Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 97
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 23 Nov 2021, 14:17

Klamber kirjutas:Väga inspireeriv ja nüüd vist mitte enam nii säästu projekt. Kus kandis selline turbo sellise mootoriga 1bar ja 2bar saavutab?


Eks ta on suht säästu ikka. Korralikult olen juuti pannud ja mis mõistuse piires kannatab, on hiina või poola jupp pandud. Isegi õli on sama sees mis enne kaanetihendi purunemist :lol:

Ei ole väga hästi veel katsetada saanud, aga 1 bar on kuskil 3k kandis ja 2 bar pigem 6k ligi. Tahhokas käib kiirelt lõppu ja väga koguda ei jõua. Neljandaga pole max attack tõmmet teinud veel.

Mihkel. kirjutas:Väga äge! Velg sobib ka hästi

iceone kirjutas:Vägev pill ja edu!


Suured tänud Teile mõlemale!


Lähipäevil nüüd vahetan difri kaane ära koos õliga ja kastile samuti uus õli.

Tulevikus plaanis:

-nr 1 prioriteet on tagadiffer, eelistatud piiratud libisemisega.
-väga oleks vaja korvistet ja sooviks turvakaart
-suvel prooviks ka selle mootori kuidagi passi saada

Hetkel jään ilusat kevadet ootama ja kütuseraha koguma.

Pilt

kruusmannrasmus
Foorumlane
Postitusi: 30
Liitunud: 04 Okt 2020, 22:34

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas kruusmannrasmus » 08 Dets 2021, 23:34

Soomest tellisin just 940 täispuuri.

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 97
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 29 Dets 2021, 10:42

Ei tahtnud kevadet oodata seekord. Differ sai kinni keevitatud ja talverattad koju tagasi toodud.

Kiirelt mõni talvine pilt ka tehtud:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Ja üks funky action shot.
Pilt

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 871
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas 164 » 29 Dets 2021, 20:49

Kodukoer kirjutas:Kiirelt mõni talvine pilt ka tehtud:
Pilt

Mis rooliga tegu?

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Tanel » 30 Dets 2021, 07:43

Kui ei eksi siis Natrdi toodanguga
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 97
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 30 Dets 2021, 19:44

164 kirjutas:
Kodukoer kirjutas:Kiirelt mõni talvine pilt ka tehtud:
Pilt

Mis rooliga tegu?


Fake nardi puitrool mis on tegelikult plasikust. Tellisin Poolast, aga võimalik, et tehtud Hiinas. Märke peal ei ole igal juhul.

iceone
Foorumlane
Postitusi: 91
Liitunud: 18 Nov 2011, 19:00

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas iceone » 30 Dets 2021, 20:46

Mis vigur esituledega tehtud on?

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 97
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 31 Dets 2021, 12:48

iceone kirjutas:Mis vigur esituledega tehtud on?


Ehitasin paneelid päevatulede eredusega LED ribadest ja panin tuledesse.
Siin lingil on pilte:

https://photos.app.goo.gl/yojvphAAufiSyhXj6

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas ants » 31 Dets 2021, 14:40

Kas oled TÜV-s ka nendega käinud?
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 97
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 31 Dets 2021, 14:56

ants kirjutas:Kas oled TÜV-s ka nendega käinud?


Ei ole, mul teised originaalseisus tuled varuks. Õnneks olen esiotsa nii palju lammutanud, et vahetamine käpas juba.

Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1481
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Moose » 02 Jaan 2022, 11:10

ants kirjutas:Kas oled TÜV-s ka nendega käinud?

Niipalju võin öelda, et polegi mõtet minna nendega :D

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 97
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 26 Mär 2022, 02:00

Veidi nalja ärkavasse kevadesse.

Video:
https://youtu.be/zLQQicV13J8

Ja mitteüllatav üllatus:
Pilt
Viimati muutis Kodukoer, 26 Mär 2022, 11:02, muudetud 1 kord kokku.

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 97
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 12 Apr 2022, 03:25

Kogu see lugu on siis järgmine:

Ühel hilisel talveõhtul sõitsin maja ette, enne mootori seiskamist keerasin muusika maha ja tundus, et mootor teeb veits lolli häält. Tekkis mure, et ehk on suure õlijahuti tõttu õli liiga külmaks läinud. Temperatuur oli -20 kanti. Natuke menetlemist ja surusin oma hirmud maha- ilmselt hüdrokad plagisevad, hea küll. Papitükk õliradika ette ja call it a day.

Talv möödus aegamisi, sõitsin ikka mõned korrad, kokku ilmselt umbes 4-500km. Aastavahetuse kandis märkasin, et peale õli allavajumist põleb õlituli käivitumise järel 3-6 sekundit. Jälle tekkis mure, aga lootsin, et ehk on varasemalt pikka aega seisnud mootor lihtsalt oma rõveda seismisesodi õli ning õlifiltri hulka lagastanud ning õnnestub õlivahetusega ära ravida.

Saabus kevad ning saabus ka õlivahetus. Uus filter, 0W40 ja keeran võtit. Endiselt pikalt õlituli. Märtsis tegin veel mõned tiirud ja siis panime õlisurvekella külge ja vaatasime mis numbreid näitab. Peale käivitust lähebki mõned sekundid aega enne kui seier surve tuvastab. Tühikäigul ligi 2 bar, pole viga. Aga pööretega midagi juurde ei tule.
Siis ei saanud viivitamatut enam edasi lükata ja läks see sepik tõstuki peale. Mootor toetada, sillatala alt, karter jnejne... Esimene lootus oli, et karteris on tihendid mäkra mänginud ja jookseb õli kuskilt mööda. Kuna oli ka karterituult rohkem kui oleks soovinud, tundus, et selline teema võiks olla tõenäoline. Kuid ei, tihendid olid timmis ja tuli edasi lammutada. järgmisena tuli siis lahti nukkvõlli raam vms see seal allpool plokki on.

Väntvõlli ümbruses olevate leidude pealt lugedes oli üsna selge, et kiirest lahendusest võib suu puhtaks pühkida ja selle asemel tuleb harjuda pikantse fekaalimaitsega.


Mingil põhjusel olid siis mõned saaled ringi tõmmanud ja nende küljest evakueerunud metall suutis mootoris ulatuslikke kahjustusi tekitada.

Hävinenud detaile:
    Sepiskepsud (kuumakahjustused)
    Kepsu-ja raamsaaled (eelmise postituse pildil kõige koledam neist, ülejäänud polnud nii suurejoonelised)
    Väntvõll (kuuma tõttu umbes kolm nähtavat ja tuntavat mõra 1. kepsu liugepinnal)

Õnneks oli lotokolmapäev ja lisaloosi tulemusel oli boonusena ka üks kolb purruks läinud. Arvatavasti detonatsioon. Sügisel läks üks kaanetihend looja juurde mis ma ise arvasin käpardliku paigalduse tulemuseks olevat. Kuid see selleks, puruks kolb seletab ka liigset karterituult.

Liigset karterituult seletab ka loll odav poola pütt, mille ma ostsin, et ta oleks 2.5 tolline, kuid viimane ots on 2 tolli ja korraks alla sellegi. Ühtlasi kardan, et see mõjutab ka wastegate enneaegset avanemist ja selle tõttu veel turbomölaka spoolimisvõimet.
See omakorda tekitab minu suust palju optimistlikku spekulatsiooni, et kõigile minu keerulistele probleemidele on lihtsad lahendused. Kõlab nagu ebatervislik valem, aga positiivne enesetunne aitab edule kaasa.



Nüüd on aeg avaldada hetkel päevakorras olevad lahendused.

Hr. Lainestel oli majapidamises seismas üks 1.9 4cyl whiteblock mootor, nimelt B4204T, koodi järgi 118kw, ilmselt siis LPT. Mees päästis päeva, tuhat tänu.
B420 oli natuke roostes, rokane ja haises kehvasti, aga laiali sai võetud ja oluliste osade seis on täitsa rahuldav.

Eelmisest püstakust läheb kasutusse B419 mootoriplokk, sest 81mm silinder on kuum värk ja siis on endiselt tegu T4ga. Lisaks muidugi ka kõik kolvid mis ei ole veel puruks läinud. Mõni aasta on riiulis oma aega oodanud ka tutikad kolvirõngad.

B420 mootorilt kasutan siis väntvõlli, tehase kepse (kahjuks ei raatsi uusi sepiskepse osta) ning ka plokikaant, mis on mehhaaniliste tõukurite ja kõrge nukaga. Ka õlipumbad olid erinevad, otsustasin kasutada B420 pumpa mis sai enne täielikult osandatud, puhastatud ja siis uuesti koostatud.

Klapikaanele tuleb "teisele õlikorgikohale" lisaks üks karterituulutuse väljund mis läheb koos tehase väljundiga kahe auguga suurde catch cani. See on siis abinõu karterituulele.

Väljalaset tuleb arendada. Üsna korralik vigurvänt tuleb sinna alla. Suurt osa jooksust saab kasutada, kuid piirav poola pütt oli juba boosti, leegi ja pauguga puruks pasandatud ja köhis musta villa välja kui launch controliga natuke puristada.

Õliradika jaoks paigaldan karteri külge originaal õlitermostaadi. Siis ei ole muret, et kas on õli liiga külm või ei. Meelerahu on hea.



Praegune olukord, on selline, et enamus pilpaid on kokku korjatud, leitud, ostetud ja ootavad kokkupanekut.
Plokis on väntvõll ja õlipump paigas.

Toimetasin natuke kaanega, puhastasin rellakaga kõik klapid ära, freesisin põlemiskambrid ümaraks ja üritasin ka puhtaks pesta. Kahjuks ei saa kogu kõntsale ligi ja peab veel tegelema selle kaanega.
Sooviks selle mootori nii puhtalt kokku panna kui vähegi võimalik. Natuke rohkem vaeva näha ja natuke parema tulemuse poole püüelda. Pilte pole väga, läks meelest teha.

Pilt
Pilt
Pilt

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Iceman » 12 Apr 2022, 08:51

Säästu-turbo pole ta sul ilmselt juba ammu :D ???

Kodukoer
Foorumlane
Postitusi: 97
Liitunud: 10 Apr 2017, 15:24

Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO

PostitusPostitas Kodukoer » 12 Apr 2022, 11:26

Iceman kirjutas:Säästu-turbo pole ta sul ilmselt juba ammu :D ???


Ilmselt tõesti mitte. Kes oleks arvanud, et tuleb nii palju vaeva näha 2 bari töökindla boosti saavutamiseks.. :lol:

Eks ta iga säästu kadumisega läheb loodetavasti natuke paremaks, aga eks näis. Ega see väga praktiline swap ei ole, sest näiteks +T või FT redblock saab kiiremini valmis ja on odavam ka. Lihtsusest rääkimata. :D

Aga noh nüüd ta mul juba on siuke ja minema ka ei viska


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist