cuda 940 turbokuut

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 150
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas cuda » 21 Sept 2020, 21:07

Jätkan teostatud tööde logi.
Autol on tühikäik veidi ebaühtlane sooja mootoriga. Samuti on olukordi, kus sooja mootoriga käivitades ei hoia pöördeid ja sureb välja.
Eeslmine sügis kai küünlad ja küünlajuhtmed vahetatud, Järgmine loogilisem koht oli jagaja. Tellisin saksast NOS Boschi jagajakaane ja rootori ja kuna Volvo kirjadega küünlad olid soodsa hinnaga, siis sai need ka ära võetud. Paraku vahetus probleemi ei lahendanud, aga vähemalt on uued jupid küljes ja mõnda aega hooleta sellega. Järgmisena peaks OBD lugeja külge panema ja edasi vaatama. Ehk mingi vaakumleke?
volvo3.jpg


Suvel tekkis esisilda mingi kolks ja kuna juhitavus tundus veidi ebamäärane ning uusi juppe on alati tore külge keerata (Volvo on suurte poiste lego), siis tellisin Skandixist uued õõtsad ette (ei teagi kuidas neid kahte tükki eesti keeles nimetatakse), šarniirid ja Poolamaalt Stronglexi polüpuksid sinna vahele. Lisaks läks alla IPD alumine poolraaamide tugi. Sai parem ja konkreetsem küll. Kuidi tundub, et see kolks võis olla põhjustatud sellest, et parema nö "tagumise" õõtas polt oli veidi lõdvalt kinni. Homme hommikul lähen lennujaama Vianori ja lasen silla ka paika kruttida.
volvo1.jpg

hoovad.jpg
uus vs vana


Kulumaterjalide poolest kõige soodsam, aga kõige töömahukam ettevõtmine oli paar nädalat tagasi väljalaskekollektori tihendite vahetus. Kuu aega tagasi tekkis kiirendamisel mingi imelik tiks mootorisse. Alguses võttis ikka päris pilviseks, kuna kogemust polnud ja igasugused mustad stsenaariumid käisid peast läbi. Õnneks läks lihtsalt ja pärast väikest uurimustööd margifoorumites sai võimalik diagnoos paika. Visuaalselt küll midagi näha polnud, aga kuna tihendid midagi ei maksnud, tundus loogiline sellest alustada. Sai veel võetud uued mutrid, mõned plokipoldid igaks juhuks ja peoga igasugu seibe ja tihendeid õlitorudele. Töö oli paras n¤ss ja teades seda, mida ma nüüd tean, oleks viinud ilmselt mehaanikule teha, kellel on korralikud vahendid ja tingimused selle tegemiseks.
Ise kartsin kõige rohkem kolle poltide murdumist. Üllatuseks tulid need üsna lihtsalt lahti WD40 abiga. Üks polt sai veidi leeklampi ka tunda ja üks mutter eraldus ploki küljest koos poldiga. Ligipääs pole kõige parem, aga piisav. Plekikääridega sai seda alumiiniumist kuumakaitset veidi nüsitud, et võti vahele mahuks (ilmselgelt need kaitsed tagasi külge ei läinud). Ka püksid tulid kolle küljest ka üsna lihtsalt lahti, turbot kolle küljest lahti võtma ei pea selleks tööks. Jahutusvedeliku torusid turbo küljest ära võtma ei pea, piisab voolikute eemaldamisest. Ülemine õlitoru küljest ja ei oleks pidanud isegi alumist äravoolutoru turbo küljest lahti võtma, kui...
Nüüd tulebki hea osa. See oleks võinud olla 4-tunnine töö, kui poleks olund ühte mutrit (nagu alati :D ). Kõik kinnipõlenud mutrid tulid vabatahtlikult maha, aga kollektori ja ploki ühenduse (õline!) mutter ei liikunud. Pika jebimise peale sai mutri poole poldi peale ja siis oli kõik ja hakkas üle keerama. Ruumi seal s¤ttagi pole. Õnneks sai pärast õlifiltri jala mahakeeramist ligi selle ühenduse poltidele, mis seda ploki küljes hoidsid ja jumal tänatud, et need poldid olid koostöövalmid. Pärast, kui kollektor juba maas oli, saigi see kurikuulus polt torutangidega pooleks keeratud (järgmine detail, mis enam pärast külge ei läinud). Kokkuvõttes läks kogu töö peale koos õllejoomise ja tünnisauna kütmisega terve laupäev ja veel paar tundi pühapäeva hommikustki.
Praeguseks on tuvastatud väike õlileke turbo õli tagasijooksu tou ja ploki ühenduskohast. See võis ka enne olla, aga kuna nüüd on liited puhtad kõik ja jälgimise all pärast operatsiooni, siis hakkas silma. Kuna sinna sai uus tihend, siis ei teagi, milles probleem võib peituda. Targemad teavad rääkida, et see võib olla ummistunud karterituulutuse sümptom. Eks peab selle süsteemi seal üle vaatama ja vajadusel ära puhastama ning siis saab edasi mõelda.
boxy, but good.

Kasutaja avatar
Niru
Kõva postitaja
Postitusi: 206
Liitunud: 04 Mär 2010, 12:54
Asukoht: Muumiorg Tartu kandis

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas Niru » 09 Okt 2020, 23:01

Ma õõtshoobasid puhastasin ja värvisin......rikkamad ostavad uue......palju õõtshoob maksis? Kummipukside kvaliteet on küll selline et aastaga pragunevad ära, kui ehk mõne soliidsema nimega brändi kasutades on pilt parem. Mul on korralik hall pagassi ruloo ka, aga pole kindel kas täin müüa, omahind ka suht kallis ja pole kindel kas müüksin, oleneb mis seisus must on ja ei viitsi väga tegeleda. Leidsid endale ehk juba ruloo?
Karteri tuulutus on sisselaske all plastkobakas, minu arust seal midagi puhastada keeruline ja lahti ei käi ning mõne teise auto pealt võttes võib hullema saada. Mul varasemad kulibinid olid toru lihtsalt maha saaginud et gaasid vabamalt liiguksid ja ostsin julmalt uue tüki, minu arust Forsist sain 50-60€ kui õieti mäletan ja sinu lähenemist vaadates on see kommiraha :)
Volvo S80 D5 `05 autom.120kw
Volvo 740 2,3 `92 autom.85kw universaal (nuke)

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 150
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas cuda » 14 Okt 2020, 20:30

Ei ole leidnud rulood. Väga aktiivselt pole otsinud ka, aga võiks peal olla ikka. Kuna klaasid on toonimata (ja jäävad nii) ja kuudi vööjoon on suhteliselt madal, siis on pagassisisu kõigile näha. Laipu ei transpordi, aga mõnikord võib autos olla kraami, mille eest lombardis mõnikümmend eurot saab. Korraliku ristiinimesena ei tahaks ligimesele liigseid ahvatlusi tekitada. Traderas mõniord pakutakse, aga gabariidid ei soosi Rootsist saatmist.

Kuna hooaeg hakkab lõppema, tuleb veel maksimumi võtta ja võimalusel auto all aeleda. Kuna remont kõnniteel või parkimismajas pole ikka päris see ja linnas mul muud kohta pole, siis tuleb mutrivõtmetega mängimiseks maale sõita, mis tähendab, et aega selleks ülearu pole.
Õnnestus lammarist üllatavalt korraliku sisuga 940 leida, kust sain endale korralikud uksepapid. Paraku ainult esimesed, kuna tagumised aknad olid doonoril vändaga. Õnneks tagumised uksed ei jää nii tihti silma, aga tulevikus loodan needki ära vahetada. Kordan siinkohal oma üleskutset, et kui kellelgi on korralikke halle pappe pakkuda, andku julgelt teada! Pildi toonid veidi petavad, tegelikult on üks-ühele match. Esimeselt pildilt on näha ka 6-tollised Hertzi koaksiaalid, mis suvel sai originaalkõlarite asemele installitud. Heli on parem kui varem, aga tulemusega ise rahul pole.

papp1.jpg

papp2.jpg


Esisillas leidsid endale koha 960 originaaltükid, mis ka lõpuaastate 940le otse alla sobivad ja mis peaks esiotsa veidi konkreetsemaks tegema. Ei oska maakeeles jälle nimetada, mis detaile nad seovad, aga eks pildilt ole näha. USA foorumites seda apgreidi igaljuhul kiidetakse. Ise ei oska veel midagi öelda (ringiaegu ei mõõda), aga nagu ikka- s#temaks ei teinud.

tugi.jpg
boxy, but good.

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas Tanel » 14 Okt 2020, 21:31

Need papid saad ka ise väga edukalt korda teha
Kuna nahk / vakstu on hea ja veniv siis tiri vana lahti ja võta kiirliimi millega siis selle nahamoodi olluse venitades tagasi kleebid.
Maksimaalselt tunni aja töö per uks
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
Niru
Kõva postitaja
Postitusi: 206
Liitunud: 04 Mär 2010, 12:54
Asukoht: Muumiorg Tartu kandis

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas Niru » 15 Okt 2020, 23:07

Tagumised korralikud tasub ka ikka varuda kui on mõistliku raha eest, vändaaukudele saab osta katted peale, oleneb muidugi mis rohkem rohkem häirib. Mis lammutus veel sellist masinat lammutab?
Volvo S80 D5 `05 autom.120kw
Volvo 740 2,3 `92 autom.85kw universaal (nuke)

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 150
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas cuda » 16 Okt 2020, 09:47

Niru kirjutas:Tagumised korralikud tasub ka ikka varuda kui on mõistliku raha eest, vändaaukudele saab osta katted peale, oleneb muidugi mis rohkem rohkem häirib. Mis lammutus veel sellist masinat lammutab?


https://www.okidoki.ee/item/volvo-940-1992-20-82kw-bens-atm-lpg/10283879/
Paldiski mnt 253, Harkus. Raadio (ja nüüd ka esiuste papid) on läinud, muidu oli komplektne nagu pildil näha. Nii et, kellel midagi vaja, võib nokkima minna. Hinnad tunduvad mõistlikud- papid olid 5 euri tükk. Selle raha eest polnud küsimustki, kas ära vahetada või üritada olemasolevaid parandada.
Lisaks olen pigem skeptiline selle töö tulemuse osas, kui nii suured voldid sees. Paremaks vast saaks, aga sama heaks, kui uus, vaevalt.
boxy, but good.

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 150
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas cuda » 27 Dets 2020, 21:42

Pühade esimene raund on läbi saamas ja tekkis korraks võimalus korraks hinge tõmmata ja siin päevikus ka aastale joon alla tõmmata.
Masin on tegelikult juba üle kuua aja talvekorteris olnud. Hooaeg venis pikemaks kui plaanitud ja seda endast mitteolenevatel põhjustel.
Nimelt tagurdati kuudile sügisel kuuajase vahega kaks korda sisse ja seetõttu käisin kaks korda Värvaltransis keretöödes. Värviti mõlemad esitiivad, esibamper ja parem esiuks. Olid suht kerged kõksud, seega võib öelda, et isegi õnnelikult läks. Eks muidugi mõru maik jääb asjale juurde, kui inimesed kuulmise järgi manööverdavad, aga mis teha.
Värvitöödega jäin üldiselt rahule. Veidi muret teeb, et mingi valguse all on värvitud detailid veidi teise tooniga, aga loodan, et selle päästab ülejäänud kere poleerimisega. Vana värv on siiski rohkem kui 20 aastaga juba tuhmunud, aga kevadel tuleb spetsialistide kätte viia ja eks siis ole näha. Polnud aega ega viitsimist sellega enam sügisel tegeleda. Tali tuli peale juba.
Tundub, et saatus sai lõpuks kätte, sest eelmisel sügisel kukkus hoovis puu alla samas kohas, kus tavaliselt pargin. Poleks auto töökojas olnud samal ajal, oleks ilmselt maha kantud.
Tänu ärevale olukorrale jäid reisid see aasta ära ja seetõttu tuli ka kilomeetreid ilmselt rohkem- kellal on praegu 230K. Korra sai isegi lõunanaabritele kandilist skandinaavia disaini näitamas käidud. Hooaja saldoks sai vast ca 7k, kevadel ei taibanud numbrit üles kirjutada.

volvo2.jpg

Rootsi oksjoniportaali sirvides näpp tõmbles paaril korral ja selle tulemusena saadeti pakid, mis sisaldasid kirjandust pikkadeks talvõhtuteks. Saab uusi ideid, millele raha kulutada.

kataloog3.jpg
kataloog4.jpg
boxy, but good.

Kasutaja avatar
kspar
Foorumlane
Postitusi: 12
Liitunud: 07 Nov 2017, 13:13
Asukoht: Võrumaa

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas kspar » 28 Dets 2020, 21:46

Silm puhkab, hea kirjanduse peale oled panustanud!

iceone
Foorumlane
Postitusi: 91
Liitunud: 18 Nov 2011, 19:00

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas iceone » 27 Mär 2021, 19:02

Tere
Kas sôiduk on juba liikluses?

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 150
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas cuda » 04 Apr 2021, 16:39

iceone kirjutas:Tere
Kas sôiduk on juba liikluses?

Oli plaan pühade ajal välja ajada, aga elu tuli vahele ja see pidulik sündmus lükkus nädala võrra edasi.

Ideid ja juppe algavaks hooajaks on juba veidi kogunenud, aga esimese asjana tahaks nüüd ette võtta süvapoleerimise.
Saab siis näha, kas sügisel värvitud detailide toonierinevust poleerimisega päästab. Eks vana värv ole juba veerand sajandit peal olnud ka ja vajas ülekäimist tegelikult nagunii.
Kui kellelgi soovitusi, kus sellist tööd lasta teha, siis palun lahkesti, antagu teada.
boxy, but good.

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 150
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas cuda » 20 Apr 2021, 20:27

Sai ühte 1. gen 960t rapitud ja sealt topsihoidjatega käetugi toodud. Vasakul praegune lame kaas ja vasakul "uus" vanakooli kandiline svamm.

topsikas.jpeg

Paraku selgus, et polegi 1:1 swap. Insenerid on oma arendushoos vahepeal kinnitust muutnud. Kui 97' 940l kinnitub kaas magnetiga, siis 94' 960l on see funktsioon mingi teravikuga lahendatud, mis käetuge paigal hoiab.

kinnitus.jpeg

Paremal siis olemasoleva käetoe magnetiga vastus konsoolis ja vasakul 960 käetugi, mis tahab magneti asemel seda teravikku, et paigal püsida. Kui kellegi on mingi juppideks masin, kus selline vigur peal (teravikuga käetoe fiksaator siis), siis ostaks hea meelega selle julla ära. Võiks ju midagi sinna ise komponeerida, aga ei taha heas korras originaaltükki lõhkuda.
Netis uurimustööd tehes selgus, et sellest kinnitusest on ka veel kolmas variant, kus teravik on vastupidi käetoe küljes, mitte laeka see. Jube tootearendus käis ikka

Pilt

Kuna kandiliste Volvode originaalmakid on parim koht, kuhu pensionifondist väljavõetud raha investeerida, siis sai Rootsi oksjoniportaalist ebamõistlikult kallilt üks CR-906 tellitud, mis nüüd Hiina internetikaubamajast tellitud Yatouriga koostöös telefonist sinihambaga muusikat mängib.
Aga see pole veel ilmselt selle loo viimane peatükk. Nimelt õnnestus soetada siitsamast kodumaalt CD-boksi kontroller CD-401, mida ma juba aasta otsa seitsme maa ja mere tagant olen üritanud leida. Kui see junn nüüd pildi ette võtab ja Yatouriga palli mängib, siis saab selle tuhatoosi peal oleva kasutu avause lõpuks täis. Makk tuleb muidugi siis teine panna, aga õnneks neid on. Hetkel aga on pilt selline

makk.jpeg
boxy, but good.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas ddig » 21 Apr 2021, 01:34

cuda kirjutas:Netis uurimustööd tehes selgus, et sellest kinnitusest on ka veel kolmas variant, kus teravik on vastupidi käetoe küljes, mitte laeka see.

Julgen natuke kahelda selles teoorias. Reaalselt peaks ikka olema nagaga variante ainult üks, ehk siis naga on liikuva osa küljes. Püstine naga käetoe sees ei kõla just Volvolikult :-)
Fotol nähtaval käetoel on ilmselt see naga ära murdunud.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 150
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas cuda » 10 Mai 2021, 19:01

ddig kirjutas:Julgen natuke kahelda selles teoorias..


See on täitsa loogiline tähelepanek tegelikult. Pole tõesti sellist süsteemi mujal näinud. Sellest lähtuvalt sai uute kruviaukude kohapealt süda kõvaks tehtud ja tegin ise magnetile vastuse. Toimib eeskujulikul!

Eelmine hooeg sai põhimõtteliselt otse Värvaltransist talveks garaazhi sõidetud ja talv möödus teadmatuses, kas poleerimisega saab vana värvi uuega sama tooni. Põhimõtteliselt sai. Mustamäe Smartservice-i mehed tegid head tööd (hea töö pole odav!) ja auto sai värvkate sai peaaegu heaks.
Mingitel hetkedel, mis sõltuvad asukohast, päikesest, tujust ja ilmselt ka Saturni asukohast tundub, et parema külje värvitud detailidel on veidi kollakam toon sees, aga seda võib tõesti näha siis, kui tead mida otsida. Etteruttavalt võib öelda, et sirget ja ühevärvilist tellist sain nautida vaid umbes täpselt ühe nädala, aga sellest pikemalt järgmises peatükis.
Eelmise nädala seisuga võis välimusega rahul olla. Võib-olla ainult pisike madaldus ei teeks paha? Tükid selleks on kuller juba koju toonud, vaja on motivatsiooni, millega võib nüüd keeruliseks küll paraku minna.

volvo1.jpeg
boxy, but good.

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 150
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas cuda » 10 Mai 2021, 19:57

Läinud laupäev oli Põhja-Eestis ilus päev. Üle pika aja olin näha pikest ja õhus oli hilinenud kevade hõngu. Tingimused olid photoshootiks ideaalsed.
Olen oma Volvot pildistanud varemgi- vasakult ja paremalt, eest ja tagant ning mõnikord isegi ülalt. Mida polnud, oli korralik ühtlase valgusega pilt auto põhjast. Kus häda kõige suurem, seal abi kõige ligem nagu ütleb vanarahvas. Operatiivselt sai leitud looduskaunis kohas vajaliku kaldega järsk teekraav ja auto sinna külili keeratud. Ei pidanud pettuma- põhi on korralik!

kylili.jpeg

Eks s#tta olukorda tulebki läbi huumoriprisma vaadata. Tegelikkus on muidugi piinlik- värskelt hööveldatud hea nähtavusega kurviline kruusatee ja tagaveduline turbokas tekitasid mingi lollaka vajaduse saba liputada, aga seekord läks nii nagu mõnikord selliste asjadega läheb. Reaktsioon jäi hiljaks ja sai kraavi korrigeeritud. Kiirus polnud suur aga paraku kraavikaldast piisas täpselt nii palju, et auto vajus pehmelt külili.
Tagajärjed? Oleks võinud hullemini minna. Aga oleks võinud ka kõvasti paremini minna. Kannatada said tagumine tiib, esiuks, puruks läks peegel ja murdus elektriantenn. Kõige hullem on aga, et värskelt poleeritud katus sai ka pihta. Pildilgi näha olev puu vajutas B-piilari kanti kerge vao sisse.

katus.jpeg

kylg.jpeg

Küsimus on, et mis nüüd edasi. Hetkel sai parklasse ära pandud ja ausalt öeldes ei taha nähagi seda õnnetust, aga selge on see, et mingi hetk peab ikka vist selle jamaga tegelema. Odav see ei saa kindlasti olema, miinimumprogramm oleks siis katus, tiib ja uks. Muidugi on küsimus, kuidas selle tooniga õnnestub seekord. Kui mitte ülihästi, siis on korralikult lapiline auto, sest mäletatavasti esitiib sai sügisel juba tehtud (koos esiuksega!) Seega mõttekas oleks võib-olla kogu külg teha? Juurde lisanduksid sellisel juhul tagumine uks ja esitiib, ilmselt võiks siis karbi ka üle tuisata juba, kuna seal on mingid roostealged, millega ehk oleks hea aeg tegeleda.
Olemegi sujuvalt jõudnud juba poole auto värvimiseni. Sellest pole enam pikk samm terve auto värvimiseni. Eriti, sest ega see vasak külg ka perfektne nüüd pole. Ja kui teha, siis juba korralikult, et pärast piinlik ka lähedalt vaadata poleks- teibiga aknaid ja liiste kinni katma ju ei hakka! See on aga kokkuvõttes juba hoopis teisest mastist töö nii aja- kui rahakulu mõttes. Lisaks oleks vaja kuskilt leida meister, kes selle viisakalt mõistliku raha eest ära teeks ja kellel suvehooajal selleks aega on. Hobikaid värvitakse ju talvel.
Et midagigi edeneks, siis sai Skandixist alustuseks tellitud uus elektriantenni mast. Asi seegi. Järgmiseks vist lähen vaatan kodusesse Värvaltransi ja kuulan maad, mis nad arvavad sellest asjast- kas ja mis tingimustel nad juba tuttava Volvo jälle tegemisse võtaks. Kui midagi muud ei saa, siis ehk vähemalt mingi umbmäärase hinnakalkulli, mille pealt edasi vaagida.
Loll pea on kerele (ja rahakotile) nuhtluseks ja loodame, et kõik osapooled tegid sellest intsidendist omad järeldused ja viivad edaspidi oma käitumises sisse vastavad korrektuurid.
boxy, but good.

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas ants » 10 Mai 2021, 20:37

See vimane lause on õigesti öeldud.
Kahju tehtud tööst muidugi, aga kui kere sirge on,
taasta.
745 GL ´91; LR90 ´87.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist