cuda 940 turbokuut

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas Iceman » 10 Mai 2021, 21:06

Need mõlgid on kūll sellised, et selle pärast uusi uksi ostma ei hakkaks. Korralik keretööde koht teeb mõlgi eemalduse riistade ja spotteriga imet. Kõige kallim töö on värvimine vast.

Adalbert
Kõva postitaja
Postitusi: 198
Liitunud: 04 Apr 2020, 22:36

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas Adalbert » 10 Mai 2021, 22:58

samas : kas mölkidega ei ole see jama, et: kui esimese tunni jooksul mölki kasvõi haamriga sestpoolt väljapoole välja ei löö, siis plekk "sureb" ära ning jääbki vanasse asendisse?
Mutreid ma keerata võin, IT on aga noorte teema

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas PorisedRattad » 11 Mai 2021, 08:30

Adalbert kirjutas:samas : kas mölkidega ei ole see jama, et: kui esimese tunni jooksul mölki kasvõi haamriga sestpoolt väljapoole välja ei löö, siis plekk "sureb" ära ning jääbki vanasse asendisse?

Ei, kindlasti mitte. Aga lausel on mõte sees, kuid see kehtib esimese 10 minuti kohta. Et kui mölgi tekkimisel saad ta kohe välja lüüa, siis kahjustused ei jää silmaga nähtavad.
Võimalik, et see b- piilari lohk tõmmatakse sul spotteriga nii välja, et sa ei pea isegi värvima pärast.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
Niru
Kõva postitaja
Postitusi: 206
Liitunud: 04 Mär 2010, 12:54
Asukoht: Muumiorg Tartu kandis

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas Niru » 28 Juul 2021, 20:45

Pole pikka aega vaadanud siia ja peab tunnistama et see on toimekas teema. Siiski tundub et summuti otsa toru oleks nagu komplektsusest puudu.
Volvo S80 D5 `05 autom.120kw
Volvo 740 2,3 `92 autom.85kw universaal (nuke)

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 150
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas cuda » 05 Aug 2021, 20:22

Niru kirjutas:Pole pikka aega vaadanud siia ja peab tunnistama et see on toimekas teema. Siiski tundub et summuti otsa toru oleks nagu komplektsusest puudu.

Taani happevihmad polnud sellele otsale armulised olnud ja seetõttu sai see esimese asjana maha keeratud. Ja kuna ma ei ole selle kõvera sumpaotsa suurim fänn, siis nii jäigi. Võib-olla, kui kunagi summutiga koplektsemalt tegelema peab, siis tekib sinna midagi asemele, kuid praegu ei sega. Hääl on tummisem ja look puhtam.

sumps.jpeg

Muidu on toimunud paraku vähem, kui sooviks. Masin ootab ikka veel keretööde järjekorras, sest "asjad tulid vahele" ja tähtajad on ebamäärased. Eks kuum suvi teeb oma. Seetõttu on olnud endal ka vähem motti autoga tegeleda, Väiksemaid asju olen jooksvalt nokitsenud- elektriantenn käib jälle sirgelt üles-alla, vahetasin käigukasti ja tagasilla õli, drosselklapp sai puhastatud ja uus karterituulutuse kopsik külge. Lisaks panin uue mootorikaitse, mis kraaviskäiguga ribadeks sai tõmmatud. Pidasin seda enne rohkem iluasjaks, aga lõhkise plastiga märgadel kruusateedel sõites oli näha, et detailil on ikka funktsioon ka.
Väikese hilinemisega sai eelmine nädal ülevaatus ära tehtud- kilomeetrid oli kellal 239759 ja etteheiteid ei tehtud. Praegu maanteametist kontrollides näitab aga 20k suuremat numbrit, nii need üles-alla läbisõidugraafikud tekivad..

229166519_853663602195603_2320787740003356852_n.jpeg
boxy, but good.

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 150
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas cuda » 29 Aug 2021, 19:19

Tuleb oma panus anda, et suvisel ajal foorumit natuke elavdada. Kirjutan teemal "pidurid ja vedrustus".

Oli mingi hetk esimeses rattakoopas kolades silma jäänud, et piduriklotsid hakkavad oma kasuliku eluea lõpule jõudma. Kuna kettad ka enam eriti ilusad polnud ja nad suurt midagi ei maksa, siis ostsin komplekti kettaid-klotse tuntud Itaalia pirdurdusettevõttelt Brembo ja panin nad riiulisse oma aega ootama.
Mõni nädal tagasi tekkiski mõte, et võiks linnakärast eemalduda ja mõni päev maal "kaugtööd" teha. Linnast välja sõites hakkas rool mingi hetk vasakule kiskuma. Esimene mõte oli, et rehv läks. Pidasin kinni, aga visuaalselt vaatlusel tundusid kõik rattad võrdselt ümmargused olema ja proovisin edasi liikuda. Paarisaja meetri pärast oli siiski selge, et midagi on siiski mäda. Selleks hetkeks vasak esipidur juba suitses põhimõtteliselt. Kuna kettad oli nagunii plaanis ära vahetada, siis loopisin julgelt pooleteistliitrisest pudelist värskat peale ja üritasin 5 minuti pärast edasi sõita. Õnneks oli (ilmselt kuumast?) kolb natuke järele andnud, rool enam ei kiskunud ja sai 100 kilomeetrise sõidu lõpetada ilma, et midagi maha oleks põlenud.
Pidureid lahti võttes oli selge, et seda tükki enam alla ei pane.
240898148_1598373003827267_3637950563021872829_n.jpeg

Netist uurides lubas kõige kiiremini vajalikut tükid tarnida Aeromotors (sellest lubadusest nad kinni küll ei pidanud paraku) ja sai sealt võetud komplekt DRI pidurisadulaid (pandiga!). Taanis taastatud ja vähemalt välisel vaatlusel täitsa viisakad tükid, isegi Volvo ja Lucase kirjad veel peal. Eks näha ole, kuidas ekspluatatsioonis kestavad, aga uusi hõbedaselt läikivaid juppe on veermikus alati tore vaadata.
240784173_553253416013804_4227847063669702769_n (1).jpg


Kuna juba pidurid eest ära olid, siis tundus mõistlik ka madaldusvedrud alla panna ja koos nendega ka uued amordid. Miinus 40 mm madaldust igasse nurka pakub Lesföfors ja vedrusi toetavad omalt poolt Bilstein B4-d. Eest amordipüstakutest tulid välja uueväärsed Volvo originaalamortisaatorid ja tagasillast leidsin oma üllatuseks Nivomatid (arvasin seniajani, et need on ainult sõltumatu tagasilla lisa). Järjekordselt tekkis tunne, et panin külge s@temad jupid, kui alt ära võtsin :D
Kogu nodi läks karpi hoiule juhuks, kui ümber mõtlen, originaaljuppe igatsema hakkan. Aga välimus on nüüd küll meelepärasem, 17 tollised rattad istuvad koopas kuidagi ilusamini ja sõit on ka veidi konkreetsem.
240943013_182047330684281_4208433242895939437_n.jpg
boxy, but good.

Kasutaja avatar
Niru
Kõva postitaja
Postitusi: 206
Liitunud: 04 Mär 2010, 12:54
Asukoht: Muumiorg Tartu kandis

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas Niru » 29 Aug 2021, 21:41

vasak külg on küll kenasti sile, aga see ulatus kraavist välja ka......ja üldse on küljel lamamise tagajärjed on üllatavalt tagasihoidlikud, aga likvideerimine pole vist ikkagi odav. korralikud originaalamordid oleksid head küll, ostsin ette mingid odavad amordid alla, aga ees kostab kere liikumisel aegaajalt kahtlast koginat ja ei teagi mis seda põhjustab. kui tulla veel summuti juurde, siis minu jaoks see toru muutis auto hääle oluliselt vagasemaks ja väljast andis ehtsa volvo välimust juurde :) pidurite remont sarnaste sümptomitega tuleb ka väga tuttav ette
Volvo S80 D5 `05 autom.120kw
Volvo 740 2,3 `92 autom.85kw universaal (nuke)

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 150
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas cuda » 25 Okt 2021, 23:55

Kirjutaks veel ühe peatüki, seekord teemal sidur.
Suvel palavate ilmadega tekkis episoodiliselt olukordi, kus sidur ei lahutanud ja käigud ei lülitunud. Korra pumbates sai asja tehtud, aga käigukasti heaolule mõeldes tuli probleemiga tegelema hakata.
Väike guugel ja tekkis tunne, et võib olla tegemist hapuks läinud sidurivedelikuga. Kunagi pidurivedelikku vahetades jäi siduri osa tõesti tähelepanuta.
Hea lihtne töö, meel oli hea. Siinkohal tervitaks Volvo insenere, kes muidu üsna hea masina on teinud, aga seda põhja all soola ja sita sees olevat detaili eriti läbi pole mõelnud.
Sidurisilindri õhutusnippel on läbimõõduga ca 3 mm pooldus juba enne, kui võtme peale sain. No worries- pole eriti kallis jupp, vahetame ära. Tellisin uue ja oma lihtsas naiivsuses arvasin, et äki keerab siduritoru tavalise võtmega lahti. Loomulikult mitte. Ei hakanud kante ümardama ja varustasin end järgmiseks korraks avatud silmusvõtmega. A no hui keerab sellega ka midagi.
Tuli hakata silindrist ülespoole liikuma ja otsida kohta, mida oleks võimalik lahti keerata. Minu õnneks selgus, et needsamad Volvo insenerid, keda juba ennist tervitatud sai, on siduritoru-voolik-toru disaininud ühes tükis. Eestist ei leidnud, aga õnneks Skandix aitas. Odav ei olnud.
248258947_547046946394628_5907586207752398158_n.jpg

Nüüd olles varustatud uute torude, silindrite ja spetsvõtmetega olin kindel, et see on maksimum tunni aja töö koos õllepausidega.
Reaalsuses oli see vist kõige rõvedam töö, mida selle auto juures teinud olen. Päris mitu korda tekkis küsimus, et kas ma tõesti endale normaalsemat hobi ei leia.
Siduri töösininder oli teda fikseeriva kõrvaga käigukasti küljes korrodeerunud üheks monoliitseks tükiks. Kuna käigukasti korpus on teatavasti alumiiniumist, siis tuli haamri ja leeklambiga olla kokkuhoidlik ja pärast mitut tundi vandumist ja hea ja halvaga meelitamist oli tulemus ümmargune null. Kuna ideed said otsa siis lasin relakaga sindri otsad maha ja saagisin rauasae lehega silindri korpuse seestpoolt läbi. Vat see on töö, mida enam teha ei kahaks.
248559537_3018085141798426_2772827198413346480_n.jpg

Toimivast sidurist endale teeb tegelikult rohkem rõõmu see, et peale 4 kuud ootamist sai lõpuks kevadise intsidendi tagajärjed likvideeritud ja autot kannatab ka teise külje pealt poolt vaadata ja pildistada. Sirgendatud-värvitud-lakitud lai uks , tagumine aknapost ja katus. Jäi täitsa enam-vähem. Ideaalne pole, aga kes meist on?
247995170_687705902196283_4998331809205108232_n.jpeg
boxy, but good.

iceone
Foorumlane
Postitusi: 91
Liitunud: 18 Nov 2011, 19:00

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas iceone » 26 Okt 2021, 12:30

Kasutasin sama tehnikat kui enda autol vahetasin.

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas Klamber » 26 Okt 2021, 13:21

Täpselt selline nagu üks 940 olla võiks. Isegi kraaviskäik ei suuda seda peatada. Korrosioonis on vast süüdi pigem niiske taani kliima. Sinna väga ei tohiks ratta alt (tõlkimatu rõve sõim) lennata. Volvol meeldib alumiiniumit ja rauda kokku panna ja tulemus ongi selline. Esiveolisel täpselt sama lahendus, seal muidugi korrosiooni ei teki, huvitav kumma peal see valmis disainiti, pigem vist esiveolisel, M90 tuli hiljem.

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 150
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas cuda » 02 Juun 2022, 00:32

Vesi on jälle vedel ja enamik puid on lehes, seega võib aasta esimese sissekande teha.
Eelmine hooaeg lõppes üllatusega, kui tagumine sumpapütt peale tagasilda ülejäänud torustikust eraldus. Sai erinevaid variante kaalutud, foorumis targematega konsulteeritud ja asenduseks langes liisk SImonsi kahetorulise catback süsteemile. Siinkohal tervitan kaasfoormlast Tigrot (ja ka teisi, kes abi pakkusid), kes suutis tarneprobleemide kiuste selle kodumaale sebida.

sumps_3_optimized.jpeg

Hääl on mõnus. Samas saan aru inimestest, kel see jõmin maanteekiirustel närvidele käib, aga kuna enda autos korralik helisüsteem puudub, siis pigem kuulan seda. Kui millegi üle viriseda, siis võib-olla veidi ossilik välimus. Lõikasin põlve torust relakaga veel paar senti maha, et need läikivad otsad nii palju välja ei turritaks.

sumps2.jpeg

Kuna võtmega uste lukustamine tundus liiga oldschool, siis sai Rootsi internetikaubamajst kesklukutükke tellitud. Polnud enne süvenenud, aga töö käigus selgus, et autol oli kesklukk ikka kunagi ilmselt toiminud. Piisas relee vahetamisest ja uksed hakkasid nupust käima. Vasakul endine relee (mida on vist kunagi avada püütud) ja paremal uus relee, mis puldiga suhtleb.
Sellega seoses on nüüd mõned keskluku tükid üle, mis tuleb turgu panna.

relee.jpeg

Hetkel on kõige probleemsem osa püsikas, mida pole ikka toimima saanud. Vaakumpump töötab, otse voolu peale lastes tõmbab usinalt gaasi peale, vaakum peab, OBDga testides veakoode ei anna, kõik testid läbib edukalt (v.a 2-2-3 start inhibitor switch, aga eeldan, et see pole manuaalkastiga autol relevantne). Olen proovinud 3 erinevat püsika plokki koodidega 9130207 ja 9130081, aga tundub, et kuna kõik muu on välistatud siis viga on ikka blokis ja vaakumpump ei saa signaali.
Sellega seonduvalt oleks abipalve. Äkki keegi omab toimiva püsikaga lõpuotsa 940t ja oleks nõus oma püsika plokki korraks proovida andma, siis saaks ehk selle vea kinnitada-välistada. Pikkadel sõitudel oleks jube mugav ikka, kui saaks jala gaasil maha tõsta.
boxy, but good.

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 572
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas Kristjan » 02 Juun 2022, 23:14

XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95

cuda
Kõva postitaja
Postitusi: 150
Liitunud: 10 Juul 2019, 15:15
Asukoht: Tartu

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas cuda » 03 Juun 2022, 10:47



sellisel juhul püsikas kiirusesensori viga ei annaks? julgeks arvata, et 99% keegi selle masina spidoka kallal käinud pole, aga kunagi ei või teada..
mäletad, kus kandis see kurikuulus kruvi asus?
boxy, but good.

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 572
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas Kristjan » 03 Juun 2022, 12:07

Korra isegi andis, aga see tuli auto vigade alt ja ma ei seostanud seda viga püsikaga. Mul oli 95. aasta mudel. Seal veel dioodidega veakoodisüsteem. Ja kuna püsikas oli 80. aastate auto pealt, siis see ei suhelnud üldse veatuvastusega. Katsetasin küll vahepeal ka uuema püsika juhtplokiga, mis juba vigu oskab kuvada, aga mul ei olnud veakoodilugejasse minevad juhtmed ühendatud ja koode ei lugenud. Äkki oli "L" klemm spidokaploki taga ja üks selle kõrval/lähedal asuvatest kruvidest oli puudu.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2231
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: cuda 940 turbokuut

PostitusPostitas volvo245 » 07 Juun 2022, 17:11

99% kindel et viga pole ajus vaid kellaplokk/lüliti(kang)/pedaali lülitid!
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist