Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO
No peaasi, et mingi sättimisvõimalus olemas on Olen isegi seda seibide varianti kasutanud.
Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO
Tuleb postitus siis mitte niiväga minu auto kohta, aga ühe huvitava leiu kohta. Autol hetkel mootor puudub, sest Moose ehitab parasjagu karterit ümber.
Nimelt sattusin juhuslikult Volvo 850 käekella otsa, Šveitsi toodang, Šveitsi ETA kvartsmehhanismiga.
Võtsin kella juppideks, nupp oli kulunud ning klaas ka üsna tuksis. Puhastasin korpuse ära, panin uue nupu ja nii korraliku klaasi kui leidsin. Lõpuks paigaldasin jaanalinnunahast rihma. Mehhanismi kontrollisin, käib ilusti. Kvartselement on veel üsna heas korras.
Kui mõni 850 mees juhtub vaatama ja tunneb huvi või teab kedagi, kes võiks huvitatud olla, siis ma usun, et saame kaubale. Isegi kui mul endal 850 ei ole, siis Volvosid armastan ma ikka ja mulle see kell meeldib, aga ma ei raatsiks seda ilmselt kunagi kanda. Selle pärast loodan, et leidub keegi kellele see kell veel rõõmu pakub. Kirjutage julgelt.
EDIT: Kell leidis foorumist uue omaniku
Nimelt sattusin juhuslikult Volvo 850 käekella otsa, Šveitsi toodang, Šveitsi ETA kvartsmehhanismiga.
Võtsin kella juppideks, nupp oli kulunud ning klaas ka üsna tuksis. Puhastasin korpuse ära, panin uue nupu ja nii korraliku klaasi kui leidsin. Lõpuks paigaldasin jaanalinnunahast rihma. Mehhanismi kontrollisin, käib ilusti. Kvartselement on veel üsna heas korras.
Kui mõni 850 mees juhtub vaatama ja tunneb huvi või teab kedagi, kes võiks huvitatud olla, siis ma usun, et saame kaubale. Isegi kui mul endal 850 ei ole, siis Volvosid armastan ma ikka ja mulle see kell meeldib, aga ma ei raatsiks seda ilmselt kunagi kanda. Selle pärast loodan, et leidub keegi kellele see kell veel rõõmu pakub. Kirjutage julgelt.
EDIT: Kell leidis foorumist uue omaniku
Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO
Lõpuks sai projekti kõige suurem hirm ja mure lahendatud, ehk siis - sain ümberehitatud karteri kätte, selle eest suur tänu kasutajale Moose. Tegi karteri lühemaks ja eest madalamaks, õlivõtturi madalamaks ja filtri kinnituse poldi lühemaks, et õlijahuti torud vahelt ära võtta.
Pidin sillatalale väikse augu sisse lõikama, et filtri polt ära mahuks.
Karter istub ja mahub ilusti, õnneks ei pea roolilati kinnitusi ümber tegema. Küll aga toetab mootor natuke tala peale, peab käppade alla seibid suskama, et sinna väike vahe ikka vahele jääks.
Ilmselt hakkan nüüd kollektoreid planeerima. Kui väljalase õigetpidi külge panna, siis ei mahu turbo ära. Tundub, et pean kollektori teistpidi külge panema, siis turritab turbo suurelt ja uhkelt ees pool ja üleval
Panin toika vahele, et mingit aimu saada mahutamisest.
Tundub aus
Pidin sillatalale väikse augu sisse lõikama, et filtri polt ära mahuks.
Karter istub ja mahub ilusti, õnneks ei pea roolilati kinnitusi ümber tegema. Küll aga toetab mootor natuke tala peale, peab käppade alla seibid suskama, et sinna väike vahe ikka vahele jääks.
Ilmselt hakkan nüüd kollektoreid planeerima. Kui väljalase õigetpidi külge panna, siis ei mahu turbo ära. Tundub, et pean kollektori teistpidi külge panema, siis turritab turbo suurelt ja uhkelt ees pool ja üleval
Panin toika vahele, et mingit aimu saada mahutamisest.
Tundub aus
Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO
Ilmad lähevad soojaks ja saab nokitseda. Värskendasin natuke sillatala.
Talvel sain hooratta, panin selle ka külge
Ostsin Tormsilt kollektori, tehtud küll FWD jaoks ja teise flantsiga kui mu turbo, aga kui nurgaga adapter panna, toimib ilusti. Muudmoodi õnneks mahub ära. Kõige halvemal juhul peab kapotti natuke masseerima, aga see ükskõik
Talvel sain hooratta, panin selle ka külge
Ostsin Tormsilt kollektori, tehtud küll FWD jaoks ja teise flantsiga kui mu turbo, aga kui nurgaga adapter panna, toimib ilusti. Muudmoodi õnneks mahub ära. Kõige halvemal juhul peab kapotti natuke masseerima, aga see ükskõik
Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO
Kui juba sillatala värvisid, siis võiks juba ju terve kapotialuse värske värviga üle lasta.
Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO
Iceman kirjutas:Kui juba sillatala värvisid, siis võiks juba ju terve kapotialuse värske värviga üle lasta.
Tahaks küll jaa, aga kindlasti mitte praeguses garaažis, seal oleks isegi selle mootoriruumi puhastamine natuke palju palutud. Sillatala värvisin, et roostetamist peatada natuke.
Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO
Üht-teist on tehtud saanud jälle. Natuke pilte ja juttu:
Kollektorile sai adapter ehitatud, et kõik külge sobiks.
Selle turbo paigutusega ei läinud kapott kahjuks kinni, aga palju seibe ja pikemad poldid = kapott läheb kinni. Pluss lisa jahutus mootoriruumile
Õnnestus muretseda H-profiiliga kepsud, koos kepsudega ka uued kepsusaaled paigaldatud.
Tellisin tutika 850R sidurikomplekti, loodan, et saab paugutada küll sellega. M90 kasti õpetuslehel selgitati, et 228 ja 240mm siduritel on erinevad hoorattad, aga see on vale jutt.
Tegin bauhofi vinklist käigukangile kinnituse. Üldiselt kogu see krempel on suht kõveralt seal vahel, st, et vaja parimal juhul käigukangile nurk sisse teha, halvimal juhul mootorikäppasid modifitseerida.
Vahepeal nokitsesin oma lõbuks tulede kallal, mõte oli teha thor hammerid mis uutel volvodel päevatuledena on. Valisin päevatule eredusega (600 lumenit) LED ribad, mis olid enam vähem meeldiva värvusega. Pleksiklaasist lõikasin kuju mille matiks lihvisin mõlemalt poolelt, mingi ehituspoe plastik liistust raam, epoga kokku kõik.
Muretsesin 16x8 5x120 veljed, sirgeks tehtud, pritsitud ja pulbervärvitud.
Lihtne ja odav angle kit, et rattad rohkem keeraksid.
Valmis ka sisselaskekollektor, runnerid on T5 kollektori omad millest on siis üks maha lõigatud. Plenum on custom.
Tööga sai hakkama MWelding
Tema jaoks ei olnud probleemiks lühendada mu 960 karter keskelt 2 silindri jagu ja ei valmistanud ka muret ehitada ainulaadne T4 RWD sisselaskekollektor. Mis ma oskan öelda, pildid ütlevad rohkem..
Paigaldasin Fmic intercooleri ja õli cooleri. Õli cooleri kinnitused keevitasin lihtsalt radika kinnituspulga külge. Intercooleri ja õli cooleri kinnitused tegin mõlemad sellest samast bauhofi L profiilsit Radikas on 960 oma koos stock elektrilise ventikaga, sama mis mul diiselmootoril oli lõpus. Kõik läks suht edukalt, aga kuna rakendasin oma traditsioonilist "1 kord mõõda, 9 korda lõika" tehnoloogiat, siis stange võre ja radikat pidin natuke lõikuma, et õli cooleri vollad mugavamalt ära mahuks.
Praeguseks siis seis selline, et karter ja kaas ilusti küljes, kast auto küljes ja mootor kasti küljes, rihmad on peal, starter on paigas ja töövalmis.
Hetkel rohkem muret tekitavad asjad
Asjad mis on olemas, aga mitte küljes:
Kollektorile sai adapter ehitatud, et kõik külge sobiks.
Selle turbo paigutusega ei läinud kapott kahjuks kinni, aga palju seibe ja pikemad poldid = kapott läheb kinni. Pluss lisa jahutus mootoriruumile
Õnnestus muretseda H-profiiliga kepsud, koos kepsudega ka uued kepsusaaled paigaldatud.
Tellisin tutika 850R sidurikomplekti, loodan, et saab paugutada küll sellega. M90 kasti õpetuslehel selgitati, et 228 ja 240mm siduritel on erinevad hoorattad, aga see on vale jutt.
Tegin bauhofi vinklist käigukangile kinnituse. Üldiselt kogu see krempel on suht kõveralt seal vahel, st, et vaja parimal juhul käigukangile nurk sisse teha, halvimal juhul mootorikäppasid modifitseerida.
Vahepeal nokitsesin oma lõbuks tulede kallal, mõte oli teha thor hammerid mis uutel volvodel päevatuledena on. Valisin päevatule eredusega (600 lumenit) LED ribad, mis olid enam vähem meeldiva värvusega. Pleksiklaasist lõikasin kuju mille matiks lihvisin mõlemalt poolelt, mingi ehituspoe plastik liistust raam, epoga kokku kõik.
Muretsesin 16x8 5x120 veljed, sirgeks tehtud, pritsitud ja pulbervärvitud.
Lihtne ja odav angle kit, et rattad rohkem keeraksid.
Valmis ka sisselaskekollektor, runnerid on T5 kollektori omad millest on siis üks maha lõigatud. Plenum on custom.
Tööga sai hakkama MWelding
Tema jaoks ei olnud probleemiks lühendada mu 960 karter keskelt 2 silindri jagu ja ei valmistanud ka muret ehitada ainulaadne T4 RWD sisselaskekollektor. Mis ma oskan öelda, pildid ütlevad rohkem..
Paigaldasin Fmic intercooleri ja õli cooleri. Õli cooleri kinnitused keevitasin lihtsalt radika kinnituspulga külge. Intercooleri ja õli cooleri kinnitused tegin mõlemad sellest samast bauhofi L profiilsit Radikas on 960 oma koos stock elektrilise ventikaga, sama mis mul diiselmootoril oli lõpus. Kõik läks suht edukalt, aga kuna rakendasin oma traditsioonilist "1 kord mõõda, 9 korda lõika" tehnoloogiat, siis stange võre ja radikat pidin natuke lõikuma, et õli cooleri vollad mugavamalt ära mahuks.
Praeguseks siis seis selline, et karter ja kaas ilusti küljes, kast auto küljes ja mootor kasti küljes, rihmad on peal, starter on paigas ja töövalmis.
Hetkel rohkem muret tekitavad asjad
- Väljalase ära teha
Karterituulutuse asjad osta,
Õlivarda toru kinnitus ehitada,
Turbo äravool teha
Õhutorudele paar lõdvikut tellida
vee torud/lõdvikud muretseda
Juhtmestik ette võtta
Tahaks mingisuguseid paremaid istmeid, sealt originaal istmetest lendab välja kui kupatamiseks läheb
Rehvid oleks ka mõistlik paigaldada
Palju asju veel ilmselt
Asjad mis on olemas, aga mitte küljes:
- 850CC pihustid
Standalone mootori aju
Innovate MTX-L plus segu näidik koos wideband lambdaga
Walbro 450 kütusepump
Catch can
Rõhu ja pöörete näidikud
vb midagi veel, ei meenu hetkel..
Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO
Väga head arengud! 850 sidur kannatab kuskil 550Nm +/- kui just clutch kicke ei harrasta üleliia. Eks see ongi umbes mõistlik piir ka T4ga ja nagu näha siis läheb piirituse peale? Miks see turbo nii kõrgele istutati? ÜV punkte enam see ei hakka külastama?
Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO
Klamber kirjutas:Väga head arengud! 850 sidur kannatab kuskil 550Nm +/- kui just clutch kicke ei harrasta üleliia. Eks see ongi umbes mõistlik piir ka T4ga ja nagu näha siis läheb piirituse peale? Miks see turbo nii kõrgele istutati? ÜV punkte enam see ei hakka külastama?
Aitäh sulle
Piirituse plaani hetkel pole, diislil polnud üldse pumpa ja ostsin siis juba vähe kõvema.
Turbo läks kõrgele, sest ma ei tahtnud kollet ära retsida ebay turbo T25 flantsi pärast, arvatavasti tulevikus läheb vähe kvaliteetsem T3 turbo sinna ikka.
ARKi ja ÜV punkte on ka kavas mingisuguse komplektiga külastama hakata, aga algul tahan käima saada nii nagu on, et rohkem motivatsiooni tekiks.
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4757
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO
Oled Sa velgedele rehvid ka peale saanud, või näitad ainult velje keeramist.
Loogiliselt peaks rehv hakkama kuskile vast käima.
Loogiliselt peaks rehv hakkama kuskile vast käima.
745 GL ´91; LR90 ´87.
Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO
ants kirjutas:Oled Sa velgedele rehvid ka peale saanud, või näitad ainult velje keeramist.
Loogiliselt peaks rehv hakkama kuskile vast käima.
Ei ole veel rehve peale saanud. Aga kui hakkab vastu käima, siis läheb veel paksem flants. Kui see ka ei aita, siis aitab söör Vasar või härra Rellakas.
Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO
Keeruline lugu.
Turboka kõrvale ostsin igapäevasõiduks ühe 92a 940. 2.0 B200F mootoriga, sinist värvi, sinise sisuga.
Asi läks rappa ning üsna pea sai vahetatud mootor 2.3 vastu ning koos muu pudipadiga sai masin omale ka mersu kompressori. Kuna aga lõpuks hakkas kütuse ostmine üle jõu käima, otsustasin igapäevasõiduks diisel opeli osta, turboka rauda viia ning tehnika sinisele 940le üle viia. Ehk siis kahest sepikust ühe enam-vähem hobisõiduki kokku panna.
Hiina replica turbo asemele läks lõpuks Holset HY35. MooseWorks tegi lihtsa ja hea kvaliteetse kollektori.
Kuna boosti on üsna mehiselt, siis paigaldasime välise wastegate. Õnnestus FB-st leida 50mm Turbosmart replica.
Poolast tellitud twin loop summuti. Toimib väga ilusti, väljalase on roostevaba, DP 3 tolli, peale seda 2.5 tolli. Reso ei ole, ainult see pütt taga ja üsna inimlik on sõita.
Põhjakaitse 6mm alumiiniumist mis loodetavasti kaitseb karterit.
M90 käiguakst on küll areng võrreldes M47ga, kuid tehase hoovastik jätab asja minu maitse jaoks natuke nuudliks. Originaal jubinaid kasutades ehitasime Body mount käigukangi. Roostevaba M14 varras sobib ideaalselt. Hiinast tellitud massaazipallist käigukanginupp istub mugavalt käes ning laepolstrist üle jäänud ruuduline flanellkangas kaunistab kompotti.
Komplektne mootoriruum.
Enda käpardluse tõttu olin varasemalt mootori 10mm ettepoole paigaldanud.
Uue kere peale pannes tuli teha uued mootorikäpad ning stabikas jäi õlifiltri jalale ette. Selle pärast on filter toodud originaal asukohast eemale nagu pildil näha. Mootori paigutuse muutuse tõttu jäi ka pidurisilinder sisselaskele jalgu. Selle võtsin 400 seeria Volvolt.
Mootori tööd juhib ESTECU 2 progeaju. Kõik kellad töötavad, tahhokat käiab aju ning vee temp näidiku jaoks panin eraldi anduri. Turbo rõhku juhib hiina boost controller. Tänu progeajule on sõidukil ka launch control ja flatshift.
Mootorikatted on 850 küljest. Plokikaane augud ei klapi T4 omadega, kuid natukese puurimise järel istub külge küll. 20-klapi kiri on plaanis ära kaotada.
Hetkel aparaat sõidab, kuid muretut kulgemist veel pole kogeda saanud. Esimese katsetamisega õnnestus kaanetihendist jagu saada, nüüd sain mootori uuesti kokku, kuid kahjuks on sädemega probleeme. Peale mure lahendamist on plaanis jõudu mõõta, turbo puhub hetkel 2 bari ning sellise boosti juurde on plaanis jäädagi.
Praegune ülevaade mis meelde tuleb:
B4194T4 mootor
H-profiil sepiskepsud
Custom MooseWorks Sisselase ja väljalase
Holset HY35 turbo
Turbosmart replica 50mm wastegate
Suur õlijahuti
2.5 tolline torustik ja fmic intercooler
T5 COPid
Siemens Deka 875cc pihustid
Walbro 450lph kütusepump paagis
M90 Käigukast
850R sidurikomplekt, ühemassiline hooratas
Custom body mount käigukang
Lahtine tagasild
Esisillas polü puksid
Ees lühemaks lõigatud Direnza vedrud, taga lühemaks lõigatud originaal vedrud
Adapterflantsid 5x120 velgede jaoks (ees 25mm, taga 35mm)
16x8 bemmi veljed, pulbervärvitud
Interjööri on ka natuke kohendatud
Uus ruuduline laepolster
Feik puitrool Luisi vahetükiga
Kenwood makk, uste sees 4 50W Alpine kõlarit ning mütsiriiulil võimendiga JBL GTO939 300W ovaalid.
Turboka kõrvale ostsin igapäevasõiduks ühe 92a 940. 2.0 B200F mootoriga, sinist värvi, sinise sisuga.
Asi läks rappa ning üsna pea sai vahetatud mootor 2.3 vastu ning koos muu pudipadiga sai masin omale ka mersu kompressori. Kuna aga lõpuks hakkas kütuse ostmine üle jõu käima, otsustasin igapäevasõiduks diisel opeli osta, turboka rauda viia ning tehnika sinisele 940le üle viia. Ehk siis kahest sepikust ühe enam-vähem hobisõiduki kokku panna.
Hiina replica turbo asemele läks lõpuks Holset HY35. MooseWorks tegi lihtsa ja hea kvaliteetse kollektori.
Kuna boosti on üsna mehiselt, siis paigaldasime välise wastegate. Õnnestus FB-st leida 50mm Turbosmart replica.
Poolast tellitud twin loop summuti. Toimib väga ilusti, väljalase on roostevaba, DP 3 tolli, peale seda 2.5 tolli. Reso ei ole, ainult see pütt taga ja üsna inimlik on sõita.
Põhjakaitse 6mm alumiiniumist mis loodetavasti kaitseb karterit.
M90 käiguakst on küll areng võrreldes M47ga, kuid tehase hoovastik jätab asja minu maitse jaoks natuke nuudliks. Originaal jubinaid kasutades ehitasime Body mount käigukangi. Roostevaba M14 varras sobib ideaalselt. Hiinast tellitud massaazipallist käigukanginupp istub mugavalt käes ning laepolstrist üle jäänud ruuduline flanellkangas kaunistab kompotti.
Komplektne mootoriruum.
Enda käpardluse tõttu olin varasemalt mootori 10mm ettepoole paigaldanud.
Uue kere peale pannes tuli teha uued mootorikäpad ning stabikas jäi õlifiltri jalale ette. Selle pärast on filter toodud originaal asukohast eemale nagu pildil näha. Mootori paigutuse muutuse tõttu jäi ka pidurisilinder sisselaskele jalgu. Selle võtsin 400 seeria Volvolt.
Mootori tööd juhib ESTECU 2 progeaju. Kõik kellad töötavad, tahhokat käiab aju ning vee temp näidiku jaoks panin eraldi anduri. Turbo rõhku juhib hiina boost controller. Tänu progeajule on sõidukil ka launch control ja flatshift.
Mootorikatted on 850 küljest. Plokikaane augud ei klapi T4 omadega, kuid natukese puurimise järel istub külge küll. 20-klapi kiri on plaanis ära kaotada.
Hetkel aparaat sõidab, kuid muretut kulgemist veel pole kogeda saanud. Esimese katsetamisega õnnestus kaanetihendist jagu saada, nüüd sain mootori uuesti kokku, kuid kahjuks on sädemega probleeme. Peale mure lahendamist on plaanis jõudu mõõta, turbo puhub hetkel 2 bari ning sellise boosti juurde on plaanis jäädagi.
Praegune ülevaade mis meelde tuleb:
B4194T4 mootor
H-profiil sepiskepsud
Custom MooseWorks Sisselase ja väljalase
Holset HY35 turbo
Turbosmart replica 50mm wastegate
Suur õlijahuti
2.5 tolline torustik ja fmic intercooler
T5 COPid
Siemens Deka 875cc pihustid
Walbro 450lph kütusepump paagis
M90 Käigukast
850R sidurikomplekt, ühemassiline hooratas
Custom body mount käigukang
Lahtine tagasild
Esisillas polü puksid
Ees lühemaks lõigatud Direnza vedrud, taga lühemaks lõigatud originaal vedrud
Adapterflantsid 5x120 velgede jaoks (ees 25mm, taga 35mm)
16x8 bemmi veljed, pulbervärvitud
Interjööri on ka natuke kohendatud
Uus ruuduline laepolster
Feik puitrool Luisi vahetükiga
Kenwood makk, uste sees 4 50W Alpine kõlarit ning mütsiriiulil võimendiga JBL GTO939 300W ovaalid.
Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO
Väga inspireeriv ja nüüd vist mitte enam nii säästu projekt. Kus kandis selline turbo sellise mootoriga 1bar ja 2bar saavutab?
Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO
Väga äge! Velg sobib ka hästi
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5
855
142 '74
855
142 '74
Re: Kodukoera Volvo 940 1.9 SÄÄSTU-TURBO
Vägev pill ja edu!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist