Maani XC60 T6 Polestar 2013

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 1989
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas maan » 30 Sept 2019, 23:40

Teeks siis uuest masinast ka natuke juttu. Tegu 2013 XC60 T6 Polestar elukaga, mis on uuena Tartu IA-st ostetud ja ka seal korrapäraselt hooldatud. Polestar annab teh.passi teise numbri ja sama aasta 224kw asemel saab sinna 242kw.

Alustuseks väheke sellist juttu ka, kuidas diislimees jõudis selle mootorini :D

2018 suvel seisis enda vana masin pea 2 kuud ja sain sõbralt 2005 Audi A8 3,0 disla nii kauaks kui vaja. Jubedalt hakkas meeldima selle auto mugavus ja iseloom. Mitu aastat juba sõidan varasemast ligi 3x vähem iga kuu ja tekkis soov saada suure bensiini mootoriga võimast autot. Sai hakatud otsima sama kerega Audi S8-t. Siin olid mõned müügis aga ükski ei hakanud meeldima ainult kuulutuse järgi ning siis proovima ei lähe. Sõber otsis neid ka välismaalt ja ka seal ei olnud mulle sobivat. Lõpuks ilmus välismaal üks õige müüki ja asi oligi minu jah sõna taga, aga siis mõtlesin kuidagi ümber ning leidsin, et madal auto ei ole minu jaoks siiski. Sai otsitud edasi oma nõudmistega kõiki marke: 2010a+, 200kw+, bensiin, automaat, kõrgem, nelikvedu, hele sisu jne. Siiani on Volvo jätnud väga hea mulje ning hakkasin tahtma T6 mootorit alates 2012 või 2013MY (siis kui tuli fl koos uuema armatuuriga). T6 mootorit pidi minu jaoks kandma pereauto XC60 või XC70 ehk siis hunt lambanahas. Kumbagi ei leidnud sobivat ja loobusin sellest mõttest aga vahelduva eduga sai siiski kuulutusi sirvitud. Nüüd umbes kuu aega tagasi hakkasin uuesti suurema huviga otsima. Auto24-jas leidsin 2013MY XC70 T6 ja sai ka proovimas käidud seda. Jättis väga hea mulje see pill ja eriti just see T6 mootor. Paar päeva enne ostu, võtsin korra uuesti Auto24 lahti ja leidsin alles 2 päeva müügis olnud Tartu IA poolt müüdava XC60 T6 Polestari, mis pani kohe vere keema ja silmad särama.
Mõni päev hiljem sai autode ostueelse kontrolliga tegeleva hea sõbraga sõidetud Tartusse vaatama seda XC60-t. Kuulutuse piltide järgi ei olnud kerevärvis kindel ja mõtlesin ostu puhul ehk lasta üle kleepida valgeks vms, aga koha peal hakkas värv meeldima. Sõber hakkas siis ootamatuid asju üles lugema ja hetkeks oli isegi natuke kahtlus endal. Aga kuna tahtsin just T6 mootorit ja esimese valikuna XC60-t, siis oli vaja silm kinni pigistada mõne asja kohalt. Peale kontrolli ütles sõber müüjale otsuse ja mis hinnaga võiks selle osta. Veidi mõtlesin ka auto ümber ja saigi müüjaga käed löödud selle hinnaga, mis sõber ütles. Tartu IA müügijuhi vastutulelikkus ja üldine suhtumine jättis kindla 5+ mulje.

Masinal on mõned kulumisjäljed salongis 272000km läbisõidu juures aga see ei olnud mu jaoks esmatähtis ja neid asju saab korda lasta teha. Mootoriruumis oli laagri kulumist meenutav kahin kliimapumba juures ja Volremi diagnoosimisel tuli välja, et vahetust vajab mootori sees hammasülekande üks laager. Suhteliselt mahukas töö on see ja läheb vahetusse ka ketikomplekt nii igaks juhuks. Müügis oli masin 12900€ ja käed lõime 12000€-ga, selle laagri vahetus koos võlliga ning lisaks ketikomplekt annab hinnakalkulatsiooniks natuke üle 900€, ehk siis sobib väga hästi. Spetsialisti soovitusel peaks masina hetkel seisma jätma, kuna halvimal juhul võib remont minna 3x kallimaks peale laagri laiali lendamist. Tuleb siis vana auto rooli tagasi minna ligi paariks nädalaks :) Volremis selgus ka see meeldiv üllatus, et see T6 mootor ei olegi rihmaga, vaid hammasülekanne ja ketiajam.

Esimesed sõidumuljed olid oodatust isegi rõõmsamad :) Mootor läheb väga kergelt pöördesse ja hakkab tegema üli head häält. Kiirendus ükskõik milliselt kiiruselt on lihtsalt äge ja ei ole sellist jõuetuse hetke isegi tunda. Polestar teeb ka gaasipedaali sportlikumaks ja tundlikumaks, mis tahtis algul harjumist saada. Kütusekulu hetkel keskmine 13,3L/100km, linn ja maantee pooleks paljude jõudsate kiirendustega. Number oodatust väiksem isegi ;)

Lisasid leiab ka piisavalt:
Kõige olulisem neist PremiumSound koos Dolby surroundiga. Ma ei kuula väga valjult muusikat aga isegi vaiksemalt kuulates on helikvaliteet väga oluline. 10a vanemas Volvos on ka Dolby aga uues on samad lood hoopis teise kõlaga, mis vahel isegi tekitavad tunde, et auto ise teeb imelikku häält. Muusika kinni pannes aga selgub, need senini kuulmata jäänud surroundi kõlad :)
Bluetooth handsfree (väga hea kvaliteediga teisel pool olnud inimeste jaoks ja isegi maantee kiirusel ei pakuta kunagi, et roolis räägin) ja ka bt heli edastus telefonist. Kui enne parkimist sai kuulatud bt striimiga telefonist lugusi ja eemal olles muusikaäpp suletud telefonis, siis autosse istudes otsib telefoni kiirelt üle bt ja avab ise telefonis muusikaäpi pooleli jäänud kohalt.
Tagumine parkimiskaamera koos anduritega.
Elektriline tagaluuk.
Panoraam katus ja ka luuk.
Tehasest puldiga Webasto mootorile ja salongile (ei ole veel katsetanud).

Lisadest oleks tahtnud veel hingavaid istmeid ja automaatseid päevasõidu tulesid. Natuke harjumatu on esiosa suurus roolist vaadates ja selle raviks tuleb millalgi tarkvara vahetada ning originaal parkimisandurid tellida, et saaks lisaks häälele ka graafilise pildi ekraanile. Distantsikas võiks ka olla aga ei ole kindlasti oluline asi mu jaoks. Esimese asjana 2013 masinat proovides, hakkas kohe silma see suur piksel spidoplokis kuvataval kirjal. Selle asja lahendaks foorumis pakutav variant, aga hetkel on see nimekirja teises pooles.

Hetkel veel ebaolulised lisad on integreeritud lapse istmed taga ning ekraanid tagumistele koos kõrvaklappidega.

Peale mootori pisiremonti on tulemas veidi jämedam väljalase alates turbost. Maanteel ei taha häirivat kuminat ja seni uuritud variantidest tundub mulle sobivat IPD oma https://youtu.be/muonvGKOet4 Mõnusalt maheda häälega aga samas ka piisavalt tagasihoidlik. Veebist leitud juttude järgi annab jämedam toru turbole parema hingamise ning sellega ka 20 hobust juurde :)

Lisaks mootori seest tulevale laagrikahinale leiab teisi vigasid ka masinal:
Roolil naha kulumise jäljed, juhiiste külje pealt praoga, mõned kohad teistel istmetel veidi vananenud. Juhipoolne lombivalgus ei tööta. Peale juhiukse teevad kõik teised küljeuksed vastikut kolksu, mis selle asjastu masinatel tüüpviga uksepiirajatel. Juhi oma on IA poolt vahetatud parendatud piiraja vastu, teistele ustele on samad asjad IA poolt kaasas. Paaril koopaäärel on vaja teha parandusi enne talve, sest kevadel oleks asi hullem ilmselt.
Nipet-näpet veel ja saab ikka väga hea eluka pikaks ajaks.

Mõned pildid müügikuulutusest:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Ühe pildi tegin ka Tartust tagasi sõites metsapeatuse ajal:

Pilt

ARK-is oli 2 reg.numbrit hetkel valida ja kui tädi ütles, et Tartu-Narva-Xena (TNX), vastasin talle kohe tänks :)

Eile sai lõpetatud laupäeval alustatud esimeste piduriketaste ja klotside vahetus ATE omade vastu:

Pilt
Pilt

Ei osanud oodata, et kettad rummu külge nii kõvasti kinni roostetanud ja vajas piltidel näha olevaid emotsioone suure haamriga :D

Pilt
Pilt

Palju on küsitud seda, et mis siis teh.passis olevad topelt kilovatid kindlustuse kohalt määravad. Viimane liikluskindlustus 2003a 120kw aastaks oli 79€, 2013a 242kw sai 110€ aastaks. Kasko oli enne 38€/kuu, nüüd on 50€/kuu. Suhteliselt kommirahad arvestades emotsiooni :mrgreen:

Nädal aega sõidetud XC60-ga ja ülimalt rahul kiirelt tehtud otsusega. XC60 on kindlasti jäigem nendes kohtades kus XC70 õõtsub mõnusalt, aga samas on XC60 meeldivalt konkreetne tee suhtes (kiirteel 170kmh sõites on tunne nagu sõidaks 100-ga :)). Tal ei ole sellist vedelat käitumist võrreldes eelmisega, aga siiski mõnel kehval tänaval käitus XC70 paremini. Tahtis harjumist saada. Sellele mõeldes, siis võiks olla mitme-astmeline õhkvedrustus ka.

Kiirendust ei ole veel ise mõõtnud, aga sama aasta XC60 T6 Polestar Youtube videos kiirendab 0-100kmh 6,2 sekundit. Mu jaoks piisavalt;)

tallaploomi
Kreisi postitaja
Postitusi: 456
Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
Asukoht: Haapsalu

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas tallaploomi » 01 Okt 2019, 07:03

Automaatsed päevasõidutuled saad kui paned uuema tuledelüliti ja Vdash.
H,s80-2007-d5-136kw

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 1989
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas maan » 01 Okt 2019, 20:11

Tänud, natuke sai uuritud ka seda ja tundub täitsa hea lahendus olevat. Mu omal puuduvad eesmised udukad ja ka nende lüliti salongis. Eks uurin siis täpsemalt edasi, kui tähtsamad asjad tehtud saab.

Täna viisin igaks juhuks masina arsti juurde ootama vastuvõttu. Töö ei vaja tõstukikohta ja ehk saab järgmise nädala lõpus jälle kiiremaid kilomeetreid nautida. Siis istusin nädal aega seisnud XC70-nesse ja esimese asjana märkasin kohe istmete pehmust ja mugavust. Uuel ei ole istmed nii pehmed aga paika sättides on siiski mugavad. Helisüsteemi kvaliteet hakkas ka kohe kõrva. Mõlemad Dolby-ga aga uuel on palju parem kõla. Oleks imelik ka, kui 10a hiljem oleks kvaliteet kehvem helisüsteemil ;) Ja nagu ka mainisin, siis on XC70 kehvematel tänavatel pehmem ning ka lamav-politsei suhteliselt kergelt/kiirelt läbitav, XC60 aga jäigem ja ei taha sama hooga neist ülesõitu. XC70 rehvid 235/55 R17, XC60 235/55 R19. Talveks ehk otsin 18" veljed ja siis saaks 235/60 rehvi peale (või hoopis laiema).

Männikul müttamas pole veel uuega käinud aga plaanis on minna millalgi selle Tankimäe tagusele tasasele liiva alale. XC60 on küll 91kg raskem, aga kliirens on 2,3cm kõrgem, teljevahe 1,5cm väiksem ja rattaümbermõõt 5cm suurem. Haldex on ka uuem ja kiirem. Need väikesed erinevused võivad kokku anda suure erinevuse, kuna suured asjad koosnevadki väikestest :lol:

Kasutaja avatar
TiitR
Foorumi veteran
Postitusi: 617
Liitunud: 25 Aug 2017, 16:36
Asukoht: Tartumaa

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas TiitR » 01 Okt 2019, 22:49

maan kirjutas:
ARK-is oli 2 reg.numbrit hetkel valida ja kui tädi ütles, et Tartu-Narva-Xena (TNX), vastasin talle kohe tänks :)



Käisin minagi oma autoga möödunud reedel mnt-s esmast tegemas ja üldse arvele võtmas.
Pakuti ka mulle vaid 2-he reg nr-i vahel valida (pidigi nüüd niimoodi olema), kuid tähed (TNX) jäi samaks ikka, muutus vaid numbri kombinatsioon 8)
XC90 2.4D 136KW D5, 2007 a. - Müüdud! XC70 2.4D 136KW D5, 2008 a. - Müüdud!
VW Passat 2.0TDI Highline, 2008 a. VW Touareg 2.5TDI ATM 2004 a. BMW X5 3.0sd M-pakett 2008 a.

Vindicta
Foorumlane
Postitusi: 81
Liitunud: 04 Okt 2018, 12:31

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas Vindicta » 02 Okt 2019, 10:20

Palju õnne uue liikuri puhul. Soovin palju muretuid kilomeetreid.
Kui melomaaniks hakkad, siis proovi neid settinguid. Treblet ja bassi võid oma maitse järgi sättida, aga üle nende näitude ära pane, peksab üle. Center´i kõlarit ma maxi peale ei pannud:

BASICS
BASS(+/-) + 1 or 2
TREBLE(+/-) ++++ max
BALANCE(+/-) 0
FADER(+/-) 0
CENTER(+/-) +++MAX
SURROUND(+/-) pro logic +++

Equalizer Front
60 Hz(+/-) +++MAX
200 Hz(+/-)++about 70%
800 Hz(+/-) 0
3 kHz(+/-) ++70%
12 kHz(+/-) +++MAX

Equalizer Rear Same as front settings
60 Hz(+/-)
200 Hz(+/-)
800 Hz(+/-)
3 kHz(+/-)
12 kHz(+/-)

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 1989
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas maan » 02 Okt 2019, 18:10

Tänud.

Esialgu jään lihtsalt maan-iks :) Aga proovin kindlasti need sätted ka ära millalgi.

Tartusse kaasa tehtud usb jäi kahjuks ntfs vormingus ja seda Volvo ei söö. Eelmisest omanikust mängis vene-raadio ja lülitasin esimesteks kiirendusteks maki üldse kinni mootori hääle kuulamiseks. Ma ise ei kuula raadiot kunagi autos ja kui avastasin, et striimib ka telefoni sisemälust üle bt, oli vaja makki tee ääres näppida. Bass, treble ja dolby keerasin keskele nagu eelmises autos. Ekvalaiserit ei hakanud näppima esialgu. Hiljem maanteel avastasin, et saab sättida ka muusika juhi koha jaoks paremaks ning siis leidsin just selle õige kõla mu jaoks ;)
Vasakus tagaukses midagi pläriseb kui volüüm poole peale keerata. Uksepiirajate jaoks vaja polster maha võtta ja eks siis silub seda plärinat ka.

Kasutaja avatar
jx
Kõva postitaja
Postitusi: 191
Liitunud: 08 Apr 2009, 13:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas jx » 02 Okt 2019, 19:53

Edukaid kilomeetreid ja paksu rahakotti. Hea jälgida teemat.
Aidates teistel saavutada mida nemad soovivad, saad seda mida sina soovid./Zig Ziglar/

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 1989
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

PostitusPostitas maan » 04 Nov 2019, 23:36

Tänud :)

01.10.19 viisin auto Volremisse ootama, 18.10.19 hommikul tuli sms Volremist, et auto valmis.
Reaalsuses aga nii lihtsalt kogu asi siiski ei käinud :)

Selle töö jaoks oli vaja peale varuosade veel mitmeid eritööriistu. Varuosad ja enamus tööriistadest tulid umbes nädalaga kohale. Sõitsin huvi pärast siis Volremist läbi just sel ajal, kui ebameeldiv uudis oli alles saabunud. Kõik asjad peale ühe tööriista olid kas saabunud või kohe saabumas, halb uudis oli aga see, et üks tähtsamatest tööriistadest oleks saabunud alles nüüd novembri algul. Seda ei olnud IA-s ega ka suures Rootsi vahelaos. Jutuks olev tööriist pidi istuma nuutidele üpris täpselt, kuna kinnikeeramise pingutusmoment on 400nm. See uudis ei meeldinud kohe üldse ja palusin ikkagi asi laiali võtta, et saaks nuute mõõta laserlõikuse jaoks ning peale laserit sõber keevitab selle tööriistaks.
Teine pool selle töö jaoks vaja olevatest asjadest:

Pilt

Nagu näha, siis on ka sees nuudid, kuhu oli vaja veel kinnihoidvat tööriista. Laseris tehti 2x 8mm terasest ilusti istuv asi ja sõber keevitas need kokku nii, et saaks kruustangide vahele kinnitada:

Pilt
Pilt
Pilt

Viisin siis tööriista Volremisse ja proovisime kohe asja lahti keerata. Lahtikeeramiseks alati vaja rohkem jõudu, kui kinnikeeramiseks ettenähtud jõud ja hea meel oli kohe, kui sai asja lahti keeratud :D

Pildil alumine kärakas on siis see, kus pesitseb häält tegev laager:

Pilt

Netist uuritu põhjal olime mõlemad arvamusel, et hammasülekande 3-st laagrist on väsinud kitsam ja üherealine laager:

Pilt

Paha hääle põhjustaja oli siis lõpuks ikkagi üks suurtest kaherealistest hammakatest:

Pilt

Kuulide plastist separaator katki 5 kuuli jagu, lastes kuulid kokku hõõrduma ja kandilisemaks vormima. Siiani ununenud uurida, kuhu siis separaatori tükid said. Lohutaks end sellega, et ohu korral oleks saanud lisaks järgmisele hoiatusele veel ühe hoiatuse :mrgreen:
Tasusin rõõmsalt arve aga enne kui võtme sain, loeti sõnad peale targema poolt: mõnda aega rahulikumalt sõita jne. Uurisin siis täpsemalt, mida pidas rahulikuma sõidu all silmas. Pöördeid ei soovitatud kõrgele ajada, jälle oli vaja täpsustada ja sain vastuseks, et mitte üle 4k rpmi (peas käis kohe mõte, et eelmine ei läinudki väga üle selle). Peale käivitamist oli kohe märgata võrreldes varasemaga hoopis vaiksem mootori hääl. Sai sõidetud 5h-ga 200km, 70km neist maanteel. Mootor töötas järjest 5h kas kohal või alla 4000rpmi rahulikult sõites :lol: Mõnel korral käis pöörete seier 3500 juures ja paar korda selle aja sees ka 3700-3800 juures. Peale 200km-i käis seier mitmel korral 7000 lähedal :mrgreen:
2 nädalat ja umbes 1100km sõidetud alates remondist ning täiesti teine asi.

Pilt

Vahetatud said siis ülemisel joonisel nr.19 võll koos laagri ja hammasrattaga ja nr.5 kaherealine laager. Joonisel nr.17 on ka kaherealine laager aga hetkel puudus vahetuseks vajadus. Selle nr.17 laagri vahetus on 2x lihtsam töö ;)

Pilt

Sellelt jooniselt läks vahetusse ketikomplekt, 17; 18; 19; 21 ja 22. Kett oli veninud ning pinguti suhteliselt põhjas. Kõik ettenähtud tihendid ja värgid läksid ka vahetusse.

Peale mootori pisiremonti said alla Sailun WST3 235/55 lamellid samadel 19" velgedel. Eelmisel Volvol sai ostetud Sailun WST1 lamellid ja väga rahul oldud nendega 2 hooaega, kolmas hooaeg oli märgata rohkemat libisemist kinnisõidetud lumel ja jääl.

Peale talvekaid sai vahetatud IA poolt kaasas olnud uksepiirajad. Eemaldatud sai ka varem häirinud plärin vasakus tagumises ukses. Tagumised uksed sai tehtud kiiruga, kõrvalistuja uks aga sai rohkem summutusmatti ja veidi ka "koputamise kõla" otsides pigimati tükke. Teised uksed saavad millalgi ka veidi rohkem tähelepanu.

Saadaolevatest tarkvaradest sai Volremis uuenduse kasti, audiovõimendi, roolivõimu ja seisupiduri tarkvara. Sensuse tarkvara uuendus oli ka plaanis, aga selle laadimine tuleb siis, kui tehakse kõrgemalt poolt jälle kiirem uuendamine võimalikuks ;)

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 1989
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas maan » 18 Nov 2019, 00:58

Eelmine nädal said tagarattad üksteisest 4cm kaugemale 20mm flantsidega:

PiltPilt
PiltPilt

Algselt oli valikus kas 15mm või 20mm flantsid, aga otsustasin lõpuks ikka tellida 20mm flantsid. Kui need autole alla said, jäin tulemusega kohe rahule :)

Peale seda sai eelmisel nädalavahetusel tehtud sellel autol esimene kastiõli vahetus. Alt 4L välja ja uus peale, siis coolerist tulev voolik termostaadi küljest lahti ja mootor tööle nii kauaks, kuni voolikust hakkab õhumulle tulema. Siis 2L uut õli peale ning jälle cooleri voolikust välja ja mitu korda veel. Siis cooleri voolik kinni tagasi ja lasin autol koha peal käia ning samal ajal lappasin erinevaid käike läbi, peale seda jälle alt välja 4L ja uus õli peale. Siis jälle peale koha peal käimist alt 4L välja ja uus peale. Alt väljalaskmise põhjuseks oli see, et soe õli tõmbaks kasti põhjas oleva filtri küljest sodi kaasa.
Eelmine nv kulus 20L õli aga lõpus oli väljuva õli toon ikka veel pruunikas. Ei jäänud rahule sellega ning tellisin veel 20L õli :) Eile sai jälle kastiõli vahetatud, välja lastes oli õli täitsa must, kuid peale 15L võis väljuva õli värvusega rahule jääda:

Pilt

Kastiõli sai Aisin ATF6 millel ka soovitatav AW1 standard.

PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 602
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas PorisedRattad » 18 Nov 2019, 07:19

maan kirjutas:Eelmine nädal said tagarattad üksteisest 4cm kaugemale 20mm flantsidega.

See sai ainult välimuse jaoks tehtud ? Igatahes said endale nüüd natukene rohkem alajuhitavust juurde... . Ega Volvo niisama neid tagarattaid kitsama teljevahega ei pane kui esirattaid. Kui eesmine telg on laiem siis on auto rohkem ülejuhitav. Kahjuks/õnneks tunned seda vahet ainult ekstreemsetes oludes.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 1989
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas maan » 18 Nov 2019, 19:03

Olulisemaks põhjuseks oli välimus ja eks ilu nõuabki kohati ohvreid. Flantsidega meeldib mulle selle auto välimus palju rohkem, isasem veidi :lol:
Teine põhjus oli see, et tagarattad võiksid enam vähem esirataste tehtud jälgedes joosta, loogiliselt peaks nii olema kergem liikuda paksus lumes ja lörtsis ning ka liivas ja mudas. Netist leitud mõõtude järgi on nüüd esi- ja tagarataste rööbise vahe varasema 48mm asemel 8mm :wink:

XC70-nel kasutasin mitu aastat 15mm flantse ja mingit ohutunnet küll ei tekitanud need, aga märgata oli veidi teistmoodi kallutamist kohati linnakiirusel, näiteks suuremad ringristmikud, maantee kiirusel ei olnud vahet. XC60 panin kõige pealt alla juhi poolse flantsi ja siis käisin proovisõidul testimaks auto kallutamist keeramiste ajal :mrgreen: Viimane on vedrustuselt tunduvalt jäigem ning sportlikum ja 20mm flants ei mõjutanud isegi nii palju, kui XC70-nel 15mm. Sõber ka ei uskunud enne proovimist ;)

Kui selle auto ostsin, sai otsitud Aisin õli aga ei leidnud eriti peale IPDUSA. Mõni nädal tagasi aga leidsin selle lehe vahendusel kastitootja ATF6 väga mõistliku hinnaga. Ehk pakub see veel kellelegi huvi ;)

PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 602
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas PorisedRattad » 19 Nov 2019, 08:11

maan kirjutas:Teine põhjus oli see, et tagarattad võiksid enam vähem esirataste tehtud jälgedes joosta, loogiliselt peaks nii olema kergem liikuda paksus lumes ja lörtsis ning ka liivas ja mudas.

Senikaua kuni ainult veered, siis on jah igaljuhul parem kui tagarattad tulevad samas rööpas. Kandvus parem sest esirattad on oma raskusega pinnase kokku vajunud. Aga kui esirattad peaksid kaapima, näiteks kuskil lumepudrus või liivas, siis tagarattad vajuvad sellest värskelt õhutatud pinnasest lihtsalt läbi. Sellisel juhul on parem kui tagarattad tulevad mujalt.

Eks olegi inimesi erinevaid ja olukordi ka samapalju. Maitse asi :o
XC70 2.5T 2004 154kw

Tulnukas
Foorumlane
Postitusi: 61
Liitunud: 14 Nov 2018, 10:33

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas Tulnukas » 21 Nov 2019, 22:29

Palju spacerid maksma läksid ka kuskohast ostsid?

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 1989
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas maan » 22 Nov 2019, 00:48

Tulnukas kirjutas:Palju spacerid maksma läksid ka kuskohast ostsid?

Sel korral võtsin Parimvelg.ee käest: flantsid koos pikemate poltidega ning saatmisega läksid 64€. Tallinnasse jõudis pakk umbes 22h peale ülekannet :D
Flantsid istusid rummule ja velje sisse ülitäpselt. Soovitasin ka parimal sõbral sealt samast tellida ;)

Tulnukas
Foorumlane
Postitusi: 61
Liitunud: 14 Nov 2018, 10:33

Re: Maani XC60 T6 Polestar 2013

PostitusPostitas Tulnukas » 22 Nov 2019, 10:26

Olen ka uurinud netis plusse ja miinuseid. Kui tagasild on kitsam, siis on kurve parem võtta, aga samas masin ujub rohkem ning raskuskese on halvem. Kui rattad rohkem laiemalt, siis on raskuskese madalam. Ainuke murekoht on vastupidavus ning suurem surve sillale. Mulle endale ka ei meeldi see tagasild mis teeb rattad viltu ja vahe kitsamaks kui eespool. Tagant vaadates on nagu x-jalgadega paksuke :D . S Olen mõelnud ka taha laiema velje panekule. Kas nende laienditega läksid rattad vähe sirgemaks visuaalselt?


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: sanderk ja 1 külaline