Olen alati kusagil autost teemat pidanud, nüüd siis esimene Volvo, enne pigem sakslased.
Tekitame väikese sõidupäeviku ka siia. Soetasin umbes kuu aega tagasi.
- 2008 aasta
80kw PSA diisel
hihg premium sound
vihmasensor
xenon
4x el aknad, el peeglid.
2l el istmed, nahtistmed
puidust detailid
püsikas jms tavlaine
Sai leitud üks palju kirutud prantsuse mootoriga Volvo. Ükski Volvo töökoda ei tahtnud sellest kuulda - minu silmis imelik, sest Volvo on volvo, pange oma suure poisi püksid jalga, kõik on tehtav.
Ma ei viitis kõiki fakte täpselt kontrollida, panen umbes kirja ja loodan et väga ei valeta.
Auto toodud Belgiast 2011 aasta alguses ja 156k läbisõidul (hooldusraamat, kerimata - viimane kanne 154k). Sealsed õlivahetused tehtud 20-25k pealt, mis on selle mootori surm (ikas perspektiivis, maanteesõidul veel elab) aga tehas näeb ette isegi kuni 30k vist. Ostetud Tartu platsilt. Eestis enne mind üks omanik. Toodud ilmselt kerge esiotsa kõksuga, sest üks tuli uuem js stange värvitud.
Eelmise omaniku vähemalt viimased õlivahetused olid 10k, enne seda kõiki väiteid raske kotrollida.
Sõitnud palju pikki otsi, mis andis pisut positiivse tunde. Hetkel kellal 293k, ostuhetkel 288k (või oli 287k). Kõigist proovitud 1.6 diislitest (tegelikult otsisin 2.0), oli see kõige sujuvam ja vaiksem. Praegu 4k jooksul õli pole söönud, lekkeid enam ei paista (vanadest leketest on õline). Õlifiltri juurest on õline, vahetusel sai suht inetult lastud sealt täis.
Roostet ainult ainult taglauugi nurgas ühes natuke, vastu stanget värvi maha nühkinud (jäljed stangel näha).
-----
Senimaani tehtud
1) ~288k (tegin ise) - klapikambrikaan (PCV tihen oli lõhki ja pritsi õli välja, terve mootori kaan ja ruum oli suht paksult õline).
2) ~289k (tegin ise) - õlivahetus Total quarts ineo ecs 5W -30 (õlifilter samuti)
Võtsime maha õlipanni, lasime 100% tühjaks. Sodi pannis ei olnud, õlivõtturi filter läikis vastu hõbedaselt, silmaga altpoolt ei näinud suurt carbon reostust mootoris (mis võiks 10k õlivahetue puhul ka okei olla).
3) ~289k (lasin teha) - rihm, rullikud, veepump, kütusefilter
4) ~291k (tegin ise) - uus sisu, täiselektriline nahk ja päris puit detailid. vana oli korralik, aga jäi näppu ja puit detailid on odavsat hallist palstikust kordades üle. Enne olid manuaalsed istmed. Internet oli info suhtes kidur ja ka kohalikud volvo elektrikud ei osanud midagi arvata, pigem olid skeptilised. kogu juhtmepunt oli olemas, mis minus tekitas elevust. viskasin istmed sisse, ühendains juhtmed taha (turvavöö omad ol.olevalt külge),
aku taha, süüde sisse ja toimis kohe. Ei vaja progemist, ei anna erroreid.
5) ~291k (lasin teha) - Viskas mootori limp mode (mootorituli). kohe arvuti taha, dpf viga. Kuna siin on ju see adblue (vms õige nimetus) süsteem, siis lihtsam maha võtta (paak asub halvas asukohas, vedelik kallis, täitmine kalis ja tüütu põhjaalt). dpf eemaldatud ja egr kinni. Korralikult softis nullitud kogu teema, tossu pole ja kohapeal diisli haisu ka õieti pole (pisike mootor). Odavam ja töökindlam, enne põletas tihti ja ilmselt polnud seda kunagi vahetatud.
6) ~292k (tegin ise) - õhufilter, maf puhastus, uus toru klapikambrist õhufiltrist kuni turboni (praguline tugevalt).
7) ~292k (tegin ise) - auto vaha sisu puhastus ja naha kreem
~292k (lasin teha) - kliima kontroll ja täitmine, lekkeid polnud, oli pisut tühi. Puhub külma kenasti nüüd, kuigi ise ei kasuta.
9) ~293k (tegin ise) - xenon lähitulede install ja luupide puhastus (olid päris hägused). 5k tooniga.
10) ~293k (teign ise) - liimisin kõlge juhipeegli. tüüpviga, kipub lahti tulema ajaga ja värises nagu tallesaba.
Vaja teha/tegemisel
1) Tagastange värvis (sõideti tagant otsa, kindlustuse keiss). Tõmbas värvi ämblikuks, muidu oleks ka poleerist aidanud. Väga väike kiirus, vigastusi muid pole
2) Turbo õli pealevõtu toru uus (profülaktika mõttes, ilmselt ilma filtrita mod mis seal otsas on).
3) Turbo rõhu andur testida ja/või turbo geomeetria üle tsekkida. Pikilõtku pole ja näpuga liigub aga tuleks lahti võtta. Samas kõik 1.6 tundusid lahjad sõita
4) Uus õlipann (eelmine kõver pisut) ja õlivahetus - hakkan tegema umbes 5-7k vahelt õlivahetusi. Õli läheb mootorisse 3.2l (vahetusel mahtus 3l, sest ka tunniga ilmselt päris tühjaks ei jooksnud ilma õlipannita).
5) Väike tagasihoidlik soft (umbes 100kw ja 300+Nm). Softi mte pigem, et optimeerida kütusekulu veel paremaks. Pisut lisajõudu ka kahju ei tee kindlasti.
Ptui, senimaani töötab kenasti ja käibi sama siidiselt, kui mitte paremini kui alguses. Kohapeal tühikäigul imestan, et see R4 diisel nii vaikselt ja vibratsiooni vabalt käib (Vähem vibra kui bmw sama ajastu r4, r6 diislid). Pööretel ikka selline kole r4 disla aga sellega tuleb leppida.
------
Kütusekulu statistika
Kõik paagid pole kahjuks märgitud. dpg ja egr eemaldus vähendas kütusekulu umbes 0.1-0.2l sajale, kui sedagi. Pigem kokkuhoid, et pole seda kulukat dpf põletust.
Kõik paagid on suvel umbes 50:50 maantee/linn. Ummikutest tõsi tihti ei istu.
Enne dpf/egr
Esimesed paar paaki olid 4.7-4.9 reaalselt
kompuuter näitas 3.9
paaki läks 42l
sõita sai 901km
reaalne kulu 4.66l
kompuuter näitas 3.9
paaki läks 39l
sõita sai 826km
reaalne kulu 4.72l
Peale dpf/egr
kompuuter näitas 3.8
paaki läks 41l
sõita sai 902km
reaalne kulu 4.54l
Pole korralikke pilte teinud, paar hädist.