Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Tere!
Olen Volvo omanik olnud kaks aastat, ostsin esimese volvo 2016. suvel, tegu oli 92. aasta 945-ega, millel D24TIC mootor ja käike vahetab M46 nupuga kast. Väga head pildimaterjali hetkel pakkuda pole, aga panen jooksvalt, mis näppu jäi.
Esmamulje oli nii ja naa, väliselt päris paljude pisimõlkide, kriimudega, sisu üsna kole, tagasillas olid vedrud ja amordid suht läbi ( üks eelnev omanik oli tööautona kasutanud, raskeid ja musti koormaid vist vedanud). Samas esimest korda kanalile ajades selgus et põhja all pole pindmist roostetki, esitiivad ja esiuste alumised ääred lihtsalt ussitavad, aga kahe aasta jooksul on tore olnud, kui autol on selline käsitöönurk, mille kallal nokerdada.
Jooksvalt olen vahetanud
4x kettad-klotsid, käsipiduriklotsid
2x esiamordid, 2x tagaamorid ja -vedrud
esisillas puksid, rooliotsad, šarniirid
mootoripadjad, käigukastipadi
ja muud nipetnäpet nagu terved uksepolstrid jne, et ilusamaks teha autot.
Auto oli igapäevases kasutamises, sihtoststarbelises kolimises jne asjade vedamises ja talvel lõbutsemiseks.
Ja siis ilmus 2018 alguses võimalus hankida 1996.a 944 kere ilma mootorita. Otsisin pikemat aega sinna mootorit sobiva hinnaga, nüüd tõin tollele 700se volvo pealt D24 mootori, 60 kw (tolle 700-se passis oli 67kw, oskab keegi selgitada?). Viisin mootori Tartusse, kohe ei saanud peale tõsta, sest selgus, et mootoripadjad ja käpad on teist tüüpi, jooksevad nagu nurga all sillatalale, on vaja need esmalt kusagilt hankida või ise valmistada.
Ühtlasi, kuna mootor tuli romuralli auto pealt, siis on mõned asjad sealt puudu nagu karterituulutuse voolik koos kopsikuga, kütusefiltri kronstein, gaasihoova kronstein (see sama kuhu kinnitub ka külmkäivitustermostaat). Esmalt on plaan tõsta mootor peale koos kasti ja kardaaniga ja siis hakata edasi mõtlema.
Edaspidi hakkan parandusi ja muid asju siia kandma kah, teiste teemasi on huvitav lugeda olnud, hetkel ootab mootor vaikselt oma aega, suve lõpp on vaja veel maal veeta.
Olen Volvo omanik olnud kaks aastat, ostsin esimese volvo 2016. suvel, tegu oli 92. aasta 945-ega, millel D24TIC mootor ja käike vahetab M46 nupuga kast. Väga head pildimaterjali hetkel pakkuda pole, aga panen jooksvalt, mis näppu jäi.
Esmamulje oli nii ja naa, väliselt päris paljude pisimõlkide, kriimudega, sisu üsna kole, tagasillas olid vedrud ja amordid suht läbi ( üks eelnev omanik oli tööautona kasutanud, raskeid ja musti koormaid vist vedanud). Samas esimest korda kanalile ajades selgus et põhja all pole pindmist roostetki, esitiivad ja esiuste alumised ääred lihtsalt ussitavad, aga kahe aasta jooksul on tore olnud, kui autol on selline käsitöönurk, mille kallal nokerdada.
Jooksvalt olen vahetanud
4x kettad-klotsid, käsipiduriklotsid
2x esiamordid, 2x tagaamorid ja -vedrud
esisillas puksid, rooliotsad, šarniirid
mootoripadjad, käigukastipadi
ja muud nipetnäpet nagu terved uksepolstrid jne, et ilusamaks teha autot.
Auto oli igapäevases kasutamises, sihtoststarbelises kolimises jne asjade vedamises ja talvel lõbutsemiseks.
Ja siis ilmus 2018 alguses võimalus hankida 1996.a 944 kere ilma mootorita. Otsisin pikemat aega sinna mootorit sobiva hinnaga, nüüd tõin tollele 700se volvo pealt D24 mootori, 60 kw (tolle 700-se passis oli 67kw, oskab keegi selgitada?). Viisin mootori Tartusse, kohe ei saanud peale tõsta, sest selgus, et mootoripadjad ja käpad on teist tüüpi, jooksevad nagu nurga all sillatalale, on vaja need esmalt kusagilt hankida või ise valmistada.
Ühtlasi, kuna mootor tuli romuralli auto pealt, siis on mõned asjad sealt puudu nagu karterituulutuse voolik koos kopsikuga, kütusefiltri kronstein, gaasihoova kronstein (see sama kuhu kinnitub ka külmkäivitustermostaat). Esmalt on plaan tõsta mootor peale koos kasti ja kardaaniga ja siis hakata edasi mõtlema.
Edaspidi hakkan parandusi ja muid asju siia kandma kah, teiste teemasi on huvitav lugeda olnud, hetkel ootab mootor vaikselt oma aega, suve lõpp on vaja veel maal veeta.
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Jõudu ja jaksu ehitamisel!
Pead ei anna, aga 240/740 peaks üht tüüpi mootori padjad olema ja 940 teist tüüpi, ehk kui mootor 740 pealt tuli peaksid 740 padjad oma 940 peale leidma.
Selle jaoks Volvod ongi
Pead ei anna, aga 240/740 peaks üht tüüpi mootori padjad olema ja 940 teist tüüpi, ehk kui mootor 740 pealt tuli peaksid 740 padjad oma 940 peale leidma.
torbik kirjutas:Auto oli igapäevases kasutamises, sihtoststarbelises kolimises jne asjade vedamises ja talvel lõbutsemiseks.
Selle jaoks Volvod ongi
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Jah, padjad pole vast probleem, esimesel volvol on need kallimad, hüdropadjad, mis istuvad täisnurga all, 740 pealt tulnud mootoril on padjad sillatalaga ca 45 kraadise nurga all, nonde jaoks peaks vist lihtsalt olema vaja alumist padjakinnitust mõne 2/740 pealt.
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Sai siis täna võetud kapoti alt intercooler ja muu eelmise omaniku isetuuning ära. Sai ka mootoripadja alused soetatud, kaasistuja poolne istub poltidega sillatala külge, juhipoolse peab paika keevitama.
Nühkisin natuke pindmise roostega kohti traatharjaga ja panin roostemuundurit peale, homme laseb relakaga puhtaks roostes kohad ja krundib-värvib üle, siis saab mootori peale tõsta.
Nühkisin natuke pindmise roostega kohti traatharjaga ja panin roostemuundurit peale, homme laseb relakaga puhtaks roostes kohad ja krundib-värvib üle, siis saab mootori peale tõsta.
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Täna sai siis ettevõetud punasel volvol esivedrude vahetus - pikalt mõtlesin, kas võtta ka amorditugilaagrid ja need samal ajal ära vahetada, oleks ju loogiline nagu. Viimasel hetkel lõin käega ja kui püstaku alt ära võtsin siis kahetsesin seda Korralikult roostes oli, tükke sai küljest tõmmata ja käte vahel keerates oli kah üsna kulunud teine. Järgmine nädal vast saab uutega töö lõpuni tehtud.
Ahjaa, kas teistel volvomeestel kah esiklotsid sellise kettakumerusega kuluvad? Istuvad supporti sees kenast ja midagi imelikku ei täheldanud.
Äkki jõuludeks saab sedaanile mootori vahele kah, hetkel maru piinlikuks juba see "projekt" kujunenud.
Ahjaa, kas teistel volvomeestel kah esiklotsid sellise kettakumerusega kuluvad? Istuvad supporti sees kenast ja midagi imelikku ei täheldanud.
Äkki jõuludeks saab sedaanile mootori vahele kah, hetkel maru piinlikuks juba see "projekt" kujunenud.
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Vale läbimõõduga piduriketas?
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Loff kirjutas:Vale läbimõõduga piduriketas?
Ei usu, kettad said vin-i järgi tellitud.
Ei ole kursis, aga kas nendel benadel(16 klapilistel) ja turbodel (121kw) on üldse suuremad kettad?
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Vin-i järgi saad need mis tehases külge pandud aga kui keegi vahepeal pidureid "täiustanud" siis ei või ju teada mis tegelikus on.
V70 2.4 D5 120kw 2003a 5manuaal
Ei ole võimatuid asju, on saamatud tegijad.
Ei ole võimatuid asju, on saamatud tegijad.
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Vin ni järgi ei saa sa midagi isegi Infos küsivad ketta möötu ja Turbokatel olid 287mm kettad ees versus tava 280mm
Pane supordist ja kelgust pilt!
Pane supordist ja kelgust pilt!
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
volvo245 kirjutas:Vin ni järgi ei saa sa midagi isegi Infos küsivad ketta möötu ja Turbokatel olid 287mm kettad ees versus tava 280mm
Pane supordist ja kelgust pilt!
Selle vin-i loogika võtsin sealt, et VINis ju kirjas mis mootoriga tegu ja sealt järeldada, et kas suured pidurid või väiksemad. Aga minukiri1 postitus pani mõtlema jah, et äkki keegi tuunind sinna väikesemad supportid vms.
Üritan pilti panna tuleval nädalal.
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Erinevate kriitiliste agregaatide infot on võimalik lahata kapoti all oleva birka järgi, kasutades Volvo DataPocket'i abi. Seda siis eeldusel, et pole midagi ringi ehitatud.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Homme ehk saab supportist ja kelgust pilti.
Seni olen tegelenud tagakojamehega, mootor oli õhtal omadega, see sai uus soetatud, aga see hoovastiku puks, mille külge suur mutter läheb oli samuti täitsa ära lagunenud. Lasin siis paar tükki välja endale ja peaks töökorda saama kojamehe, talvel või vihmaga tankiga tagurdades suht kasulik asi.
Seni olen tegelenud tagakojamehega, mootor oli õhtal omadega, see sai uus soetatud, aga see hoovastiku puks, mille külge suur mutter läheb oli samuti täitsa ära lagunenud. Lasin siis paar tükki välja endale ja peaks töökorda saama kojamehe, talvel või vihmaga tankiga tagurdades suht kasulik asi.
Re: Torbik, 945 D24TIC "Volvo" ja 944 D24 "Perkins"
Vale ketas (liiga väike).
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: ookeanivõidusõit ja 11 külalist