Moose's BMW T5 (473whp/519wnm) MÜÜDUD

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1481
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu

Re: Moose's BMW T5 (255kw/378nm)

PostitusPostitas Moose » 28 Mär 2019, 08:33

Ennustada täpselt ei julge mida quickspooliga saab, kuna praegu seades palju erroreid veel tänu blokeeritud hingamisele ja see kõik peaks muutuma koos hingamisega. Süüde on boosti all peaaegu nullpunktis ja segu on ka liigselt rikas, et detonatsiooni vältida. Hetkel ju üks twin-scrolli pooltest kinni pandud.

Kui natuke spekuleerida, siis uue koldega võiks hingamise niipalju paremaks saada, et detot enam niimoodi ei loobi nagu jumal juhatab ja saaks süüdet normaalselt keerata ning segu ka ilusaks. Sh siis sama boosti juures võiks selle lisa 50kw veel ilusti leida ja ühtlasi peaks ilusti lõpuni(7500) ainult jõukasvu tekitama mitte ära kukkuma nagu praegu :D

1488
Foorumlane
Postitusi: 83
Liitunud: 30 Juun 2014, 01:37
Asukoht: Harjumaa

Re: Moose's BMW T5 (255kw/378nm)

PostitusPostitas 1488 » 29 Mär 2019, 00:20

Kui süüde peaks max boosti aeg 15-20 kanti saama siis vist tekib selline variable compression süsteem peale mida kolb enam õige kõrguse peale tagasi ei tule. Aga ega sul kahju vist poleks ka.

Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1481
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu

Re: Moose's BMW T5 (255kw/378nm)

PostitusPostitas Moose » 29 Mär 2019, 09:12

Niikaua kui valel ajal pauku ei käi, ei juhtu nii väikse jõu juures vast kepsuga midagi veel :D Kui 300 rattast üle elab, siis rohkem talle igaksjuhuks ei pressi ka, prooviks sõita natuke vahelduseks :lol:

Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1481
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu

Re: Moose's BMW T5 (255kw/378nm)

PostitusPostitas Moose » 05 Apr 2019, 10:02

Esmaspäeval siis peale tööd läksin garaasi, plaaniga hakata kollektorit kokku vorpima. Rahulikult läti alkoholi libistades ja torusid sobitades, tekkis ahastus, et minu 42mm põlvedega ei mahu mittekuidagi seal inimlikult manööverdama, kuna nimelt turbo asukoha tahtsin samaks jätta, et ei peaks muid asju ringi ehitama.. nõutult ringi vaadates jäi pilk kaagi kollektori materjali peale.. mille näol siis tegu 38mm isenditega.
Korra neid proovides tegin järelduse, et pean endalegi peenema materjali muretsema ja kuna olin just eelnevalt ühest tallinna ettevõttest hinnapakkumist küsinud vajalikule kraamile, siis võtsin vastu otsuse, et järgneva päeva hommikul tuleb järgi minna. Kuna võtsin korraga tiba suurema koguse siis oli odavam seal järgi käia kui tartust võtta :D

Torud olemas, hakkasin vaikselt siis voolima, selleks ajaks tulid juba tuttavad näod ka appi ja juttu jätkus kauemaks :D

Kaak võttis enda kanda siis kuuse tükkide väljalõikamise
Pilt

Peale kambakesi tundideviisi arvutamist ja ja hunniku toru hakkama panemist sai selle vidina lõpuks kokku punktida ning peale lõppviimistlust jäi ta siis selline:
Pilt
Pilt

Eile hommikul sain silindrite vedamisega lõpule ja sai jätkata juba muu vajalikuga
Pilt
Pilt
Pilt

Hetkel siis twin scrolli juhtimiseks mõeldud klapp on sisuliselt küljes ja rõhu juhtimiseks wastegate on ka veel teha, ning saab terve kollektori kokku suristada ära.

Paraku siiski lõpuks pidin turbo asukohta natukene muutma omast lollusest, aga miskit teha pole, saabki ehk tibake parem 8) Oleks seda muidugi kohe alguses plaaninud, ei oleks pidanud nii keerulist ussi sinna üldse tegemagi :mrgreen:

Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1481
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu

Re: Moose's BMW T5 (255kw/378nm)

PostitusPostitas Moose » 08 Apr 2019, 13:23

Kuna gaas sai eile õhtul suht kiiresti peale töö alustamist otsa, siis jätkasime sõbraga koos bõmmi kergemaks tegemist.. :D

Pilt

Ühtlasi tegin ruumi uue cooleri jaoks.. seekord siis ilma leketeta, sirge ja vähe ilusam 300x600x100 isend :mrgreen:
Pilt

Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1481
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu

Re: Moose's BMW T5 (255kw/378nm)

PostitusPostitas Moose » 13 Apr 2019, 09:03

Dünoks valmis :D Reedel siis uus katse ja kui jääb ellu siis laupäeval juba haapsalus näeme :twisted:

Pilt
Pilt

Kasutaja avatar
Harrison
Kõva postitaja
Postitusi: 135
Liitunud: 25 Mär 2010, 09:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Moose's BMW T5 (255kw/378nm)

PostitusPostitas Harrison » 16 Apr 2019, 17:39

Mis düno numbrid olid? :)
C70 T5M 1998
Cupra Ateca 2019

Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1481
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu

Re: Moose's BMW T5 (255kw/378nm)

PostitusPostitas Moose » 17 Apr 2019, 10:30

Harrison kirjutas:Mis düno numbrid olid? :)

Reede alles tuleb veel :D

1488
Foorumlane
Postitusi: 83
Liitunud: 30 Juun 2014, 01:37
Asukoht: Harjumaa

Re: Moose's BMW T5 (255kw/378nm)

PostitusPostitas 1488 » 17 Apr 2019, 21:24

Mis aasta mootor sul on? Öeldakse,et need meh tõukurite ja 6mm klapi säärtega kaaned hingavad vanematest 20% paremini, need on siis 1999 või 2000 ja edasi aasta ehk RN mootoritelt. Oled uurinud ka seda asja? Kui tõsi see olla saab, 20% on päris suur number tegelt. Guugeldades leidsin mingeid flow numbreid ka aga need olid ikka väga seinast seina.

Kasutaja avatar
volvofan
Foorumi veteran
Postitusi: 1079
Liitunud: 18 Mai 2006, 16:23
Asukoht: Pärnu

Re: Moose's BMW T5 (255kw/378nm)

PostitusPostitas volvofan » 18 Apr 2019, 05:38

Reede alles tuleb veel :D[/quote]
Reede ei tohi püsti kustagi :D
XC70 D3 10a.
960 T6 95a.
960 3.0 95a. Ex
960 2,5TDI 94a. Ex
940 2,4TIC 96a. Ex
V70 2,5TDI 98a. Ex

Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1481
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu

Re: Moose's BMW T5 (255kw/378nm)

PostitusPostitas Moose » 18 Apr 2019, 08:22

1488 kirjutas:Mis aasta mootor sul on? Öeldakse,et need meh tõukurite ja 6mm klapi säärtega kaaned hingavad vanematest 20% paremini, need on siis 1999 või 2000 ja edasi aasta ehk RN mootoritelt. Oled uurinud ka seda asja? Kui tõsi see olla saab, 20% on päris suur number tegelt. Guugeldades leidsin mingeid flow numbreid ka aga need olid ikka väga seinast seina.

Aasta kohapealt jään vastuse võlgu, aga peaks olema RN mootor kõigi eelduste kohapealt. Pole ise niimoodi karakteristikat väga uurinud.. aga kui võrrelda nüüd mootoreid N ja RN vahel, siis julgen väita, et RN reageerib gaasivajutusele järsemalt küll, mis võiks nagu toetada seda hingamise teooriat. Töökäigus ikka käib erinevaid läbi ja 850ned on ikka jubeuimased olenemata nüüd mis versiooniga täpselt tegu on(2.0na - 2.4t).
Iseasi muidugi kuidas seda nüüd 20% peale hinnata, sest nii N kui RN motodel palju silmaga arusaadavalt erinevaid kaasi.. niiet vb kui võtta N versiooni kõige kehvem ja RN versiooni kõige parem siis ehk küll.. aga noh see ka puhtalt teoretiseerides sest pole väga süvenenud sellesse :D

Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1481
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu

Re: Moose's BMW T5 (319kw/432nm)

PostitusPostitas Moose » 20 Apr 2019, 23:23

Eile siis oli dyno vol3.

Küll leebemalt kuid endiselt deto küüsis tulemuseks 319kw/432nm rattast 1,5barise rõhuga.

Garaasi sõites tegin maanteel ühe tõmbe ja sinna see kaanetihend läks.. nagu öeldud - deto :D

Kuna juba välja hõigatud sai, et täna olen haapsalus kohal ja kell oli ka kõigest 17 kanti.. siis polnud muud midagi kui kaas maha. Selgus, et ka 1. silindri kepsu kõveraks löönud.. küllgi tundub, et tõmbas jahutusvedeliku silindrisse ja hüdrolukuga selle paugu ära tegi.

Igatahes see selleks, vahet pole mis põhjus on.. dünost ära sõites toimis kõik ideaalselt niiet jõuga ta kõveraks minna ei saanud. Mootor aiste vahelt välja, karter alt, keps koos kolviga välja ja kaagi juurde uue kepsu järgi.
Uus keps ja vana kolb sisse, karter alla tagasi ja mootor aiste vahele tagasi. Ühtlasi laenasin kaagilt ka uue kaanetihendi(MLS) ja läks kokku tagasi.
Südaööks auto käis, külge läksid veel viimased paar tükki ja oligi see päev õhtus.

Täna hommikul siis kimasime haapsallu, tunne hea ja kõik toimis.

Esimene sõit - start oli lahja.. teise käigu tõmme oli mõnus ja järsku käis hele suitsupahvakas summutist välja ning jõud kadus.. vaikselt edasi kruiisides sain aru, et mootor siiski toimib ilusti ja suits tekkis vaid sisselaskest järsul rõhukaol - üks ette aimatud rõhulõdviku klamber ei pidanud vastu.

Läks uus klamber ja asi ilusti kinni - teine sõit. Start juba enamvähem.. niipalju kui seda hetkelise diffriga teha kannatab, tõmme oli selle autoga esmakordne fiiling ja kolmanda käiguga rõhu tulles pole varem seda autot pidand niimoodi kinni hoidma :D
Küll aga jala pedaalilt tõstes käis taaskord valge pahvakas väljalaskest üles, ning seekord enam mootori hääl päris õige ei olnud. Kiire pitstop ja küünlad maha võttes sai selgeks, et esimeses silindris jälle vesi sees...
Kõigi eelduste kohaselt, tekkis eile siiski mingi kahjustus kas kaanele või plokile, mistõttu tihend sealt enam nii tugev ei jäänud, kuna vastu ööd enam lihvimiseks võimalust polnud :)

Nüüd siis pole muud midagi, kui mootor uuesti tükkideks, pinnad ilusti üle vaadata ja sirgeks lihvida ning ühtlasi juba ka sepiskepsud ja muud pudinad külge nii nagu plaanis oli ja mõningate modifikatsioonide järel võiks juba detovabalt sõita :D


Pilt

Pilt
Pilt

https://www.youtube.com/watch?v=jyn5hQhvBYQ

Kasutaja avatar
JanP
Kõva postitaja
Postitusi: 286
Liitunud: 03 Jaan 2015, 12:07
Asukoht: Tartu

Re: Moose's BMW T5 (319kw/432nm)

PostitusPostitas JanP » 20 Apr 2019, 23:55

Uus kolle madalametele pööretele vist väga palju lisa ei toonudki?
2x240

1488
Foorumlane
Postitusi: 83
Liitunud: 30 Juun 2014, 01:37
Asukoht: Harjumaa

Re: Moose's BMW T5 (319kw/432nm)

PostitusPostitas 1488 » 21 Apr 2019, 18:45

Külmemaid küünlaid ja asju olete proovinud? HPT (8.4:1 cr) kolvid võiksid aidata.

Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1481
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu

Re: Moose's BMW T5 (319kw/432nm)

PostitusPostitas Moose » 21 Apr 2019, 22:50

8,4 surveaste peaks mul praegugi tal olema :) Mõõtnud muidugi pole ja kindel ei saa ka olla, sest täpselt ei tea endiselt mis mootoriga tegu :D

Küll aga olid põlemiskambrid mõnuga teravaid servi ja nurki täis, niiet eks seal see vinge deto ka peidus oli. Lasin küll freesiga asja mahedamaks enne kokkupanemist niipalju kui kiirkorras sai, aga eks seal on veel mida võtta.

Küünaldes probleemi ei tohiks olla kuna enamus eesti driftikaid ja muid elukaid sõidavad samade küünaldega :D

Aga nagu öeldud siis nüüd läheb 93,2mm vänt sisse koos sepiskepsudega, teen põlemiskambreid ka natuke mõnusamaks ja siis saab juba edasi paugutada.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 13 külalist