Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1481
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Moose » 27 Juun 2019, 22:46

No peaasi, et mingi sättimisvõimalus olemas on :D Olen isegi seda seibide varianti kasutanud.

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 97
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 24 Juul 2019, 02:34

Tuleb postitus siis mitte niiväga minu auto kohta, aga ühe huvitava leiu kohta. Autol hetkel mootor puudub, sest Moose ehitab parasjagu karterit ümber.

Nimelt sattusin juhuslikult Volvo 850 käekella otsa, Šveitsi toodang, Šveitsi ETA kvartsmehhanismiga.

Võtsin kella juppideks, nupp oli kulunud ning klaas ka üsna tuksis. Puhastasin korpuse ära, panin uue nupu ja nii korraliku klaasi kui leidsin. Lõpuks paigaldasin jaanalinnunahast rihma. Mehhanismi kontrollisin, käib ilusti. Kvartselement on veel üsna heas korras.

Pilt

Kui mõni 850 mees juhtub vaatama ja tunneb huvi või teab kedagi, kes võiks huvitatud olla, siis ma usun, et saame kaubale. Isegi kui mul endal 850 ei ole, siis Volvosid armastan ma ikka ja mulle see kell meeldib, aga ma ei raatsiks seda ilmselt kunagi kanda. Selle pärast loodan, et leidub keegi kellele see kell veel rõõmu pakub. Kirjutage julgelt.

EDIT: Kell leidis foorumist uue omaniku

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 97
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 29 Sept 2019, 20:48

Lõpuks sai projekti kõige suurem hirm ja mure lahendatud, ehk siis - sain ümberehitatud karteri kätte, selle eest suur tänu kasutajale Moose. Tegi karteri lühemaks ja eest madalamaks, õlivõtturi madalamaks ja filtri kinnituse poldi lühemaks, et õlijahuti torud vahelt ära võtta.

Pilt

Pidin sillatalale väikse augu sisse lõikama, et filtri polt ära mahuks.

Pilt

Karter istub ja mahub ilusti, õnneks ei pea roolilati kinnitusi ümber tegema. Küll aga toetab mootor natuke tala peale, peab käppade alla seibid suskama, et sinna väike vahe ikka vahele jääks.

Pilt

Ilmselt hakkan nüüd kollektoreid planeerima. Kui väljalase õigetpidi külge panna, siis ei mahu turbo ära. Tundub, et pean kollektori teistpidi külge panema, siis turritab turbo suurelt ja uhkelt ees pool ja üleval :lol:
Panin toika vahele, et mingit aimu saada mahutamisest.

Pilt

Tundub aus :D

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 97
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 29 Mär 2020, 19:23

Ilmad lähevad soojaks ja saab nokitseda. Värskendasin natuke sillatala.
Pilt

Talvel sain hooratta, panin selle ka külge
Pilt

Ostsin Tormsilt kollektori, tehtud küll FWD jaoks ja teise flantsiga kui mu turbo, aga kui nurgaga adapter panna, toimib ilusti. Muudmoodi õnneks mahub ära. Kõige halvemal juhul peab kapotti natuke masseerima, aga see ükskõik :shock:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Iceman » 29 Mär 2020, 21:32

Kui juba sillatala värvisid, siis võiks juba ju terve kapotialuse värske värviga üle lasta.

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 97
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 29 Mär 2020, 21:37

Iceman kirjutas:Kui juba sillatala värvisid, siis võiks juba ju terve kapotialuse värske värviga üle lasta.


Tahaks küll jaa, aga kindlasti mitte praeguses garaažis, seal oleks isegi selle mootoriruumi puhastamine natuke palju palutud. Sillatala värvisin, et roostetamist peatada natuke.

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 97
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 28 Sept 2020, 18:04

Üht-teist on tehtud saanud jälle. Natuke pilte ja juttu:

Kollektorile sai adapter ehitatud, et kõik külge sobiks.

Pilt
Pilt

Selle turbo paigutusega ei läinud kapott kahjuks kinni, aga palju seibe ja pikemad poldid = kapott läheb kinni. Pluss lisa jahutus mootoriruumile :wink:

Pilt


Õnnestus muretseda H-profiiliga kepsud, koos kepsudega ka uued kepsusaaled paigaldatud.

Pilt
Pilt


Tellisin tutika 850R sidurikomplekti, loodan, et saab paugutada küll sellega. M90 kasti õpetuslehel selgitati, et 228 ja 240mm siduritel on erinevad hoorattad, aga see on vale jutt.

Pilt
Pilt


Tegin bauhofi vinklist käigukangile kinnituse. Üldiselt kogu see krempel on suht kõveralt seal vahel, st, et vaja parimal juhul käigukangile nurk sisse teha, halvimal juhul mootorikäppasid modifitseerida.

Pilt
Pilt


Vahepeal nokitsesin oma lõbuks tulede kallal, mõte oli teha thor hammerid mis uutel volvodel päevatuledena on. Valisin päevatule eredusega (600 lumenit) LED ribad, mis olid enam vähem meeldiva värvusega. Pleksiklaasist lõikasin kuju mille matiks lihvisin mõlemalt poolelt, mingi ehituspoe plastik liistust raam, epoga kokku kõik.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Muretsesin 16x8 5x120 veljed, sirgeks tehtud, pritsitud ja pulbervärvitud.

Pilt


Lihtne ja odav angle kit, et rattad rohkem keeraksid.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Valmis ka sisselaskekollektor, runnerid on T5 kollektori omad millest on siis üks maha lõigatud. Plenum on custom.
Tööga sai hakkama MWelding

Tema jaoks ei olnud probleemiks lühendada mu 960 karter keskelt 2 silindri jagu ja ei valmistanud ka muret ehitada ainulaadne T4 RWD sisselaskekollektor. Mis ma oskan öelda, pildid ütlevad rohkem..

Pilt
Pilt


Paigaldasin Fmic intercooleri ja õli cooleri. Õli cooleri kinnitused keevitasin lihtsalt radika kinnituspulga külge. Intercooleri ja õli cooleri kinnitused tegin mõlemad sellest samast bauhofi L profiilsit :lol: Radikas on 960 oma koos stock elektrilise ventikaga, sama mis mul diiselmootoril oli lõpus. Kõik läks suht edukalt, aga kuna rakendasin oma traditsioonilist "1 kord mõõda, 9 korda lõika" tehnoloogiat, siis stange võre ja radikat pidin natuke lõikuma, et õli cooleri vollad mugavamalt ära mahuks.

Pilt
Pilt


Praeguseks siis seis selline, et karter ja kaas ilusti küljes, kast auto küljes ja mootor kasti küljes, rihmad on peal, starter on paigas ja töövalmis.

Hetkel rohkem muret tekitavad asjad
    Väljalase ära teha
    Karterituulutuse asjad osta,
    Õlivarda toru kinnitus ehitada,
    Turbo äravool teha
    Õhutorudele paar lõdvikut tellida
    vee torud/lõdvikud muretseda
    Juhtmestik ette võtta
    Tahaks mingisuguseid paremaid istmeid, sealt originaal istmetest lendab välja kui kupatamiseks läheb
    Rehvid oleks ka mõistlik paigaldada
    Palju asju veel ilmselt

Asjad mis on olemas, aga mitte küljes:

    850CC pihustid
    Standalone mootori aju
    Innovate MTX-L plus segu näidik koos wideband lambdaga
    Walbro 450 kütusepump
    Catch can
    Rõhu ja pöörete näidikud
    vb midagi veel, ei meenu hetkel..

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Klamber » 29 Sept 2020, 14:51

Väga head arengud! 850 sidur kannatab kuskil 550Nm +/- kui just clutch kicke ei harrasta üleliia. Eks see ongi umbes mõistlik piir ka T4ga ja nagu näha siis läheb piirituse peale? Miks see turbo nii kõrgele istutati? ÜV punkte enam see ei hakka külastama?

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 97
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 29 Sept 2020, 18:36

Klamber kirjutas:Väga head arengud! 850 sidur kannatab kuskil 550Nm +/- kui just clutch kicke ei harrasta üleliia. Eks see ongi umbes mõistlik piir ka T4ga ja nagu näha siis läheb piirituse peale? Miks see turbo nii kõrgele istutati? ÜV punkte enam see ei hakka külastama?


Aitäh sulle :D

Piirituse plaani hetkel pole, diislil polnud üldse pumpa ja ostsin siis juba vähe kõvema.

Turbo läks kõrgele, sest ma ei tahtnud kollet ära retsida ebay turbo T25 flantsi pärast, arvatavasti tulevikus läheb vähe kvaliteetsem T3 turbo sinna ikka.

ARKi ja ÜV punkte on ka kavas mingisuguse komplektiga külastama hakata, aga algul tahan käima saada nii nagu on, et rohkem motivatsiooni tekiks.

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas ants » 30 Sept 2020, 19:30

Oled Sa velgedele rehvid ka peale saanud, või näitad ainult velje keeramist.
Loogiliselt peaks rehv hakkama kuskile vast käima. :(
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 97
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 30 Sept 2020, 19:52

ants kirjutas:Oled Sa velgedele rehvid ka peale saanud, või näitad ainult velje keeramist.
Loogiliselt peaks rehv hakkama kuskile vast käima. :(


Ei ole veel rehve peale saanud. Aga kui hakkab vastu käima, siis läheb veel paksem flants. Kui see ka ei aita, siis aitab söör Vasar või härra Rellakas. :wink:

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 97
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 22 Nov 2021, 02:02

Keeruline lugu.

Turboka kõrvale ostsin igapäevasõiduks ühe 92a 940. 2.0 B200F mootoriga, sinist värvi, sinise sisuga.
Asi läks rappa ning üsna pea sai vahetatud mootor 2.3 vastu ning koos muu pudipadiga sai masin omale ka mersu kompressori. Kuna aga lõpuks hakkas kütuse ostmine üle jõu käima, otsustasin igapäevasõiduks diisel opeli osta, turboka rauda viia ning tehnika sinisele 940le üle viia. Ehk siis kahest sepikust ühe enam-vähem hobisõiduki kokku panna.

Hiina replica turbo asemele läks lõpuks Holset HY35. MooseWorks tegi lihtsa ja hea kvaliteetse kollektori.

Pilt
Pilt
Pilt

Kuna boosti on üsna mehiselt, siis paigaldasime välise wastegate. Õnnestus FB-st leida 50mm Turbosmart replica.

Pilt
Pilt

Poolast tellitud twin loop summuti. Toimib väga ilusti, väljalase on roostevaba, DP 3 tolli, peale seda 2.5 tolli. Reso ei ole, ainult see pütt taga ja üsna inimlik on sõita.

Pilt

Põhjakaitse 6mm alumiiniumist mis loodetavasti kaitseb karterit.

Pilt

M90 käiguakst on küll areng võrreldes M47ga, kuid tehase hoovastik jätab asja minu maitse jaoks natuke nuudliks. Originaal jubinaid kasutades ehitasime Body mount käigukangi. Roostevaba M14 varras sobib ideaalselt. Hiinast tellitud massaazipallist käigukanginupp istub mugavalt käes ning laepolstrist üle jäänud ruuduline flanellkangas kaunistab kompotti.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Komplektne mootoriruum.

Pilt

Enda käpardluse tõttu olin varasemalt mootori 10mm ettepoole paigaldanud.
Uue kere peale pannes tuli teha uued mootorikäpad ning stabikas jäi õlifiltri jalale ette. Selle pärast on filter toodud originaal asukohast eemale nagu pildil näha. Mootori paigutuse muutuse tõttu jäi ka pidurisilinder sisselaskele jalgu. Selle võtsin 400 seeria Volvolt.

Mootori tööd juhib ESTECU 2 progeaju. Kõik kellad töötavad, tahhokat käiab aju ning vee temp näidiku jaoks panin eraldi anduri. Turbo rõhku juhib hiina boost controller. Tänu progeajule on sõidukil ka launch control ja flatshift.

Mootorikatted on 850 küljest. Plokikaane augud ei klapi T4 omadega, kuid natukese puurimise järel istub külge küll. 20-klapi kiri on plaanis ära kaotada.

Hetkel aparaat sõidab, kuid muretut kulgemist veel pole kogeda saanud. Esimese katsetamisega õnnestus kaanetihendist jagu saada, nüüd sain mootori uuesti kokku, kuid kahjuks on sädemega probleeme. Peale mure lahendamist on plaanis jõudu mõõta, turbo puhub hetkel 2 bari ning sellise boosti juurde on plaanis jäädagi.

Praegune ülevaade mis meelde tuleb:

B4194T4 mootor
H-profiil sepiskepsud
Custom MooseWorks Sisselase ja väljalase
Holset HY35 turbo
Turbosmart replica 50mm wastegate
Suur õlijahuti
2.5 tolline torustik ja fmic intercooler
T5 COPid
Siemens Deka 875cc pihustid
Walbro 450lph kütusepump paagis

M90 Käigukast
850R sidurikomplekt, ühemassiline hooratas
Custom body mount käigukang
Lahtine tagasild

Esisillas polü puksid
Ees lühemaks lõigatud Direnza vedrud, taga lühemaks lõigatud originaal vedrud
Adapterflantsid 5x120 velgede jaoks (ees 25mm, taga 35mm)
16x8 bemmi veljed, pulbervärvitud

Interjööri on ka natuke kohendatud
Uus ruuduline laepolster
Feik puitrool Luisi vahetükiga
Kenwood makk, uste sees 4 50W Alpine kõlarit ning mütsiriiulil võimendiga JBL GTO939 300W ovaalid.

Pilt

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Klamber » 22 Nov 2021, 10:41

Väga inspireeriv ja nüüd vist mitte enam nii säästu projekt. Kus kandis selline turbo sellise mootoriga 1bar ja 2bar saavutab?

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Mihkel. » 22 Nov 2021, 12:38

Väga äge! Velg sobib ka hästi
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

iceone
Foorumlane
Postitusi: 91
Liitunud: 18 Nov 2011, 19:00

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas iceone » 22 Nov 2021, 22:25

Vägev pill ja edu!


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist