Kasper - Volvo 960 1995
Postitatud: 22 Okt 2018, 01:39
Tere. Lõpuks peale pikki aastaid olles Volvo fänn sai endale ka üks ostetud. Alati jälgisin kahesajaseid, aga lõpuks "kui mõistus pähe tuli" pidin vaatama natuke modernsemaid masinaid igapäevasõiduks. Kuna esimene auto oli/on mul Lada Samara, siis oli soov ikka millegi turvalisema ja mugavama vastu, kuid ei tahtnud täielikult halli massi sulanduda. Suur soov oli tahta 80ndate või 90ndate luksusautot, leida heas korras ja taskukohast sellist pole muidugi just kerge. Nädalaid uurisin netist igasuguseid masinaid, bemme, mersusid, volvosid, skorpasid ja asju, aga ikka kas magasin võimaluse maha, ei soovitud enam müüa, müüdi samal päeval kui pidin vaatama minema maha või oli lihtsalt auto ikkagi omadega õhtal. Järsku nägin, et lasti ühel kenal 960l hinda alla, mis juba oli sobivama hinnaga kui ennem. Justkui kaks kärbest ühe hoobiga, Volvo ja luksuslik mudel. Järgmine õhtu sõitsin siis sellega juba koju. Kõikidest uuritud masinatest oli see kõige uhkem.
Täpsemalt on siis masin 1995 aasta 960 II universaalkerega. Mootor üsna janune 2.5 125kw ning käigukast otsustab ise käike. Interjööriks helebeez nahk, esiistmed käetoega ülenahatatud hiljuti. Lisavarustuse poole pealt on ka töötav püsikiirusehoidja, konditsioneer ja elektriline mäludega juhiiste.
Eriti meeldib auto juures tema ruumikus ja mugavus, nii roolis olles kui ka kaassõitjana, olenemata kas ees või taga. Palju uuemate autodega sõbradki imestunud, et nii "vana" auto suudab silmad ette teha istmete ja jalaruumi poolest.
Aga kahjuks, nagu igal autol, esineb ka sellel aparaadil probleeme. Alla nädalaga olen juba väikse listikese koostanud, muidugi eesmärgil neile lahendus leida kas ise või kaasvolvolaste abil
Kõik mis vajab tegutsemist:
- Vasakpoolne esimene suunatuli mõrane (olemas ainult uus parempoolne..)
- Tagatuled mõrased (ülemised klaasid);
- Konditsioneeri täita;
- Alati ei puhu max sooja peal kui keerasin just max külma pealt ja vastupidi, vaja auto välja lülitada selle jaoks;
- Roolivõimu pumba vedelikutase chekkida, undab kui lõpuni välja pöörata rool;
- Klaasipuhastusvedelik vahetada;
- Tagaklaasile üldse midagi ei pritsi (?);
- Esitulede kojamehed mootoriga puudu;
- Küljepeeglid ei liigu, peegliklaasid vaja vahetada (soojendus vasakul ka ei tööta);
- Esiklaas vahetada või kuidagi poleerida (kunagi mingi kate hõõrunud paar kohta tuhmiks ja servas mõrad);
- Parempoolse küljekarbi tagumine pool roostes;
- Kapoti amordid väsinud;
- Üks laelambi pirn ja pool raadio valgustusest ei tööta;
- Ees osa kõlareid ei tööta (maki taga mingit imelikku juhtmejama tehtud, vist voolu võetud millegi jaoks);
- Service reminder tuluke ei põle;
- Turvavöö tuluke põleb katkendlikult kui pole vöö kinnitatud ja ei tee häält mitte kunagi (kas peab?);
- Tagumine parempoolne aken ei liigu täielikult alla (miski takistab);
- Tundmatu ventika kinnitus/kummimuhv katki (teen pilti);
- Vasaku esitule tagakate puudu;
- Pasun lahti (kus see asuma peaks ja kas see on originaal?)
- Vaja eemaldada lisatuled ja nende juhtmestikuga tegeleda;
- Korrosioonikaitse teha, et super korras kere säilitada;
Eks see list arvatavasti suureneb kiiremini kui kahaneb. Aga eriti tekitab huvi auto keskluku ja signa teema. Kaasa ma ühtegi pulti ei saanud, aga paistab et autole on paigaldatud aftermarket signa ja immo aga need pole aktiveeritud kuidagi. Devaissi aju pole leidnud ega otsinud armatuuri alt, aga andurid üleval klaasi juures, punased ledid roolisambast paremal ja vasakul koos immopulga auguga vihjasid teisele lukusüsteemile. Samuti VDO security kleeps küljeklaasidel. Kas 960l ka originaalis tuli puldiga kesklukk? Foorumis lingitud oleva manuaali järgi oleks tulnud, ning mul parempoolsel armatuuri kõlaril on punane orig signa tuluke olemas.
Kui midagi jäi arusaamatuks, küsige aga julgelt üle Igasugune abi on teretulnud!
Praeguseks natuke pildimaterjali, küll seda tekib aegajalt juurde.
Täpsemalt on siis masin 1995 aasta 960 II universaalkerega. Mootor üsna janune 2.5 125kw ning käigukast otsustab ise käike. Interjööriks helebeez nahk, esiistmed käetoega ülenahatatud hiljuti. Lisavarustuse poole pealt on ka töötav püsikiirusehoidja, konditsioneer ja elektriline mäludega juhiiste.
Eriti meeldib auto juures tema ruumikus ja mugavus, nii roolis olles kui ka kaassõitjana, olenemata kas ees või taga. Palju uuemate autodega sõbradki imestunud, et nii "vana" auto suudab silmad ette teha istmete ja jalaruumi poolest.
Aga kahjuks, nagu igal autol, esineb ka sellel aparaadil probleeme. Alla nädalaga olen juba väikse listikese koostanud, muidugi eesmärgil neile lahendus leida kas ise või kaasvolvolaste abil
Kõik mis vajab tegutsemist:
- Vasakpoolne esimene suunatuli mõrane (olemas ainult uus parempoolne..)
- Tagatuled mõrased (ülemised klaasid);
- Konditsioneeri täita;
- Alati ei puhu max sooja peal kui keerasin just max külma pealt ja vastupidi, vaja auto välja lülitada selle jaoks;
- Roolivõimu pumba vedelikutase chekkida, undab kui lõpuni välja pöörata rool;
- Klaasipuhastusvedelik vahetada;
- Tagaklaasile üldse midagi ei pritsi (?);
- Esitulede kojamehed mootoriga puudu;
- Küljepeeglid ei liigu, peegliklaasid vaja vahetada (soojendus vasakul ka ei tööta);
- Esiklaas vahetada või kuidagi poleerida (kunagi mingi kate hõõrunud paar kohta tuhmiks ja servas mõrad);
- Parempoolse küljekarbi tagumine pool roostes;
- Kapoti amordid väsinud;
- Üks laelambi pirn ja pool raadio valgustusest ei tööta;
- Ees osa kõlareid ei tööta (maki taga mingit imelikku juhtmejama tehtud, vist voolu võetud millegi jaoks);
- Service reminder tuluke ei põle;
- Turvavöö tuluke põleb katkendlikult kui pole vöö kinnitatud ja ei tee häält mitte kunagi (kas peab?);
- Tagumine parempoolne aken ei liigu täielikult alla (miski takistab);
- Tundmatu ventika kinnitus/kummimuhv katki (teen pilti);
- Vasaku esitule tagakate puudu;
- Pasun lahti (kus see asuma peaks ja kas see on originaal?)
- Vaja eemaldada lisatuled ja nende juhtmestikuga tegeleda;
- Korrosioonikaitse teha, et super korras kere säilitada;
Eks see list arvatavasti suureneb kiiremini kui kahaneb. Aga eriti tekitab huvi auto keskluku ja signa teema. Kaasa ma ühtegi pulti ei saanud, aga paistab et autole on paigaldatud aftermarket signa ja immo aga need pole aktiveeritud kuidagi. Devaissi aju pole leidnud ega otsinud armatuuri alt, aga andurid üleval klaasi juures, punased ledid roolisambast paremal ja vasakul koos immopulga auguga vihjasid teisele lukusüsteemile. Samuti VDO security kleeps küljeklaasidel. Kas 960l ka originaalis tuli puldiga kesklukk? Foorumis lingitud oleva manuaali järgi oleks tulnud, ning mul parempoolsel armatuuri kõlaril on punane orig signa tuluke olemas.
Kui midagi jäi arusaamatuks, küsige aga julgelt üle Igasugune abi on teretulnud!
Praeguseks natuke pildimaterjali, küll seda tekib aegajalt juurde.