Maani XC60 T6 Polestar 2013
Postitatud: 30 Sept 2019, 23:40
Teeks siis uuest masinast ka natuke juttu. Tegu 2013 XC60 T6 Polestar elukaga, mis on uuena Tartu IA-st ostetud ja ka seal korrapäraselt hooldatud. Polestar annab teh.passi teise numbri ja sama aasta 224kw asemel saab sinna 242kw.
Alustuseks väheke sellist juttu ka, kuidas diislimees jõudis selle mootorini
2018 suvel seisis enda vana masin pea 2 kuud ja sain sõbralt 2005 Audi A8 3,0 disla nii kauaks kui vaja. Jubedalt hakkas meeldima selle auto mugavus ja iseloom. Mitu aastat juba sõidan varasemast ligi 3x vähem iga kuu ja tekkis soov saada suure bensiini mootoriga võimast autot. Sai hakatud otsima sama kerega Audi S8-t. Siin olid mõned müügis aga ükski ei hakanud meeldima ainult kuulutuse järgi ning siis proovima ei lähe. Sõber otsis neid ka välismaalt ja ka seal ei olnud mulle sobivat. Lõpuks ilmus välismaal üks õige müüki ja asi oligi minu jah sõna taga, aga siis mõtlesin kuidagi ümber ning leidsin, et madal auto ei ole minu jaoks siiski. Sai otsitud edasi oma nõudmistega kõiki marke: 2010a+, 200kw+, bensiin, automaat, kõrgem, nelikvedu, hele sisu jne. Siiani on Volvo jätnud väga hea mulje ning hakkasin tahtma T6 mootorit alates 2012 või 2013MY (siis kui tuli fl koos uuema armatuuriga). T6 mootorit pidi minu jaoks kandma pereauto XC60 või XC70 ehk siis hunt lambanahas. Kumbagi ei leidnud sobivat ja loobusin sellest mõttest aga vahelduva eduga sai siiski kuulutusi sirvitud. Nüüd umbes kuu aega tagasi hakkasin uuesti suurema huviga otsima. Auto24-jas leidsin 2013MY XC70 T6 ja sai ka proovimas käidud seda. Jättis väga hea mulje see pill ja eriti just see T6 mootor. Paar päeva enne ostu, võtsin korra uuesti Auto24 lahti ja leidsin alles 2 päeva müügis olnud Tartu IA poolt müüdava XC60 T6 Polestari, mis pani kohe vere keema ja silmad särama.
Mõni päev hiljem sai autode ostueelse kontrolliga tegeleva hea sõbraga sõidetud Tartusse vaatama seda XC60-t. Kuulutuse piltide järgi ei olnud kerevärvis kindel ja mõtlesin ostu puhul ehk lasta üle kleepida valgeks vms, aga koha peal hakkas värv meeldima. Sõber hakkas siis ootamatuid asju üles lugema ja hetkeks oli isegi natuke kahtlus endal. Aga kuna tahtsin just T6 mootorit ja esimese valikuna XC60-t, siis oli vaja silm kinni pigistada mõne asja kohalt. Peale kontrolli ütles sõber müüjale otsuse ja mis hinnaga võiks selle osta. Veidi mõtlesin ka auto ümber ja saigi müüjaga käed löödud selle hinnaga, mis sõber ütles. Tartu IA müügijuhi vastutulelikkus ja üldine suhtumine jättis kindla 5+ mulje.
Masinal on mõned kulumisjäljed salongis 272000km läbisõidu juures aga see ei olnud mu jaoks esmatähtis ja neid asju saab korda lasta teha. Mootoriruumis oli laagri kulumist meenutav kahin kliimapumba juures ja Volremi diagnoosimisel tuli välja, et vahetust vajab mootori sees hammasülekande üks laager. Suhteliselt mahukas töö on see ja läheb vahetusse ka ketikomplekt nii igaks juhuks. Müügis oli masin 12900€ ja käed lõime 12000€-ga, selle laagri vahetus koos võlliga ning lisaks ketikomplekt annab hinnakalkulatsiooniks natuke üle 900€, ehk siis sobib väga hästi. Spetsialisti soovitusel peaks masina hetkel seisma jätma, kuna halvimal juhul võib remont minna 3x kallimaks peale laagri laiali lendamist. Tuleb siis vana auto rooli tagasi minna ligi paariks nädalaks Volremis selgus ka see meeldiv üllatus, et see T6 mootor ei olegi rihmaga, vaid hammasülekanne ja ketiajam.
Esimesed sõidumuljed olid oodatust isegi rõõmsamad Mootor läheb väga kergelt pöördesse ja hakkab tegema üli head häält. Kiirendus ükskõik milliselt kiiruselt on lihtsalt äge ja ei ole sellist jõuetuse hetke isegi tunda. Polestar teeb ka gaasipedaali sportlikumaks ja tundlikumaks, mis tahtis algul harjumist saada. Kütusekulu hetkel keskmine 13,3L/100km, linn ja maantee pooleks paljude jõudsate kiirendustega. Number oodatust väiksem isegi
Lisasid leiab ka piisavalt:
Kõige olulisem neist PremiumSound koos Dolby surroundiga. Ma ei kuula väga valjult muusikat aga isegi vaiksemalt kuulates on helikvaliteet väga oluline. 10a vanemas Volvos on ka Dolby aga uues on samad lood hoopis teise kõlaga, mis vahel isegi tekitavad tunde, et auto ise teeb imelikku häält. Muusika kinni pannes aga selgub, need senini kuulmata jäänud surroundi kõlad
Bluetooth handsfree (väga hea kvaliteediga teisel pool olnud inimeste jaoks ja isegi maantee kiirusel ei pakuta kunagi, et roolis räägin) ja ka bt heli edastus telefonist. Kui enne parkimist sai kuulatud bt striimiga telefonist lugusi ja eemal olles muusikaäpp suletud telefonis, siis autosse istudes otsib telefoni kiirelt üle bt ja avab ise telefonis muusikaäpi pooleli jäänud kohalt.
Tagumine parkimiskaamera koos anduritega.
Elektriline tagaluuk.
Panoraam katus ja ka luuk.
Tehasest puldiga Webasto mootorile ja salongile (ei ole veel katsetanud).
Lisadest oleks tahtnud veel hingavaid istmeid ja automaatseid päevasõidu tulesid. Natuke harjumatu on esiosa suurus roolist vaadates ja selle raviks tuleb millalgi tarkvara vahetada ning originaal parkimisandurid tellida, et saaks lisaks häälele ka graafilise pildi ekraanile. Distantsikas võiks ka olla aga ei ole kindlasti oluline asi mu jaoks. Esimese asjana 2013 masinat proovides, hakkas kohe silma see suur piksel spidoplokis kuvataval kirjal. Selle asja lahendaks foorumis pakutav variant, aga hetkel on see nimekirja teises pooles.
Hetkel veel ebaolulised lisad on integreeritud lapse istmed taga ning ekraanid tagumistele koos kõrvaklappidega.
Peale mootori pisiremonti on tulemas veidi jämedam väljalase alates turbost. Maanteel ei taha häirivat kuminat ja seni uuritud variantidest tundub mulle sobivat IPD oma https://youtu.be/muonvGKOet4 Mõnusalt maheda häälega aga samas ka piisavalt tagasihoidlik. Veebist leitud juttude järgi annab jämedam toru turbole parema hingamise ning sellega ka 20 hobust juurde
Lisaks mootori seest tulevale laagrikahinale leiab teisi vigasid ka masinal:
Roolil naha kulumise jäljed, juhiiste külje pealt praoga, mõned kohad teistel istmetel veidi vananenud. Juhipoolne lombivalgus ei tööta. Peale juhiukse teevad kõik teised küljeuksed vastikut kolksu, mis selle asjastu masinatel tüüpviga uksepiirajatel. Juhi oma on IA poolt vahetatud parendatud piiraja vastu, teistele ustele on samad asjad IA poolt kaasas. Paaril koopaäärel on vaja teha parandusi enne talve, sest kevadel oleks asi hullem ilmselt.
Nipet-näpet veel ja saab ikka väga hea eluka pikaks ajaks.
Mõned pildid müügikuulutusest:
Ühe pildi tegin ka Tartust tagasi sõites metsapeatuse ajal:
ARK-is oli 2 reg.numbrit hetkel valida ja kui tädi ütles, et Tartu-Narva-Xena (TNX), vastasin talle kohe tänks
Eile sai lõpetatud laupäeval alustatud esimeste piduriketaste ja klotside vahetus ATE omade vastu:
Ei osanud oodata, et kettad rummu külge nii kõvasti kinni roostetanud ja vajas piltidel näha olevaid emotsioone suure haamriga
Palju on küsitud seda, et mis siis teh.passis olevad topelt kilovatid kindlustuse kohalt määravad. Viimane liikluskindlustus 2003a 120kw aastaks oli 79€, 2013a 242kw sai 110€ aastaks. Kasko oli enne 38€/kuu, nüüd on 50€/kuu. Suhteliselt kommirahad arvestades emotsiooni
Nädal aega sõidetud XC60-ga ja ülimalt rahul kiirelt tehtud otsusega. XC60 on kindlasti jäigem nendes kohtades kus XC70 õõtsub mõnusalt, aga samas on XC60 meeldivalt konkreetne tee suhtes (kiirteel 170kmh sõites on tunne nagu sõidaks 100-ga ). Tal ei ole sellist vedelat käitumist võrreldes eelmisega, aga siiski mõnel kehval tänaval käitus XC70 paremini. Tahtis harjumist saada. Sellele mõeldes, siis võiks olla mitme-astmeline õhkvedrustus ka.
Kiirendust ei ole veel ise mõõtnud, aga sama aasta XC60 T6 Polestar Youtube videos kiirendab 0-100kmh 6,2 sekundit. Mu jaoks piisavalt;)
Alustuseks väheke sellist juttu ka, kuidas diislimees jõudis selle mootorini
2018 suvel seisis enda vana masin pea 2 kuud ja sain sõbralt 2005 Audi A8 3,0 disla nii kauaks kui vaja. Jubedalt hakkas meeldima selle auto mugavus ja iseloom. Mitu aastat juba sõidan varasemast ligi 3x vähem iga kuu ja tekkis soov saada suure bensiini mootoriga võimast autot. Sai hakatud otsima sama kerega Audi S8-t. Siin olid mõned müügis aga ükski ei hakanud meeldima ainult kuulutuse järgi ning siis proovima ei lähe. Sõber otsis neid ka välismaalt ja ka seal ei olnud mulle sobivat. Lõpuks ilmus välismaal üks õige müüki ja asi oligi minu jah sõna taga, aga siis mõtlesin kuidagi ümber ning leidsin, et madal auto ei ole minu jaoks siiski. Sai otsitud edasi oma nõudmistega kõiki marke: 2010a+, 200kw+, bensiin, automaat, kõrgem, nelikvedu, hele sisu jne. Siiani on Volvo jätnud väga hea mulje ning hakkasin tahtma T6 mootorit alates 2012 või 2013MY (siis kui tuli fl koos uuema armatuuriga). T6 mootorit pidi minu jaoks kandma pereauto XC60 või XC70 ehk siis hunt lambanahas. Kumbagi ei leidnud sobivat ja loobusin sellest mõttest aga vahelduva eduga sai siiski kuulutusi sirvitud. Nüüd umbes kuu aega tagasi hakkasin uuesti suurema huviga otsima. Auto24-jas leidsin 2013MY XC70 T6 ja sai ka proovimas käidud seda. Jättis väga hea mulje see pill ja eriti just see T6 mootor. Paar päeva enne ostu, võtsin korra uuesti Auto24 lahti ja leidsin alles 2 päeva müügis olnud Tartu IA poolt müüdava XC60 T6 Polestari, mis pani kohe vere keema ja silmad särama.
Mõni päev hiljem sai autode ostueelse kontrolliga tegeleva hea sõbraga sõidetud Tartusse vaatama seda XC60-t. Kuulutuse piltide järgi ei olnud kerevärvis kindel ja mõtlesin ostu puhul ehk lasta üle kleepida valgeks vms, aga koha peal hakkas värv meeldima. Sõber hakkas siis ootamatuid asju üles lugema ja hetkeks oli isegi natuke kahtlus endal. Aga kuna tahtsin just T6 mootorit ja esimese valikuna XC60-t, siis oli vaja silm kinni pigistada mõne asja kohalt. Peale kontrolli ütles sõber müüjale otsuse ja mis hinnaga võiks selle osta. Veidi mõtlesin ka auto ümber ja saigi müüjaga käed löödud selle hinnaga, mis sõber ütles. Tartu IA müügijuhi vastutulelikkus ja üldine suhtumine jättis kindla 5+ mulje.
Masinal on mõned kulumisjäljed salongis 272000km läbisõidu juures aga see ei olnud mu jaoks esmatähtis ja neid asju saab korda lasta teha. Mootoriruumis oli laagri kulumist meenutav kahin kliimapumba juures ja Volremi diagnoosimisel tuli välja, et vahetust vajab mootori sees hammasülekande üks laager. Suhteliselt mahukas töö on see ja läheb vahetusse ka ketikomplekt nii igaks juhuks. Müügis oli masin 12900€ ja käed lõime 12000€-ga, selle laagri vahetus koos võlliga ning lisaks ketikomplekt annab hinnakalkulatsiooniks natuke üle 900€, ehk siis sobib väga hästi. Spetsialisti soovitusel peaks masina hetkel seisma jätma, kuna halvimal juhul võib remont minna 3x kallimaks peale laagri laiali lendamist. Tuleb siis vana auto rooli tagasi minna ligi paariks nädalaks Volremis selgus ka see meeldiv üllatus, et see T6 mootor ei olegi rihmaga, vaid hammasülekanne ja ketiajam.
Esimesed sõidumuljed olid oodatust isegi rõõmsamad Mootor läheb väga kergelt pöördesse ja hakkab tegema üli head häält. Kiirendus ükskõik milliselt kiiruselt on lihtsalt äge ja ei ole sellist jõuetuse hetke isegi tunda. Polestar teeb ka gaasipedaali sportlikumaks ja tundlikumaks, mis tahtis algul harjumist saada. Kütusekulu hetkel keskmine 13,3L/100km, linn ja maantee pooleks paljude jõudsate kiirendustega. Number oodatust väiksem isegi
Lisasid leiab ka piisavalt:
Kõige olulisem neist PremiumSound koos Dolby surroundiga. Ma ei kuula väga valjult muusikat aga isegi vaiksemalt kuulates on helikvaliteet väga oluline. 10a vanemas Volvos on ka Dolby aga uues on samad lood hoopis teise kõlaga, mis vahel isegi tekitavad tunde, et auto ise teeb imelikku häält. Muusika kinni pannes aga selgub, need senini kuulmata jäänud surroundi kõlad
Bluetooth handsfree (väga hea kvaliteediga teisel pool olnud inimeste jaoks ja isegi maantee kiirusel ei pakuta kunagi, et roolis räägin) ja ka bt heli edastus telefonist. Kui enne parkimist sai kuulatud bt striimiga telefonist lugusi ja eemal olles muusikaäpp suletud telefonis, siis autosse istudes otsib telefoni kiirelt üle bt ja avab ise telefonis muusikaäpi pooleli jäänud kohalt.
Tagumine parkimiskaamera koos anduritega.
Elektriline tagaluuk.
Panoraam katus ja ka luuk.
Tehasest puldiga Webasto mootorile ja salongile (ei ole veel katsetanud).
Lisadest oleks tahtnud veel hingavaid istmeid ja automaatseid päevasõidu tulesid. Natuke harjumatu on esiosa suurus roolist vaadates ja selle raviks tuleb millalgi tarkvara vahetada ning originaal parkimisandurid tellida, et saaks lisaks häälele ka graafilise pildi ekraanile. Distantsikas võiks ka olla aga ei ole kindlasti oluline asi mu jaoks. Esimese asjana 2013 masinat proovides, hakkas kohe silma see suur piksel spidoplokis kuvataval kirjal. Selle asja lahendaks foorumis pakutav variant, aga hetkel on see nimekirja teises pooles.
Hetkel veel ebaolulised lisad on integreeritud lapse istmed taga ning ekraanid tagumistele koos kõrvaklappidega.
Peale mootori pisiremonti on tulemas veidi jämedam väljalase alates turbost. Maanteel ei taha häirivat kuminat ja seni uuritud variantidest tundub mulle sobivat IPD oma https://youtu.be/muonvGKOet4 Mõnusalt maheda häälega aga samas ka piisavalt tagasihoidlik. Veebist leitud juttude järgi annab jämedam toru turbole parema hingamise ning sellega ka 20 hobust juurde
Lisaks mootori seest tulevale laagrikahinale leiab teisi vigasid ka masinal:
Roolil naha kulumise jäljed, juhiiste külje pealt praoga, mõned kohad teistel istmetel veidi vananenud. Juhipoolne lombivalgus ei tööta. Peale juhiukse teevad kõik teised küljeuksed vastikut kolksu, mis selle asjastu masinatel tüüpviga uksepiirajatel. Juhi oma on IA poolt vahetatud parendatud piiraja vastu, teistele ustele on samad asjad IA poolt kaasas. Paaril koopaäärel on vaja teha parandusi enne talve, sest kevadel oleks asi hullem ilmselt.
Nipet-näpet veel ja saab ikka väga hea eluka pikaks ajaks.
Mõned pildid müügikuulutusest:
Ühe pildi tegin ka Tartust tagasi sõites metsapeatuse ajal:
ARK-is oli 2 reg.numbrit hetkel valida ja kui tädi ütles, et Tartu-Narva-Xena (TNX), vastasin talle kohe tänks
Eile sai lõpetatud laupäeval alustatud esimeste piduriketaste ja klotside vahetus ATE omade vastu:
Ei osanud oodata, et kettad rummu külge nii kõvasti kinni roostetanud ja vajas piltidel näha olevaid emotsioone suure haamriga
Palju on küsitud seda, et mis siis teh.passis olevad topelt kilovatid kindlustuse kohalt määravad. Viimane liikluskindlustus 2003a 120kw aastaks oli 79€, 2013a 242kw sai 110€ aastaks. Kasko oli enne 38€/kuu, nüüd on 50€/kuu. Suhteliselt kommirahad arvestades emotsiooni
Nädal aega sõidetud XC60-ga ja ülimalt rahul kiirelt tehtud otsusega. XC60 on kindlasti jäigem nendes kohtades kus XC70 õõtsub mõnusalt, aga samas on XC60 meeldivalt konkreetne tee suhtes (kiirteel 170kmh sõites on tunne nagu sõidaks 100-ga ). Tal ei ole sellist vedelat käitumist võrreldes eelmisega, aga siiski mõnel kehval tänaval käitus XC70 paremini. Tahtis harjumist saada. Sellele mõeldes, siis võiks olla mitme-astmeline õhkvedrustus ka.
Kiirendust ei ole veel ise mõõtnud, aga sama aasta XC60 T6 Polestar Youtube videos kiirendab 0-100kmh 6,2 sekundit. Mu jaoks piisavalt;)