Amazon 65 (R) Müüdud

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Jaanus K
Foorumlane
Postitusi: 60
Liitunud: 20 Aug 2017, 20:38

Amazon 65 (R) Müüdud

PostitusPostitas Jaanus K » 14 Dets 2018, 21:45

Eelmisel sügisel juhtus kummaline lugu. Tuttav rootslane küsis ühel õhtul, kas ma tean mis auto on Amazon. Vastasin, et tean küll ja sellega jutt põhimõtteliselt lõppes. Kuna hetkel ühtegi projektikat ei olnud ja aeg oli soodne, siis idanes mõte öö jooksul edasi. Hommikul leppisime kokku, et ta aitab mul ühe Amazoni Eestisse toimetada.

Nädala pärast kruiis Stockholmi ja sadamas ootas juba selline vaatepilt.
Pilt

Järgmisel päeval juba laevale ja nii ta mul garaaži jõudiski.
Rootsis oli vahele pandud B20 mootor, sees 140 Volvo istmed ja omavalmistatud keskkonsool koos lisakelladega. Kere enam-vähem korras. Auto oli olnud igapäevases kasutuses. Eelmise omaniku käes isegi Inglismaal käinud. 10 a tagasi oli väidetavalt tehtud kerele remont.

Alguses oli plaan kevadeks veermik üle käia ja suvel sõita ning siis mootor ette võtta. Plaan oli küll hea, aga juba talvel sai mootor, veermik, pidurid legoks võetud ja nii ta läks.

Esipidurid
Pilt


Tagasild vahetatud 240-lt pärit 1030 vastu, millel uued supportid. Käsipiduri sai samuti toimima.
Veermikus enamik pukse vahetatud polüuretaani vastu. Uued sharniirid, rooliotsad, Bilstein amordid. Ees jäigemad ja madalamad vedrud, taga originaal esivedrud.
Pilt
Pilt
Pilt

Mootor:
Plokk B20
Kolvid 92mm
Väntvõll B20, tsentrist välja lihvitud kepsukaelad, kolvikäik ~87mm
H profiil kepsud
Plokikaas porditud, muudetud põlemiskambri kuju
Klapid 44mm sisse ja 37mm välja
Jäigemad klapivedrud
Surveaste ~11.5
Enem H3 nukkvõll, uued tõukurid ja vardad.
Alu/steel nuka ja väntvõlli rattad.
Weber DCOE48 jaks mõeldud sisselaskekollektor
4-2-1 väljalase ja kodukootud summuti 2 otseläbi pütiga. Kollektorist 63mm ja üle silla 60mm toru
123Tune jagaja
Kindlasti midagi, mis kohe meelde ei tule
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Sügisel sai korraks hääled sisse pandud ja garaažist välja pessu aetud. Garaaži tagasi sõites ei suutnud kiusatusele vastu panna joonisin põrandale kaks ilusat musta kriipsu.
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Hetkel on esiistmed nahatamises ja talve jooksul ongi plaan sisu enam-vähem talutavaks saada.
Kui leian elektriku, kes viitsib originaaljuhtmestikust aja jooksul paigaldatud üleliigse mudru eemaldada ja kaks lisakella paigaldada, siis kevadel võiks seadistada ja sõitu nautida.
Viimati muutis Jaanus K, 24 Juul 2020, 14:15, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
aspiriin
Kõva postitaja
Postitusi: 257
Liitunud: 01 Apr 2015, 21:27
Asukoht: Tallinn

Re: Amazon 65 (peaaegu "R")

PostitusPostitas aspiriin » 14 Dets 2018, 21:51

Väga soliidne auto.
Edu igati!

Ja palju jõudu mootoris ehk ka on?

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 871
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Amazon 65 (peaaegu "R")

PostitusPostitas 164 » 14 Dets 2018, 22:09

Mis pidurid ja kettad ees on?

Jaanus K
Foorumlane
Postitusi: 60
Liitunud: 20 Aug 2017, 20:38

Re: Amazon 65 (peaaegu "R")

PostitusPostitas Jaanus K » 15 Dets 2018, 00:34

164 kirjutas:Mis pidurid ja kettad ees on?


Volvo 740 287mm ketas
Wilwood Forged Dynalite 4pot sadul

Toimimist ja võrdlust tagumiste 240 piduritega ei ole teha saanud. Kui balanss paigast ära, eks siis tuleb kraan kuhugi vahele panna. Pedaali käigust pole samuti aimugi. Peasilinder on plaanis vahetada ja kui saab natuke testida, siis on teada kas vaja mõõtmeid ka muuta.

aspiriin kirjutas:Väga soliidne auto.
Edu igati!

Ja palju jõudu mootoris ehk ka on?


Tänud,
Tahaks isegi teada :)
Võimalik, et viimased süüte ja karburaatorite seaded tuleb pingis teha ja siis saab teada. Rootsis on vabalthingavast B20-st üle 200hp kätte saadud.
Mul ei olnud eesmärgiks kõige võimsam mootor ehitada, vaid jätta võimalikult originaalne välimus. Korraks kaalusin B230 ehitamist, aga jätsin selle mõtte mitmel erineval põhjusel siiski esialgu kõrvale.

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2231
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: Amazon 65 (peaaegu "R")

PostitusPostitas volvo245 » 15 Dets 2018, 01:52

:thumbsup:
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Amazon 65 (peaaegu "R")

PostitusPostitas Tanel » 15 Dets 2018, 07:42

Milleks sellise kombo juures sepis keps?
Mis on suur plaan üldse?

Muidu äge putukas
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
aibast
Volvo Club liige
Postitusi: 4194
Liitunud: 17 Juun 2005, 23:05
Asukoht: planeet Maa
Kontakt:

Re: Amazon 65 (peaaegu "R")

PostitusPostitas aibast » 15 Dets 2018, 09:34

Väga äge masin. Tundub, et ...... pole tehtud, asjad paistavad kohased ja õiged.
veidi infi astmaatilistest motode võimsustest.
http://www.turbobricks.org/forums/showthread.php?p=4455761&styleid=8
Viimati muutis aibast, 15 Dets 2018, 09:37, muudetud 1 kord kokku.
1987 Volvo Nilsson 740 "Tupsu"
2001 Volvo V70XC 2.4T

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 871
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Amazon 65 (peaaegu "R")

PostitusPostitas 164 » 15 Dets 2018, 09:35

Jaanus K kirjutas:
164 kirjutas:Mis pidurid ja kettad ees on?

Volvo 740 287mm ketas
Wilwood Forged Dynalite 4pot sadul

Toimimist ja võrdlust tagumiste 240 piduritega ei ole teha saanud. Kui balanss paigast ära, eks siis tuleb kraan kuhugi vahele panna. Pedaali käigust pole samuti aimugi. Peasilinder on plaanis vahetada ja kui saab natuke testida, siis on teada kas vaja mõõtmeid ka muuta.

Täitsa huvitav lahendus, on sul teada, mida täpselt kokku on sobitatud?
Amazonil on muidu teine (5x114,3) poldivalem.

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Amazon 65 (peaaegu "R")

PostitusPostitas allan » 15 Dets 2018, 09:51

Amazon on vinge, jälgin teemat põnevusega :thumbsup:
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

Jaanus K
Foorumlane
Postitusi: 60
Liitunud: 20 Aug 2017, 20:38

Re: Amazon 65 (peaaegu "R")

PostitusPostitas Jaanus K » 15 Dets 2018, 18:50

Tanel kirjutas:Milleks sellise kombo juures sepis keps?
Mis on suur plaan üldse?

Muidu äge putukas



Kepsud ja kolvid on valitud selle järgi, mis mõõdud sobivad. Alustasin kolbidest, vaja oli 92mm läbimõõduga, pealt siledaid ja võimalikult madalaid. Sealt edasi läks kepsu otsimiseks. Oli vaja sellist mis sobiks kolviga kokku ja mille vända poolne ots oleks väiksem ja lubaks vänta tsentrist välja lihvida, et saada juurde kolvikäiku.
Kolvid on VW õhkjahutusega mootori big bore komplektist
Kepsud on Mitsu 4G63
H profiil on nad sellepärast, et neid oli lihtsalt kohe võimalik saada ja ei pidanud ootama.

Suurt plaani kui sellist ei ole. Põhimõtteliselt pühapäevaauto, millega aegajalt ringrajale sõitma võib minna ja mis ka rahuldavalt edasi liiguks.
Enne Amazoni kasuks otsustamist kaalusin veel Escort mk1, aga neid on raske leida või maksavad liiga palju
Viimati muutis Jaanus K, 15 Dets 2018, 19:08, muudetud 1 kord kokku.

Jaanus K
Foorumlane
Postitusi: 60
Liitunud: 20 Aug 2017, 20:38

Re: Amazon 65 (peaaegu "R")

PostitusPostitas Jaanus K » 15 Dets 2018, 19:05

164 kirjutas:
Jaanus K kirjutas:
164 kirjutas:Mis pidurid ja kettad ees on?

Volvo 740 287mm ketas
Wilwood Forged Dynalite 4pot sadul

Toimimist ja võrdlust tagumiste 240 piduritega ei ole teha saanud. Kui balanss paigast ära, eks siis tuleb kraan kuhugi vahele panna. Pedaali käigust pole samuti aimugi. Peasilinder on plaanis vahetada ja kui saab natuke testida, siis on teada kas vaja mõõtmeid ka muuta.

Täitsa huvitav lahendus, on sul teada, mida täpselt kokku on sobitatud?
Amazonil on muidu teine (5x114,3) poldivalem.


Pidurite ja tagasilla vahetuse vajadus tuli sellest, et plaan ka ringrajale sõitma minna.
Amazoni tagasillal pidi olema kombeks aegajalt rattaid kaotada ja seda kogemust omal nahal kogeda ei tahaks. Seega tuli otsida tagasillale asendus. Kuna 240 sild on ainult natukene pikem ja seda on Amazonidel päris palju kasutatud, siis sai otsustatud selle kasuks. Tagasilla vahetusega oleks muutunud poldivalem 5x108 peale ja kuna esipiduritega oli nagunii plaanis midagi ette võtta, siis valisin kettad, mis oleks juba 5x108 poldivalemiga ning mis sobiks 15" velje sisse. Ketastega samal ajal otsisin supporteid. Kaalumisel olid ka 200-se esipidurid ja supportid, aga tahtsin suuremaid kettaid ja kergemaid supporteid.
Wilwood supporti kood on 120-6816. Koos klotsidega mahub ketas napilt vahele.

Esipidurid sai tehtud nii, et viisin kogu rummu koos kettaga treialile. treial pressis välja vanad poldid ja eraldas vanad kettad. Seejärel tuli rummule uued 5x108 valemiga augud sisse ja poldid pressida. Rummu serva pidi ka natuke maha võtma, et uus ketas läheks rummu peale mitte alla nagu Amazonil. Uutel ketastel tuli veel poltide auke suuremaks puurida. Lisaks teha vahetükk supporti kinnituseks.

Kui pidurid olid koos siis selgus, et 15" Amazoni plekkvelg ringi käima ei hakka - käis vastu supportit. Vahele läksid 20 või 25mm paksud flantsid, millega tuli velg piisavalt palju väljapoole, et ringi käiks ja poldivalemi tagasi 5x114.3 peale.
Rajal sõiduks on esialgu plaanis kasutada 15" tagaveolise velgi 5x108 auguvahega ja vanast ajast alles jäänud R888 rehve

Pilt

Pilt

Pilt

Kasutaja avatar
KoitK
Kõva postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 05 Juun 2006, 23:15

Re: Amazon 65 (peaaegu "R")

PostitusPostitas KoitK » 16 Dets 2018, 00:25

Väga lahe masin. Viskoga jahutusventi asendamist elektriventilaatoriga pole mõelnud? Mind muidugi huvitaks süüte ajastue graafik, kui sul seda jagada oleks.

Jaanus K
Foorumlane
Postitusi: 60
Liitunud: 20 Aug 2017, 20:38

Re: Amazon 65 (peaaegu "R")

PostitusPostitas Jaanus K » 16 Dets 2018, 14:12

KoitK kirjutas:Väga lahe masin. Viskoga jahutusventi asendamist elektriventilaatoriga pole mõelnud? Mind muidugi huvitaks süüte ajastue graafik, kui sul seda jagada oleks.


Vent on tal ilma sidurita, st koguaeg käib ringi. Jahutuse asja vaatan kevadel. Võimalik, et tuleb elektrivent ja suurem radikas, aga seda alles siis kui jahutusega mingid mured tekivad. Õli temperatuuri jälgimiseks on plaanis paigaldada andur. Karterisse sai selle jaoks auk juba sisse tehtud.

Süüde on seadistamata. Praegu panin nii vähe punkte tabelisse, kui vaja käima panekuks ja korraks proovimiseks. Tühikäik on hetkel liiga rikas - vaja teised düüsid panna, aga kindlalt saab seda öelda alles peale widebandiga kontrollimist. Eks see karpade ja süüte seadmine saabki olema nii, et alguses widebandi järgi enam-vähem düüsid paika, seejärel süüde ja siis jälle düüsid ja siis süüde jne.
Jagaja on praegu pandud kokku ülemise surnud seisuga, kogu ajastus on seega arvestatud selle järgi. Kui panna nt 10 kraadi staatiliselt, siis tuleks kogu tabelist 10 maha võtta.
500 rpm - 19 kraadi
1400 rpm - 19 kraadi
3500 rpm - 35 kraadi kuni lõpuni

Kasutaja avatar
KoitK
Kõva postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 05 Juun 2006, 23:15

Re: Amazon 65 (peaaegu "R")

PostitusPostitas KoitK » 16 Dets 2018, 22:30

Ma enda 123 panin stoboga paika, vaatasin, mis süüte ajastus on, mappisin jagaja samale ajastusele ja seejärel keerasin jagajast, kuni nad ühtisid. Siis vastab map ka reaalsele süüte ajastusele. Kas sul vaakum ka ühendatud? Motor trend mingis episoodis testisid neid mehaanilisi vente ja olenevalt kujust ja effektiivsusest läks sinna kaduma kuni 30hj, keskmiselt ca 10hj. Ma pidin enda graafiku ka välja võtma, kuid ma ei süüda enam seda kaablit leida, totter mini-USB, kõik mis ma leian onmicro-USB juhtmed.

Jaanus K
Foorumlane
Postitusi: 60
Liitunud: 20 Aug 2017, 20:38

Re: Amazon 65 (peaaegu "R")

PostitusPostitas Jaanus K » 29 Dets 2018, 23:28

KoitK kirjutas:Ma enda 123 panin stoboga paika, vaatasin, mis süüte ajastus on, mappisin jagaja samale ajastusele ja seejärel keerasin jagajast, kuni nad ühtisid. Siis vastab map ka reaalsele süüte ajastusele. Kas sul vaakum ka ühendatud? Motor trend mingis episoodis testisid neid mehaanilisi vente ja olenevalt kujust ja effektiivsusest läks sinna kaduma kuni 30hj, keskmiselt ca 10hj. Ma pidin enda graafiku ka välja võtma, kuid ma ei süüda enam seda kaablit leida, totter mini-USB, kõik mis ma leian onmicro-USB juhtmed.


Vaakumit ei ole ühendanud. Esialgu ei ola ka plaanis. Kui rohkem sõita saab, siis vaatan seda asja.
Tegin ühe klõpsu graafikust, mida kasutasin esimesel käivitusel. Kindlasti on seal veel seadistamist teha. Enne suuremat seadistamist on plaanis samuti stroboga üle kontrollida, kas numbrid vastavad ka tegelikkusele.
Pilt

Õnnestus ühed 15x7 veljed leida. Kaaluda ei jõudnud, aga võrreldes samas müügil olnud Volvo mingite originaalvelgedega olid tuntavalt kergemad. Kui saab rehvid peale ja vahetükid kätte, siis saaks alla proovida.
Üks laenatud pilt
Pilt

Seoses velgede ostuga hakkasid käed sügelema :) Vaatasin palju õnnestub esiratastele külgkallet anda. Tegin 5mm paksust materjalist vaheseibi ja sinna lisasin veel ühele poole 3 ja teisele 4mm. Külgkallet sai 3 kraadi. Selle juures tuli ülemise õõtsa kinnitus juba peaaegu vastu väljalaskekollektorit. Kinnituste otsi sai juba esisilda tehes natuke nuditud, aga ega üle 3 kraadi sealt praegu kätte saada ei õnnestuks. Kollektor on siis KG typ3, ehk kõige jämedam. KG kodulehel on kirjas, et typ3 võib ülemistele õõtsadele vastu käima hakata.
Kuna tegemist ei ole ainult rajaautoga ja kõige kiiremad ringid ei ole eesmärk, siis võtsin 3mm seibid vahelt välja ja praegu jäi 2.5 kraadi kallet. Kokkujooks on 0
Siin enamvähem näha kui lähedal on õõtsa kinnitus kollektorile
Pilt

Kodune sillastend. Siiani kõikidel rajaautodel sellise meetodiga kokkujooksusi paika ajanud ja ei kurda :)
Pilt


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist