indreku ‘91 245

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

indrekk
Foorumlane
Postitusi: 53
Liitunud: 02 Dets 2017, 07:31

indreku ‘91 245

PostitusPostitas indrekk » 23 Juul 2019, 08:47

Tervitus taas

Tutvustan teile oma päris esimest minu enda autot - Volvo 245.

56E6AA79-1B40-4A0E-803D-A7822778E1D2.jpeg


1991, b230f, 2.3iKat, 85kW, manuaal M47, ilmselgelt tagavedu.

Soetatud sai ta 2017 novembris Kuldsest Börsist. Elasin tol ajal Tallinna kesklinnas ja seal seisis tihti üks sarnase ajastu sinine 244. Mõtlesin, et ikka kuramuse äge masin ja mis oleks kui...

No äge on.
7940A908-D661-4CD6-96B3-ED2BEFEE179B.jpeg


Talvel tekivad sellel autol supervõimed. See on vist vanade tagaveoliste üks ägedamaid aspekte. Viimane suursaavutus oli kevadisel vanatehnika talverallil (vist) 16. koht - megaäge sõit oli Saaremaale.

Üht-teist olen korrastanud, aga veel rohkem on teha. Püüan teda jõudumööda sõidukorras hoida ja et ikka lapselapsed ka sellega sõita saaksid.

Selleks küsin abi.
1) Aidake tuvastada klõbin, mis tundub tulevat tagant vasakult ja mis avaldub kui sõites keerata paremale.

https://youtu.be/WFlqoz8A-8Y

Klõbina takt on sõltuvuses kiirusest. Tavaliselt kui auto on seisnud ja hakata sõitma, siis paari minuti jooksul on vaikus ja siis hakkab sirgelt sõites vähem ja paremale keerates rohkem klõbisema. Vasakule keerates on vaikus. Ja kus voi kuidas seda parandada?

2) käigukang töllerdab - isegi kui käik on sees, saab teda selline 30 kraadi vasakule ja paremale kallutada. Kas selle parandamiseks on mingi nipp või peaks kasti vahetuse peale mõtlema?

3) kas sul on pakkuda 14” plekkvelgedele käivaid kroomkilpe ja -võrusid?

Tänud kaasa mõtlemast ja et selline foorum toimetab!

Tervisi

Indrek

indrekk
Foorumlane
Postitusi: 53
Liitunud: 02 Dets 2017, 07:31

Re: indreku ‘91 245

PostitusPostitas indrekk » 04 Aug 2019, 16:41

Hakkame pihta. Täna sai kaardistatud kaks probleemi.

1) käigukangi logisemine, ka siis kui käik on sees. Netist sarnast jama otsides jäi silma see video, mis andis esimese hooga kõvasti lootust ja häid pilte eriti sellest liigendist, kus hoovastik kastiga liitub.

https://www.youtube.com/watch?v=s5LXjX1Pen0

Kartsin, et mul on olukord sama - et ei need 4 kastiga kinnitamise kummipuksi ega ka see munak ei ole probleemiks. Enam-vähem nii oligi, kuigi hoovastiku mehhanismi kinnituspuksid on ikka päris pehmed. :D

https://www.youtube.com/watch?v=Sn7vDo_OpgQ

Munak tundub õnneks või kahjuks tihke. Sorri vertikaalvideo pärast.

https://www.youtube.com/watch?v=15BXXGohdxg

Käigukangi alumist osa hoidev kahvel küll logiseb, aga kõike nähtut arvesse võttes tundub probleemiks olevat ikkagi see liigend, mis seob hoovastiku kastist väljatuleva võlliga.

https://www.youtube.com/watch?v=F7QSW9o4kG0&feature=youtu.be

Lähiajal tuleb kast alt ära, siis saab defekteerida ja loodetavasti korda teha. Kas näiteks 2. käigu sünkrot on mõistlik parandada ise? On kellelgi kogemust? Või siis on sul tihket ja töötavate sünkrodega kasti pakkuda äkki? :P

2) Tagaratta lõgin.

Siin videos ajahetkel 3:00
https://youtu.be/0DId8R8ShpQ

Pidurikettad on pigem uued, klotsid samuti. Pidurisadulad võivad aga olla väsinud - ma mõtlen, et kas võib olla nii, et piduriketas on ikkagi kergelt kõver ja pidurisilinder ei liigu hästi kettast eemale kuna tihendid on väsinud etc? See seletaks lõgisemist, vist isegi ka nii nagu mul on, et vasakule keerates kaob ära ja paremale läheb tugevamaks lõgin. Seisma jäädes on kuulda ka tugevat kriiksumist - samas viimases videos, 4:04

Kuigi klotsid-kettad on vahetatud hiljuti. Äkki oskate soovitada kust viga otsida? Igal juhul võiks sadulad puhastada ja remondikomplektidega saadaolevad osad vahetada.

Plaan on jätkuvalt kõike tehtud fpv-video stiilis jäädvustada, niiet uut kraami on varsti jälle tulemas.

Tänud jällegi kaasa mõtlemast

Indrek

Kasutaja avatar
thema55
Kõva postitaja
Postitusi: 209
Liitunud: 24 Sept 2013, 20:44

Re: indreku ‘91 245

PostitusPostitas thema55 » 16 Okt 2019, 17:05

indrekk kirjutas:2) Tagaratta lõgin. ... Äkki oskate soovitada kust viga otsida?
Võib olla oled juba ise jälile jõudnud, aga 99% et käsipiduri klotsid kolisevad vastu piduriketast, vaja on tihkemaks reguleerida. Mul oli sama lõgin ja aitas reguleerimiskruvi käsipiduri klotsidele vahele panek. Eelnevalt oli seal lihtsalt metallist hark, mis ära kulunud ning reguleerida ei andnud.

indrekk
Foorumlane
Postitusi: 53
Liitunud: 02 Dets 2017, 07:31

Re: indreku ‘91 245

PostitusPostitas indrekk » 16 Okt 2019, 17:10

Ahoika thema55!

See on väga tore soovitus. Vaatan kindlasti ka selle osa üle. Sellel konkreetsel poolel oli vähemalt üks võimalik viga ikkagi üks kinniroostetanud pidurisilinder, mis siis kas natuke liikus ja jäi peale või midagi sellist. Võtsin sadula lahti, puhastasin nii ära kui sain, lihvisin mingi eepiliselt peene liivakaga roostet maha silindrilt niipalju kui sain ja siis panin uued tihendid remondikomplektist. Ja siis hakkas tööle ehk enam ei lõgisenud. Aga käsipiduri osa on mul tarvis niiehknaa üle vaadata, seega kontrollin kindlasti ka seda sõlme ja kui tundub loogiline, siis lisan need reguleerimiskruvid.

Vahepeal sain ka käigukangi 80% paremaks, kogu operatsioon on ka videos, aga ei tea millal selle redigeerimise ja üleslaadimiseni jõuan...

indrekk
Foorumlane
Postitusi: 53
Liitunud: 02 Dets 2017, 07:31

Re: indreku ‘91 245

PostitusPostitas indrekk » 17 Nov 2019, 18:09

Vahepeal on mitu kolmapäeva möödunud ja pisut on arenenud masin ja ka mõtted. Kahjuks pole piisava põhjalikkusega siin olukorda kajastanud, aga panen mõned pildi, mille kallal praegu toimetan.

Suve lõpp, stock kõrgus
Pilt

Taga madaldusvedru paigas, ees veel stock, rattad stock 14” ja 185/80/14 rehvid.
Pilt

Auto24 leitud 225/50/15 rehvid ja sama vedrusetup, mis eelmisel pildil
Pilt

Ees ka jäigem madaldusvedru -2 keerdu, 15” plekid veel muutmata kujul.
Pilt


Ees plekk lahti relatatud ja 2 cm välja toodud.
Pilt

Taga plekk lahti relatatud ja flipitud (umbes 5 cm väljas originaaliga võrreldes)
Pilt

Eesmärk oli, et saaks stock kilpe panna ja seega adapterid jäid praegu kõrvale ja need plekid on lahti loigatud, flipitud, keevitatud ja timmitud kõik oma vahenditega. Edasi puhtaks ja Hammerite. Väljanägemise target on just balloon-rehv, seega velg on täitsa okei oma 6” laiusega - ei pea praegu veel laiemaks keevitama.
Pilt

Talvekad tulevad sama laiad, aga 14” veljel, 225/70/14. Ei tea veel, kas keeran ka oma 14” plekid välja/tagurpidi voi panene adapteriga valuveljed, mis on mul suurte roostevabade kattetaldrikutega. Kuna telg on nüüd paremale, siis peab tegema panhardi regullitavaks järgmiseks ja kooparulli sai ka juba kasutatud, et rattad taha ära mahuks. See pikalt peas olnud ja mitte-kursis-olijale-raskesti-selgitatav look hakkab kujunema. :)

indrekk
Foorumlane
Postitusi: 53
Liitunud: 02 Dets 2017, 07:31

Re: indreku ‘91 245

PostitusPostitas indrekk » 10 Veebr 2020, 14:17

Tervitus

Üksikute tundide kaupa liigub auto paremaks saamise suunal. Vahetatud sai hammasrihm koos pingutiga. Eesmised simmerid õnneks peavad ja olukord on kenasti kuiv.

Uurin, et kas kellelgi on pakkuda:
a) b230f mootori tõsteaasasid. Tundus, et neid peaks olema 3 tk. Üks termostaadi kaane küljes, üks väljalaske 3. toru küljes ja kolmas äkki kusagil sisselaske küljes - seda viimast täpselt ei leidnud veebist/Haynes-ist. Mul pole ühtegi mootori küljes.
IMG_4309.JPG


b) veepumba tihendit. Paigaldades selgus, et parem tikkpolt on üle keeratud ja selle pärast ilmselt ka lekkis. Uue pumbaga kaasas olnud tihend sai juba kreemiga kokku tehtud ja hakkasin juba pingutama kui kurb tõsiasi selgus niiet äge oleks leida kusagilt uus tihend. Tavakohtadest leidsin ainult pumbad, aga mitte kusagilt tihendit, mida saaks "ilma kaugelt saatekuludeta" tellida ja kui tihend tellida, siis on hind sama, mis siit pumbal endal..

Kui veepumba parempoolse tikkpoldi keere mootoris on üle keeratud, siis kas on parem või halvem teha M6->M8 versus M6 keermeparanduskomplektiga. Hetkel tundub, et võiks proovida keermeparanduskomplekti, siis ei pea pumbal ava suuremaks nüsima.

Pisut veider on see, et tellisin Aisini pumba ja sellel tundub olevat see lekke kontrollava üleval pool, kuigi peaks vist olema tavaliselt allpool. Või siis on see mingi muu ava, ei tea...

Häkitud sai ka kompaktse märja-kivipritsi lahendusega, et piiratud tingimustes erinevaid juppe puhastada. Kontsept on see, et kompressori otsas on liivapritsi/soodapritsi otsik, aga anuma asemel läheb püstolist voolik suuremasse kaussi. Kauss on kaldu ja põhjas on ca 5 l vett ja sisse valatud OKTO 0.1-0.5 fraktsiooniga puhastusgraanulid. Lahendus põhimõtteliselt töötab - termostaadi katet sai puhastatud nii pealmises mustusest kui seesmisest katlakivist. Peamine eelis on see, et ei tolma üldse ja kui soodaga oli maski vaja, siis nende graanulitega pole isegi maski tarvis. Õhku lendub vaid pisut vett, aga see hajub kiirelt. Peaaegu "laua peal" kasutatav lahendus. Vaja on veel ainult mingit lahendust, mis hoiaks graanuli-vedeliku segu pidevalt segatult, et graanulid põhja ei settiks ja siis on täiesti tööriist, mis sobib nii pidurisadulate kui panhardi ja kõige muu puhastamiseks.

Vahepeal jõudsid ka ratta adapterid. Võtsin ette 25 ja taha 51 mm, käiku lähevad talvekatega, mis on 14” valudel koos 225/70/14 Cooper Discovereridega. Selleks, et need all veereks, on tarvis auto jälle kõrgemaks tõsta. Kui enne kevadet sõitma ei saa, siis jääb talve set up järgmist talve ootama.
IMG_4372.JPG

IMG_4416.JPG



Horisondil on veel järgmised tegevused enne kui tänavale saab:
    veepump, lõdvikud, vedelik, hammasrihma kaas ja muud vidinad tagasi
    parema tagumise pidurisadula taastamine
    roolivõimuõli vahetus
    käsipiduri pingutamine
    juhiistme korrigeerimine
    lisatahhoka ühendamine
    odomeetri nullimisnupu vahetus ja kella toide
    väljalaskes paari kolina kinnikeevitus
    tagumise parema rattakaare remont

Tervitustega Retke tee garaažidest

Indrek


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: helloo ja 2 külalist