5. leht 8-st

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

Postitatud: 31 Mär 2019, 05:49
Postitas Kodukoer
Lootsin rohkem tehtud saada, aga garaaži jõudmisel sulas üks kork läbi ning kuna oli laupäev, pidin oma sitase jalgrattaga 10km sõitma, et uus kaitse muretseda. Kui probleem lahendatud sai, pookisin ilusa särava flantsi veovõllile külge ja nii sai juba paremini mootorit paika sättida.

Pilt

Hakkasin ehitama mootorikinnitust, pärast suuremahulist testimist, ropendamist ja dremeliga augu ovaalseks viilimst sain esimesed punktid peale keevitada.

Pilt
Pilt

Suur osa aega läks ka sellele, et ma ootasin kuni pealambi aku laeb. Ma ei ole mitte kunagi midagi sellist teinud, seega ma olen päris õnnelik selle üle mis ma saavutasin. Kes imestab, et oh kui ilusti keevitatud, siis panen ka pildi imelistest tööriistadest, mille abil ma nõnda kauni asja valmistasin.

Pilt

Jõudsin nii kaugele, et hakkasin välja kujundama üht külge sellele käpale. Kui kesköö kukkus, hakkas jahedaks minema ja väntasin koju tagasi.

Pilt

Täna leiutan edasi. Selle aparaadiga ma käppa valmis ei keevita. Panen detailid paika nii nagu olema peaks ja viin kellegile, kes asjalikuma arsenaliga mu aretise üle keevitab.

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

Postitatud: 31 Mär 2019, 12:03
Postitas Moose
Puhtalt isiklikust kogemusest soovitan, et kellele iganes selle teha viid, siis ürita ise võimalikult vähe seal keevitada st piirdu vaid punktimisega :D Seda lihtsam on sealt ilus asi välja voolida ja nt Tigi puhul on mingit ilma gaasita/elektroodi keevituse sousti väga raske üle teha ilma paaritunnise ropendamise ja pideva tera teritamiseta :lol:

Kuigi olen paar 6mm materjalist ahju kokku keevitanud gaasivaba traadiga ja tuleb tunnistada, et keevitab üllatavalt hästi see asi 8)

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

Postitatud: 31 Mär 2019, 14:05
Postitas Kodukoer
Moose kirjutas:Puhtalt isiklikust kogemusest soovitan, et kellele iganes selle teha viid, siis ürita ise võimalikult vähe seal keevitada st piirdu vaid punktimisega :D Seda lihtsam on sealt ilus asi välja voolida ja nt Tigi puhul on mingit ilma gaasita/elektroodi keevituse sousti väga raske üle teha ilma paaritunnise ropendamise ja pideva tera teritamiseta :lol:

Kuigi olen paar 6mm materjalist ahju kokku keevitanud gaasivaba traadiga ja tuleb tunnistada, et keevitab üllatavalt hästi see asi 8)


Jah, lugu on selline ka, et isegi kui koolis tugeva ja kalli varustusega keevitamine oli, siis mul see väga hästi välja ei tulnud. Üldse väga vähe õpetati keevitamist, kes oskas see oskas :lol:

Külgedele proovin nüüd väiksemad "punktid" teha. Ma natuke kartsin et see keevis ei jää korralikult selle paksema materjali külge kui ma sinna korralikku plönni peale ei mökerda :lol: seda apokalüpsi keevitusmaski kasutades oli nii keeruline seda paigal hoida, et ma ei julgenud sellega riskida :D

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

Postitatud: 31 Mär 2019, 21:44
Postitas Loff
Keevitamise kohapealt - harjutamine, harjutamine, harjutamine. Kui teooriat tugevat ei ole siis pead oma aparaadiga sõbraks saama ja lihtsalt katsetama erinevate paksustega proovitükkidega ja masina paika timmima. Võta paber ja pliiats kõrvale ja pane kirja, mis materjal, palju voolu, pakju traati. Hiljem lihtsam.

Keevitamisega on sama nagu kündmisega - 20% on kinni adras, 80% adra reguleeringus.

Tänapäeval on Youtube suur abimees, kui mina seda asja õppisin siis polnud jou tuubist haisugi. Selline kanal nagu Weld.com on päris hea!

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

Postitatud: 01 Apr 2019, 13:42
Postitas KoitK
See gaasivaba traat on selline poolkõva asi, isegi, kui sul keevitusseade ilusti seadistatud siis selle keevisliited jäävad küsitavad. Ma ise eelistaks sellele kindlalt elektroodkeevitust (kui MIG/MAG'i pole), konkreetse detaili puhul on juba paksust piisavalt elektroodiga keevituseks.

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

Postitatud: 01 Apr 2019, 22:32
Postitas Loff
KoitK kirjutas:konkreetse detaili puhul on juba paksust piisavalt elektroodiga keevituseks.


Tõsi, aastat 19 tagasi ehitasin JAWA-t ja oli vaja summuti otsad üles keerata, et oleks ägedam. Siis sai elektroodiga summuteid keevitatud, mis see materjali paksus olla võis, mingi 1mm. polnud häda midagi, jäi väga ilus õmblus selle aja ja kogemuse kohta.
Aga elektrood oli ka 2mm ja keevitus ei olnud ka mingi lambi trafo, oli ВДУ-506, peaks Ukraina toode olema. Pole Nõukogude aja ja maade toodangust veel nii samedalt elekroodiga käituvat masinat näinud. Muidugi elektroode hoian katlamajas, et räbu ikka kuiv oleks, niiskes hoitud elektroodid praksuvad kui kuradid.

Pilt

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

Postitatud: 02 Apr 2019, 13:22
Postitas Kodukoer
Loff kirjutas:harjutamine, harjutamine, harjutamine


Tuleb harjutada jah. Harjutamismaterjali praegu käepärast küll pole, aga karbid tuleb ära keevitada mingil hetkel, eks siis hakkan katsetama mingi tiivapleki peal.

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

Postitatud: 05 Apr 2019, 08:37
Postitas Probz
Võib-olla rumal küsimus, aga miks sa ovaalse augu mootorikäpale tegid? Kas mootor ringi ei hakka sõitma?

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

Postitatud: 05 Apr 2019, 10:14
Postitas Moose
Julgen arvata, et ta ei arvestanud käpa kaldenurka ja esmaselt mõõdetud augu kaugus polnud õige, lisaks nurga all käppa lihtsam paigaldada nii :D Küll aga pole sellest isiklikust vaatenurgast mingit probleemi, sest mutriga tõmbad ta ju ikkagi kinni. Mootorile ju küljelt küljele ei mõju suuremat jõudu kui endale nt juhiistmel.

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

Postitatud: 05 Apr 2019, 11:58
Postitas ants
Probz kirjutas:Võib-olla rumal küsimus, aga miks sa ovaalse augu mootorikäpale tegid? Kas mootor ringi ei hakka sõitma?


Kui Sa vaatad eespool olevat pilti padjast, siis näed, et polt on viltu.
Sellepärast peab auk ovaalne olema.

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

Postitatud: 06 Apr 2019, 02:07
Postitas Kodukoer
Probz kirjutas:Miks sa ovaalse augu mootorikäpale tegid? Kas mootor ringi ei hakka sõitma?


Moose räägib õiget juttu, polt on nurga all ja mina arvestasin valesti. Kui oleks ümmargune auk ja isegi kui õigesti mõõdetud oleks, siis mootorit koos käpaga sinna otsa sundida oleks ropp keberniit.
Ei usu et moto ringi sõitma hakkab, sest jah, pinget saab see käpp pigem üles-alla kui küljelt küljele ja peale poldi on käpa küljes veel teine väiksem auk, tifti jaoks mis padja küljes on. Ma olen seda siiani "juhtauguks" nimetanud. Selle auk on ümmargune ja ilma selleta ei toetuks käpp täielikult padja peale. Kui see auk paigas on ja käpp mutriga kinni, ei tohiks see mootor minu aru poolest mitte kuskile sõitma hakata. (See ei tähenda et mul õigus on)

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

Postitatud: 15 Juun 2019, 21:53
Postitas Kodukoer
Suvi tuli, oli vaja sõidukit, et oleks mugavam ringi liikuda, kalal käia, jalgratast vedada jne. Ostsin odavalt Escorti ja putitasin selle enamvähem inimlikuks, mõnda aega Volvot ei puutunud. Täna oli vaba päev ja käisin maaülikooli juures dünotamist ja Volvosid vaatamas, saadud inspiratsiooni ja motivatsiooniga läksin sealt kohe edasi garaaži ja tegin teise mootorikäpa ära.

Esimene käpp sai juba paar päeva tagasi õhtul tehtud. Muidugi vaja üle keevitada.

Pilt

Teine käpp pidi saama originaalis kliima pumba kinnituse külge (Suur tänu sulle, Moose, hea mõtte eest!)

Eile sain materjali kätte, lasin teha mõne 90 nurgaga detaili ja kaks plaati. Siis hakkasin vaikselt pihta, kindlat sõjaplaani polnud.

Algus oli selge ja kindel, puurisin õigetesse kohtadesse augud, lõikasin, käiasin. Eemaldasin pumba alumised kinnituskohad, sest muidu ei oleks see bracket üldse ploki külge mahtunud.
Pilt
Pilt
Ettevõtmine tundus üllatavalt lihtne, aga mõtlesin ikkagi mõned jubinad valmis nokitseda, et aretisele natuke tugevust anda.
Pilt
Nii ta lõpuks välja kukkus
Pilt
Külge käib ta niimoodi
Pilt

Tartu jääb papsi piimaveo marssuudile õnneks, homme tuleb läbi ja võtab kinnitused Raplasse kaasa, teeb gaasikeevitusega üle. Siis silun ära ja värv peale, enne kui rooste läheb. 7 tundi istusin oma euroaluse taga ja leiutasin, aga aeg lendas ja meeldiv päev oli :D

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

Postitatud: 26 Juun 2019, 23:03
Postitas Kodukoer
Loodan, et kõigil olid meeldivad jaanid. Kellel ei olnud, tehke järgmisel aastal paremini.

Pilt

Täna tulin jaanipuhkuselt Saaremaalt tagasi ja käisin Raplast ka läbi, võtsin üle keevitatud mootorikinnitused kaasa ja kruttisin õhtul külge. Peale vaadates visuaalselt tundub aus.

Pilt
Pilt
Pilt

Edasi: Ootan Leedust karterit mis on vaja lühemaks ehitada. Reedeks peaks karter ise kohale jõudma. Kui see tehtud saab, siis on üks projekti suurimaid murekohti lahendatud.

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

Postitatud: 27 Juun 2019, 00:42
Postitas Moose
Ühe asja oleks pidanud vist varem ära märkima.. nimelt kuna volvo mootorid on kerge nurga all siis ka rwd karter on viltu. Hetkel pildilt ei saa aru, palju täpselt sillatalani ruumi on, aga võib juhtuda, et ei mahu sillatalast mööda see karter :D
Eks karteri tuunimisega on see probleem lahendatav, aga lihtsalt jäin mõtlema, et kas oled juhuslikult sellele ka tähelepanu pööranud :)

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

Postitatud: 27 Juun 2019, 01:04
Postitas Kodukoer
Moose kirjutas:Võib juhtuda, et ei mahu sillatalast mööda see karter :D


Kunagi sa mainisid, et kunde poolt ploki serv 3-4cm sillatalast. Ja selle järgi ma üritasin enamvähem toimetada. Täppisteadusest asi kaugel muidugi ja karterit oma silmaga näinud ega katsunud pole, aga ma siin mõtlesin, et kui istubki liiga madalal või mitte piisavalt viltu, siis äkki annab käpa alla padja poldi peale seibe lükata, et asja timmida. Äärmisel vajadusel saaks vist sama tehnikaga isegi patja ennast natuke tõsta :D