indreku S80 V8 - Terapeut

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

indrekk
Foorumlane
Postitusi: 53
Liitunud: 02 Dets 2017, 07:31

indreku S80 V8 - Terapeut

PostitusPostitas indrekk » 26 Dets 2018, 13:28

Tere foorumi pere

Tegin ka teema ära lõpuks kuna rõõm autost on suur ja rõõm rõõmu jagamisest võiks olla veel suurem.

Kniks ja kraaps teile: KuldarA (auto müüja), Iceman (info gaasiseadme ja väljalaske kohta), Erkn (alu dekoor salongis) ja cosworth (mõned jubinad ühe viimase häki tarvis)!

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Tegemist peaks olema suhteliselt stock masinaga:
Volvo S80, 2007, 4.4l V8 (232 kW), nelikvedu (95/5 -> 50/50), automaat. Auto on pärit Taanist ja võõrkeelne ajalugu on paberitel olemas.

Lisadest võiks olla veel pakettaknad, istmete jahutus, blis, automaatne kaugtulede lülitus (ei tea kas siis juba pakuti), padjaga laste istmed taga, aga muu stuffiga on hästi. Peal on: distantsi hoidev püsikas, istmesoojendused ees ja taga, Dynaudio, 6CD (mis mängib mp3-sid, yess!), aux sisend, hele nahksisu, navi (minu jaoks pigem kasutu - võtsin toitepistiku välja, et ta ei sõidaks iga kord välja).

DSTC saab kenasti välja lülitada ja lumel lükkab pepu Mõnusalt välja. Vihmasel asfaldil olen ka korra saanud külje ette, aga selleks tuli vaeva näha. Aga see auto polegi driftimiseks ega rinkaks, vaid mõnusaks igapäevaseks kulgemiseks. Võtan seda kui teraapiat kui iga gaasipedaali vajutusega hing puhastub ja vaim terveneb. Eks käigukast võtab osaliselt rõõmu vähemaks, aga ikkagi jääb seda veel hulganisti üle. :)

Linnas võtab masin kütust 16-18 l/100 km. Ei teagi, kas ja kui kiirelt see ära tasub, aga kõhutunne ütles, et loogiline on gaasiga sõita. Ostes sai LPG seade Gaznetis peale pandud. Võrdlust on hea teha rahas. Kui kütus on umbes 1.3 €/l, siis 100 km eest peaks välja käima 17*1.3 = 22.1 €. Gaasiga on üldiselt nii, et 54l paagiga saab sõita linnas 250 km ja see maksab umbes 30€. Ehk siis gaasiga 100km maksab 30/2.5 = 12 €. Ekvivalentne kütuse kulu on 12/1.3= 9.2 l/100km. Traditsiooniline teraapia tuleks kindlasti kõrgema kuumaksega. :)

Üks jube äge featuur on Volvodel see pagassi poekoti-hoidja-klapp. Gaasimeestel palusin selle funktsionaalsuse alles jätta ja kuigi paagiga läks jube napikaks (pagassi põrandat tõsteti umbes 4 cm), siis taga käib see luuk mul endiselt üles ja võimaldab poekotte hoida. Ja kuigi toit tuleb meil FreshGO kaudu, siis on see klapp ikkagi tore. :) 

Kui gaasiseade oli 1800€, siis tegelikult on tasuvusaeg 1800 / (22.1-12) * 100 km = 18000 km.

Auto läbisõit oli ostes (juunis) 296171 km. Täna on see 304256 km. Mõnusad 8085 km!

Ostmislugu oli selline, et vaatasime perre teist uuemat autot kuna mu 91’ 245 kippus mind tee peale jätma (selle masina kohta tuleb ka ühel päeval teema). Ja kuna peres on kaks pisikest, kellega kaasneb hunnik tavaari, siis vaatasime XC70 variante. Auto24-s kippusin ikka järjestama pigem võimsuse kui muude parameetrite järgi, tüütu on see erilisema ihaldus. Pannes otsingusse nelikveolised ja mingist võimsusest üles, siis nii ma variante kammisin. Käisime ka mitmega proovisõitu tegemas ja Kuldaril oli üks väga mõnus XC70, mis oli kahjuks nii vana, et liisingusse võtta ei saanud. Aeg läks edasi, ma ikka hoidsin silma peal, aga niiviisi otsides oli alati seal kõige viimasel kohal just see S80 - püüdmatu, ükssarv, müstilise mootori ja jõunumbriga sedaan, millel oli just see magus hele nahksisu ja distantsi hoidev püsikas ja see ülituus pärl-helepruun värv. See ei lasknud mul isegi magada. Ühel päeval kui ma sain oma tulevased plaanid uuel töökohal lukku, avanes pisike aken, kust paistis sisse päikesekiir, mis oli toorelt lõriseva V8 tüüpi. Sain Kuldarilt auto rendiks pooleks nädalaks diiliga, et kui ära võtan, siis selle perioodi eest raha ei pea maksma juurde.

Selline ma siis olin, oma unistuste autos.
Pilt

Ilmselgelt jäigi auto sellest ajast mulle ja on mulle siiani megalt hingelähedane. Annaks jumal, et ma ei peaks seda autot kunagi maha müüma!

Ruumi on pagassis jõõõhkralt, peaaegu et rohkem kui meie teises universaalkerega autos (mitte-Volvo). Kahe lapsega saab kenasti ka mitmeks päevaks kodust eemale mindud. Ja tavaliselt me käime ikka just selle S80-ga. :)

Korda on tänaseks tehtud:
1. Kohe algul sai IA-s parandatud vigased aknapesuvedeliku ja jahutusvedeliku paagid, mõlemad andurid viskasid villast. 
2. Samamoodi tehti 6+ hooldus: õlivahetus ja filtrid.
3. Kontrolliti käigukasti - selle õli tundus hea tervise juures. 
4. Vahetati ka roolivõimu õli. 
5. Autole õpetati selgeks inglise keel. 
6. Täpselt enne lund hankisin uued lamellid, need läksid samadele velgedele (245/40 R18). 
7. Tagumised peatoed on nupuga allalastavad - aga need ei jäänud enam üles. Parandus oli lihtne - kakkusin lahti, pingutasin solenoidi südamiku vedru, lisasin määret ja panin kokku tagasi. 
8. Talveks sain jalge alla beežid kummimatid. 

Nõuavad tähelepanu:
1. mootori üks mingi simmer laseb õli läbi. IA pakkumine parandamiseks oli 3000€ (5 päeva). Nad ütlesid, et kuni ta ei võta üle 1l/10000km, siis pole katastroofiline. Hetkel on kulu seal piires, mul liitrine pudel autos ja valan vaikselt juurde. Ta hoiatab väga varakult mulle tundub (varda peal on tase poole peal kui tablool hoiatab). Kogun hoogu ja mingi hetk tuleb see ette võtta. Kui oskate soovitada kohta, kus saaks selle töö juures ise kõrval olla, andke märku - oleks suurepärane õppeprojekt (IA näiteks ei lubanud “pealt vaadata”). 
2. Tagumise õõtshoova suured puksid taheti ära vahetada, ka selle võtan mingi hetk ette.
3. Veermiku kontroll on uue aasta algul plaanis ja sealt võib üht-teist veel tulla.
4. Parkimisandurid viskavad rändomilt villast - kohati töötavad korrektselt, kohati mitte. Hullult ei häiri, aga mingi hetk võtan kätte ja leian lahenduse.
5. Paaris kohas on roostetäpid - peaaegu 12 aastat vana auto ikkagi. :D Need kohad on kaardistatud ja samuti ootavad sobivat hetke.
6. Esiklaasi vahelt kipub ülemisest äärest vett sissepoole tulema - ka see vihmasensori-tahavaatepeegli plokk tundub olevat ühendatud mitte-tehase juhtmetega. Ootan esiklaasi suuremat kivi (nali, ärge palun tellisega tulge).
7. Rooli kohal olev nahklapats on nagadest ära murtud ja pisut tilbendab.
8. Kliima vent teeb mingitel hetkedel vaevukuuldavat plärinat. Kui AC välja lülitada, siis jääb järgi. Nüüd, külmaga pole seda nii palju täheldanud, aga ilmselt on laagrid läbi vms. Tuleb jälle sobilik hetk, siis süvenen ja parandan.
9. Peeglid on tal lukustades kõik need 300000 km end kinni-lahti voltinud. Suvel korra juhi oma kiilus mingid asendis kinni - ilmselt tahab mehhanism puhastamist ja õlitust. Hetkel on see funktsionaalsus välja lülitatud ja võtan parkides rohkem ruumi.
10. Salongis on kuulda niginaid-naginaid, ilmselt väsinud plastik. Vb jõuan kunagi sinna, et jupp jupi haaval probleemseid kohti vahetada või miskit vahele toppida.

Kuna ma olen väikestviisi insener ja erinevate autonoomsete seadmete (autodega kahjuks mitte veel nii palju kui tahaks) mehaanika, elektroonika ja tarkvaraga kokku puutunud, siis on hunnik häkke, mida tahaks katsetada.

Viimane õnnestunud on distantskäivitus, mis on tehtud Arduino põhjal ja on nüüd juba umbes nädala võimaldanud hommikul sooja autosse istuda ilma et peaks aknaid kraapima (ja auto on juba ka gaasi peal): https://youtu.be/rnoyr_5Qs3g

Kui selle vastu on huvi, siis võime koguda huvilised kokku ja saaksin seda hüppeliselt soodsamalt aidata realiseerida kui lähimad analoogid (Binar eelsoojenduse pakkumiseks sain 2500€ :/ ).

Sarnased häki-ideed on veel:
1. Bluetooth audio vastuvõtja, mis läheb auxi (lihtne ja plug&play), aga selle lisaga, et roolil olevate navi nuppudega saaks lugusid vahetada ja play/paus-i teha (idee kuidas teha on olemas)
2. Navi asemele mingi Apple CarPlay võimekusega vidin (piisaks ekraanist, kuna sinna vajutama hästi ei ulatu), tahaks näha waze/maps-i ja mis muusika Spotifyst mängib (see funktsionaalsus on mõlemas kaardirakenduses olemas). Kõige valmim lahendus, mille leidsin on see https://www.navtool.com/volvo-s80-2007-2011-smartphone-mirroring-category.aspx . Aga ei julge veel tellida, kuna seda peaks olema võimalik teha soodsamalt minu arvates. Otsingud jätkuvad. :)
3. Ise progetav OBD-liides, kust saaks huvitavat datat kuvada sellele CarPlay ekraanile või siis saata seda sobivatel hetkedel pilve (telefoni). Näiteks saaks edastada aku pinget ja sellest lähtuvalt mingeid otsuseid vastu võtta (just distantskäivituse kontekstis). Üks suvaline näide, aga neid on veel: https://www.macchina.cc/m2-introduction

Olles autot omanud umbes 5 kuud, sattus kätte juhus kus palusin vennal rooli istuda ja teha paar tiiru ühes tühjas kõrvalises parkas. Lihtsalt, et sõida edasi ja tagasi ja ära väga tagasi hoia. Salongist kuuled seda mootorit ühte moodi, aga taga, summutite lähistel kostub lihtsalt eepiline mootoriooper. Kui ma saaksin, siis istuksin pidevalt tagumise bumperi ääre peal: https://youtu.be/IhiosBlgfBw

Väljanägemist ma hetkel väga tuunida ei plaani, võiks vist olla selline stock-sleeper, nagu ta natuke on (ainult esivõrel see V8 reedab terasematele). Kui 18”  velg näeb äge välja, siis Tallinnas on minu arvates palju mõnusam sõita 14”, mis mu 245-l all on. :D Aga siin mängivad rolli ka vedrustus ja kõrgus ja nii edasi. Kokkuvõttes ei oska selle koha pealt mingit madaldust või jäikust või suuremat velge juurde soovida hetkel (olukord võib muutuda ja olen ideedele avatud).

Mul on küljes ka see OBD vidin (https://www.tooriistamarket.ee/et/obd-lugeja-bluetooth-adapter). See oli esimene kord kui ma nägin selle auto mootori temperatuuri. :D Gaasiseade lülitub sisse 60 kraadi juures. ;)

Praeguseks kõik, tagasiside ja ideed on oodatud!

Jõudu ja edu

Indrek

Kasutaja avatar
stonestick
Kõva postitaja
Postitusi: 131
Liitunud: 04 Okt 2014, 15:43

Re: indreku S80 V8 - Terapeut

PostitusPostitas stonestick » 26 Dets 2018, 14:18

V8'test on siin foorumis heietatud küll, ei hakka kiidulaulu kordama :D Küll aga vajus lõug allapoole distantskäivituse peale ja mind hakkas väga väga huvitavama see Macchina M2 vidin. Räägi, kuidas distantskäivitus praegu tehtud on, kui see saladus ei ole? Kas kogu üritus käib läbi CANi või plõksid mingeid releesid ka? :)

Kasutaja avatar
aspiriin
Kõva postitaja
Postitusi: 257
Liitunud: 01 Apr 2015, 21:27
Asukoht: Tallinn

Re: indreku S80 V8 - Terapeut

PostitusPostitas aspiriin » 26 Dets 2018, 17:10

Tahan ka distants käivitust.

Ch3ator
Kõva postitaja
Postitusi: 237
Liitunud: 12 Aug 2014, 10:42

Re: indreku S80 V8 - Terapeut

PostitusPostitas Ch3ator » 26 Dets 2018, 17:45

Mina ka

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: indreku S80 V8 - Terapeut

PostitusPostitas Iceman » 26 Dets 2018, 17:48

Panen ka märgi maha. Kui need häkid õnnestuvad ja tehtud on, siis hea küsida kohe ;).

Kasutaja avatar
arturjarn1
Kõva postitaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Okt 2016, 13:07
Asukoht: Rakvere prügimägi

Re: indreku S80 V8 - Terapeut

PostitusPostitas arturjarn1 » 26 Dets 2018, 18:45

Tulevikus tahaks ka omale S80 osta, aga v8 jaoks pole rahakott piisavalt paks! Edu volliga!
850R FWD 2.0 155kw
S60 2.4D
Toyota Corolla 1.9D

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: indreku S80 V8 - Terapeut

PostitusPostitas Margus_ » 26 Dets 2018, 20:00

Mõnusalt sisukas sissejuhatus. Tundub, et auto leidis hea omaniku, kellele temast palju siirast rõõmu on. Emotsiooni selfile laik :thumbsup:
Tundub, et tuleb väga huvitav teema põnevate nokitsemistega.
Edu!

Kasutaja avatar
sanderk
Foorumi veteran
Postitusi: 650
Liitunud: 19 Mär 2012, 09:53
Asukoht: Muraste

Re: indreku S80 V8 - Terapeut

PostitusPostitas sanderk » 26 Dets 2018, 21:52

Tundsin emotsioonist kohe ennast ära kui käisin selle sama masinaga millalgi proovisõitu tegemas ja oi kuidas see meeldis :) Istusin siis kodus maha ja mõtlesin elu üle järgi ja jõudsin järeldusele, et sedaani omamiseks pean vähem kuldseid retriivereid omama, ametit vahetama(suuri asju vaja vedada) ja üleüldse on praegusest raske loobuda(Samuti Kuldari toodud)

Edu autoga ja kõrv läheb alati kikki kui arduinodest juttu!

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: indreku S80 V8 - Terapeut

PostitusPostitas Iceman » 27 Dets 2018, 08:58

Vaatasin just distantskäivitamise videot ka. Miks autovõti esiklaasi peal peab vedelema?

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: indreku S80 V8 - Terapeut

PostitusPostitas KuldarA » 27 Dets 2018, 12:02

Tore näha, et auto hea omaniku kätte sai ja ägedaid asju teed sellega. Soovin edu!

Need ülemise otsa tihendid on siin nii mõnelgi teisel ka ära vahetatud, tundub, et mingil läbisõidul on see vältimatu töö. Küll, aga vast IA-st soodsamaid kohti selleks. Tihendid ise kõige kallimad pole, kallimaks teeb selle töötundide arv.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
stonestick
Kõva postitaja
Postitusi: 131
Liitunud: 04 Okt 2014, 15:43

Re: indreku S80 V8 - Terapeut

PostitusPostitas stonestick » 27 Dets 2018, 15:05

Iceman kirjutas:Vaatasin just distantskäivitamise videot ka. Miks autovõti esiklaasi peal peab vedelema?


Pakun, et see on "tõestuseks", et võti süütelukus pole :)

indrekk
Foorumlane
Postitusi: 53
Liitunud: 02 Dets 2017, 07:31

Re: indreku S80 V8 - Terapeut

PostitusPostitas indrekk » 27 Dets 2018, 18:07

Kutid, tänud tagasiside eest!

Äge, et käivitus huvi pakub. Ma pean veel uurima, kuidas seda täpselt on kõige ohutum ja loogilisem teha, aga annan sellest kindlasti märku kui olen ta rohkem "tooteks" jõudnud vormistada ja julgeks seda ka teistele autodele külge panna.

stonestick kirjutas:Räägi, kuidas distantskäivitus praegu tehtud on, kui see saladus ei ole? Kas kogu üritus käib läbi CANi või plõksid mingeid releesid ka? :)

CAN-is hetkel ei toimu miskit, kõik käib releede plõksimisega. ;)

Iceman kirjutas:Miks autovõti esiklaasi peal peab vedelema?

Täpselt nagu stonestick kirjutas - see vihjab sellele, et võti on "autost eemal" ja et seda ei kasutata käivitamisel. Kuna video oli kiirelt ja prostalt tehtud, siis võib tekkida küsimusi küll.

Võtsin kätte ja liigutasin selle käivituse teema Tehnika rubriiki, kuhu koondan kogu info selle projekti kohta: viewtopic.php?f=20&t=52848

See foorum on väga sõbralik ja soe koht - eks siinne abivalmis ja positiivne rahvas ole ka üheks suureks põhjuseks, miks Volvod nii sümpaatsed on!

Head vanaaaasta lõpu saabumist

Indrek

Kasutaja avatar
SinineVagun
Foorumi veteran
Postitusi: 752
Liitunud: 14 Sept 2011, 21:30
Asukoht: Järvamaa

Re: indreku S80 V8 - Terapeut

PostitusPostitas SinineVagun » 27 Dets 2018, 22:53

Sellel autol veel originaal väljalase all? Hääled päris head, võrreldes XC90-ga, teeb V8 mootor S80-e peal ikka häält ka natukene.
Sõidad autoga igapäevaselt? Vaatasin mnt lehel näitab, et autol kindlustus puudu, mainin igaks juhuks, et ootamatuid probleeme vältida.
Edu ja palju muretuid kilomeetreid!
V70 2,5TD ´99
940 ´94 2,3b :arrow: MÜÜDUD
V70R AWD ´03 :arrow: MÜÜDUD
XC90 V8 MY´07 Executive
C70 D5 '07

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: indreku S80 V8 - Terapeut

PostitusPostitas KuldarA » 28 Dets 2018, 10:49

SinineVagun kirjutas:Sellel autol veel originaal väljalase all? Hääled päris head, võrreldes XC90-ga, teeb V8 mootor S80-e peal ikka häält ka natukene.
Sõidad autoga igapäevaselt? Vaatasin mnt lehel näitab, et autol kindlustus puudu, mainin igaks juhuks, et ootamatuid probleeme vältida.
Edu ja palju muretuid kilomeetreid!


S80 on taga kaks toru vs XC90 üks, et ehk see muudab veidi helipilti?
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

indrekk
Foorumlane
Postitusi: 53
Liitunud: 02 Dets 2017, 07:31

Re: indreku S80 V8 - Terapeut

PostitusPostitas indrekk » 28 Dets 2018, 11:34

SinineVagun kirjutas:Sellel autol veel originaal väljalase all? Hääled päris head, võrreldes XC90-ga, teeb V8 mootor S80-e peal ikka häält ka natukene.
Sõidad autoga igapäevaselt? Vaatasin mnt lehel näitab, et autol kindlustus puudu, mainin igaks juhuks, et ootamatuid probleeme vältida.
Edu ja palju muretuid kilomeetreid!

Tervitus, Hr Elupäästja! :D Täiesti ootamatu oli see kindlustuse puudumine. Kamba peale ei suutnudki me kindlustusega välja selgitada, kes mu Volvo kindlustust pakkus kuni 19. detsembrini. Võtsin uue kindlustuse peale. Sulle, SinineVagun, olen tähelepanelikkuse eest ühe õlle võlgu. :)

Väljalase on originaal ma arvan küll.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist