Esiveoline S80, pereauto

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

volvo340
Kõva postitaja
Postitusi: 119
Liitunud: 20 Aug 2013, 15:11

Esiveoline S80, pereauto

PostitusPostitas volvo340 » 31 Jaan 2018, 21:00

Tere

Siin pilte minu Volvo S80'st. 7 aastat peres olnud ja viimased 2 minu käes. Masin aastast 2008, 100kW, 2.0 diisel, manuaal. Ls 282 000, viimase 2,5 aastaga ~100 000 km sõitnud. Hoitud garaazis või varju all. Hooldatud regulaarselt ja põhjalikult. Peal ka plokisoojendus koos salongiradikaga.

Max kiirus 204 km/h, välismaal järgi proovitud :)
Viimati muutis volvo340, 07 Mär 2022, 13:01, muudetud 1 kord kokku.

volvo340
Kõva postitaja
Postitusi: 119
Liitunud: 20 Aug 2013, 15:11

Re: Esiveoline S80, pereauto

PostitusPostitas volvo340 » 20 Veebr 2018, 11:14

Parkimisandurid lõpetasid töötamise. Piisab, kui üks ei tööta, siis ei toimi terve süsteem. Lasen vigase/vigased välja vahetada. Eelmisel korral oli neljast ainult üks vigane.

Kasutaja avatar
ErQ
Foorumlane
Postitusi: 72
Liitunud: 19 Juul 2007, 13:45
Asukoht: Läänemaa

Re: Esiveoline S80, pereauto

PostitusPostitas ErQ » 20 Veebr 2018, 16:09

Enne kui hakkad andureid vahetama, veendu, et viga ei ole katki hõõrunud anduri kaablis (lastehaigus sellel aastakäigul).
If your dreams don't scare you, they are not big enough!

EX 850 1996
EX S70 1999
EX S80 2007
EX XC70 2008
EX XC70 2012 new car
EX V70 2013 new car
V90 CC 2018 new car

volvo340
Kõva postitaja
Postitusi: 119
Liitunud: 20 Aug 2013, 15:11

Re: Esiveoline S80, pereauto

PostitusPostitas volvo340 » 20 Veebr 2018, 16:10

Aitäh nipi eest, uurin järgi.

volvo340
Kõva postitaja
Postitusi: 119
Liitunud: 20 Aug 2013, 15:11

Re: Esiveoline S80, pereauto

PostitusPostitas volvo340 » 11 Apr 2018, 12:27

Erinevalt paljudest, pole ma väga autode ehitaja ega tuunija, olen rohkem reisumees. Seega jutt viimasest sõidust.

Vabariigi aastapäeva järgsel hommikul 25. veebruaril 2018 sai suund võetud lõuna poole. Järgneval nädalal sõitsin 4500km Hispaaniani välja. Auto pidas hästi vastu,ehk muretu sõit. Kohale jõudes kontrollisin ainult õlivarrast, oli normis.

Kuna koostasin sõidu kohta ka täpsema analüüsi ja raporti, toon välja sellest mõne lõigu:

Teekond algusega Tartu, Eesti, lõpuga Huelva, Hispaania.
Ajavahemik: 25. veebruar kuni 3. märts 2018.
GPS kontroller: Teltonika FM11+ALL-CAN300
Auto: Volvo S80, 2007, diisel, manuaal, 17“ M+S talverehvid, mõõtudega 225/50.
Teed: Enamasti sõidetud mööda põhimaanteeid ja kiirteid. Kõrvalteid sai sõidetud pool päeva 27. veebruaril, ehk sõidu kolmanda päeva teises pooles Saksamaalt Prantusmaale jõudes, vältimaks kõrgeid teemakse. Kuid kuna see osutus liiga ajakulukaks ja väsitavaks, otsustasime kõrvalteid edaspidi vältid ja järgmisel päeval naasime kiirteedele.

Auto kütusepaagi suuruseks 70 liitrit. Lastiks kaks reisijat ja umbes 100 kg kraami pagasis, kulu kütusele ~380€, tangitud 318 liitrit.


Huvitavamad faktid:

Teekonna pikkuseks ~4500km
Teekonnale jäänud riigid: Eesti, Läti, Leedu, Poola, Saksamaa, Pransustmaa, Hispaania
Kütust kulus 282liitrit ja selle maksumuseks ~380€
Teemaksudeks läks hinnanguliselt ~90€
Teekonnal ei peatanud meid ükski politsei, ega tollitöötaja
Autole olid kleebitud Eesti lipud kummalegi poole
Kaardilugeja/varujuht unustas maha oma juhiload ja ei pääsenud kordagi rooli, mis sobis mõlemale
Õnnestus pääseda lumetormist põhjustatud ummikust Lõuna Prantsusmaal, mis kestis 24h, meie istusime seal 2h
Max kiirus GPS’i järgi 177km/h
Puhast sõiduaega 50h ja 33 minutit
Keskmine kütusekulu 6,3L/100m
Esimesed 4 päeva sai sõidetud iga päev üle 850km, puhast sõiduaeg 8-11h.
Poola õnnestus läbida teemakse maksmata, sest teemakse ei korjatud
Teekond sai sõidetud külmas -5 kuni -14 kraadi Celsisuse järgi, esimesed neli päeva, isegi veel Põhja Hispaanias nägime lund, kuid sealt edasi temperatuur pluss poolel.
Reisil tuli igaks ööks autost ära vedada külmumist kartev tehnika, söök, jook, šampoonid ja beebitoit.
Nägime umbes 4 avarii kohta
Pikim ots mis sai korraga sõidetud oli 304km 3h ja 45minutit, Leedust Poola, esimesel päeval
Kiirem lõik 273km, 2h ja 16 minutiga, ehk keskmiselt 120km/h, max kiirus 146km/h Poolas, teisel päeval.
Lätis saabus kiiruskaamera trahv, seljatagant pildistatud. Suur lage ala ristmikuga.
Auto jõudis puhtana Hispaaniasse, Tartus käis auto enne minekut pesulas
_____________________________________

Võrdlesin GPS'iga mõõdetud ja odomeetriga mõõdetud teekondadepikkusi. Mõned märked sõidupäevade kohta.

Päev 1. Erinevus 0,802% sõit läbi Baltikumi Poola ideaalsetest kuivades oludes põhimaanteedel.
Päev 2. Erinevus 1,060% sõit läbi Poola ideaalsetest kuivades oludes kiirteedel.
Päev 3. Erinevus on 1,248%, selle päeva esimene pool algas Saksamaal mägikülas, kust oli umbes 25km kiirteeni, järgnevad ~450km möödus Saksa kiirteedel, keskmisel kiirused vahemikus 99-116km/h. Päeva teises pooles sai sõidetud palju väikseid külateid, läbitud suurel hulgal väikseid ringristmikke, keskmiseks kiiruseks 70-80km/h. Poole päeva kaupa distantside erinevust uurides arvasin „kääride“ tekitajaks olevat päeva teise poole väiksed külateed, kuid erinevus on tekkinud ühtlaselt kogu päeva jooksul, ehk ka kiirteedel esimese 500km jooksul. Seega selle päeva põhjal järeldust teha ei saa ja vea suurust arvestades, pole see küllap isegi vajalik. Välja võib tuua siis, et päeva jooksul sai sõidetud kiirteid ja külateid.
Päev 4. Erinevus 1,258%. Selle päeva esimesed ~250km kulgesid kiirelt ja muretult Prantsuse tasulistel kiirteedel, keskmistel kiirusel 106km/h. Järgneva 100km jooksul, algavas ja tihenevas lumesajus, keskmised kiirused langesid 77km/h peale, lamellrehvid võimaldasid liikuda kohalikest tunduvalt kiiremini, kuni sadu seiskas kiirteel liikluse. Meie seisak 2h, kuni otsustasime kiirteelt maha sõita. Kohalikud, kes sõitsid suverehvidega, ei pääsenud kiirtee mahasõidust lume tõttu ülesse ja need mõned, kes seda oli teinud, ummistasid teid või olid lausa hüljanud oma auto. Kuna tee tundus ka värskele lamellrehvile kohati libe, siis viisime läbi ka rehvide rõhu langetamine 2,4baarilt umbes 2,1barini, eesmärgiga tõsta pidamist. Autode vahel sikk-sakitades ja aidates kohalikke mägedest ülesse lükata õnnestus 1,5-2h jooksul ja 80km hiljem naasta meil samale kiirteele A9, keskmised kiirused lumekaoses ~30km/h. Lumevangi jäänutest 1700 inimest evakueeriti öösel ja mitusada inimest jäi ööseks ka autodesse ja veetis ummikus 24h. Edasi jätkus sõit teistest liiklejatest tühjal kiirteel A9, sest seljataha oli jäänud hiigelummik. Hispaanias valitsesid kuivad olud ja sai liikuda kiirtee kiirustel. Kokkuvõtvalt võib välja võib siis tuua, et suurema erinevuse, kui teistel päevadel, põhjustasid rasked ilmastikuolud, rehvirõhu muutmine ja vahelduvad sõiduolud. Kuid erinevus 1,258% ~950km distantsi puhul on piisavalt väike, et jätta arvestamata.
Päev 5. Erinevus 0,975%. Sõit ideaalsetes teeoludes Hispaanias.
Päev 6. Erinevus 0,866%. Sõit ideaalsetes teeoludes Hispaanias. Puhkepäev või varupäev, distants kõigest 23km, Sevilla linna külastus.
Päev 7. Erinevus 0,583%. Sõit ideaalsetes teeoludes Hispaanias. Sõit praamile

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Esiveoline S80, pereauto

PostitusPostitas allan » 11 Apr 2018, 16:37

7 liitrit sajale 2.0D ja manuaaliga tundub natuke palju.

2014 suvel käisin S80 D5 2007 automaadiga Hispaanias, 8000km reisi keskmine tuli 6.7 sajale tankimiste järgi, Saksa kiirdeedel püsikaga 160-200, Prantsusmaal ja Hispaanias sõitsime ainult kõrvalteedel.
Autos 2 täiskasvanut, 2 last ja neljanädalase reisi pagas ehk auto oli täis tuubitud.
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

volvo340
Kõva postitaja
Postitusi: 119
Liitunud: 20 Aug 2013, 15:11

Re: Esiveoline S80, pereauto

PostitusPostitas volvo340 » 11 Apr 2018, 16:48

Ise ei kurda talvise kütusekulu üle. Olen selle 6-7L sajale rahul

Suvise diisel kütusega, soojas ja suverehvidega on kulu madalam. Ja ma pole kindel, et 2.0D peaks märgatavalt ökom olema, kui D5. Ütleks, et D5 on oma võimsuse juures ökonoomsem.
Siin teiste kasutajatekulusid, paljudel 6-7L vahel.
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Esiveoline S80, pereauto

PostitusPostitas allan » 11 Apr 2018, 17:26

Eks talverehviga kulu kindlasti suurem. Samas, kui ma käisin, oli 30-35 kraadi sooja ja kliima nägi omajagu vaeva salongi jahutamisega.
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: Esiveoline S80, pereauto

PostitusPostitas Tanel313 » 11 Apr 2018, 18:35

Kui tegemist pole mudamülkas offroadimisega, ei anna rehvide tühjakslaskmine mingit positiivset efekti. Gpsi erinevus odomeetriga tuleb ka asjaolust, et tõusul ja langusel ei saagi gps kunagi läbitud vahemaad täpselt näidata.

volvo340
Kõva postitaja
Postitusi: 119
Liitunud: 20 Aug 2013, 15:11

Re: Esiveoline S80, pereauto

PostitusPostitas volvo340 » 11 Apr 2018, 21:22

Mul olid rehvides Volvo soovituslik rõhk kiiruste jaoks 160km/h ja rohkem, langetasin madalamate kiiruste jaoks ehk normi, mitte pehmeks. Ilm oli selline, nagu nendel videodel neil päevil, eriolukord Prantsusmaal:

https://www.youtube.com/watch?v=vro0iWrg1pg
https://www.youtube.com/watch?v=zRTu1WP89bg
https://www.youtube.com/watch?v=8xpdgL3zMb4

Volvom
Foorumlane
Postitusi: 42
Liitunud: 29 Mär 2017, 08:40

Re: Esiveoline S80, pereauto

PostitusPostitas Volvom » 11 Apr 2018, 22:03

Väga huvitav lugu :)

volvo340
Kõva postitaja
Postitusi: 119
Liitunud: 20 Aug 2013, 15:11

Re: Esiveoline S80, pereauto

PostitusPostitas volvo340 » 11 Apr 2018, 23:31

Veel videosid eriolukorrast Prantsusmaal, kui abitud seal kõik olid liigse lume tõttu. Eks Eestis oleks ka kaos, kui suverehide perioodil selline lumi maha tuleks, või siis sarnane olukord Padaoruga, sest seisak tekkis kaugel ees olnud kümnete avariide tõttu.

https://www.youtube.com/watch?v=r5Zm8vnuguA
https://youtu.be/_gKXYGxpouY?t=52s

Sõber ja kaardilugeja kirjutas 28. veebruaril postituse:
"Passisime vähemalt poolteist tundi ummikus, siis otsustasime riskida ja läksime uut teed otsima. Oli väga seiklusrikas - sõitsime kitsaid mägiteid ja nägime ja filmisime kümneid sodiks sõidetud ja kraavis autoid. Lükkasin isegi ühe rohelise Pesoo võõraste prantslastega mäest üles.

Nad on siin ikka päris hädas oma suverehvidega, teeääred on hüljatud autosid täis. Me olime nendel teedel täielik fenomen, saime igast mäest üles ja püüdsime palju pilke. Ilmselt ostab pool Prantsusmaad endale nüüd Volvod.

Nüüd oleme tiirutamise ja hea kaardilugemise tulemusena jõudnud samale kiirteele ja see on praktiliselt tühi, millest võib järeldada, et see ummik on ikka veel seal.

Ma mõtlesin, et see tuleb soe reis."

volvo340
Kõva postitaja
Postitusi: 119
Liitunud: 20 Aug 2013, 15:11

Re: Esiveoline S80, pereauto

PostitusPostitas volvo340 » 11 Apr 2018, 23:44

Volvom kirjutas:Väga huvitav lugu :)

Hea kuulda, selle jagasingi, et võib ka teistele huvi pakkuda :)

Kasutaja avatar
TiitR
Foorumi veteran
Postitusi: 617
Liitunud: 25 Aug 2017, 16:36
Asukoht: Tartumaa

Re: Esiveoline S80, pereauto

PostitusPostitas TiitR » 12 Apr 2018, 00:15

volvo340 kirjutas:Nad on siin ikka päris hädas oma suverehvidega, teeääred on hüljatud autosid täis. Me olime nendel teedel täielik fenomen, saime igast mäest üles ja püüdsime palju pilke. Ilmselt ostab pool Prantsusmaad endale nüüd Volvod.


Asi polnud ju automargis, vaid sulaselgelt kinni rehvides :wink:
XC90 2.4D 136KW D5, 2007 a. - Müüdud! XC70 2.4D 136KW D5, 2008 a. - Müüdud!
2008a. VW Passat 2.0tdi DSG Highline; 2007a. Nissan Navara 2.5dci; 2008a. BMW X5 3.0sd M-pakett.

volvo340
Kõva postitaja
Postitusi: 119
Liitunud: 20 Aug 2013, 15:11

Re: Esiveoline S80, pereauto

PostitusPostitas volvo340 » 12 Apr 2018, 00:25

TiitR kirjutas:
volvo340 kirjutas:Nad on siin ikka päris hädas oma suverehvidega, teeääred on hüljatud autosid täis. Me olime nendel teedel täielik fenomen, saime igast mäest üles ja püüdsime palju pilke. Ilmselt ostab pool Prantsusmaad endale nüüd Volvod.


Asi polnud ju automargis, vaid sulaselgelt kinni rehvides :wink:


Mul sõber on humorist, see on naljaga kirjutatud :)


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist