Kaljuka C70 2.3 T5

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 17 Mai 2018, 16:30

Saab.

Torms pakkus, et õlikork, voolik või siis mõni polt on lahti.
Arvestades õli asukohta, siis ilmselt üks esimest kahest.
Teen õhtul puhtaks ja siis näeb paremini, et kust ta tulema hakkab.

EDIT: tegin puhtaks ja tundus, et sinna midagi asemele ei tekkinud.
Ehk oli keegi valanud mööda.
Viimati muutis kaljukas, 10 Juul 2018, 20:08, muudetud 1 kord kokku.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

Tags:

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas Tanel » 17 Mai 2018, 19:47

Korgi tihend ei muu
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 17 Mai 2018, 20:56

Pilt
Viimati muutis kaljukas, 07 Nov 2019, 23:01, muudetud 4 korda kokku.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 18 Mai 2018, 21:33

18.05.19
Vahetatud:
-Mootoriõli (Motul X-cess 8100 5W40)
-Õlifilter(Mahle)
LS: 314589
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 20 Mai 2018, 12:04

j0hanne5 kirjutas:Spidokast oleks võinud see video olla pigem, siit ei saa eriti aimu kas ja kuidas edasi liigub :)
Edit: vaatasin juba youtubest, tundub üsna võrdne vastane mu teisele rootslasele.


Eile tuli see post korraks meelde, video kvaliteet annab soovida, aga aimu saab.
Umbes 90-200km/h kiirendus. 4. käik.
https://youtu.be/tr_7N6W4vtE
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

j0hanne5
Foorumi veteran
Postitusi: 607
Liitunud: 18 Veebr 2016, 19:57
Asukoht: Tartu

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas j0hanne5 » 20 Mai 2018, 12:29

kaljukas kirjutas:
j0hanne5 kirjutas:Spidokast oleks võinud see video olla pigem, siit ei saa eriti aimu kas ja kuidas edasi liigub :)
Edit: vaatasin juba youtubest, tundub üsna võrdne vastane mu teisele rootslasele.


Eile tuli see post korraks meelde, video kvaliteet annab soovida, aga aimu saab.
Umbes 90-200km/h kiirendus. 4. käik.
https://youtu.be/tr_7N6W4vtE


https://youtu.be/m8NNheYn85o

Mul ainult 3da käigu pull videos, aga universaal Saab 9-5 225kw, arvan et raskem aga vōimsam auto, sp ka umbes samalaadaselt liiguvad.

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 10 Juul 2018, 20:03

Natuke üle aasta nüüd olnud tolle C omanik ja selle ajaga tervelt 1200km sõitnud teisega.
Vahepeal sattus näppu XC iluvõre.
Suurim mod peale tagavararatta väljaviskamist. :D
Iluvõre vahetades väike pabin tekkis sisse, et kas see tolle auto über stock sleeperi välimust ei riku, aga Volvost väheteadev inimene ei saa arugi, et see sinna orginaalis ei kuulu ja asjast teadvale ilmselt vihjab, et tegemist on ikka väga tõsise projektikaga.
Nüüd veel jewel esituled ja hakkaks looma.
C puhul on tegemist esimese modernse välimusega Volvoga - üsna kumerad jooned, aga see esiots on ülejäänud tervikut arvesse võttes jäänud kuhugi toppama. XC iluvõre ja jewelid aitavad minu silmis esiotsa tuua samasse ajastusse, kus see auto oma kumerate joontega tervikult on, aga samas jääks välja nägema üsna maitsekas ja stock.

09.07.18
Vahetatud:
-Iluvõre
-Istmesoojenduse nupud koos ümbritseva plastikuga
-Raadio esipaneel
-Käetoe alune plast
-Topsihoidjad täiesti komplektseks ja terveks
-Suitsutoos
LS:315300

Enne:
Pilt

Pärast:
Pilt

Ehk tulevikus:
Pilt

Topsihoidjad nüüd 100% komplektne ja terve:
Pilt

Et käetuge ümbritsev plast paika saada on vaja teda natuke lõikuda ja puurida. Päris 1:1 V-st või S-ist ümber ei tõsta:
Pilt

Aga lõpptulemuseks terve käetoe tagune:
Pilt
Viimati muutis kaljukas, 07 Aug 2018, 23:49, muudetud 4 korda kokku.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas kaljukas » 31 Juul 2018, 19:31

Sai Danieli juures käidud.

31.07.18
Vahetatud:
-Roolilatt(Lizarte, taastatud)
-Esimene parem õõtshoob(Lemförder)
-Mõlemad esimesed amordi tugipadjad(Sachs)
LS:315556

Pilt

Pilt
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas kaljukas » 08 Aug 2018, 00:06

Said siis viimaks kasutatud semi-slickid alla pandud.
Kuigi need on vanad rehvid ja oma parima elu ära elanud, siis võrreldes varasemate lamellide ja suvekatega on pidamine täiesti teine.
Mõistagi tahavad nad natuke soojaks sõitmist.
Sooja rehviga otse ühtlasel teel nii kergelt enam ratast tühja käima ei saa.
Vihmaga nende rehvidega mõistagi sõita ei taha.
Kohati on selline tunne nagu sõidaks naastrehviga, rehvimüra ja kerge vibratsioon on arvestatav, aga veel vähemalt ei sega.
Selle kogemuse pealt võib vaikselt hakata vaatama korralike semisid ette :)

Jõuaks nüüd viimaks sillastendi ka ära tehtud.

06.08.18
Vahetatud:
-Esimesed rehvid(kasutatud semi-slickid)
LS:315706



Pilt
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas kaljukas » 08 Aug 2018, 22:52

Ja täna sai sillastend ka tehtud ära.
Leidsin koha kuhu hommikul helistasin ja pärastlõunal sai juba stendi.
Nüüd peale roolilati vahetust ja sillastendi sai järsust teeotsimisest lahti.
Ehk siis uimane, pehme, aga etteaimatav.
Juhitavus ja pidamine on nüüd ilmselt optimaalne maksimum selle tehnika juures.

Tuleb vaikselt hakata liigutama mõtet ka selles suunas, et kuidas see roolimine täpsemaks ja konkreetsemaks saada.

08.08.18.
-Sillastend(esi ja tagu)
LS:315857

Pilt
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas kaljukas » 11 Aug 2018, 22:34

Tegime Harrisoniga paar kiiremat.
Päris hea kontrast kõrguste osas.

Saades eile Harrisoni C coile tunda ning täna päeval korra tallutud Ailarose V70 P80-nt, millel sportvedrud, siis kokkuvõtvalt võib öelda - coil never, sportvedru maybe.

Klõpsud Harrisoni poolt.

Pilt

Pilt
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas kaljukas » 28 Aug 2018, 08:05

Suvi on läinud kiirelt. Kuna C on pidanud ka igapäevaliikuri funktsiooni täitma, siis üllataval kombel on suvega ca 3000km maha sõidetud.
Kulunud semi-slickid on olnud suurepärased, va need 160 km vihmast maanteesõitu, see oli päris ebameeldiv.
Vaikselt hakkab garaaži hooaeg saabuma.

Sai käidud viimaseid jubinaid ühest C70ne vrakist korjamas, enne kui metalli viidi ja sattusid ka sellised huvitavused seal kõrval seisma:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Ja siis selline omale igapäevaseks haaratud.
Foorumis sattusin müügikuulutuse otsa, muidu otseselt S80nt ei vaadanud.
Osutus natuke selliseks õhtul-ostetud-hommikul-kahetsetud ostuks.
Üldiselt tundub olevat OK, aga kerel paar grammi roostet ülearu.
Sisu on meeldivalt korralik.
Mugav ja tuli välja, et ka üsna väle aparaat.
2.5T ATM.
Minu jaoks huvitavad lelud:
mäludega peeglid ja autotelefoni kõlar on peatoes.
Aga üldiselt, sellisel kujul Volvo "makes sense".
Pehme vedrustust, mugav, automaat ja realatiivselt väle.
Mõnus maanteel kulgemiseks.

Pilt

EDIT:
Sai veel üheks päevaks pandud natuke huvitavamad veljed alla, et need siis kohe uuesti alt ära võtta ja auto järgmisele omanikule üle anda.

Pilt
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas kaljukas » 03 Mai 2019, 19:22

30.04.19.
Hooldus:
-õli(Motul) ja filter(Mahle)
-salongi õhufilter
Remont:
-uusvana remonditud starter
LS:318243

Vaikselt mõlguvad müügi/vahetuse(V70 P2) mõtted.
Kui kellelgi huvi, võib ühendust võtta.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas kaljukas » 20 Mai 2019, 22:39

16.05.19
Remont:
-aku "+"-klemmi kontaktpind puhastatud
LS:318340

Ajasin millalgi märtsi alguses juba auto välja.
Natuke sai sõidetud.
Ühel päeval pesin auto ära, tulin koju ja kui õhtul liikvele oli vaja minna, siis käivitusel tegi tõmberelee oma klõpsu ära, aga starter vedama ei hakanud.
Ok, no ju siis sai starter otsa.
Sai siis auto kuukese maja ees seista, käima tõmmatud ja viidud töökoja hoovi.
Töökoja hoovis käivitus 2-3 korda probleemideta.
Läks taastatud starter peale.
Sain paar korda sõita ja jälle sama kala.
Ok,vist ei olnud starter.
Sai esimest korda elu siis proovitud ka otse aku pealt käivitus ära.
Suhtlesin Autovivaga, nad pakkusid, et plussklemmi küljest starterisse jookseva kaabli ühendus.
Mul on see isegi varasemalt ära joodetud juba.
Ja mõistagi nii lihtne see probleem oligi.
Poldid oli vaevu kinni, kaabli kontaktpind kehva.
Väike karestus ja puhastus ning kokku ta läks.
Käivitusega enam probleeme pole olnud.
Pilt

Klemmiga korras, sain korra käia ühe otsa ja tagasi tulles ühel hetkel kadus jõud ära ja viskas mootoritule põlema.
Noooo, ok.
Äkki siis üks süütepoolidest, mis eelmine sügis märku andis, sai nüüd otsa.
Samas varasema süütepooli suremisega kaasnenud sümptomid jäid ära.
Koju, kaabel külge ja esimese diagnosti tulemus oli üsna....kirju.
Sõnade kombinatsoon "ECM internal faul" ehmatas korraks ära.
Pilt
Õnneks enamus vigadest ilmselt tekkis auto käimatõmbamise käigus.
Lõpuks jõudsin ringigiga kapoti alla ja sain seal oma kehva töö vilja nautida.
Mootorisse mineva õhutemperatuuri andur, mida ma starteri projekti korras näppisin(võtsin eest ära korra, et starterile paremini ligi pääseda) oli oma pesas välja lennanud.
Anduril oli varasemalt pool klambrist ära murtud ja ma muidugi pidin seal rapsima ja ülejäänud poole ka ära murdma.
Õnneks sai see äramurdunud osa kenasti kõrvale pandud, et pärast tagasi liimida
Klamber korralikult tagasi liimitud, andur tagasi oma pessa ja sellega kadusid ka mootorimured.
Pilt


Täna tellisin ka Federali 595RS-R -id ära ette.(Tänud, Allan, soovitamast)
Peale semi-slicki proovimist tavalise suverehvi peale tagasi minna ei tahaks.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas kaljukas » 03 Nov 2019, 20:54

Auto hakkas kiirenduse ajal katkuma/jõnksutama, mida aeg edasi, seda hullemini. Sai viidud Autovivasse, kus praeguse seisuga on jäänud kahtlustada gaasiklappi ja VVT solenoidi.

Ehk on kellelgi varem esinenud või viitsib kaasa mõelda...

2018, jama algab
Sisuliselt sai saaga alguse 2018 a. kevad/suvi. Peale talveund sai auto garaažist välja aetud, sõidule mindud ja esimese hooga kippus katkuma/jõnksutama. Nagu sõidu/kiirenduse ajal kaoks korra süüde ära.
Ma ei ole kindel, aga korra võis vilkuda ETS, pead ei anna. Sai selliselt sõidetud mõned kilomeetrid, tanklas käidud ja peale seda kadus probleem ära.
Peale seda võis olla äkki kuni kuu aega rahus kulgemist.
Kuni siis ühel hetkel juhtus midagi kummalist. Mäletamist mööda äkki hakkas mootor puterdama, suri keset sõitu välja. Vedasin ta käiguga uuesti käima, peale mida sai popsude saatel koju roomatud mõned kilomeetrid - esimene ja teine süütepool olid külje pealt välja sulanud ja otsa saanud.
Soetasin tutikad süütepoolid. 4-da ja 5-da süütepoolid tõstsin 1-sse ja 2-se ning uued panin siis 4/5-dasse. Igaks juhuks, et kui peaks kohe uuesti show lahti minema. Sai need külge ja tundus mure lahendatud olevat. Jäi küll üks suur küsimärk, et miks need süütepoolid selliselt külje pealt väljasulades otsa said. Sai terve suvi ära kulgetud, vahetult enne hooaja lõppu sai sõbraga mõned korralikud kiiremad otsad tehtud. Sõitsin koju ja vahetult enne kodu hakkas puterdama, täpselt selline mulje jäi nagu ühel silindril oleks süüde kadunud olnud. Mõtlesin, et ju siis mõni vana süütepool sai otsa jälle.
Parkisin auto ära, järgmine päev toimis. Kuna hooaeg sai läbi, siis sellega rohkem ei tegelenud.

Jõuame asstasse 2019.
Hooaja algus midagi erilist kaasa ei toonud, mäletamist mööda.
Küll aga hakkas kujunema muster. Kui sai pikemalt sõidetud, siis auto hakkas katkuka/jõnksutama. Seisis, jahtus maha, sai uuesti sõita.
Soojemate ilmadega hakkas katkumine/jõnksutamine kiiresti peale.
Lõpuks ostsin vähekasutatud süütepooli(väidetavalt 1000km sõitnud).
Eeldasin, et üks süütepool on läbi ja katse-eksituse meetodil otsin ta üles.
Vahetasin siis esimese silindri süütepooli ära ja edasi hakkas nalja saama.
Panin auto käima, sain pisut sõita, hakkas katkuma/jõnksutama, 200m veel, hakkas mootorituli põlema.
Ja kui sinna otsa veel 600m olin lisanud ja koju jõudnud, oli sellel vähekasutatud süütepoolil taaskord ülemisel osal sulamisjäljed.
Panin vana süütepooli tagasi ja asi töötas.
Kontrollisin veel mitu korda üle, et see süütepool kindlasti C70ne mootorile sobiks, kõik oli õige.

Lisaks oli korra-kaks kogemus, et kui korra süütepoolide kaableid lahti katkuda, siis pärast võis mootori kehva töötamise osaliseks saada.
Mõtlesin, et äkki pistikutes või kaabelduses endas kusagil probleem.
Seda toetas ka diagnostika tulemus, mis ütles, et kõigil süütepoolidel on "Ignition colin cylinder 1, signal - Signal too low(Vida põhjusest: ◾short-circuit to ground in the signal cable).
Minu silmis tundusid 1. ja 2. süütepooli pistikud natuke kahtlased, aga Autoviva spetsialist ei pidanud seda väga tõenäoliseks.

Ehk siis lõpuks sai kopp ette ja viisin ta Autovivasse.
Eesmärgiga siis leida lahendus mootoriprobleemile ja tagumised pidurid said uued klotsid koos supportitega.
Läksin autole järgi ja katkumine oli ikka alles :|
Ma ei ole kindel kui hästi seda madalamatelt pööretel on tunda, aga kui pöörded jõuavad sinna 3k juurde, siis hakkab katkuma.

Mis on ära tehtud/ülevaadatud?(Asjad, mida ma tean, et on tehtud)
Uued küünlad, kolm uut süütepooli(vist 1,2,5), vända- ja nukaandur, VVT solenoid vaadatud üle, ECM-i alused kontaktid vaadatud üle, kütusefilter uus.

Lisaks mainin veel ära paar süstemaatilist probleemi.
Suht minu soetamise algusest peale on autol tekkinud vahelduva eduga tühikäigul käimisel probleeme.
Pöörded kukuvad, siis tõusevad. Nagu hakkaks välja surema, aga selleni kunagi asi jõudnud ei ole.
Kui annad gaasi, siis mootor käib probleemideta.
See probleem tuleb ja läheb.
Lisaks pidurdamisel on tekkinud mingi huvitav nähtus.
Sõidad, vajutad siduri alla, vajutad pidurit. Ja nüüd pidurdamise ajal auto justkui tahaks surra välja. Kui auto on seisma jäänud(jalg ikka piduripedaalil), siis see nähtus kaob ja mootor käib korralikult edasi.

Gaasiklapp on vahetatud ca 2016, peaks olema taastatud klapp (Väänast).

Praegult jäi Autovivaga kokkulepe, et orgunnin neile gaasiklapi proovimiseks.
Gaasiklappi pidavat olema ka vastavalt mootorile tarkvara laetud, seega peaks otsima sinna esimese põlvkonna(P80) T5-e pealt tulnud klapi, peaks olema manu ja esivedu. Arvestades, et neid just üleliia palju ei liigu ja ma ei tea kui vaimustunud keegi on enda gaasiklapi laenamisest proovimiseks ja esimese hooga uut klappi ka osta ei tahaks, siis kuulan ideid.
Ehk on keegi millegi sarnasega kokku puutunud?
Võib olla asi ehk selles VVT solenoidis?
Muid mõtteid?

On keegi ehk nõus oma gaasiklappi nõus laenuks andma?
Kindlasti saab see ka tasustatud.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist