1. leht 2-st

Jx v50

Postitatud: 16 Mär 2019, 12:55
Postitas jx
Tervitus kõigile saabunud kevade puhul. Teen teema peamiselt blogi stiilis, et oleks jälg maas masina ajaloost. Masinani jõudmine oli pikk ja samas koomiline. Läbi ja lõhki ehitatud ja omatud erinevaid sakslasi (BMW ja Audi) töökindlamad on siiski enda peres olnud Volvod. Elu muutustega seoses oled gaaražist kaugel ja iga õhtu putitada enam masinaid ei saa siis otsisin midagi uuemat. Tegevus toimus ca aasta tagasi. Eeesmärk oli 2004 ja ülesse uuem volvo leida ning universaal. Ainukene mis hinnaklassi mahtus oli volvo s40 diisel, universaale leidsin "0". Kindla ajalooga autole sai järgi sõidetud peale nädalast otsimist pealinna ning kui sisse istusid siis armusid masinasse. Käed said löödud ja ise olin rahul, ainult stereo natukene streikis kuid kõik muu oli vinks vonks. Paar nädalat hiljem tänaval kõndides nägin esimest universaali ja hakkasin mõtlema, et miks ühtegi müügis pole. Tuli välja, et tegemist on v50 ja neid on jalaga segada. Taaskord tuli ette võtta auto vahetuse plaan ja täitsa uskumatu kui hüplikud on inimeste tahted ja emotsioonid. Lõpuks uus omanik leitud ja samal hommikul ka välja valitud sobiv isend. Tegemist siis 2008 aasta nn Facelift mudeliga, tuled, stanged, suuremad küljepeeglid ja pisikesed muudatused salongis. Mootoriks 1,6 diisel 80KW manuaal kastiga, võrreldes s40 2,0d manuaaliga oli üllatuseks väikene erinevus kiirenduse osas. Eelnev omanik oli lasknud egr-i ja dpf-i välja võtta ja arvatavasti on chipitud. Viis inimest autos, 17" velg ja möödasõidud on muretud. Masin eestisse toodud eelmise omaniku poolt Saksast ja siin ringi vuranud 7 aastat. Mootor on vahetatud ja esimene rihma välp just läbtud. Vahetusel Joss122 poolt tuli välja, et mootor ongi sõitnud natukene üle 100 000km-i. Hetkel kere veerenud ringi 420 000km. Masinat proovisin vahepeal ka müüa kuid inimesed otsivad läbisõitu mitte korras autot. Müügimõtted tulid pähe ainult CNG v50 soetamise soovi tõttu Rootsist. Salongis lisaks klaasist katuseluuk, High Performance sound, orginaal katuseraamid, tagumised parkimise andurid. Nüüdseks masinaga sõidetud 4 õlivahetust (10 000km on välp), teostatud selle vahemikus rihmavahetus, filtrid, jahutusvedelik, termostaat, tagumised pidurid, iluvõre kinniseks ehitamine(mootor soojeneb külmalt kiiremini), üks tagumine rattalaager(mis ei olnud läbi), Gustavi juures (Crank oü) käis diagnoosis välja suremisega mille põhjuseks oli tegelikult ummistunud kütusefilter ja viimane remont parkimisandurite juhtmestik. Eesmärgiks masinaga sõita maha enne järgmise soetamist vähemalt rihmavahetust.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Jx v50

Postitatud: 31 Mär 2019, 16:41
Postitas jx
Esimene sissekanne peale kella keeramist laupäevasest nokitsemisest:
Pilt

Kätte sai võetud ja parandatud anomaalia millele ei saanudki pihta. Tagumine stabika varras käib vastu tagumisi õõtsasid peale uute pukside paigaldamist:
Pilt

Uued pukisid(plastik/komposiit):
Pilt

Lõikasin maha nurga vardal:
Pilt
Pilt

Järgmiseks udutulede klaasid tuhmid ja üllatuseks ka lahti:
Pilt
Pilt

Üllatuseks on tuli ilma valgusvihu suunajata ning pirnid 35W võimsusega H8-d, kunagi sai ka sisse pressitud H11 mis on 55w ja see reflektorile natukene haiget teinud (Esimesel pildil H11 ja teisel H8):
Pilt
Pilt
Klaasid läksid ette mootori silikoniga ja arvatavasti tuleb kunagi välja vahetada kui klaase poleerida ei kannata.

Vennas ütles: "Hea, et garaaži all on suur kuut. 8x 17 rehvid mahtusid peale ja ruumi veel ülegi:
Pilt

sai käidud rehve vahetamas kodukoha kohalike juures:
Pilt
Küsimus kõigile: Kas pildil olevatel suverehvidel on sügavam muster kui talvekatel?

Lisaks oli hakkanud ka kergelt õli ülevalt poolt immitsema ja süüdlane siin:
Pilt
Pilt
Pilt

Pinnad puhtaks ja mootori silikoniga läks asi kokku tagasi, vaatame kaua kestab:
Pilt

Lisaks hea näide kuidas testida parkimisandurite korrasolekut kui diagnostika ei toimi:
https://www.youtube.com/watch?v=fTP9N_sYaHo
Esimene andur töötab ja kolm vaikivad. Lähitulevikus vaja välja vahetada kuigi auto neist puudus ei tunne.

Re: Jx v50

Postitatud: 16 Apr 2019, 20:53
Postitas jx
Kliima väikene häälitsemine sai lahenduse selle hoolduse ja täitmisega crank-is. Uuel kuul tuleb valmistuda ülevaatuseks.
Pilt

Re: Jx v50

Postitatud: 25 Mai 2019, 20:20
Postitas jx
Taaskordne nv:

420000km tehtud tööd:

- LED Numbrituled said orginaalide vastu vahetatud koos pesadega mis on otsa saanud
Pilt
Pilt
Pilt

- Rattalaagri vahetus, lõtk puudus aga ulgus. Õige üles leidmiseks said mõlemad esimesed lahti võetud ja vasaku asemel läks vahetusse siiski parem. Üllatas inseneeride lihtsus ja vahetamine koduste vahenditega käis kiirelt:
Pilt
Pilt

- Lisaks said ka esimesed supordid lahti võetud ja puhastatud ning nenditud fakti, et järgmisena läheb töösse esimesed pidurid ja summuti sukk ning mootori ja salongi õhufilter
Pilt

- Õlivahetus

Re: Jx v50

Postitatud: 25 Mai 2019, 22:56
Postitas dwd
kunagi tagusin sammuti laagreid haamriga, peale selle kui 2 laagrit sai uuesti vahetada soetasin laagri tõmmitsa komplekti, tuli odavam

Re: Jx v50

Postitatud: 26 Mai 2019, 10:50
Postitas jx
Täitsa nõus, et see koputamine pole parim lahendus, hetkel jäi see ainukeseks võimaluseks. Märk maas ja saame teada kaua kestab.

Re: Jx v50

Postitatud: 26 Mai 2019, 15:23
Postitas erty
Kas sa ostsid selle numbritulede-pagasilüliti konstrui eraldi? Kui jah, siis kui palju ta maksis? Ma otsisin kataloogist ning leidsin ainult koos selle välise plastikuga, kus küljes ta on.

Õe autol kooles see mikrolüliti ära.

Re: Jx v50

Postitatud: 27 Mai 2019, 21:27
Postitas jx
Ise otsin tooted ja nende koodid siit: http://www.skandix.de/en/, koodide alusel tellin jupid siit: https://aeromotors.ee/, antud jupi kood nende lehel: 30699141 / VOLVO. Hinnaks 25,80 eurot. Kui kohe juppi ei ole leidnud siis klienditeenindus on siiani kõik detailid hea hinnaga välja sebinud. Hea tasuta reklaam firmadele oli nüüd...

Re: Jx v50

Postitatud: 27 Mai 2019, 22:09
Postitas jx
Avastasin, et autol on olnud ka sünnipäev nii tehasest välja veeremisest kui ka enda kätte jõudmisest. Aeg teha aastane kokkuvõte, kulu kütusele on 0,06s/km, kulu juppidele ja remondile(mis on teenusena Crankist võetud, muud tööd on tehtud ise) ca 860eurot. Aastane läbisõit on olnud ca 40 000km(endalegi üllatus, et nii vähe). Kokku teeb see kuluks ca 0,06215s/km. Hoiame järge ja vaatame kuidas uus aasta sujub.

Re: Jx v50

Postitatud: 28 Mai 2019, 06:47
Postitas Liiwaannus
Vaata arvutus üle, mina seda alla 200liitri 40kkm peale juttu ei usu, ;)

Re: Jx v50

Postitatud: 28 Mai 2019, 09:50
Postitas Iceman
Ehk siis 6 euri kulub 100km läbimiseks kui 0,6 senti kilomeetrile kulub kütust? Tundub ok. Liiwakas, sa panid nüüd küll kuskil puitu.

Re: Jx v50

Postitatud: 28 Mai 2019, 10:53
Postitas jx
Ikka juhtub, pole hullu. Täis paagiga sõidan keskmiselt 800-900km ja kütust mahub paaki sellisel juhul 40-45l. Keskmine kütusekulu on siiani jäänud 5-5,3l/100km kohta. Kompuuter autol arvestab 0,1-0,2l rohkem mis enda silmis väike erinevus. Rahalises mõistes kokku kulunud pea 25 000 eurot, kaasa ütles selle peale, et cng masinaga saaks kokku hoida pea pool. Hetkel investeerima uude masinasse ei hakka kuna teenib ausalt.

Re: Jx v50

Postitatud: 28 Mai 2019, 12:21
Postitas Liiwaannus
Iceman kirjutas:Ehk siis 6 euri kulub 100km läbimiseks kui 0,6 senti kilomeetrile kulub kütust? Tundub ok. Liiwakas, sa panid nüüd küll kuskil puitu.

Iceman, arvuta korra veel :), 6 euri/100km on 600 senti/100km ehk 6 senti kilomeeter.

Re: Jx v50

Postitatud: 28 Mai 2019, 15:12
Postitas jx
Liiwaannus kirjutas:Vaata arvutus üle, mina seda alla 200liitri 40kkm peale juttu ei usu, ;)


40 000km läbimiseks on kulunud ca 2000l kui kütusekulu on 5l/100km kohta.

Re: Jx v50

Postitatud: 28 Mai 2019, 21:52
Postitas Liiwaannus
Lause teine pool viitabki pigem sellele, et kui absurdseks arvutusviga tulemuse muudab.