Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 57
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 31 Mär 2019, 05:49

Lootsin rohkem tehtud saada, aga garaaži jõudmisel sulas üks kork läbi ning kuna oli laupäev, pidin oma sitase jalgrattaga 10km sõitma, et uus kaitse muretseda. Kui probleem lahendatud sai, pookisin ilusa särava flantsi veovõllile külge ja nii sai juba paremini mootorit paika sättida.

Pilt

Hakkasin ehitama mootorikinnitust, pärast suuremahulist testimist, ropendamist ja dremeliga augu ovaalseks viilimst sain esimesed punktid peale keevitada.

Pilt
Pilt

Suur osa aega läks ka sellele, et ma ootasin kuni pealambi aku laeb. Ma ei ole mitte kunagi midagi sellist teinud, seega ma olen päris õnnelik selle üle mis ma saavutasin. Kes imestab, et oh kui ilusti keevitatud, siis panen ka pildi imelistest tööriistadest, mille abil ma nõnda kauni asja valmistasin.

Pilt

Jõudsin nii kaugele, et hakkasin välja kujundama üht külge sellele käpale. Kui kesköö kukkus, hakkas jahedaks minema ja väntasin koju tagasi.

Pilt

Täna leiutan edasi. Selle aparaadiga ma käppa valmis ei keevita. Panen detailid paika nii nagu olema peaks ja viin kellegile, kes asjalikuma arsenaliga mu aretise üle keevitab.

Kasutaja avatar
Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1447
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Moose » 31 Mär 2019, 12:03

Puhtalt isiklikust kogemusest soovitan, et kellele iganes selle teha viid, siis ürita ise võimalikult vähe seal keevitada st piirdu vaid punktimisega :D Seda lihtsam on sealt ilus asi välja voolida ja nt Tigi puhul on mingit ilma gaasita/elektroodi keevituse sousti väga raske üle teha ilma paaritunnise ropendamise ja pideva tera teritamiseta :lol:

Kuigi olen paar 6mm materjalist ahju kokku keevitanud gaasivaba traadiga ja tuleb tunnistada, et keevitab üllatavalt hästi see asi 8)
BMW E36 B5204T + HX50
Volvo V70
Volvo V70 2.4T AWD
Volvo 450R B5254T
Volvo 440 1.8
Toyota Supra mk3 B6284T
Opel Rekord E1 Caravan

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 57
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 31 Mär 2019, 14:05

Moose kirjutas:Puhtalt isiklikust kogemusest soovitan, et kellele iganes selle teha viid, siis ürita ise võimalikult vähe seal keevitada st piirdu vaid punktimisega :D Seda lihtsam on sealt ilus asi välja voolida ja nt Tigi puhul on mingit ilma gaasita/elektroodi keevituse sousti väga raske üle teha ilma paaritunnise ropendamise ja pideva tera teritamiseta :lol:

Kuigi olen paar 6mm materjalist ahju kokku keevitanud gaasivaba traadiga ja tuleb tunnistada, et keevitab üllatavalt hästi see asi 8)


Jah, lugu on selline ka, et isegi kui koolis tugeva ja kalli varustusega keevitamine oli, siis mul see väga hästi välja ei tulnud. Üldse väga vähe õpetati keevitamist, kes oskas see oskas :lol:

Külgedele proovin nüüd väiksemad "punktid" teha. Ma natuke kartsin et see keevis ei jää korralikult selle paksema materjali külge kui ma sinna korralikku plönni peale ei mökerda :lol: seda apokalüpsi keevitusmaski kasutades oli nii keeruline seda paigal hoida, et ma ei julgenud sellega riskida :D

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4562
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Loff » 31 Mär 2019, 21:44

Keevitamise kohapealt - harjutamine, harjutamine, harjutamine. Kui teooriat tugevat ei ole siis pead oma aparaadiga sõbraks saama ja lihtsalt katsetama erinevate paksustega proovitükkidega ja masina paika timmima. Võta paber ja pliiats kõrvale ja pane kirja, mis materjal, palju voolu, pakju traati. Hiljem lihtsam.

Keevitamisega on sama nagu kündmisega - 20% on kinni adras, 80% adra reguleeringus.

Tänapäeval on Youtube suur abimees, kui mina seda asja õppisin siis polnud jou tuubist haisugi. Selline kanal nagu Weld.com on päris hea!
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-50
Kawasaki KX250F '08
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
KoitK
Kõva postitaja
Postitusi: 281
Liitunud: 05 Juun 2006, 23:15
Kontakt:

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas KoitK » 01 Apr 2019, 13:42

See gaasivaba traat on selline poolkõva asi, isegi, kui sul keevitusseade ilusti seadistatud siis selle keevisliited jäävad küsitavad. Ma ise eelistaks sellele kindlalt elektroodkeevitust (kui MIG/MAG'i pole), konkreetse detaili puhul on juba paksust piisavalt elektroodiga keevituseks.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4562
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Loff » 01 Apr 2019, 22:32

KoitK kirjutas:konkreetse detaili puhul on juba paksust piisavalt elektroodiga keevituseks.


Tõsi, aastat 19 tagasi ehitasin JAWA-t ja oli vaja summuti otsad üles keerata, et oleks ägedam. Siis sai elektroodiga summuteid keevitatud, mis see materjali paksus olla võis, mingi 1mm. polnud häda midagi, jäi väga ilus õmblus selle aja ja kogemuse kohta.
Aga elektrood oli ka 2mm ja keevitus ei olnud ka mingi lambi trafo, oli ВДУ-506, peaks Ukraina toode olema. Pole Nõukogude aja ja maade toodangust veel nii samedalt elekroodiga käituvat masinat näinud. Muidugi elektroode hoian katlamajas, et räbu ikka kuiv oleks, niiskes hoitud elektroodid praksuvad kui kuradid.

Pilt
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-50
Kawasaki KX250F '08
Husqvarna TE610 '02

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 57
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 02 Apr 2019, 13:22

Loff kirjutas:harjutamine, harjutamine, harjutamine


Tuleb harjutada jah. Harjutamismaterjali praegu käepärast küll pole, aga karbid tuleb ära keevitada mingil hetkel, eks siis hakkan katsetama mingi tiivapleki peal.

Kasutaja avatar
Probz
Foorumlane
Postitusi: 69
Liitunud: 25 Mär 2017, 18:44

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Probz » 05 Apr 2019, 08:37

Võib-olla rumal küsimus, aga miks sa ovaalse augu mootorikäpale tegid? Kas mootor ringi ei hakka sõitma?

Kasutaja avatar
Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1447
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Moose » 05 Apr 2019, 10:14

Julgen arvata, et ta ei arvestanud käpa kaldenurka ja esmaselt mõõdetud augu kaugus polnud õige, lisaks nurga all käppa lihtsam paigaldada nii :D Küll aga pole sellest isiklikust vaatenurgast mingit probleemi, sest mutriga tõmbad ta ju ikkagi kinni. Mootorile ju küljelt küljele ei mõju suuremat jõudu kui endale nt juhiistmel.
BMW E36 B5204T + HX50
Volvo V70
Volvo V70 2.4T AWD
Volvo 450R B5254T
Volvo 440 1.8
Toyota Supra mk3 B6284T
Opel Rekord E1 Caravan

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4182
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas ants » 05 Apr 2019, 11:58

Probz kirjutas:Võib-olla rumal küsimus, aga miks sa ovaalse augu mootorikäpale tegid? Kas mootor ringi ei hakka sõitma?


Kui Sa vaatad eespool olevat pilti padjast, siis näed, et polt on viltu.
Sellepärast peab auk ovaalne olema.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 57
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 06 Apr 2019, 02:07

Probz kirjutas:Miks sa ovaalse augu mootorikäpale tegid? Kas mootor ringi ei hakka sõitma?


Moose räägib õiget juttu, polt on nurga all ja mina arvestasin valesti. Kui oleks ümmargune auk ja isegi kui õigesti mõõdetud oleks, siis mootorit koos käpaga sinna otsa sundida oleks ropp keberniit.
Ei usu et moto ringi sõitma hakkab, sest jah, pinget saab see käpp pigem üles-alla kui küljelt küljele ja peale poldi on käpa küljes veel teine väiksem auk, tifti jaoks mis padja küljes on. Ma olen seda siiani "juhtauguks" nimetanud. Selle auk on ümmargune ja ilma selleta ei toetuks käpp täielikult padja peale. Kui see auk paigas on ja käpp mutriga kinni, ei tohiks see mootor minu aru poolest mitte kuskile sõitma hakata. (See ei tähenda et mul õigus on)

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 57
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 15 Juun 2019, 21:53

Suvi tuli, oli vaja sõidukit, et oleks mugavam ringi liikuda, kalal käia, jalgratast vedada jne. Ostsin odavalt Escorti ja putitasin selle enamvähem inimlikuks, mõnda aega Volvot ei puutunud. Täna oli vaba päev ja käisin maaülikooli juures dünotamist ja Volvosid vaatamas, saadud inspiratsiooni ja motivatsiooniga läksin sealt kohe edasi garaaži ja tegin teise mootorikäpa ära.

Esimene käpp sai juba paar päeva tagasi õhtul tehtud. Muidugi vaja üle keevitada.

Pilt

Teine käpp pidi saama originaalis kliima pumba kinnituse külge (Suur tänu sulle, Moose, hea mõtte eest!)

Eile sain materjali kätte, lasin teha mõne 90 nurgaga detaili ja kaks plaati. Siis hakkasin vaikselt pihta, kindlat sõjaplaani polnud.

Algus oli selge ja kindel, puurisin õigetesse kohtadesse augud, lõikasin, käiasin. Eemaldasin pumba alumised kinnituskohad, sest muidu ei oleks see bracket üldse ploki külge mahtunud.
Pilt
Pilt
Ettevõtmine tundus üllatavalt lihtne, aga mõtlesin ikkagi mõned jubinad valmis nokitseda, et aretisele natuke tugevust anda.
Pilt
Nii ta lõpuks välja kukkus
Pilt
Külge käib ta niimoodi
Pilt

Tartu jääb papsi piimaveo marssuudile õnneks, homme tuleb läbi ja võtab kinnitused Raplasse kaasa, teeb gaasikeevitusega üle. Siis silun ära ja värv peale, enne kui rooste läheb. 7 tundi istusin oma euroaluse taga ja leiutasin, aga aeg lendas ja meeldiv päev oli :D


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: arturjarn1, Ritual ja 1 külaline