naarits Volvo XC60 R-design '11

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

naarits
Foorumlane
Postitusi: 30
Liitunud: 29 Sept 2014, 16:06

naarits Volvo XC60 R-design '11

PostitusPostitas naarits » 19 Mai 2019, 22:31

Tervitus kõigile!

Mõte oma auto siia välja panna on olnud juba päris pikka aega ja nüüd mõtlesin, et teen teo ära. Postituse ajendiks on eelkõige hoida endal tehtud tööde ja hoolduste ajalugu alles ning leida mõttekaaslasi. Väga palju pole just XC60 silma jäänud foorumis. Oma "volli" sain ma suhteliselt ootamatute juhuste kokkulangemisel, nimelt omasin mõned head aastad tagasi S70, millel oma vanuse kohta oli ülimalt hea lisavarustus ja vastupidavus (mainin ära, et see S70 on siiani peres kasutuses ja vurab oma poole millise läbisõidu juures endiselt reipalt edasi). Siis kui S70 kuidagi ennast ammendus minu jaoks ja tahtsin "uuemat", siis valisin endale Opel Vectra, mis osutus tõeliseks ämbrisse astumiseks. Opel otsustas, et tema tahab katki minna alatasa nagu oleks see talle sisse kirjutatud ning kui käigukast lepingu lõpetas ja ma suurest masendusest teise autoga teenindusest tagasi sõitsin, jäi silma tuttava juures müügis seisev XC60. Keerasin siis oma pilgu sinnapoole ja läksin vaatama. Koheselt tuli veendumus, et see on see auto ning mõne aja möödudes sõitsin ma temaga juba koju (2018 sügisel). :twisted:
Autost siis: XC60 2.4 120 kw 2011.a, toodud on tuttava enda poolt Belgiast ja läbisõidu näidik ostes oli ca 178000. Lisadest on tal igasugu vidinaid, mida kõike päris välja tooma ei hakka, aga mõned: City Safe, adaptiivsed esituled, tagurduskaamera, navi, eestikeelne kompuuter, el. mäludega istmed, kahevärviline nahast sisu, 18'' veljed, el. tagaluuk jne.
v2.jpg
v1.jpg
V7.jpg

Vahtult enne ostu (176000) oli vahetatud õlid, filtrid, rihmad,rullikud, veepump, tagumised kettad ja klotsid. 185000 pealt lasin teha käigukastil dünaamilise õlivahetuse ja diganostika, õli oli kole must ning oli suht viimane aeg. Diagnostika näitas kõik ok ja käiguvahetus tundub ka väga sujuv ja tip-top. Täna kellal juba 203000, vahepeal olen ise korra õli, filtreid vahetanud (191000) ja sõidab nagu kulda.
Hetke seisuga tuleb üle vaadata, mis värk kliimaga on, vana omanik ütles, et air dryer tuleb ära vahetada, käis ise täitmas, puhub küll külma, aga mitte nii nagu vaja ja kuidagi undab. Andis air dryer filtri ka kaasa.

Üritan ka edasistest tegutsemistest ka järjepanu siia postitada

naarits
Foorumlane
Postitusi: 30
Liitunud: 29 Sept 2014, 16:06

Re: naarits Volvo XC60 R-design '11

PostitusPostitas naarits » 19 Mai 2019, 22:47

Ära ununes mainida ka, et 189000 pealt viskas põlema mootori tule, mis diagnostikas selgus, et EGR-i postisiooni viga, jõud ja kõik muu oli olemas, aga tuli põles. Viisin hea sõbra juurde Karla Autosse elustamisse ja inspekteerimisse. Selgus, et EGR korralikult si**a täis nagu diislitel kombeks on. Algul mõtlesin, et pääseb lihtsalt pesuga, aga kuna klapil endal oli ka see juba lõtk, siis leidsime, et mõistlik oleks siiski ära vahetada. Sai uus tellitud iPartsist (241€) ning sõber nägin ühe õhtu kurja vaeva ja parem kui iial varem.

Vana klapp:
R2.jpg

Uus klapp:
R1.jpg
R1.jpg (18.89 KiB) Vaadatud 5213 korda

R3.jpg

naarits
Foorumlane
Postitusi: 30
Liitunud: 29 Sept 2014, 16:06

Re: naarits Volvo XC60 R-design '11

PostitusPostitas naarits » 04 Juul 2019, 10:15

Updateiks natukene teemat. Vahepeal sai ära vahetatud vasak esimene rattalaager, hakkas paremale keerates undama ja algul ei saanudki aru, et mis see on. Kui sai mõned sajad kilomeetrid veel sõidetud, siis hakkas ka otse sõites undama. Ratast sai logistatud ja mingit lõtku sees ei olnud. Läksin ehku ja sisetunde peale välja, et äkki on vasak esimene ja oligi. Mõned eurod vaesem ja korras ta oligi (ls 207300).
Korrektselt mitte töötavat kliimat sai ka natukene uuritud ja puuritud. Enda mõistus peale ei hakanud ning sai viidud spetsialisti kätte. Sümptomide on kahtlased- vahel hakkab puhuma mingisugust külma, siis kaob ära külm ja kui puhub, siis hakkab undama kahtlaselt (eelmine omanik andis kaasa õhukuivati ja ütles, et peaks selle ära vahetama). Kui arvuti järgi sai pandud, siis üks rõhu andur näitas aiateibaid, aga spetsialist ütles, et võib olla ka pump läbi (kuigi ise natukene kahtlen). Uus andur sai ära tellitud ja 08.07 läheb uuesti töökotta anduri vahetusse ehk siis selgub, milles asi ja mis/kas järgmine samm.

Vahepeal tuli mõte, et teeks istmetele korraliku nahahoolduse ära. Surfasin natukene internetis ringi ning leidsin stance.ee pakub RRC nahahooldus komplekte. On kellelgi kogemusi nendega? On oma hinda väärt ning kas valida Strong või Soft toimeline hoolduskomplekt?

kev95
Foorumlane
Postitusi: 41
Liitunud: 14 Apr 2013, 17:36

Re: naarits Volvo XC60 R-design '11

PostitusPostitas kev95 » 04 Juul 2019, 12:34

Mul S60 kliimal tundub täpselt sama probleem.
Diagnostikule jätsin kokkuvõttes 200euri(selle sees ka uus kliima kuivati) ja tulemus 0. Mitte mingit muutust.
Kui peaksid oma kliima korda saama, siis palun anna sellest siia märku ka, et mis ja kuidas.


RRC vahendid jäid minul tellimata tarneaja tõttu kunagi. Asemele valisin SmartGURU poest ColourLock Strong nahapuhastusvahendi ja hoolduseks Colourlock Leather Protectori. Colourlocki nahapuhastus harja võtsin ka.
Kokkuvõttes puhastusvahendiga olin väga rahul, aga see hooldusvahend jättis külmaks. Autoglymi nahakreem meeldis mulle rohkem.

Keijop1990
Kõva postitaja
Postitusi: 208
Liitunud: 08 Jaan 2015, 10:35

Re: naarits Volvo XC60 R-design '11

PostitusPostitas Keijop1990 » 04 Juul 2019, 16:32

Ma igaksjuhuks kirjutan seoses oma S60 2011 T6 kliima lahenduse. Sümptomid olid ka taolised, et vahel puhus vahelduva eduga külma ja siis ei puhunud üldse külma. Kui vaadati lekkeid, leiti et vahemüüri juures (plastik katte all) on päris palju ainet lekkinud. Võeti kogu armatuur ära ja kliima radika toru oli oksüdeerunud ja nõelaotsa suurune auk sees. Võeti otsast torujupp maha ja keevitati uus jupp otsa ja siiani töötab (~3 kuud). Aasta ennem remonti sai täidetud ja suve pidas vastu, kuigi siis oli minimaalne lekke alge juba olemas. Väidetavalt pidi nende aastajärkude volvodel tüüpviga olema. Loodetavasti on abi mu postitusest veaotsimisel. Edu !
2019-04-22-13-43-54.jpg

kev95
Foorumlane
Postitusi: 41
Liitunud: 14 Apr 2013, 17:36

Re: naarits Volvo XC60 R-design '11

PostitusPostitas kev95 » 08 Juul 2019, 10:24

Keijop1990 kirjutas:Ma igaksjuhuks kirjutan seoses oma S60 2011 T6 kliima lahenduse. Sümptomid olid ka taolised, et vahel puhus vahelduva eduga külma ja siis ei puhunud üldse külma. Kui vaadati lekkeid, leiti et vahemüüri juures (plastik katte all) on päris palju ainet lekkinud. Võeti kogu armatuur ära ja kliima radika toru oli oksüdeerunud ja nõelaotsa suurune auk sees. Võeti otsast torujupp maha ja keevitati uus jupp otsa ja siiani töötab (~3 kuud). Aasta ennem remonti sai täidetud ja suve pidas vastu, kuigi siis oli minimaalne lekke alge juba olemas. Väidetavalt pidi nende aastajärkude volvodel tüüpviga olema. Loodetavasti on abi mu postitusest veaotsimisel. Edu !
2019-04-22-13-43-54.jpg

Selles ma enda auto puhul natuke kahtlen. Isegi peale täitmist ei muutunud viga - ei paremaks ega halvemaks.
Jään ootama tagasisidet omanikult kliima kohta ka. Kas kliimablokis oli ka veakoode vms? Kui saladus pole, siis kus asub antud töökoda/diagnostik?

Teemaomaniku XC60 on äge. R-desing annab autole kõvasti juurde.

naarits
Foorumlane
Postitusi: 30
Liitunud: 29 Sept 2014, 16:06

Re: naarits Volvo XC60 R-design '11

PostitusPostitas naarits » 11 Juul 2019, 09:05

Nii, töökojas käidud ( Roosna-Allikul STIK töökoda, esmaspäeviti käib seal spetsialist kohal ja mis mul selle töökoja puhul eriti meeldib, et nad suhtlevad, räägivad, pakuvad lahendusi ja on väga kliendisõbralikud). Diagnoos selline: Kliimasüsteemi surve ja näit lähevad peale anduri vahetust kokku, kuid surved ikka valed, pump ise jõuetu. Ehk siis maadlen endiselt probleemiga, kord puhub, kord ei puhu. Kliimablokis ainukene veakood oligi see, et näit ja surve ei langenud kokku. Ehk on mõni volli mees, kes antud murege ka enne silmitsi seisnud? Kõige odavam pump hetkel ca 370, uuriks ja puuriks enne, aga vist ei jää midagi muud üle (hetkel "rõõmustan" väga, et auto ja sisu tumedat värvi). Panen ka pumba koodi: 36001462

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1280
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo

Re: naarits Volvo XC60 R-design '11

PostitusPostitas paikas » 13 Juul 2019, 22:43

Võib ka pumba sidur olla, kas pumba rakendudes kõriseb, õrna rehvikärsakat ei tule vahest?
Taas Vidaga abistaminse võimalus, nüüd ka 2015+ v70 võimalus.

naarits
Foorumlane
Postitusi: 30
Liitunud: 29 Sept 2014, 16:06

Re: naarits Volvo XC60 R-design '11

PostitusPostitas naarits » 17 Juul 2019, 09:14

paikas kirjutas:Võib ka pumba sidur olla, kas pumba rakendudes kõriseb, õrna rehvikärsakat ei tule vahest?

Mõtlesin selle peale isegi, tean, et see sidur on probleemne volvodel, aga mingisugust kahtlast kõrisemist ega rehvikäraskat täheldanud ei ole. Lülitub järgi (käib plõks ilusti) ja hakkab pull pihta (vahel puhub, vahel ei puhu), küll aga kui gaasi panna, siis kostub undamist ja mida rohkem gaasi seda suurem on undamine. Kuna praegune diagnoos on, et pump on ise jõuetu, siis enda kindluse mõttes proovin seda sidurit mingi päev ikkagi vaadata ja võtta ühe seibi vahelt ära (panna õhem seib). Uue pumba saab alati osta, aga ehk on ikkagi vanal pumbal mõni lihtne tõbi kallal.

kev95
Foorumlane
Postitusi: 41
Liitunud: 14 Apr 2013, 17:36

Re: naarits Volvo XC60 R-design '11

PostitusPostitas kev95 » 17 Juul 2019, 09:44

naarits kirjutas:
paikas kirjutas:Võib ka pumba sidur olla, kas pumba rakendudes kõriseb, õrna rehvikärsakat ei tule vahest?

Mõtlesin selle peale isegi, tean, et see sidur on probleemne volvodel, aga mingisugust kahtlast kõrisemist ega rehvikäraskat täheldanud ei ole. Lülitub järgi (käib plõks ilusti) ja hakkab pull pihta (vahel puhub, vahel ei puhu), küll aga kui gaasi panna, siis kostub undamist ja mida rohkem gaasi seda suurem on undamine. Kuna praegune diagnoos on, et pump on ise jõuetu, siis enda kindluse mõttes proovin seda sidurit mingi päev ikkagi vaadata ja võtta ühe seibi vahelt ära (panna õhem seib). Uue pumba saab alati osta, aga ehk on ikkagi vanal pumbal mõni lihtne tõbi kallal.

Täpselt 1:1 tundub sinu auto kliima viga minu omaga. Minu vea kirjeldus siin: viewtopic.php?f=18&t=54170
Pumba siduri vahe oli küll suurem kui peaks, aga toimis. Peale seibi vahelt ära võtmist midagi ei muutunud.
Kuivati ka vahetatud, mitte midagi ei muutunud.
Vahepeal suudab puhuda natuke aega täiesti jääkülma, järgmine hetk võtab lihtsalt väljast sooja õhku (kusjuures pump on terve aja järel). Õrn undamise hääl on ka vahepeal nagu sa kirjeldad (Autosse sisse on kuulda, väljas ei kuule).

naarits
Foorumlane
Postitusi: 30
Liitunud: 29 Sept 2014, 16:06

Re: naarits Volvo XC60 R-design '11

PostitusPostitas naarits » 29 Sept 2019, 09:45

Kliimapumba saaga olen vahepeal kõrvale lükanud, sest ilmad ka külmemad ja hetkel ei kasuta. Praegu on teema käigukastiga ehk pigem selle lekkega. Mõtlesin siin ükspäev, et laseks dünaamilise õlivahetuse ära teha, sest tundus kuidagi rabe asi. Eelmisest õlivahetuses möödas ca 40 000 km. Mõeldud, tehtud Hõbenoolde (Kadrina) aeg kirjas ja auto sinna (12.09). Mõned sajad eurod jälle vaesem (263 €), aga kohe tundus autol käiguvahetus teine. Kui auto kätte sain, siis oli salongis ATF-i haisu tunda, mõtlesin, et neil terve töökoda kindlasti ATF-i haisuga koos, seega küll tuulutades ära läheb. Sõitsin mõned kilomeetrid aknad lahti ja hais läinud. Sattusin siis linna vahele sõitma ja nullist kiirendades mõõdukalt, viskas ATF-i haisu üles. Mõtlesin, et imelik, ju mölasid kuskilt täis ja ei ole hullu midagi. Järgmine päev läks sooja mootoriga asi hullemaks. No see ei ole enam normaalne, aga kuna oli nädalavahetus, siis ootasin esmaspäevani. Esmaspäeval kõne hõbenoolde ja kokku sai lepitud, et viin auto tagasi (19.09). Auto sinna viidud, midagi ei leitud, ei leket, ei tuntud haisu, kutsuti isegi ise vaatama ja ei midagi tõesti. Avastati küll, et mootoriõli lekib kuskilt, aga ei midagi katastroofilist. Kes teab, mis moodi ATF haiseb, siis selle tunneb päris hästi ära ning eristub mootoriõli haisust kõvasti. Purjetasin siis tagasi kodupoole, mõledes, et no ju siis ikka ei ole miskit viga. Järgmisel päeval sõitsin Tartusse autoga ja siis oli kõige hullem. Ilmselt kast läks korralikult kuumaks ja viksas ikka korralikult haisu üles ja kõik inimesed autos tõdesid seda. Tagasi tulles ei andnud hing rahu ning keerasin perekonna tuttavate juurde hoovi, kus tõstime tõstuki üles auto. Auto kast üleni õline, mis kinnitas, et kuskil on mingi jama. Vaatasime, et lekib ilmselt pooltelje ja käigukasti vaheline simmer. Taaskord oli ju loomulikult nädalavahetus ja jätsin helistamise esmaspäeva peale. Esmaspäeval jälle kõne Hõbenoolde ning autoga sinna(23.09). Seekord said nemad ka aru, et lekib ja lekib sealt samast, kus ma avastasin. Pakkusid mulle, et vahtavad ära neljapäeval (26.09) , aga kulud tasun mina. Põhjendus oli, et võis enne olla kahjustatud ja uus õli võib olla vedelam jne jne. Mis seal ikka, autot mul tööl käimiseks vaja ja eks ma siis kergendan seda kukrut. Simmer+ vahetus 135€ ning küsisin üle, et kas enam ei leki kuskilt, vastuseks oli, et ajasid kaks korda auto kuumaks ning ei mingit leket. Auto kätte saades tundus kõik hää ja isegi enam ei haisenud (esmapilgul). Ajasin auto kuumaks ehk sõitsin veidike linna vahel, tundus, et ikka viskab haisu veidike. Mõtlesin, et eks kuskile jäänud seda vana õli veel ja küll ära läheb hais. Täna pühapäev (29.09) ja no nii kui auto soojaks läheb ning kiirendades koha pealt ära mõõdukalt, viskab ATF-i haisu endiselt salongi. Pehmelt öeldes ajab ikka närvi mustaks, aru ei saa, mis kuradi jama see on. Oskab keegi miskit soovitada? Kuhu vaadata täpsemalt? Kellegil sarnaseid kogemusi?

Proovin täna ise natukene näppida ja vaadata, aga kogu krempel ei ole normaalne.

janar103
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 19 Dets 2013, 14:43

Re: naarits Volvo XC60 R-design '11

PostitusPostitas janar103 » 24 Okt 2019, 16:53

Kuidas käigukastiga lood?
MB A-class AMG style

naarits
Foorumlane
Postitusi: 30
Liitunud: 29 Sept 2014, 16:06

Re: naarits Volvo XC60 R-design '11

PostitusPostitas naarits » 25 Okt 2019, 10:09

janar103 kirjutas:Kuidas käigukastiga lood?

Tänaseks olukord endine, paigalt ära minnes viskab ATF-i haisu, küll aga vähem. Vaatasin ise ja kõikjalt on kuiv. Viisin ka vähe asjalikema inimeste juurde, kes tõdesid samuti, et kuiv kõikjalt. Praegune loogiline seletus on asjale, et kui pooltelje ja käigukasti vaheline simmer läbi oli, siis mölas kõik kohad täis ning hetkel kui soojaks läheb, siis viskab haisu salongi paigalt minnes. Puhastasin ise break cleaneriga terve kasti ja ümbruse, aga mure endine, küll on vähem tunda. Järgmise asjana proovin lasta ära teha korraliku mootoripesu. Ütleme nii, et käigukasti hooldus on läinud planeeritust korralikult kallimaks. Kui kellegil on mõnda head pesulat soovitada, kes teab, mida teeb, siis ootan huviga.

Kasutaja avatar
-kj-
Foorumi veteran
Postitusi: 2356
Liitunud: 27 Okt 2007, 16:22
Asukoht: Jüri

Re: naarits Volvo XC60 R-design '11

PostitusPostitas -kj- » 25 Okt 2019, 16:18

Veremon.ee
Pöördu sinna, head mehed.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist