Maani XC60 T6 Polestar 2013

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas Liiwaannus » 22 Nov 2019, 17:21

Raskuskeskme kõrgust rataste kaugus sillast, muud moodi kui silla külge lisandunud flantsi massiga, ei mõjuta.
Viimati muutis Liiwaannus, 22 Nov 2019, 19:56, muudetud 1 kord kokku.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas ants » 22 Nov 2019, 18:04

Liivaannus, kas ise said aru, mida kirjutasid?
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
Meang
Kõva postitaja
Postitusi: 116
Liitunud: 27 Aug 2012, 11:57

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas Meang » 22 Nov 2019, 19:21

ants kirjutas:Liivaannus, kas ise said aru, mida kirjutasid?

ta üritas vast eelmist postitust parandada. flantsid ei möjuta auto raskuskeset, kui need just 50 kilo per nurk ei kaalu just.
möni audi a4
740 88a b230f manuaal ex
855 t-5+ 96a manuaal
V70 2003a Diisel
https://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.php?f=25&t=55708

Kasutaja avatar
aLLaN86
Foorumi veteran
Postitusi: 571
Liitunud: 03 Veebr 2013, 22:31

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas aLLaN86 » 22 Nov 2019, 19:39

Raskuskeset mõjutab ikkagi see, mis teepinnast kõrgemal ja pole otseselt kontaktis teega ehk siis kere. Flantside raskus pole küll siin marginaalse väärtusega. Küll aga flantside laius mõjutab vedrustuse geomeetriat ja koormust veermikule. Parandage, kui eksin rängalt.
'13 Volvo S80 T6 (MY14)
'98 Volvo S40 T4
'99 Mitsubishi Galant 2.0
'96 Mitsubishi Lancer 1.6
'82 Opel Ascona C 1.6

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas Liiwaannus » 22 Nov 2019, 20:00

ants kirjutas:Liivaannus, kas ise said aru, mida kirjutasid?

Sry, lohakus on halb, tegin vast paremaks. Allan, küsimus on, et kas võtad kogu auto raskuskeset või vedrustatud osa raskuskeset. Vedrustatud osa oma flantsid ei mõjuta, kogu auto oma mõjutavad, kuid sedagi marginaalselt. Praktikas seda tunda ei ole, nagu mainid, pigem just vedrustuse geomeetria muutust võiks tunda olla.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas ants » 22 Nov 2019, 20:29

Miks üritavad tootjad esimese rööpe ja tagumise rööpe ühesuguse hoida?
Kui meie teedel (rööpasse sõidetud) sõita esiratastega rööpas, siis laiemad
tagarattad tahavad ka rööpas sõita ja tagumine ots hakkab ujuma vasakule-
paremale.
Teine lugu on talvel paksu lumega, kui tagumised rattad peavad omale uut rada
tegema.
Ehk siis, kui ajate tagumise rööpe laiaks, ajage ka esirööbe laiaks.
Mingi raskuskeskmega pole siin midagi pistmist, kui stab. vardad jäävad vanad,
kallutab auto ikka sama palju.
Pikk jutt, si++ jutt :)
745 GL ´91; LR90 ´87.

Tulnukas
Foorumlane
Postitusi: 64
Liitunud: 14 Nov 2018, 10:33

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas Tulnukas » 22 Nov 2019, 20:48

Sry kui väga mööda panin ja ei osanud õigesti selgitada. Sain selle info https://greengarageblog.org/18-wheel-sp ... s-and-cons lehelt. Mulle tundus loogiline, aga ma pole sel alal spetsialist. :)

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas ants » 22 Nov 2019, 22:06

Flantse võib kasutada, kui tahetakse alla panna vale ET-ga velgi.
Kui ma tahaks oma vollile 43- 45 mm ET-ga velgi panna, siis ma
pean panema vähemalt 20 mm flantsid.
Sõiduomadusele mõjub vedrustamata kaal kõige rohkem,
sellepärast ma ei olegi seda kasutanud.
Iseasi on "LOOK",seal on igaühe enda asi ja arusaam.
Aga see on minu arvamus, mis mina ka tean :(
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2043
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas maan » 23 Nov 2019, 00:36

Tulnukas kirjutas:Kas nende laienditega läksid rattad vähe sirgemaks visuaalselt?

Päris täpselt ei saa aru, mida sellega mõtled :)
Tagarattad tulid välja poole ja see uus 4cm rataste vahe teeb tagaosa täitsa teistsuguseks. Masin näeb välja isasem ja ei jää muljet, nagu pügamata lammas oma peenikestel kepsudel :mrgreen:
Telefoniga ei saa täpselt seda vahe pildistada, aga kui huvi, tule pargime kõrvuti ;) Võin olla umbes 90% kindel, et ainult auto välimus flantsiga paneb ka Sind neid soovima. Kui kahtled auto sõiduomadustes peale flantse, siis võid proovida mu omaga sõita.

20mm flantse ei ostnud ka päris nii lambist. Loogiline mõtlemine endal olemas ning sai peas mõeldud heast ja ehk halvast mõjust. Halvem mõju oli siis põhiliselt auto kallutamine kurvides, samas aga hea poole pealt kaalub selle ainult auto välimus minu jaoks üle :lol: + poole kõigutab ka see, et libedate teedega on soovi korral autol külje libisema saamine lihtsam. + omaduseks oli ka see, et esi- ja tagarattad enam vähem ühes laiuses istutab auto paremini teekatte külge suurematel kiirustel, see annab parema roolitunnetuse maanteel möödasõite tehes läbi lörtsise olluse.
Üheks palju määravakas mõjutaks oli ka Heico koduleht, kus siis valikus nii 20mm kui 30mm flantsid. Ei uurinud täpselt järgi, kas neil mõeldud 20 ette ja 30 taha :)

Veermiku kohalt võib flants mõjutada ainult rattalaagrit. Eelmisel Volvol oli tagumine rattalaager pigem selline kuluosa ja sai vahetatud 5a jooksul mõlemaid paar korda. Kui flantsid alla said, siis järgmise 3a jooksul ei olnud neid vaja vahetada.

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2043
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas maan » 26 Nov 2019, 21:13

Kindel soov oli enne vDash-ga alustamist teha kõikidele olulistele moodulitele tarkvarade ametlik uuendamine. Eelmine nädal sai lõpuks ka Sensus uuendatud Volremis ja siis reedel asusin vDash kallale. Esmane protsess võttis aega ligi 3h, läpakas on korralik ja võrku ühendasin kaabliga aga ruuter ise on 4G võrgus töötav. Muidu oleks ehk kiiremini CEM pin lahti muugitud ;)

Mitmeid soove on vDash abil võimalik teoks teha ja täna sai tehtud kõige ilusam neist :)

Enne
Pilt

Ja praegu
Pilt

Pildid ei ole tehtud samal päeval.
Uue plokiga ilmus ka kollane hoiatav tuluke alla vasakusse nurka ja selle eemaldasin hiljem Nestes :mrgreen:

Kui esmane vDash häkkimine tehtud on ja DIM pistikule 2 lisajuhe OBD juhtmestikku ka ühendatud, siis käib kogu protsess väga kiirelt. Algul kopeerib vana ploki mälu ära ja siis vist alles nägin hinda uue paaritamiseks, mis oli siis 125€. Nüüd õhtul alles vaatasin PayPal kviitungit ja kui ma lisasin vDash kontole 160€, siis reaalsuses võtab ta kaardilt 192€ ehk siis käibemaks lisaks. Paaritamise hind ka siis 125+km. Kasutatud ploki sain 250€ eest ja paaritamine maksis siis ikkagi 150€ (125+km). Ei ole kahtlustki, et see uuendus on kulutatud summa vääriline.
Odoka ja mõlemad trip näidud tulid vanalt plokilt kenasti kaasa. Peale vahetust sai VIDA-ga veakoodid ära kustutatud, ühtegi aktiivset viga ei olnud ka peale kustutamist.

Kui peale kesklukustust juhi uks avada, jookseb ilus auto kuju (alati vastava mudeli kuju) ekraanile ning lukustades jookseb sama kuju tagurpidi. Uue plokiga lisandusid jahutusvedeliku temperatuuri näidik, kohal töötades kütusekulu L/h ja veel Webasto käivitamine taimeriga või koheselt (viimane oli enne ainult puldist võimalik käivitada).
Keskmine kütusekulu langes 8,5L/100km peale, mis tundus kohe error olevat :lol: Sai ära nullitud ja kuna pea terve päeva oli must jää paljudes kohtades, siis peale mõningast rehvikulutamist sai keskmine kulu 17L. Veidi hiljem rahunedes langes 13L peale.
Nagu vDash juhendis mainitud (ebaolulised) miinused, siis ei toimi ka mu omal ECO ja POWER näit ning hoolduse indikaatorit saab ainult vDash-ga nullida.

Ligi tunnike sai ringi sõidetud ja väga rahul asjaga 8)

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas kloox » 27 Nov 2019, 07:16

See esialgne keskmine tuli sulle vanast plokist kaasa,mul oli 5.6 vist :D Aga järelikult mida vanem masin seda kallim see kodeerimine on,mul oli poole kallim 2008 aasta masinal.Ma panin omal r-disaini peale ja taustavalgus jäi siniseks.Ülejäänud asjade eest taheti raha saada ning ma ei tahtnud enam maksta hetkel neile. :D
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2043
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas maan » 15 Dets 2019, 17:14

13.12.19 @276440km - Volremis vahetatud esimese vasaku veovõlli simmer ning nurkülekande, tagadiffri ja Haldexi õlid. Haldexi sõel oli selline:

Pilt

Peale puhastamist oli sõel täiesti valge ;) Taoline sodi sai eemaldatud ka korpuse seest. Haldexi õli oli enne vahetatud 2016 märtsis 130000 läbisõidul, tol korral läks ka uus pump. Spetsialisti soovitusel võiks Haldexi õli vahetamise intervall olla 60k ja mu masinale soovitas õli mustuse põhjal järgmist korda 20k läbimisel.
Üllatus oli, et Haldex siiski 5.gen :P Enne arvasin netist loetu jne põhjal, et 4.gen.

Juba ostust alates esineb ka mu omal kiirendades vibratsiooni. Sillaõlid ja Haldexi sõela puhastus märgatavat vahe ei tekitanud. VIN koodi järgi aga on mu masinal Volvo poolt ettenähtud fix, kus kardaani vahele vaja lisada seib. Kuu aja pärast on Volremis selle tegemine ja eks siis selgub, kas aitas. Samal ajal uurib ka, miks juba ostust alates ei saa korralikult tankida. Küte ei jookse kiirelt paaki ning püstoli nupp ülemises asendis laseb umbes 10L sisse ja siis käib juba plõks. Edasi saab veel aeglasemalt lasta. Proovitud erinevates asendites püstolit ja ka erinevaid tanklaid. Millalgi avastasin, et töötava mootoriga saab paremini tankida. Viimasel korral sai püstoli lukk esimesse asendisse (töötava mootoriga) ning jooksis järjest natuke üle 40L sisse.

Umbes 4000km sõidetud ja väga rahul masinaga :) Esimesel päeval juba häiris, et tuuleklaasi pritsid on vanaaegsed kahejoalised. Oli mõte panna P2 lehvikuga pritsijad aga need siiski ei sobi kerge vaevaga ja tuleb tellida originaalid (~30€ tk).
Volremis tuli ka uus väike mure välja, turbo tagasivool lekib õli ja arvatav süüdlane õlitoru tihend. Ööga õlilaiku maapinnale ei ilmu, aga mootori alt on siiski üpris märg.

Sai mõõdetud ka kiirendust lõpuks. DragRacer äpiga parim 6,0s ja ka telefoni stopperiga 6,0s :mrgreen: Algul oli kiirendus väga ehmatav ja ei julenud roolis kõrvaliste asjadega tegeleda, nüüd juba harjunud sellega ning sai ka video tehtud telefoniga:

https://www.youtube.com/watch?v=vrJ3Xfdrhs0

Kasutaja avatar
aspiriin
Kõva postitaja
Postitusi: 257
Liitunud: 01 Apr 2015, 21:27
Asukoht: Tallinn

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas aspiriin » 16 Dets 2019, 17:19

See vibratsiooni seibi fix aitas
igatahes liigikaaslast V60.
Autoks oli ka V60 T6 2012 ..
Kas on kohe märgatav vibratsioon?
Enda T6 pole nagu täheldanud.

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2043
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas maan » 16 Dets 2019, 18:03

aspiriin kirjutas:See vibratsiooni seibi fix aitas
igatahes liigikaaslast V60.
Autoks oli ka V60 T6 2012 ..
Kas on kohe märgatav vibratsioon?
Enda T6 pole nagu täheldanud.

Õnneks ei ole see T6 mootoriga seotud :) viewtopic.php?f=20&t=55197

Linnas foori tagant startides sirgel lõigul on vibratsioon minimaalne ja enamasti ei pane isegi tähele seda. Häirivalt on tunda seda pigem pööramise ajal kiirendades.
Mingist kiirusest alates seda enam ei esine.

PS. Libeda teega ka ei esine seda :D

TheKris79
Kõva postitaja
Postitusi: 166
Liitunud: 24 Sept 2015, 12:41

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas TheKris79 » 16 Dets 2019, 20:55

Mu S60nel aitas korralikult selle seibi vahetus vibratsiooni vastu. Ja tegu ainult mingi 3-5mm paksema seibiga täpselt ei mäleta enam. Samas tagumiku järgi tekitas see samune asi jällegi kuidagi raskema veeremise( just nagu mingi lisatakistus tekkis). Kuigi loogiliselt võttes ei saa see kuidagi seotud olla.
2016 XC90 First Edition D5
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: ookeanivõidusõit ja 8 külalist