Maani XC60 T6 Polestar 2013

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2043
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas maan » 04 Mai 2021, 11:10

XC70-ga siis ilmselt ei olnud Sa, seda oleks kindlasti tähele pannud liiklemas :D

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2043
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas maan » 13 Okt 2021, 23:14

24.06.2021 - ise tehtud hooldus õli ja filtritega. Mootoriõli Castrol Edge Professional 0W-30 ja filtrid said kõik Bosch omad. Kütusefiltri tellisin ka aga jäi vahetamata ajapuuduse pärast ja siiani sõidab lihtsalt kaasa :)

2 talve all olnud Sailun lamellid plaanisin algselt ära kasutada suverehvi perioodil, aga suvi oli oodatust soojem ning lamellrehvid kulusid kiiremini. Hakkas häirima nende "Hollywoodi" kummivilin ja 26.juuli said alla ühed ilusama välimusega suverehvid, mis tol hetkel leidsin :lol: Näitajad ka neil üpris head:

Pilt

Tutikad UniRoyal RainSport3 rehvid aga laos seisnud mitu aastat. Esimesed testsõidud jätsid rehvidest ka väga hea mulje - kuival asfaldil üpris vaiksed ja mugavad, lompidest läbi sõites saab kergesti aru, miks neil VihmaSport nimeks :lol:

Suvekate paigalduse ajal märkasin, et esimesed piduriklotsid ka päris kulunud ning sai ka need vahetatud mõni päev hiljem, jälle ATE omad.

Septembri keskel tekkis esisilda imelik kolks, mis tundus tulevat vasakult poolt aga ei olnud üldse stabikakondi häälega (parem poolne stabikakont sai vahetatud aprillis). Väljapööratud rattaga sai vasakut konti katsutud ja liigutatud, tundus kergelt käivat munakate sees. Hiljem sõites muutus ka kolksu hääl rohkem kondi hääle laadseks, tellisin uue Lemfö kondi ära ja paar päeva hiljem sai ka vahetatud. Alt võetud kondil oli väike lõtk mingis asendis ja testsõidul enam kondi häält ei olnud kuulda, vaid jälle see varasem hääl.
Kui vasakut konti sai vahetatud, siis sai ka kõik muu tungi peal kontrollitud aga viga ei leidnud. Kui esiratas jälle vastu maad sai, siis oli kolksu kuulda ka jalaga vastu rehvi tagudes.
Sai lemmikkohta aeg broneeritud aga 2 nädalat enne selle aja saabumist viskas üle ja enam ei kannatanud seda häält. Sõitsin spetsialisti juurest läbi murega ning paar tundi hiljem sai seal auto üles tõstetud. Rattad maast lahti ning seda kolksu ei leia. Auto tagasi rataste peal ja vastu rehvi tagudes see kolks jälle olemas. Siis leidis spetsialist ka vea üles - vasakul esiamordil ristilõtk, ehk siis amordist väljuv varras loksus külgedele. Väga harva esinev asi :)
Mõni päev hiljem said alla uued Sachs amordid ja tugilaagrid ning KYB läbilöögipuksid ja tolmukatted, sillad jälle vaiksed nagu uuel autol.

Paar väiksemat mure on ka, mis lähiajal lahenduse leiavad:
Tuli tagasi probleem tankimisega ja ei lase paaki täis tankida püstoli max asendis. Probleemiks kõige loogilisemalt aktiivsöe kanister, mis filtreerib kütuseaurusid. Uus selline jupp on 200€ aga vahetama ei torma seda :)
Teiseks pisemaks mureks on IPD sportsummuti esimesest pütist tulev hääl, nagu oleks midagi seal sees lahti. Tuleb see osa korraks alt ära võtta ja lahti lõigata.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas ddig » 13 Okt 2021, 23:46

maan kirjutas:26.juuli said alla ühed ilusama välimusega suverehvid, mis tol hetkel leidsin :lol: Näitajad ka neil üpris head:

Tutikad UniRoyal RainSport3 rehvid aga laos seisnud mitu aastat. Esimesed testsõidud jätsid rehvidest ka väga hea mulje - kuival asfaldil üpris vaiksed ja mugavad, lompidest läbi sõites saab kergesti aru, miks neil VihmaSport nimeks :lol:

Kiidan valiku heaks :-)
Ma olen RainSportide austaja juba ca 20a ning esimese põlvkonna omad said kunagi Golf 3-le alla pandud, hiljem RainSport2 ja Rainsport3 (kaks jooksu) juba Volvo all ning hetkel RainsSport5 mu lemmikauto all.
Mõnes mõttes tegemist teadliku kasutaja valikuga, sest kuigi nendel rehvidel on ülivõrdelised omadused veekiilu tekkimise aspektist, siis pidamine tervikuna jääb nö tavalistele testivõitjatele mõnevõrra alla. Samas on kindlasti tegemist turvalise valikuga ka nende jaoks, kes ei käi paduvihmas piire kompamas :-)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2043
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas maan » 14 Okt 2021, 22:38

Sõna "veekiil" oli mu jaoks võõras :) Google mootoriga sain vist enam vähem aru, mis see on. Veekiilu tekkimine eeldaks siis mu arusaamise järgi üpris hulljulget kiirust suurematesse lompidesse jõudmisel taoliste rehvidega, mis võisid tekitada juhis tunde, et vesiliugu on raske esile kutsuda. Selle tekkimist ma enda sõidustiili puhul ei karda ja sukeldun nendesse lompidesse alati enda jaoks mõistliku kiirusega, sest põhja all olevad plastik katted võivad päris kergelt auto küljest eemalduda sellistes lompides. Seisva autoga ma lompe ei läbi ja tihti viskab vett ka esiklaasile :mrgreen:

Need UniRoyal rehvid hakkasid silma esmalt just "tavalise suverehvi" 4ja soonelisest mustrist erinemise tõttu. Järgmiseks vaatasin näitajaid ja uurisin ka netist kogemuste põhiseid arvamusi. Järeldasin, et vihmasajuga maanteel pikirööbastesse koguneva vee sees sõites ei tohiks nendega olla probleemi nii kiirenduse kui ka äkkpidurdusega. Testisin ka ise neid maanteel ja no ei ole ühtegi halba sõna öelda, pigem oli hoopis üllatus vesisel maanteel nende roolitunnetus jne.
Sellega pean ka nõustuma, et tavalised suvekad oleksid mõnes olukorras kindlasti paremad. Aga need mu arvates pigem sellised olukorrad, mida on võimalik ette aimata. Ootamatu vesiliug sügisel kasvõi kerge vihmaga pimedal ajal maanteel on mu arvamise järgi hullem kui talvel must jää.

Üldiselt väga rahul valikuga aga üheks miinuseks tooksin välja nende puhul selle, et peenemat killustiku loobib rattakoobastesse väga palju :) Praegusel Volvol puuduvad juba tehasest tiivaäärte plastist kaitsed ning rehvidest lendav killustik on juba mõningad täkked teinud tiivaservadesse. Natuke olen sirvinud ka veebist, millist varianti võiks tiibade alumisele servale kaitseks paigaldada aga ei ole leidnud just seda õiget enda jaoks :rolls eyes:

TheKris79
Kõva postitaja
Postitusi: 166
Liitunud: 24 Sept 2015, 12:41

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas TheKris79 » 15 Okt 2021, 11:11

Olid kah S60nel need rehvid all ja väga rahule jäin. Kahjuks lõpetasid nad selle versiooni tegemise minu masina ratta suurusele. Endal said nad täiesti siledaks sõidetud 2 suvega ja vast 20tuh km aga loomulikult kustusid nad seetõttu väga kiiresti, et esimesel suvel olin loll ja käisin nendega 10min ringrada sõitmas, kus siis peaaegu pool mustrit maha tuli ja noh siis läks asi juba lihtsalt. Netist siis hiljem uurides oligi ainsaks väikeseks miinuseks toodud kiire kulumine väheke agressivsema sõiduga kuna segu pidi suht pehme olema. Samas vihmaga sõites oli ikka vägagi kindlam kõikide seniste rehvidega võrreldes.
Endale meeldis tagantvaates see mustri välimus kah lisaks veel. Uuem versioon on visuaalselt parajalt erinev.
2016 XC90 First Edition D5
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2043
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas maan » 06 Veebr 2022, 20:23

Uuendus teemasse, ls: 315402. Juhtus natuke nagu oodatud asi aga sellisel kujul, mida kindlasti ei oodanud.

27.01.2022 õhtupoolikul Suvila tänavalt üle Kadaka Pst pikirööbaste üpris jõudsa kiirenduse hetkel käis ehmatav pauk, vaikselt edasi liikudes ja peatumiseks sobivat kohta otsides oli tunda tagaveo puudumist ning ka ülekande õli erilist lõhna. Taskulambi valguses midagi auto all nähtavalt ei tilkunud ega rippunud, käiguvahetused ei muutunud ja kartsin nurkreduktori probleemi. Lonkasin siis Volremi parklasse auto.
Järgmise päeva õhtupoolikul tuli kõne, et nurkreduktori korpus puruks :)

Pilt

Kui 03.02.2022 autole järgi läksin, oli all 37k sõitnud 2016a masinalt pärit nurkreduktor, mis koos vahetusega ja muu pisiasjadega läks kokku oodatust vähem ning sai hakkama ~600€-ga. Uue nurkreduktoriga kadus ka 70-80 km/h + pedaali vabastades varasemalt kuulda olnud ülekande õrn undamine.

Spetsialisti arvamust uurides, et miks juhtus see selliselt, sain vastuseks, et ülekoormus. Kirjeldasin siis juhtumise hetke ja sain vastuseks, et pigem siiski pikaajaline ülekoormus ja see viimane oli juba üle piiri natuke :D

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2043
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas maan » 25 Juun 2023, 17:05

Vist on vaja teemat uuendada kuna auto tujutseb mõnda aega juba :D

Eelmise aasta suvel hakkasin rohkem selliseid mootorile kohasemaid lõbusõite tegema ja see mootor läheb ikka huvitavalt kurjaks, kui veidi meelitada. Palju sai sõidetud sellistel vähemkasutatavatel käänulistel teedel ja üpris max hooga linnamaasturi jaoks. Need kenad Uniroyal rehvid kulusid ikka väga kiirelt ära nagu juttude põhjal teada oli. Said ühed uuelaadsed kasutatud suvekad alla kuna ilusaid ei leidnud tol hetkel, needki kulusid enne lamelle täitsa kasutuskõlbmatuks. Ls nüüdseks 360k ja vanust juba on ning osad detailid on vajadusel kiirelt vahetatud.

Aprillis 2022 lasin vahetada tagavedrud, üks oli keskelt pooleks ja teine pool keeret alumisest otsast. Keskelt pooleks sõitsin selle ilmselt ise ja kogemata kiirendasin läbi löökaugu, peale seda tundus auto natuke viltu olevat ja ebastabiilne kehvemal teel. Vedrude vahetuse ajal palusin ka röntgenit sildadele ja VE rattalaager sai vahetatud nädal hiljem, kõrises tõstuki peal õrnalt aga peale vahetust selgus, et seda kergelt kumisevat häält enam ei olnud sõites.

Juulis vahetasin tagumised amordid sest tundusid erineva tugevusega tee peal. Peale vahetust oli turvalisem tunne jälle. Pooleks sõidetud vedru poolne amort oli kokku surudes veidi kergemini liikuv.

Augustis tekkis ette hääl keeramise ajal nagu veovõll kõriseb, VE ajas määret välja ja vahetasin selle ära. Kõrin läks märgatavalt vähemaks ning lasin vahetada teise poole oktoobris koos mõlema esiõõtsa puksidega. Kõrin kadus peale teise veovõlli vahetust täitsa ära. ÜV läks läbi ka vahetamata õõtsapuksidega ning öeldi, et aega on veel aga lasin ikkagi ära vahetada, sest esiosa tundus vedel mõnes olukorras.

Septembris sai vahetatud ülemine ja alumine mootori torque rod, kuna ülemisel oli puks mõradega.

Nädal hiljem auto välja suretades, ei lülitunud jahutusradikas enam välja ja uugas max pöördes. Ööseks sai pistikud lahti võetud ja uut moodulit hakatud otsima. Tellisin Amazonist sama välimusega ja vajaliku OE koodiga (sobib ka Land Roverile). Mu auto peal see tööle ei hakanud ning kiskusin korpuse lahti, seest täitsa teine kui originaal ning polnud ka niiskuskindlalt suletud. Tagasi saatmine oleks olnud makstud hinnast kallim ja las olla siis õppetund. VOK-i päringu põhjal tuli 1 vaste aga saabunud jupp oli just see õige.

Jaanuari algul lasin vahetada sillaõlid sest tagaveo rakendumine oli aeglane. Haldexi sõel oli väga määrdunud olnud ning peale puhastust ja uut õli reageeris tagasild nagu vaja.

Kõige olulisem remont sai ka tehtud, kui 08.01.2023 hakkas tugevamal kiirendusel 3s käik jubedalt libisema ja käiguvahetus oli vastikult tugeva jõnksuga. Recroga suheldes pakuti Tallinnas asuvat nende koostööpartnerit ES Racing (käisin dünos ka seal millalgi), kes siis kasti maha võtab ning Recrosse saadab ja pärast ka kasti tagasi sätib. 26.01 viisin auto ES Racingusse ja 10.02 õhtul 19:30 sain auto tagasi. Neil läks natuke üle tööaja, kuna päeval peale kasti tööd töökojast välja sõites ja siis uuesti käivitades enam starterit järgi ei võtnud. ES Racingu tüüp käis kuskil tuttava juures ja lasi starteri taastada, sest nii harjad kui ka pendiks olid koledad ja mineku äärel. Starteri spetsialist aga ütles, et starter veel toimis ning tasuks viga otsida akuvahelisest juhtmest, kus on kaitse sees. Oligi vigane ja esindusest oleks olnud 3 tp tarne aga õnneks oli vajalik Volremis olemas ning 17:45 olin siis ES Racing ukse taga kaabliga ja juba loobunud mõttest auto enne nv-d tagasi saada, aga öeldi „Reede on bljät, teeme ära“ :D

Sai pushitud jälle ise ja siis 5 nädalat igatsetud sõitmist ei tule kohe. Pühapäeval aga sai tehtud õiged sõidud ja ka kergest pohmakast sain lahti adrekaga :mrgreen: Panin kasti õpperežiimi aga õpetasin ainult tugevamaid kiirendusi. Õhtul lugesin VIDA-st, et ka sportlikuma sõidustiiliga tuleb alustada õpetamist algprogrammist, printisin juhendi ja mõned päevad hiljem nullisin adaptsioonid ning tegin juhendi põhjalikult läbi ligi kahe tunniga. Aega võtab see muidu vähem aga ma tegin mitmeid samme mitu korda. Kasti töö läks väga heaks aga D asendis olid osad allavahetused kerge jõnksuga. Peale seda, kui linnakiirusel D asendis enam pedaalinuppu täitsa alla ei suru, läksid ka need paremaks. Põhjagaasiga kiirendamine läks ka natuke paremaks. Kiirenduse kohalt tundus auto hoopis midagi uut ning eks mõningat läbilibisemist oli tunda ka enne kastitööd. Kasti ja starteri remont koos tööga läksid kokku 3400€, akukaabel 140€.

Ja siis tulid uuesti libedad teed. Sai natuke testitud maantee kiirusel külg-ees sõitmist ja peale kastiremonti on reageerimine masinal nii vajutusele kui ka gaasi lahtilaskmisele ülitäpne. Sillad on tip top korras ja täiesti paigas ning ka roolitunnetus on väga täpne. Lumiste teeoludega möödasõitu tehes tahab vahel hakata ühelt poolt tagant kiiremini liikuma ja väike rooliliigutus õigel hetkel hoiab auto ikka sirge, kuigi natuke jääb näha, et liputab saba :D

Veidi sai sõita uue kastiga ja tekkis vibra kiirenduse ajal. Volremis tehti kindlaks, et kardaani tagumine rist on ära väsinud. 31.03 sai väga värske välimusega kasutatud kardaan alla ja uus tugi kardaanile ning vibratsiooni enam ei olnud. Kardaani taastamine on ~800€ + monteerimised, korralik kasutatud kardaan koos vahetuse ja muu vidinatega läks 720€.

Mõnda aega sai normaalselt sõita aga siis 22.04 Riiast tulles kella 05 ajal Pärnu kandis hakkas auto puterdama. Pidin tee äärde seisma jääma auto käsul ning uuesti käivitades 3 minutit hiljem, ajas kapoti ülemise serva alt kerget musta suitsu. 6-nda süütepooli pea sulas ära sealt kus pistik kinnitub. Kasko puksiiriga sai Pärnu IA ette ning esmaspäeval käisin sõbraga seal, et süütepool vahetada. Auto ei käivitunud ikka ja kahest kohast saadud info põhjal ei ole kaitset vahel neil ning ei hakanud isegi otsima. Õhtul selgus, et ikka on kaitse vahel ja kirjutasin Pärnu IA-sse, et ehk keegi viitsib käia suitsupausi ajal kaitse vahetada ning autot tööle proovida ja kui ei puterda enam, siis liigun õhtul järgi sellele. Tuli e-mail 13 ajal, et kaitse vahetatud ning mootor töötab normaalselt. Järgi minnes avastasin üllatusega, et turvavööde tagasikutsumise asi oli nii muuseas tehtud nende poolt ära. Alates tagasikutsumise teadasaamisest olen 3x läbi kodulehe teinud päringu Tln IA esindusse ja sai saadetud ka 1 eraldi e-mail, mitte ühelegi neist ei saanud vastust. Ju siis pidi just seal Are asulas esimest korda auto teele jätma :D
Muidu oleks vahetanud ka ülejäänud 5 süütepooli ära aga 6s on karterituulutuse katki olnud lõdvikule selliselt lähedal, et ju sai kuuma õhku liialt palju.

Siis otsustas uus vibratsioon endast märku anda aga ainult sellisel max jõuga kiirendusel. Autot üles tõstes konkreetset viga ei leitud ning sõitsin edasi. Mõne aja möödudes hakkas aga see vibra ka vaiksemalt kiirendades tunda andma ning läks nii hulluks see hääl, et viisin 23.05 auto Volremi ukse taha aega ootama. Mõned päevad hiljem selgus, et sel korral on siis järgmine jõuülekande osa alla andnud ning vahetusse läks tagareduktor, 970€ koos vahetusega. 05.06 sain auto tagasi ning kiirendused jälle rõõmsad aga arvel olid märkused tagasilla pukside kohta. 21.06 oli nende vahetamise aeg ja peale vahetamist alles sain aru, et tagaosa oli tee peal varasemalt juba kergelt vedel, sest nüüd on jälle nii tihe kõik ja väga hästi paigas.

Diffril oli 1 hammas täitsa olematu ning teine ka selline poolik:
Pilt

Ligi 4a ostust ja võib julgelt öelda, et masinaga rohkem kui rahul. Kulud autole alates ostust nii remondile kui ka tuuningule on ~20k (kindlustus ja küte ei ole arvestatud). Kiirendus on siiani väga nauditav ja vahel jäävad isegi pahad mõtted maha, foori alt kiirendades on väga paljud teised ka maha jäänud, ka sellised masinad millede tehase andmed 0-100kmh on paremad Volvo enda antud 7sek XC60 T6 + PoleStar. Mitmeid kordi ammu mõõdetud nii äpiga kui ka stopperiga ja enne kastiremonti oli selline 5,8.

Eelmine suvi sai eemaldatud varuratas ja tungraud pagassist ning asemele läks kompressor ja rehviparandusnööride komplekt, 21kg sai kergemaks. Tangin enamus korrad pool paaki sest täispaak on u 30kg raskem :D

Eelmine suvi sain ka esimese trahvi selle autoga ja ikka kiiruseületamise eest:
Pilt

15€-ne pilt kus sätin roolis just tupsu moka alla. Ei hakka ütlema, mis kiirused on veel kellal olnud aga need on alati sellisel lõigul, kus kedagi vastu ei tule ja kus ei ole võimalik vahele jääda.

Lihtsalt pilt ka ühest kenast kohast :)
Pilt

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas kaljukas » 06 Dets 2023, 13:06

Sattusime maan-ga kokku.
Sain ka korra baranka taha.

Liigub, jalgu ei jää.
Aga nelik oli minu jaoks täitsa üllatus.
Tegin paar ringi parklas.
Kergesti kontrollitav ja etteaimatav.
Tundus, et raskemalt vajutades taha suunatakse rohkem kui ette. Mis Volvo puhul pisut ootamatu.
Hunt lambanahas.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist