cuda 940 turbokuut

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 150
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas cuda » 08 Juun 2022, 21:37

volvo245 kirjutas:99% kindel et viga pole ajus vaid kellaplokk/lüliti(kang)/pedaali lülitid!


    Kellaplokk- eks kõik ole võimalik, aga nagu enne mainitud, OBD mingit probleemi ei näita. Kui kiirus all 35, siis tuleb 1-2-2, kui üle, siis 1-1-1. Kui aju saab signaali kätte, siis ei tohiks ju kiiruseanduris asi olla?
    Kang- olen proovinud kahte lülitit, seis sama. OBD komponentide testiga ON/OFF / RESUME / SET testidega tulevad koodid 1-1-3 / 1-2-3 / 1-3-1. Peaks nagu korras olema ja lülitist signaalid liikuma?
    Pedaali lülitid-piduritestiga tuleb 1-3-2, seega see ahel korras. Siduripedaal on veel teoreetiliseltl võimalik süüdlane, kuna "Start inhibitor switch" test koodi ei anna. Erinevate allikate järgi ei tohiks see manuaalkasti puhul olla tegur, aga igaks petteks proovin veel teist andurit.

Pika jutu mõte on, et OBD testid peaks ju elektrikalad välistama- ala kui kangist-pedaalist tuleb signaal, siis ei saa ju see probleemiks olla? Muidu on veits mõistus otsas, sest nii elektrik pole, et hakkaks kellaplokki lahti võtma ja sealt mingeid külmjooteid otsima.
boxy, but good.

erty
Foorumlane
Postitusi: 17
Liitunud: 24 Dets 2015, 21:46

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas erty » 10 Juun 2022, 17:56

Ma pole Volvo eluga kursis ja pole ka süvenenud, kuid kas sul häda püsika "ajus" ei või olla? Need koodid, mis sa enne panid annavad Hella ploki tulemuseks. Audidel kasutatakse ka sama Hella vaakumiga süsteeme (nagu ka vanematel mersudel, land roveritel jpm) ja seal on 99% juhtudest külmjooted püsika ajus. Peamiselt väikeste kondensaatorite jooted, ilmselt lähevad need nii kuumaks ja aja pikku tekivad taas. Ma oma autol olen ~3-4a tagant pidanud üle jootma. Teiste kasutatud plokkidega võib sama häda olla, ma olen endale 2tk tagavaraks ostnud ja mõlemad vajasid üle jootmist, et toimiks.
Viimati muutis erty, 10 Juun 2022, 20:31, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas ants » 10 Juun 2022, 18:15

erty, kui Sa asjagi nii kursis oled, ehk aitad mindki.
Nimelt, kui sõitma lähen, siis 5- 6km pärast paneb Lambda tule põlema.
Kui pärast OBD-d loen, ütleb 1 1 1, vigu ei ole.
Ehk saad aidata. :(
745 GL ´91; LR90 ´87.

erty
Foorumlane
Postitusi: 17
Liitunud: 24 Dets 2015, 21:46

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas erty » 10 Juun 2022, 20:28

ants kirjutas:erty, kui Sa asjagi nii kursis oled, ehk aitad mindki.
Nimelt, kui sõitma lähen, siis 5- 6km pärast paneb Lambda tule põlema.
Kui pärast OBD-d loen, ütleb 1 1 1, vigu ei ole.
Ehk saad aidata. :(

Läheb nüüd teise mehe teema risustamiseks, aga taaskord, pole elektriskeemi ja eeldan, et vilgukoodi tõttu mingit diagnostika konnektorit ei ole? Kui on, siis saab ju keegi, kellel on mingi skänner, mis suudab vana masinat lugeda, taha visata ja vaadata graafikul lambda signaali, vajadusel tekitada veel rikas ja lahja segu, et reageerimist näha, ning on selge, kas viga on reaalselt eksisteeriv või on mingi fantoom. Viimasel juhul tuleb ilmselt vana masina puhul samamoodi otsida viga kas külmjoodetest või on kuskil kiibis-eepromis miskit hapuks läinud (kuigi siis võiks vist lamp kogu aeg põleda). Kui skännerit taha panna ei saa, siis ostsilloskoobiga aju pistikust vaadata lambda signaale, saab samale järeldusele jõuda. 5-6 km on ilmselt see aeg, kui lambda piisavalt soojaks saab ja tööle hakkab. Kui on külmjoode, siis võiks muidugi suvel-talvel see lambi süttimise aeg varieeruda oluliselt. Sama kui aju või kellaplokki soojendada-külmutada.

Vanal autol on neid juppe saada, oleks vast lihtsam teise masina pealt proovida, kui on võimalik/käeulatusest kedagi, kes laenaks.

Kasutaja avatar
Stange K.
Foorumlane
Postitusi: 75
Liitunud: 29 Okt 2007, 20:38
Asukoht: Tallinn, Lilleküla

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas Stange K. » 14 Juun 2022, 18:22

Tere!

Tegelesin eelmisel sügisel sama ülesandega: püsikiiruse järelpaigaldus. Tagantjärgi võin öelda, et kõik õnnestus esimesel korral.

Minu auto on vanem ja vastavat kaabeldust ei olnud, seetõttu tuli ka kõik juhtmed ära vedada. Lisaks oli mul automaatkäigukastiga autole mõeldud süsteem, aga auto ise on tavaline pulgaga, seetõttu jäi kaabeldusest üks "ots" isegi üle.
Pedaalide juures olid ka andurite kronsteinid puudu. Need tuli veel lisaks leida ja siis tõmbeneetidega paigaldada.

Kasutasin seda lehte, et kõik paika saada http://www.lintsi.info/wx/volvo/940_d24 ... ontrol.htm

Sul vist uuem auto ja kaabeldus juba tehasest olemas, aga vaata ikka kaabel-kaabli haaval, kuhu midagi jõuab ja kas ühendused on ikka korras. Samas, tundub, et voolu ta saab - mingid koodid ju tekivad.

Pedaali andurid - mul piisab üliväikesest pedaali puudutusest ja kohe võtab püsika maha. St. nende tihendid peavad olema väga heas korras ja ka anduri asend peab olema pedaali suhtes õige. Pedaali andur on ju üsna loll lüliti - peab hoidma vaakumit ja selle puudumisel vooluringi katkestama. Äkki saab üheks testiks pedaaliandurid lausa elimineerida?

ziimz
Foorumlane
Postitusi: 16
Liitunud: 25 Apr 2022, 21:42

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas ziimz » 15 Juun 2022, 20:59

Pedaali andur võibolla liiga kaugel ja laseb vaakumi maha. Olen katsetanud rattad üleval püsika rakendumist, siis näha kas vaakumpump üldse võpatab või ei tee midagi. Abiks on olnud ka voltmeeter, et tuvastada lülitite ja pumba toimimist. Vana Audi millel sarnane vaakumiga süsteem.

erty
Foorumlane
Postitusi: 17
Liitunud: 24 Dets 2015, 21:46

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas erty » 15 Juun 2022, 23:33

ziimz kirjutas:Pedaali andur võibolla liiga kaugel ja laseb vaakumi maha. Olen katsetanud rattad üleval püsika rakendumist, siis näha kas vaakumpump üldse võpatab või ei tee midagi. Abiks on olnud ka voltmeeter, et tuvastada lülitite ja pumba toimimist. Vana Audi millel sarnane vaakumiga süsteem.

Elektripoole toimimist on kõige lihtsam kontrollida sealt "aju" juurest, siin eelnevalt oli skeem olemas, aju eest ära ja multimeeter ning (soovitavalt kaitsmega) kaabel abiks. Saab ilusti nii pumba solenoidi, pumba, lülitist tulevad ühendused üle kontrollida. Vaakumi pidamist on kõige lihtsam nii, et lased pistikust solenoidi kinni ja eelnevalt vajutad selle vaakumpõie kokku. Põis peab püsima sama kokku vajutatuna. Alternatiiv on pumba juurest voolik lahti tõmmata ja põis kokku lükata ning sõrm vms voolikule ette, peab samamoodi vaakumit hoidma.

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 150
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas cuda » 07 Okt 2022, 20:16

Panen ka oma 2 senti siia hooaja lõpetuseks, et kandilistest volvodest ka rohkem sisu oleks. Muidu need peekolmed ja muud asjad võtavad täitsa üle..

KIndlasti suve üks highlighte oli, kui volvotohter Andres millalgi juulikuus korraks pedaalide juurde kummardus ja paari sujuva liigutusega mu püsika lõpuks tööle pani. Tema prohvetlik ennustus pidas paika.
volvo245 kirjutas:99% kindel et viga pole ajus vaid kellaplokk/lüliti(kang)/pedaali lülitid

Viga oli nendes samades pedaalilülitites, mis ma olin oma arust sildamisega välistatud. Selgus, et sillatud oli lakitud mähisetraadiga, mis eriti hästi elektrit ei juhu paraku. Võtame selle peatüki kokku igihalja lausega- "loll on loll olla".
Muudest tehtud-tellitud töödest:
Rooli nahatamine. Töö teostas igati korralikult Steeringw Telliskivis. Lasin teha võimalikult originaalilähedaselt ja ei hakanud värvilisi niite ja muid vigureid tellima. Julgen soovitada!
Esiklaasi vahetus. Vana volvo logoga klaas oli täkkega ja muidu elu näinud. Võtsin julguse kokku ja tellisin Skandixist liistud ja tundmatuks jääda soovivalt Tartu ettevõttelt klaasi ja vahetuse. Ei soovita. Hullati liialt liimiga ja oskamatu puhastamisega hõõruti katuseäär matiks. Asi sai lõpuks nende kuluga läikima tagasi poleeritud, aga kogu sellest (klienditeenindus)kogemusest võiks omaette artikli kirjutada.

Panhardvarras sai uus ja reguleeritav alla. Ratas hakkas peale madaldust vasakul taga koopaäärest logarit närima. Arvasin, et peabki madaldusega nii olema, sest hüpotenuus ja kaatetid jne ja ühesõnaga surub ratast rohkem välja ühelt küljelt, kui vedru madalam on, kuna varras on liiga pikk. Auto all varda kinnitusi vaadates selgus, et peaks hoopis paremala lükkama. Tundub, et originaalvarras oli deformeerunud ja seega hoopis liiga lühike.
varras.jpeg


Turbo õli tagasivool on veidi lekkinud peale seda, kui see torustik sai kollektori tihendi vahetamisel lahti võetud. Suvel läks mingi hetk päris hulluks, st põhi oli õli täis ja pidurdusel lõi õlitule põöema. Selge, peab tegelema. Selgus, et see rõngastihend oli konkreetselt pooleks läinud seal kas vibratsiooniga või kes teab, mille tõttu. Panin praegu mingi elastsema aftermarket bling-bling toru ja hetkel paistab, et ei tilgu. Aga üldiselt tundub, et pole hea lahendus see vabalt plokki toetuv toru seal.
toru.jpeg


volvo.jpeg
boxy, but good.

Kasutaja avatar
Niru
Kõva postitaja
Postitusi: 206
Liitunud: 04 Mär 2010, 12:54
Asukoht: Muumiorg Tartu kandis

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas Niru » 17 Okt 2022, 21:52

Vahetasin esiklaasi tartus sepa autoklaasis (tõeline nurgatagune) ja kõik sujus, ainult klaas ise tiba liiga moodne - ülemine osa sisepeegli juurest mustade täpikestega perforeeritud.
Volvo S80 D5 `05 autom.120kw
Volvo 740 2,3 `92 autom.85kw universaal (nuke)

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 150
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas cuda » 13 Aug 2023, 23:25

Viimasest postitusest palju vett merre voolanud, aga kuut on endiselt suvehooajal igapäevaselt kasutuses. Kalla ja talla masin- varuosi ei taha, ainult kütust. Seda muidugi keskmisest rohkem :D
Aga nagu hobimasinale kohane, kui midagi tegema ei PEA, siis hakkad otsima asju, mida VÕIKS teha. Sest midagi ju peab tegema.
Veljevalik endale sümpatiseerib, aga tagumised rattad tundusid liiga kitsad, st võiks rohkem koopäärega tasa olla. Kuna seda mudelit tehakse ka 8.5 tollisena, siis sai 2 lisaratast tellitud. Netist lugedes tekkis arusaam, et 235/45 rehviga võiks koopaid ratsimata (logarid võtsin ära) alla mahtud ja kalkulaatori info põhjal tundus ümbermõõt originaalmõõdule võimalikest valikutest ligilähedaseim.
rehvid.jpeg

Reaalsuses oli uus kumm ikka veidi pontsakam. Paremal paar hooaega sõitnud 205/50 ratas võrreldes uue mõõduga
Visuaalselt istul alla ilusti, aga egelikuses minu setupiga (4 cm madaldus, Bilstein B4) ei toiminud. Kiire sõiguga laines teel hakkas koobast sööma.
laivelg.jpeg

225/45 oleks ilmselt parem valik olnud, säästaks laiusest ja ümbermõõdult paar kriitilist millimeetrit, aga 2 uut rehvi korstnasse kirjutada tundus ebamõistlik. Panin prooviks B4 asemele Nivomatid tagasi ja see tundub toimivat- hoiab terake kõrgemal ja pole nii pehme. Ei ole täislastis hüppesse küll läinud, aga reaalsuses sõidab 99% ajast naguni üksi-kaksi.
Lõpetuseks üks varastatud pilt sellesuvisest Youngtimer Campilt, nagu auto praegu istub. Pildi autor Indrek Jakobson
ezgif-1-b5f56c9d89.jpg
boxy, but good.

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 150
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas cuda » 14 Aug 2023, 00:19

Kirjutaks audioteemadel ka natuke.
Kunagi sai foorumist SR-701 head unit ostetud, mis mulle välimuselt tohutult meeldib. Selline mõnus 80ndate hitehh look ja loomulikult Volvo kiri esipaneelil. See oli 80ndate lõpus, kui seda pakkuma hakati, tehnika tippsõna. Esimene tehasemakk maailmas, millel RDS võimekus.
See süsteem koosneb kahest osast- peamoodul (raadio, ekvalaiser ja 2x20W võimendi) ja lisamoodul kassetimängijaga ja/või CD boksi juhtimiseks. Neid oli levinud 3- CD-401 ainult CD boksi juhtimiseks mõeldud blokk, mis sobib spetsiaalse ümbrsega igasse selle ajastu Volvosse, sama suurusega TP-701 ilmas eraldi displeita kassetimängija ja TP-7045(cd), mis mängib nii kassette ja suudab juhtida ka CD boksi (ilma cd lõputa mudel mitte), mis on 1din mõõduga, st mõeldud ainult 760/960 mudelitele. Minuni jõudis just viimasega komplekt, mis 940 armatuuri ei mahu.
volvo radio sr-701_01.jpg

Kuna kassette mule eriti pole, siis hakkasin otsima CD-401 moodulit, et talle Yatour sappa ühendada. Neid liigub, aga mitte liiga tihti. Esimene katse läks aia taha. Rootsi FB grupist leitud tükk jäi mitme ebasoodsa asjaolu tõttu kuhugi Rootsi postisüsteemi ringlema ja minuni ei jõudnudki. Lõpuks õnnestus üks leida siitsamast Osta.ee oksionilt. Müüdi teadmata seisukorras, aga õnneks elutähtsad finktsioonid toimisid ja Yatouriga ka suhtles. Ainult taustavalgustus oli surnud. Kuna rohelise lutiga hõõglampe on võimatu leida, siis sai need ledidega asendatud.
cd401.jpeg

Kokku tuli äge ajastutruu retrokomplekt, mis suudab läbi sinihamba telefonist muusikat mängida ja toimib ka vist käed-vaba süsteemina. Kuna see raadio on mõeldud kasutamiseks välise võimendiga (sisseehitatud võimendi on ainult armatuurikõlaritele), siis sai sarmatuuri alla peidetud Vibe Audio 4 kanaliga mikrovõimendi. Alguses oli mõte kasutada mingit Volvo originaalvõimendit, aga tundub, et viimaste aastate 940l pole enam võimendit ette nähtud ja puudub selleks juhtmestik ning kui juba ise aretama hakata, siis pigem juba tänapäevane tehnika peidetuna. Audiofiilid krimpsutavad nina ja helirõhu võistlustele ka ei lähe, aga oma eesmärgi täidab see komplekt hästi. Mingi hetk võiks maki võimendi väljundist ka mingid 2.5 tollised kõlarid armatuuri panna. Hetkel on seal katete all tühjus.
raadio.jpeg
boxy, but good.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist