin kahevahel, kas hakata mootorile kappi tegema või viskaks sinna midagi asisemat kapotialla. Kas keegi bmw 3l r6 dislat on neile istutanud?

Kasutaja avatar
Niru
Kõva postitaja
Postitusi: 206
Liitunud: 04 Mär 2010, 12:54
Asukoht: Muumiorg Tartu kandis

Re: Voldemorti 740

PostitusPostitas Niru » 16 Jaan 2021, 20:54

Peale talve on siiani alati ka suvi tulnud, et oota nati, varsti saabuvad tavapärased plusskraadid ja mootor ärkab ehk jälle. Mul täna käivitus 3 autost - be/em/vee - pezoo ja volvo- just see viimane, ahi küttis mootori soojaks ja kõik oli ilus.
Bemmi mootoreid ikka peale pandud, üht teemat kohtasin bemmifoorumis ja siin oli ka ühel sinisel peal ja täiesti ametlikult ning müügiteemas üks müüdud, kuid sel oli bensukas peale lükatud.
Volvo S80 D5 `05 autom.120kw
Volvo 740 2,3 `92 autom.85kw universaal (nuke)

Voldemort
Foorumlane
Postitusi: 40
Liitunud: 08 Juun 2020, 13:37

Re: Voldemorti 740

PostitusPostitas Voldemort » 23 Nov 2023, 02:23

Pole siia pikalt miskit kriblanud, eelmainitud vana d24 suri ikkagi lõplikult, defekteerima ei hakanud, vast peas mõrad juba kraatriteks muutunud. Juba mõnda aega veeren nüüd ringi uue mootoriga, sai ühelt purusõidetud 740 pealt d5252t koos m90 kasti ja ajude ja kogu sodiga hangitud ja eelmine suvi aistevahele tõstetud. Hetkel liigun peaaegu igapäevaselt, kütusekulu on 7,5l kandis, käima ketrab teda juba teist aastat naise 1l yarise pealt tulnud akukene, ma ei saa aru, kuidas see jupats seda tanki käivitab, aga eelmine talv toimis ja siiani olen ka hakkama saanud.

Plaanis on veidi värvimist suvel, laepolsteri kalts hakkab hirmsasti irduma, veidi korralikumad esituled peaks sebima (reflektorid tuhmid) ja suurim häda on toosama 3.54 ülekanne, mille paigaldasin mõni aeg tagasi, sooviks pigem 2.54 või miskit sellist, selle mootoriga on pööre ikka metsikult kõrge, (loe, pöörded samad, mis ennem, lihtsal d24 oli jõuetu allotsas, uus katel ei ole seda mitte) ja muidugi on taha ka lukku vaja, sihiks torsenit kui joppab, aga kust või kuda ülekanne leida ja kes selle kokku kõik laob, pole õrna aimu hetkel. Kellegil ideid, siis võib jagada.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist